Se indlæg
 Udskriv debat
Skal Thaipigen være fattig???
latour82
Ansporet af ophedede diskutioner om ung pige/gammel mand og en anden utroligt underholdene tråd om hverdagslivet i Isan hvor jeg har fået et vips over snuden, da Isan tråden bare er rigtigt god og ikke skal ødelægges med fnidder, så opretter jeg en ny tråd her.

Der er rigtigt mange Danske mænd som har giftet sig med en kvinde fra Thailand, ofte fra det Nordlige Thailand eller Isan.
Der er ofte penge involveret på den ene eller anden måde + børn fra tidligere forhold.

Jeg har en del år besøgt Thailand, det var den ene rejse i 1999 der blev til mange ture derud fordi jeg mødte hende der skulle blive min kone derude.
Hun kommer fra Rayong provinsen, familen er velbeslået uden at være rig, selv efter danske forhold ganske velstruktueret.
Alle søskende + forældre bor i pæne huse, behersket møbleret som traditionen åbenbart byder,men med masser af plads.
Ikke noget med at sove på gulvet på en sivmåtte og ellers kun en hovedpude, nejda man sover da i en seng osv.
Uanset hvor skæg og lærerig Rinpoches beretning er så er det ikke Mit Thailand, det er ikke det Thailand jeg møder når jeg besøger familien.

Samme tid skal en anden bruger parut øse ud om hvordan min kone er, vel at mærke uden at kende hende eller de forhold hun kommer fra.
jeg selv bliver hængt ud som en novice også en naiv en af sklagsen, selvom kobberbrylluppet med min kone ligger ikke så langt ude i fremtiden.
Så kender jeg hende åbenbart ikke!!! undskyld mig en fuldstændig horribel og latterlig påstand, jeg kender hende squ godt nok efter et så langt forhold.

Så selvom det åbenbart ikke passer alle læsere her i forummet, så lever jeg altså i et forhold hvor 0 sinsot blev givet, ingen penge går til Thailand udover dem som ryger afsted til hendes eget hus, som hun selv har betalt ud af at arbejde dobbelt i en årrække, dvs. 14timers arbejde hver dag, osv. det er det jeg oplever i mit forhold og det Thailand som JEG oplever er bare så langt væk fra den hverdag som andre oplever i Thailand.

Giv mig bare tæsk hvis i syntes, jeg vil bare fortælle lidt om min hverdag her i Dk og i Thailand når jeg er derude.
Mvh.
Niel

paulsenp
Nej, hvorfor skulle du dog få tæsk? Det vil da kun være dejligt at læse en beretning om livet i en anden del af Thailand. Et sted hvor dagligdagen er helt anderledes end i Isan, blandt mennesker med en helt anden baggrund. Det vil forhåbentlig kunne få mange til at indse, at menneskene og livet i Thailand ikke er begrænset til de få stereotyper, vi sædvanligvis hører om.
Så gå endelig igang.
Peter

hfb
Nej hvorfor skulle du have tæsk?
Jeg synes det er flot af din kone at hun kan hjælpe sin familie. Jeg er sikker på hun er stolt af det!
Det er noget der ligger dybt i den thailandske kvinde at hjælpe familien og helst ved kun eget arbejde.

Grunden til jeg gav sinsor, var at det er det normale når hun ikke før har været gift.
Og ja, jeg kunne selv bestemme størrelsen på beløbet.
Beløbet ville forældrene give tilbage til min kone. Men da beløbet ikke var særlig højt i forhold til danske penge, fik de lov til at beholde det.....

vandango
Nej thaipigen skal nødvendigvis ikke være fattig.

Min nuværende veninde/kæreste er meget velstillet økonomisk, og ligeledes hendes familie.

Min veninde kommer fra en storby, hvor der aldrig har manglet mad på bordet, hun har ligeledes fået en god skolegang. Faderen har dog arbejdet en del år i udlandet, så noget savn her der dog været.

