Se indlæg|
Hjælp mig!!!!!!
|
|
| Esben |
Lagt på d. 23/02-2010 16:33
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 47 |
Hej! Jeg har nok de første 1000 ting, jeg trænger svar på så håber nogle kan hjælpe. Jeg har mødt en sød og dejlig pige på Thailovelink, hun bor i Bang Rakam, Phitsanulok, i Thailand, og jeg har tænke mig at besøge hende, så i sidste uge tjekket jeg flybillet pris, og kunne finde en til ca 5000kr i denne uge ville jeg bestille den, nu er prisen bare 28,000kr, og jeg har prøvet at rykke dato, det er maj juni men ikke så vigtig, hvis jeg kun tager til Bangkok, kan jeg stadigvæk få en billig billet. så det må være fra Bangkok til Phitsanulok, det er galt. Ja ja jeg skulle vente 3 timer, og skifte lufthavn, er der nogle der kan fortælle hvad de ca koster at køre ca 195km i taxi i Thailand? Og er der nogle der kan forklar den voldsome pris ændring? Næste ting er hun havde skrevet på TLL at hun var 24, men hun er kun 20, jeg er klar over så ikke kan få, en permant opholdstilladelse, før om 4år, men kan hun få visum 2 x 3 måneder? eller er det umuligt? Og jeg kan tage til Thailand 2x1 månede, er det muligt? Er der nogle der kender Bang Rakam er det en landsby? Og en tanke, med en dansk dåbsattest, kan man få et dansk pas, kan jeg få hende døbt, og hun kan få en dåbs attest, og et dansk pas? Jeg håber nogle kan hjælpe, og selvom du ikke kan svar på alt håber jeg at få et par svar fra dig. Venlig hilsen Esben |
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 23/02-2010 16:50
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 387 |
Det er ret irrevant, om hun bliver døbt, og dertil kommer, at man kun kan være medlem af folkekirken, hvis man bor i Danmark, og dette medlemsskab giver ingen særfordele (på jorden...)...
|
|
|
|
| Esben |
Lagt på d. 23/02-2010 17:19
|
Jeg kan bare huske mit første pas, bare jeg havde min dåpbsattes, kunne jeg få et pas. Hvordan får hun et Dansk cpr nr, hun kan vel godt flytte adresse hertil,på et turistvisum? Fradrag. Får jeg stadigvøk fradrag hvis vi bliver gift,om hun bor i Dk eller ej? uanset hvad har jeg nu tænkt mig at forsøge hende, så hun kan gå i skole og lære Dansk. |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 23/02-2010 17:33
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Hej Esben Tag det nu roligt ! Is i blodet...Du Har modt en "elektronisk" pige paa TLL. Tag en tur ned her og se hvad der er bag de smukke billeder, inden du begynder at spekulere paa besogsvisum ,permanent opholdstilladelse m.m. Tag en eller 2 ugers ferie med pigen, find ud af hvorfor hun soger en mand paa TLL, hvad hun indeholder, kan i snakke sammen paa et sprog ? Hvad har hun for uddannelse ?, Hvad forventer hun sig af dig ? Check adressen paa google earth. Toserne paa TLL har ofte mange jern i ilden. Det er sletikke sikkert at den du skriver med er den du ser paa billedet ! Alarmklokkerne skal runge hojt naar hun allerede har lojet om sin alder !!!!!! 24 - 20 aar... Good luck jeg tror du behover det Boes
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 23/02-2010 17:34
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Bang Rakam ligner en lille province by og ikke en landsby. Google Earth: Bang Rakam, Phitsanulok : 16 45 17.50 N 100 06 41.00 E http://thailand.s...ok/map.htm http://www.maplandia.com/thailand/northern/phitsanulok/bang-rakam/ http://www.maplan...i-airport/ 2 spørgsmål : 1- Hvad er det hel rigtigt du mener med de 2 tal : 5000 og 28.000? Umildelbart lyder det for mig at det færste var en pris du fik via et eler andet søgemaskine og det andet via et selskabs "katalogs pris". 2- Hvad er det for 195 km du skriver om? Hvorfra og hvor til ? . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 23/02-2010 17:34
