Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Bankkonto i Danmark - bosiddende i TH
|
|
| dk_bob |
Lagt på d. 24/01-2010 17:10
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 103 |
Hej alle, For de af jer som er bosiddende i Thailand og har hovedparten af formuen stående på en dansk bankkonto, er der så nogle udfordringer med at få overført "lommepenge" til Thailand på en økonomisk fornuftig måde? Hvor tit overfører I, og hvad vil I estimere at det koster i gebyrer pr. år? Endvidere, modtager i post fra jeres danske bank i Thailand såfremt papirer skal underskrives, og er det problemfrit? Med venlig hilsen, dk_bob. |
|
|
|
|
Lagt på d. 24/01-2010 18:42
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Emnet har været berørt på denne side mange gange, men ok, tingene ændrer sig også, ihvertfald gebyrerne. Danske Bank tager 40 kroner pr. overførsel, uanset beløbets størrelse, du skal overføre i danske kroner, og du skal gøre det selv via din computer. Du får cirka 21 bath mere pr 100 kroner, end den kontantkurs der står her på denne webside. Lige nu står der 601 krone for 100 kroner, du får altså 622 bath for 100 kroner, overførselstiden er cirka 3 - 5 dage. Du kan vælge at oprette en Euro-konto her i Thailand, så kan du veksle med det samme, og altså udnytte hvis kursen er gunstig en dag. |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 24/01-2010 18:50
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
brug netbank, x af i rubrikken: betales af afsender DK ( SHA ), modtager betaler i TH ( SHA ), max. 10.000 € / 75.000 Dkr send altid i Dkr, derved opnår du en bedre kurs. breve fra evt. bank, offentlige myndigheder o.lign brug / tilmeld dig e-boks : http://www.e-boks... div. gebyrer afhænger af hvilken bank du har vigtige papirer brug kurer service f.eks FedEx Redigeret af TG950 d. 24/01-2010 18:59 |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 24/01-2010 19:28
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Er der en der kan sige mig hvad gebyret er, når man hæver i en ATM. med F.eks VISA-Electron??? MVH.BJ Redigeret af BJ d. 24/01-2010 19:28 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 24/01-2010 19:31
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Nykredit Bank tager kr. 70 i gebyr. Da jeg endelig tog mig sammen til at skifte til Danske Bank og et gebyr på kr. 20, så steg det til kr. 40. ![]() |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 24/01-2010 19:36
|
|
Okay, ja det jo også penge, men jeg har Sydbank. Så jeg må hellere komme op, og høre hvad de tar? For jeg er lidt i vildrede, over om jeg skal åbne en konto når jeg kommer til Thailand. Eller bare bruge mit VISA-Elektron? MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 24/01-2010 19:41
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
BJ skrev: Er der en der kan sige mig hvad gebyret er, når man hæver i en ATM. med F.eks VISA-Electron??? MVH.BJ Nordea tager 1% eller minimum 30 kr, ligesom på deres VISA/dankort. Men check din egen banks hjemmeside. Men det er måske ikke et dansk VISA-Electron du tænker på ? eller tænker du på det gebyr som du bliver opkrævet at den thailandske ATM? Det er nemlig to forskellige gebyrer. http://www.nordea...86582.html |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 24/01-2010 19:44
|
BJ skrev: Okay, ja det jo også penge, men jeg har Sydbank. Så jeg må hellere komme op, og høre hvad de tar? For jeg er lidt i vildrede, over om jeg skal åbne en konto når jeg kommer til Thailand. Eller bare bruge mit VISA-Elektron? MVH.BJ Mon ikke dig og Frank taler forbi hinanden, jeg tror Frank taler om at overføre penge fra en konto i Danmark til en konto i Thailand, mens du taler om at hæve penge på et dansk kort i Thailand? ![]() |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 24/01-2010 19:46
|
|
Ja det er et Dansk VISA-Elektron, og ja jeg mener når jeg står i Thailand, og vil hæve i en ATM, hvad den trækker for det??? MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 24/01-2010 19:51
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Den thailandske ATM skal du betale 150 bath til samt det gebyr som din danske bank tager. Og det kan variere fra 20 til 50 DKR. Så omkring 49-74 DKR per hævning.
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 24/01-2010 19:56
|
|
Javel Ja! så blev jeg det klogere, Dvs. jeg skal undgå at hæve for tit derude. ja jeg må se hvad jeg gør, eller om jeg skal åbne den konto i Thailand. Og så få banken til at overføre mine penge til den Thailandske konto hver d.1 MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 24/01-2010 19:58
|
Den thailandske ATM charger dig lige fra 0 til 150 tbht. JEg ved ikke hvordan det er med V-electron, men da jeg var i Thailand i december, var AEON og Bank of Ayudhya (gule ATM) uden gebyrer, mens de andre tog 150 bht på mit visa-dankort. Men de advarer dig og det står på skærmen inden du trykker okay, så man kan afbryde og prøve en anden bank. |
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 24/01-2010 20:03
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 387 |
jeg beder blot min bank i Danmark om at sende penge til min konto herude - 200 baht. Ellers haever jeg 20.000 baht per gang i automaten. Max beloebet paa 20.000 per dag kan aendres hvis det aftales med banken. |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 24/01-2010 20:04
|
|
Tak hanspeter, ja det har jeg aldrig tænkt på, jeg trode at en en ATM var en ATM, og jeg må indrømme jeg aldrig har set efter med at gebyret stod på skærmen, jeg har kun tænkt på at få hævet nogle kontanter. Tak for oplysningen ![]() MVH.BJ Redigeret af BJ d. 24/01-2010 20:07 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
|
Lagt på d. 24/01-2010 20:51
|
|
BJ Du kan også med fordel snakke med din bank om at hæve maxbeløbet du kan hæve p dag så ska du ikke veksle så tit. Jeg mener at med visa electron kan du hæve 6000kr pr dag. På den måde tjener du hævegyret på de ca 50 kr hjem igen ved at opnå en bedre kurs. Så det inddirekte ikke koster dig noget at hæve. Redigeret af d. 24/01-2010 20:52 |
|
|
|
| kwan_nico |
Lagt på d. 24/01-2010 22:09
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 41 |
hanspeter skrev: Den thailandske ATM charger dig lige fra 0 til 150 tbht. JEg ved ikke hvordan det er med V-electron, men da jeg var i Thailand i december, var AEON og Bank of Ayudhya (gule ATM) uden gebyrer, mens de andre tog 150 bht på mit visa-dankort. Men de advarer dig og det står på skærmen inden du trykker okay, så man kan afbryde og prøve en anden bank. Jeg kan sige at det koster 150,Bhat at hæve på ATM hvergang med Visa-electron, selv de ATM hvor den skrev at det var free, kunne jeg se når jeg gik på netbank at der var hævet 10150 + bebyr 30,dkr. og ved 20000 bhat+150.bhat + 33,dkr. så hvis ATMen skriver for free, så kommer du til at betale 150 bhat, så længe at du hæver på udenlansk kort. Det var her da jeg var afsted i Dec. Mvh. bjarne |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 24/01-2010 22:28
|
kwan_nico skrev: hanspeter skrev: Den thailandske ATM charger dig lige fra 0 til 150 tbht. JEg ved ikke hvordan det er med V-electron, men da jeg var i Thailand i december, var AEON og Bank of Ayudhya (gule ATM) uden gebyrer, mens de andre tog 150 bht på mit visa-dankort. Men de advarer dig og det står på skærmen inden du trykker okay, så man kan afbryde og prøve en anden bank. Jeg kan sige at det koster 150,Bhat at hæve på ATM hvergang med Visa-electron, selv de ATM hvor den skrev at det var free, kunne jeg se når jeg gik på netbank at der var hævet 10150 + bebyr 30,dkr. og ved 20000 bhat+150.bhat + 33,dkr. så hvis ATMen skriver for free, så kommer du til at betale 150 bhat, så længe at du hæver på udenlansk kort. Det var her da jeg var afsted i Dec. Mvh. bjarne Tror jeg gerne på, men vi skriver jo kun ud fra fra vorest egne erfaringer. Måske der er forskel på Visa/dankort og Elecron i gebyrer? Har selv prøvet at der var forskel på de 150 bhat, om jeg brugte et Mastercard i stedet for Visaet. |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 24/01-2010 23:37
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Jeg har både Master, Visa og begge koster 150 Baht per gang du hæver. Men for at komme tilbage til tråden. Vil det i længden være bedst at oprette en konto herude. Behøver ikke at sætte hele formuen ind fra Danmark. Og har du adresse i Thailand, vil banken i Dk også sende de papirer til via post. Gebyr om året ved en overførsel per mdr kan være omkring 500 DKR. Redigeret af Saendaeng d. 24/01-2010 23:41 Michael B Kristensen
|
|
|
|
|
Lagt på d. 25/01-2010 05:12
|
|
Saendaeng skrev: Jeg har både Master, Visa og begge koster 150 Baht per gang du hæver. Men for at komme tilbage til tråden. Vil det i længden være bedst at oprette en konto herude. Behøver ikke at sætte hele formuen ind fra Danmark. Og har du adresse i Thailand, vil banken i Dk også sende de papirer til via post. Gebyr om året ved en overførsel per mdr kan være omkring 500 DKR. Jeg har også både Master og Visa, og for et par uger siden hævede jeg penge på mit Visakort i en AEON ATM, og der var intet gebyr på 150 Baht, så, har man et Visakort, skal hæve kontanter og har en AEON ATM i nærheden, kan man jo lige så godt spare de 150 Baht. Hvad angår at modtage post fra DK så har jeg ikke de store problemer, efter at jeg fik en postboks. Men før jeg fik den skete det, at breve ikke kom frem. |
|
|
|
| dk_bob |
Lagt på d. 25/01-2010 09:03
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 103 |
hn skrev: Saendaeng skrev: Jeg har både Master, Visa og begge koster 150 Baht per gang du hæver. Men for at komme tilbage til tråden. Vil det i længden være bedst at oprette en konto herude. Behøver ikke at sætte hele formuen ind fra Danmark. Og har du adresse i Thailand, vil banken i Dk også sende de papirer til via post. Gebyr om året ved en overførsel per mdr kan være omkring 500 DKR. Jeg har også både Master og Visa, og for et par uger siden hævede jeg penge på mit Visakort i en AEON ATM, og der var intet gebyr på 150 Baht, så, har man et Visakort, skal hæve kontanter og har en AEON ATM i nærheden, kan man jo lige så godt spare de 150 Baht. Hvad angår at modtage post fra DK så har jeg ikke de store problemer, efter at jeg fik en postboks. Men før jeg fik den skete det, at breve ikke kom frem. Er det en postboks du har oprettet i Thailand, og hvad koster sådan en? |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.