Det vil være totalt til grin at sende hende penge, idet hun er god for mere end jeg kan diske op med.
Hendes privatøkonomi vægter jeg meget højt, hun er selvstændig erhvervsdrivende, og mit springbræt til thailand, kan muligvis blive at udvide hende profitable forretning.

Men foreløbig vil jeg bare gerne have tid sammen med hende. Hun vil meget gerne have børn, men er heldigvis ikke helt vild med at blive gift, og hun er heller ikke interesseret i at komme til Danmark.

helgegedser
Hvor er det dog dejligt at høre din historie. Og jeg er spændt på at læse svarene fra de sædvanlige negative tosser.

keniko
helgegedser skrev:
Hvor er det dog dejligt at høre din historie. Og jeg er spændt på at læse svarene fra de sædvanlige negative tosser.

Selvfølgelig er det dejligt at høre om andres erfaringer og oplevelser.
Meeeenn!!! Tråden kan hurtig blive ødelagt med dit sidste ordvalg!Sad
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

DKPete
Grinhelt rart at høre nogen fortælle - uden at der skal forsvares/skydes efter det ene og det andet. Rart at vide at det thailandske samfund er ligeså forskelligt som vores eget er det - kulturen i vestjylland er jo også forskellig fra den i København osv Smile
tak for indblik

rinpoche
latour82 skrev:
...... Rinpoches beretning, så er det ikke Mit Thailand, det er ikke det Thailand jeg møder når jeg besøger familien.

l

Præcis Niels, dette er netop den samlede styrke ved dtw. Vidt favnende erfaringer fra store dele af landet og fra forskellige samfundslag.
Min interaktion med Hi-So`s eller blot velstillede thailændere har altid været på et meget lavt niveau.
Ikke pga forbehold fra min side, blot fordi jeg ikke rigtig kender nogle.

Der er ikke noget der hedder den endgyldige sandhed. Alle oplevelser er øjebliksbilleder oplevet gennem en enkelt persons optik på et givet tidspunkt.

Det ville være fedt, hvis andre ville delagttigøre os i deres oplevelser fra andre regioner/samfundslag.

mvh
rinpoche

Jay
selvfølgelig skal hun være fattig...ellers er hun ikke desperat nok til at omgås tosser som os....der er jo en grund til at vi søger til Thailand for at finde en kone der kan holde os ud.....

Thailand er den sidste udvej....en sikker vinder for os usympatiske personligheder som enten har alkohol problemer, lavt selvværd og problemer med at omgås kvinder generelt...

rinpoche
Haha, Jay.

Det er selvfølgelig meget godt at tage udgangspunkt i sin egen situation.
Men virkeligheden er altså noget mere nuanceret end som så. Pfft

Jay
More sick

kimkingo
Hej Latour82.
Jeg har det lidt på samme måde som dig. Syntes også at Rinpoches beretning er noget af det bedste, jeg har læst herinde. Men det er heller ikke det Thailand jeg kender.
Gav ikke en krone i sinsot, og min kone betalte for vores bryllup i Thailand. Hendes forældre er ikke rige, men mangler ikke noget. De har en ejendom med 25-30 lejemål.
Hendes søskende har alle gode stillinger. Ældste bror er kaptajn i hæren, og har eget hus. Hendes søster ligeledes, og hun har i mange år pga rang haft en gratis lejlighed på 150 kvadratmeter. Har nu opsagt den, da hun har købt et nyt hus til 6mill Baht. Bror nr 2 har en lille restaurant på et universitet. Yngste bror arbejder med at slagte kyllinger, og har også eget hus. Hendes forældre sagde nej til sinsot, bare jeg ville sørge for, at deres datter havde det godt. Når vi er i Thailand sover vi tit hos familien i senge eler på tykke madrasser. Og altid i rum med aircon. Sidst vi var der skulle vi leje en bil, men det var ikke nødvendig. En af hendes venner havde købt en ny, så vi kunne låne den gamle (3 år gammel) kvit og frit hele ferien. Når vi er i Thailand ser vi stort set kun Thailændere. Mange af dem er min kones tidligere arbejdskollegaer, og de fleste taler Engelsk. Vi spiser ude hver dag, men helst ved de små motorcykelboder. Der får man, efter min mening den bedste mad. Thaimad selvfølgelig. Og nej jeg har aldrig været syg af maden. Drikker også gerne deres vand uden problemer. Min kone tjente ca. 25.000 Baht om måneden i et Amerikansk firma, så hun har aldrig manglet noget. Hun har boet i Pathum Thani hele hendes liv, og nej hun har aldrig været "massagepige". Så man kan sagtens finde kærlighed i Thailand blandt velstillede piger. Men derfor er det stadigvæk fedt at læse Rinpoches beretninger. Velskrevet så man føler man selv er der.Wink