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Den med dåbsattesten er kreativt tænkt. Men mener godt man kan få en dåbsattest uden at være dansk statsborger, og de vil sandsynligvis checke om man er dansk statsborger hos Borgerservice når man tropper op med sin dåbsattest og beder om at få udstedt et pas. Fradraget får du ikke, da fradraget kun er til folk bosat her som er i stand til at påtage sig et arbejde. Det vil hun i sagens natur ikke være når hun er bosat uden for landets grænser og ikke har opholds og arbejdstilladelse her i landet. Med 4 år igen, så ville jeg nok kigge mig om efter nogle andre løsninger end bare sætte mig ned og vente. F.eks. en Sverige-løsning eller EU-løsning. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 23/02-2010 17:48
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Den der med dåbsattesten er der sku aldrig nogle der har tænkt på før.![]() ![]() |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 23/02-2010 17:49
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Esben skrev: Jeg kan bare huske mit første pas, bare jeg havde min dåpbsattes, kunne jeg få et pas. Hvordan får hun et Dansk cpr nr, hun kan vel godt flytte adresse hertil,på et turistvisum? Fradrag. Får jeg stadigvøk fradrag hvis vi bliver gift,om hun bor i Dk eller ej? uanset hvad har jeg nu tænkt mig at forsøge hende, så hun kan gå i skole og lære Dansk. Jeg ville gerne supplere BOES, du lyder helt rundt på gulvet (Ja, den forelskelse) og du er i gang med at bevæge dig der hvor du ikke kan bunde, og som andre ville sige du tænker med det forkert hoved, siden du begynde at vrøvle om dåb , CPR , og igen som BOES har bemærket, "hvid løgn" om alderen. Det tyder meget på at du ikke har lavet "hjemmearbejdet" godt nok. Pas på med ikke at ende sådan : ![]() Og yderligere ville jeg støtte Webmaster i hans bemærkning om du har 4 år at løbe på, og til da har du nok fundet "Den rigtige een". Bare spørge LOC ![]() Hun kan ikke få 2 X 3 mnd, hvis du tænker på 3 mnd som bliver forlænger yderligere med 3 mnd(det er afskaffet for længe siden). Pas på lille ven, tag det med ro.(vi har også været på denne sti ). . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 23/02-2010 17:57
|
|
Webmaster skrev: Fradraget får du ikke, da fradraget kun er til folk bosat her som er i stand til at påtage sig et arbejde. Det vil hun i sagens natur ikke være når hun er bosat uden for landets grænser og ikke har opholds og arbejdstilladelse her i landet. Åbenbart noget vås jeg der kom med om arbejde osv., selvom budskabet og resultatet er lidt det samme dog i en anden formulering. Nærmere kan læses her: - Skatten og os - Ændres mit personfradrag, hvis jeg gifter mig? Disse fordele gælder kun, hvis din ægtefælle er ubegrænset skattepligtig til Danmark. Det er hun, hvis hun enten har bopæl i Danmark eller opholder sig her i et tidsrum af mindst 6 måneder, heri medregnet kortvarige ophold i udlandet på grund af ferie eller lignende.
Hendes nationalitet er uden betydning og efter kildeskattelovens ordlyd er det heller ikke af betydning, om hun har opholdstilladelse. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 23/02-2010 18:00
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Lung Yao skrev: [ Og yderligere ville jeg støtte Webmaster i hans bemærkning om du har 4 år at løbe på, og til da har du nok fundet "Den rigtige een". Bare spørge LOC ![]() . Hvorfor det? Forsøger du at yppe kiv? Lad være med dit personfnidder. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 23/02-2010 18:09
|
|
Så-så rolig nu og tilbage til tråden. Ingen er tjent ved alt det udenomssnak.
Med venlig hilsen
|
|
|
| Jay |
Lagt på d. 23/02-2010 18:23
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 261 |
![]() |
|
|
|
| Jin Jok |
Lagt på d. 23/02-2010 19:52
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
Hmm, min kone og jeg fik FS i december. Hun fylder 23 i slutningen af Maj. Jeg har delt forældremyndighed og regelmæssigt samkvem med mine unger. Ex blev kontaktet af US og bekræftede dette. De har heller ikke krævet garantistillelse af nogen form. Så det kan lade sig gøre. Der er "bare" nogen undtagelser fra 24års reglen der skal være opfyldt. Men min ven med de mange spørgsmål. Gør dig selv den tjeneste at læse ambassadens vejledning igennem, og brug søgefunktionen her på siden, så kan du lære rigtigt meget. JJ |
|
|
|
| Esben |
Lagt på d. 23/02-2010 20:40
|
Boes skrev: Hej Esben Tag det nu roligt ! Is i blodet...Du Har modt en "elektronisk" pige paa TLL. Tag en tur ned her og se hvad der er bag de smukke billeder, inden du begynder at spekulere paa besogsvisum ,permanent opholdstilladelse m.m. Tag en eller 2 ugers ferie med pigen, find ud af hvorfor hun soger en mand paa TLL, hvad hun indeholder, kan i snakke sammen paa et sprog ? Hvad har hun for uddannelse ?, Hvad forventer hun sig af dig ? Check adressen paa google earth. Toserne paa TLL har ofte mange jern i ilden. Det er sletikke sikkert at den du skriver med er den du ser paa billedet ! Alarmklokkerne skal runge hojt naar hun allerede har lojet om sin alder !!!!!! 24 - 20 aar... Good luck jeg tror du behover det Boes ![]() Jo hun er den jeg ser på billeder, det ved jeg, jeg skriver på MSN med hende, med web cam. Jeg har også tænkt mig at tag et par uger til Phitsanulok, men inden jeg tager afsted og forelsker mig håbløst, vil jeg godt vide om det er umuligt, jeg tænker på med at få visum til DK, om det overhovedet er muligt at få et 3 månedes turist visum til Dk, hvis man er gift, så hun er i Thailand 3 måneder også i Dk i tre måneder, og jeg så i mellem tog til Thailand en månedet, så er det da muligt at være sammen 8 måneder om året indtil hun bliver 24år. At hun fortalte i starten at hun var 24 selvom hun kun er 20, siger hun at hun troede, at det ville blive letter at finde en mand, og det er jo nok rigtig nok, jeg har selv søgt efter piger fra 24 og op, pga af de Danske regler,og uopfordret er hun da ærlig om det, inden jeg hopper på et fly og kommer. Venlig Hilsen Esben |
|
|
|
| Esben |
Lagt på d. 23/02-2010 20:46
|
Lung Yao skrev: Esben skrev: Jeg kan bare huske mit første pas, bare jeg havde min dåpbsattes, kunne jeg få et pas. Hvordan får hun et Dansk cpr nr, hun kan vel godt flytte adresse hertil,på et turistvisum? Fradrag. Får jeg stadigvøk fradrag hvis vi bliver gift,om hun bor i Dk eller ej? uanset hvad har jeg nu tænkt mig at forsøge hende, så hun kan gå i skole og lære Dansk. Jeg ville gerne supplere BOES, du lyder helt rundt på gulvet (Ja, den forelskelse) og du er i gang med at bevæge dig der hvor du ikke kan bunde, og som andre ville sige du tænker med det forkert hoved, siden du begynde at vrøvle om dåb , CPR , og igen som BOES har bemærket, "hvid løgn" om alderen. Det tyder meget på at du ikke har lavet "hjemmearbejdet" godt nok. Pas på med ikke at ende sådan : ![]() Og yderligere ville jeg støtte Webmaster i hans bemærkning om du har 4 år at løbe på, og til da har du nok fundet "Den rigtige een". Bare spørge LOC ![]() Hun kan ikke få 2 X 3 mnd, hvis du tænker på 3 mnd som bliver forlænger yderligere med 3 mnd(det er afskaffet for længe siden). Pas på lille ven, tag det med ro.(vi har også været på denne sti ). . Nej jeg tænker på turist visum i 3 måneder, også i Thailand i 3 måneder, skifte sådan hele tiden, og jeg kan tage til Thailand i 2 x 1 månedet, vil det være et problem hvis vi bliver gift? |
|
|
|
| Brum |
Lagt på d. 23/02-2010 20:53
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 39 |
Hej Espen - Tag det nu helt roligt! Jeg har selv mødt dejlige piger på TLL og er blevet mange erfaringer og fantastiske oplevelser rigere...... Du må ikke lade dig "rive med" af de skønne piger og den søde snak - hvis pigen har løjet om sin alder er der helt sikkert mange andre ting som du ikke har fået den rigtige version af! Det er en super idé at tage til Thailand og en "dating rejse" vil kunne give dig mange oplevelser og måske en sød Thai-kæreste - men vær ikke for naiv - når du fanger en løgn er det min erfaring at du er bedst tjent med at "shoppe" videre - der er mange gode piger - også på TLL. Der er mange fisk i havet - giv dig selv lidt tid til at nyde dem........ Mht. til Taxi har jeg taget Taxi fra BKK til Hua-Hin (med en TLL babe) for 2000 bath her i januar måned. Der er vel ca. 200 km. Held & Lykke med kærligheden! |
|
|
|
| Esben |
Lagt på d. 23/02-2010 20:55
|
Webmaster skrev: Den med dåbsattesten er kreativt tænkt. Men mener godt man kan få en dåbsattest uden at være dansk statsborger, og de vil sandsynligvis checke om man er dansk statsborger hos Borgerservice når man tropper op med sin dåbsattest og beder om at få udstedt et pas. Fradraget får du ikke, da fradraget kun er til folk bosat her som er i stand til at påtage sig et arbejde. Det vil hun i sagens natur ikke være når hun er bosat uden for landets grænser og ikke har opholds og arbejdstilladelse her i landet. Med 4 år igen, så ville jeg nok kigge mig om efter nogle andre løsninger end bare sætte mig ned og vente. F.eks. en Sverige-løsning eller EU-løsning. Jeg vil forske mere i det med dåbsattest, jeg er ikke sikker på at man skal være Dansk statsborger for at få et Dansk pas, men det er klart det vil stå på passet, at hun har Thailandsk statsborgerskab, fordelen jeg kan se ved det er bare man nok kunne slippe for alt det visum søgerri, det må prøves. |
|
|
|
| Esben |
Lagt på d. 23/02-2010 21:08
|
Brum skrev: Hej Espen - Tag det nu helt roligt! Jeg har selv mødt dejlige piger på TLL og er blevet mange erfaringer og fantastiske oplevelser rigere...... Du må ikke lade dig "rive med" af de skønne piger og den søde snak - hvis pigen har løjet om sin alder er der helt sikkert mange andre ting som du ikke har fået den rigtige version af! Det er en super idé at tage til Thailand og en "dating rejse" vil kunne give dig mange oplevelser og måske en sød Thai-kæreste - men vær ikke for naiv - når du fanger en løgn er det min erfaring at du er bedst tjent med at "shoppe" videre - der er mange gode piger - også på TLL. Der er mange fisk i havet - giv dig selv lidt tid til at nyde dem........ Mht. til Taxi har jeg taget Taxi fra BKK til Hua-Hin (med en TLL babe) for 2000 bath her i januar måned. Der er vel ca. 200 km. Held & Lykke med kærligheden! Ok 2000 bhat er da ikke så galt, det kommer ihvertfald ikke i nærheden af de 22,000kr der er lagt oven på billetten siden sidste uge, jeg tænker det har noget med den strejke i lufthansa at gøre, prisen er gået sådan op på en uge, tror ikke de lavpris søemaskiner kan finde ud af det. Venlig hilsen Esben |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/02-2010 21:31
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Esben, der går udmærkede busser til Pitsanouluk, ca hver time, prisen er under 200 Bath. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 23/02-2010 21:34
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Du kan til enhver pris finde en flybillet retur til Bangkok til under 5.000 kroner i maj, sikkert også billigere. Prøv [url]www.monondo.dk[/url] Eller hvis denne ikke fremviser de ønskede resultater, kontakt dit rejsebureau. Mht alle dine andre spørgsmål, så er det jo rene fabuleringer i stil med: Hvis jeg nu vandt i lotto, hvad ville jeg så gøre? Slap nu af, mød pigen og tag den derfra. Du taler om fradrag for ægtefælle for en pige du aldrig nogensinde har set? Og så siger man, at thailændere lider af "happy go lucky" syndromet.... Suk. Du skyder totalt med spredhagl her, tag dig sammen, vis dig som en mand og tag tingene en dag af gangen. Jeg kan forsikre dig for, at en sådan "I dunno know shit" attitude generelt ikke afføder den ringeste sympati/interesse blandt thailandske damer. Her forventes det at en mand er en mand og at han har check på sine ting. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

, og igen som BOES har bemærket, "hvid løgn" om alderen.