Joe
Bare en teori, men jeg tror det kan have sine fordele at finde sammen med en pige fra landet. Min kone er vokset op på landet, og hun er virkelig i harmoni med sig selv. Måske fordi livet på landet bare er mere simpelt at leve end det hektiske byliv. Kan godt forstå mange bliver materialistiske af at leve i f.eks. Bangkok, hvor man overalt bliver oversvømmet af reklamer som fortæller hvad man skal købe for at blive lykkelig.

Kan dog også være en ulempe at finde en sådan pige. Hver gang der opstår problemer i parforholdet, kan hun give manden skylden, hvis hans opvækst/barndom har været knap så idyllisk. hehe.

hanspeter
Gab joe
"Kan dog også være en ulempe at finde en sådan pige. Hver gang der opstår problemer i parforholdet, kan hun give manden skylden, hvis hans opvækst/barndom har været knap så idyllisk. hehe."
Hvad med at få noget erfaring og blive lidt tør bag ørene, inden du begynder at lege psykolog over hvorfra "pigerne" kommer og din egen opvækst og barndom.
Jeg gætter dog på at du er ret tør bag ørene når det kommer til stykket. Hvorfor træder du ikke frem som den du er?
Redigeret af hanspeter d. 18/02-2010 22:49

hanspeter
Jeg tror sgu stadig at Jay og Joe er den samme, de kan ihvertfald begge ødelægge en tråd. :-)

Joe
Undskyld jeg keder dig, det ,var ikke meningen. Men det var som sagt også bare en teori/gætterier. Den jeg er. Hvad mener du?

Webmaster
Gud fader bevares. Hold jer nu til emnet og ikke de personangreb. Alle herinde har en mening og et forskelligt syn på virkeligheden, også virkeligheden i Thailand. Ens egne oplevelser er kun ens egen virkelighed. Alle andre har en anden virkelighed.

I er velkommen til at udveksle meninger, men fri os nu for det personlige fnidder.

Tak
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
hanspeter
Webmaster jeg er enig.
Temperamentet løb desværre af med mig.
Det kunne iøvrigt være sjovt at lave en transaktionsanalyse af diverse indlæg her på DTW den sidste uge. Grin
Redigeret af hanspeter d. 18/02-2010 23:16

Joe
Er du skizofren? Det ene øjeblik blid som et lam, det andet, ja jeg ved ikke helt.. Måske du skulle få styr på dine egne indlæg, inden du blander dig for meget i andres. Men webmaster kan vel hjælpe dig lidt på vej, hvis du spørger pænt.

hanspeter
Joe, mit sidste indlæg var overhovedet ikke henvendt til dig, forstået?
Jeg har ganske styr på mine indlæg modsat visse andre.
Iøvrigt, at blande sig i andres indlæg er en del af at være på en board som denne og vist ikke fremmed for dig.
Slutter og lukker herfra.
Redigeret af hanspeter d. 18/02-2010 23:35

Spring til debat: