Se indlæg
 Udskriv debat
Nu bliver jeg lidt i tvivl......!!!
mcpdk
Nu bliver jeg lidt i tvivl......!!!

På det thailandske general konsulats hjemmeside står der følgende:

SP: Hvor mange gange kan jeg rejse ud og ind af Thailand uden visum?
SV: Du kan rejse ud og ind af Thailand 3 gang uden visum, herefter skal man være ude af landet i minimum 90 dage.

http://www.thai-c...=faqturist

Vil det så sige at man ikke kan rejse til thailand i f.eks hele Januar måned...være i dk februar og marts.. tilbage til Thailand i hele April.. hjem til Dk i maj og juni... tilbage til thailand i juli... altså skiftesvis 1 måned i thailand og 2 måneder i Danmark....???
Smile

chris70
Du må kun opholde dig 90 dage i Thailand om året, enten på den ene eller anden måde.

Jeg var ikke klar over det og de gav mig 14 dage til at komme mig ud, imellem tiden havde jeg været i Singapore og Malaysia, men det hjalp ikke. Jeg troede kun at det havde med visa runs at gøre. Kom ud på et Non - immigrant visa (3mdr) og sæt een million i banken, jeg tror det er 800.000 nu og få eet års visum.

Boes
800000 paa thaibanken i minimum 3 maaneder og saa skal du ogsaa lige sorge for at vare fyldt 50. Saa kan du faa 1 aars non immigrant O visa.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

bentmj
Hvorfor svare på noget som du ikke aner en skid om, du gør jo bare vedkommende mere forvirret..
Det er bedre ingenting at sige end at sige en masse ingenting.
Man skal for 117 gang herinde ikke have 800.000 bath på kontoen, men have en årlig indtægt på 800.000 bath, brutto, og har du ikke det kan du supplere med at have resten stående på din konto.

paulsenp
bentmj skrev:
Hvorfor svare på noget som du ikke aner en skid om, du gør jo bare vedkommende mere forvirret..
Man skal for 117 gang herinde ikke have 800.000 bath på kontoen, men have en årlig indtægt på 800.000 bath, brutto, og har du ikke det kan du supplere med at have resten stående på din konto.

Hvis man ser på den thailandske ambassades hjemmeside, finder man bl.a. følgende under "Documents required" for "pensionist-visum":

6. 4 copies of :
- bank statement showing a deposit at the amount not less than 800,000 Baht OR
- an income certificate with a monthly salary of no less than 65,000 Baht, 4
- a deposit account plus a monthly income of no less than 800,000 Baht a year (In the case of the bank statement, a letter of guarantee from the bank is to be presented)

så man kan have indtægt og/eller bankindestående, som det nu passer én bedst.
Peter

mcpdk
Hej alle...
Det er nu ikke for at jeg er pensionist.. langt fra....
Er bare tit i Thailand, og så så jeg den omtalte besked fra general konsulatets hjemmeside...

Så jeg ønsker et klart svar på om reglerne for at komme ind i Thailand, da jeg ikke vil stå i paskontrollen og blive nægtet adgang....

Det forholder sig sådant at jeg sidste gang var dernede:
4/12-09 ->3/1-10
3/1-10 visarun til Cambodia
3/1-10 ->13/1-10
Har derefter billet til:
7/4-10 -> 7/5-10
15/7-10 -> 15/8-10

Så når jeg tager til Dk d.7/5-10 har jeg rejst ind og ud 3 gange...
Skal der så gå 90 dage...?
Så når jeg ankommer d. 15/7-10 er der kun gået ca. 65 dage... Kan jeg så ikke komme ind i Thailand, eller...?
Smile

jesperfrb
Jeg har aldrig haft problemer, og har rejst ind og ud op til 9 gange i 2008, og opholdt mig i ca 200 dage! I 2009 rejste jeg ind og ud 5 gange med ca det samme antal dage!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Lung Yao
jesperfrb skrev:
Jeg har aldrig haft problemer, og har rejst ind og ud op til 9 gange i 2008, og opholdt mig i ca 200 dage! I 2009 rejste jeg ind og ud 5 gange med ca det samme antal dage!

Og af hvilken varighed?
M.h.t. 2008, idet du skriver 9 gange, så har det nok været af 1 til 3 uger ad gangen, ikke ?
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
Mcpdk,
Uden at være 100% sikker, mener jeg at når du returnere til DK, så er din visa "Nulstillet". Det samme gælder hvis du forlader Thailand og rejser til Laos-Vietnam eller Singapore og ønsker at komme tilbage uden at have et 1 eller multiple entry visa.
Men spørge hellere på Ambassaden i Hellerup eller i konsulatet i Hvide Sand.
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Payanak
Med 1 måned i TH og 2 i DK med gentagelser hele året, behøver du bare lave et turistvisum den ene gang du er i DK.

joensen
Hvis man rejser til Thailand uden visa, så får man et 29 dages visa hver gang man rejser ind, og det kan du vist nok gøre til du kommer op på 90 dage på et år. Hver gang du kommer tæller de dagene, og hvis du for eksemper har været i Thailand 75 dage på et år og du rejser in i landet igen så får du kun 15 dage visa.

For et par åa siden så de gennem fingrene med reglerne, og alle som ville kunne faktisk opholde sig i Thailand så længe de ville, bare de lavede et visa run en gang om måneden, før de skærpede reglerne var der nogle der faktisk havde været i Thailand i 20 år, hvor de rejste til grænsen hver måned, moned efter måaned, åar efter år, men den går altså ikke længere.

Reglerne bliver også lavet om en gang imellem og nogle gange vælger de at følge dem meget nøje og andre gange er de lidt slappe med reglerne, so nogle gange kan man skam blive forvirret.

Derfor, gør jeg som bor her ude fast, altid det at jeg går ind påa den Thailandske amdassade i København en gang om åaret og får lavet en 1 år multiple entry Nonimmigrant "o", det koster 900 dk, så har du aldrig problemer med immigrationen.

thamarai
Man får ikke visum ved indrejse i Thailand, da danskere er fritaget for visum ved ophold under 30 dage - derfor får man blot et "indrejsestempel" - dog kun 15 dage ved rejse over land.

Det forvirrer nogen, hvis I kalder dette stempel for et visum, for et visum kan forlænges, og det kan et stempel ikke (ud over 7 dage, eller mere hvis man er syg, er i fængsel eller er stævnet).

Hvis man har et visum, så annulleres dette ved udrejse, hvis man ikke har et "re-entry visa".

Der skelnes mellem single, double og multiple re-entry visa, og forskellen giver sig selv.

Der kan søges single eller multiple visa på immigration i Thailand, og i udlandet, især i Hvide Sande, kan der søges diverse multiple visa som B eller O og måske T, men disse er ikke så nemme at få længere.
/Andreas

Bangkok, Thailand

http://thamarai-t...gspot.com/

http://thamarai-thailand.blogspot.com/
Boes
bentmj skrev:

Kare Bent
Nu skal du altsaa pudse monoklen - det er pracis tvartimod... Snakke om at gore folk forvirrede !
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

bentmj
Boes sæt dig dog ind i tingene før du udtaler dig istedet for at skabe forvirring.
Se på www.penst.dk eller Ambassadens side.
Jeg fik svar på netop dette spørgsmål fra Pensionsstyrelsen da mine planer for fremtiden er at bosætte mig i Hua-hin.
Du kunne jo også gå tilbage herinde og se tidligere indlæg så vil du opdage at jeg har ret, men det er du måske ikke mand for at indrømme.

PL
12 x 65.000 = 780.000

Hvor har du fundet tallet 800.000 - bentmj?

65.000 THB pr. måned ELLER 800.000 i banken.

Gå til hovedet istedet for det modsatte!

http://www.mfa.go...web/12.php

PL
Redigeret af PL d. 25/02-2010 18:07

joensen
thamarai skrev:
Man får ikke visum ved indrejse i Thailand, da danskere er fritaget for visum ved ophold under 30 dage - derfor får man blot et "indrejsestempel" - dog kun 15 dage ved rejse over land.

Det forvirrer nogen, hvis I kalder dette stempel for et visum, for et visum kan forlænges, og det kan et stempel ikke (ud over 7 dage, eller mere hvis man er syg, er i fængsel eller er stævnet).

Hvis man har et visum, så annulleres dette ved udrejse, hvis man ikke har et "re-entry visa".

Der skelnes mellem single, double og multiple re-entry visa, og forskellen giver sig selv.

Der kan søges single eller multiple visa på immigration i Thailand, og i udlandet, især i Hvide Sande, kan der søges diverse multiple visa som B eller O og måske T, men disse er ikke så nemme at få længere.

Nu kom jeg til THailand den 2. februar, og fik et indrejse stempel i passet, som du kalder det, om det er et visum eller et stempel gør hverken fra eller til, du får 29 dages tilladelse til at opholde dig i landet, men lad det nu ligge.
Det jeg vil sige er, at jeg har fået forlænget mi "stempel" i passet til den 5. april, jeg må lige understrege at jeg er hverken syg(i hvertfald ikke noget der gør ondt), fængslet eller stævnet, tværtimod er jeg ganske fri og fik lavet den frrlængelse af "stemplet" uden problemer, det kostede 1900 THB.

Hvis du opfylder betingelserne for at få et 1 år multiple entry Nonimmigramt "O" visa er det ikke svært at få, det er faktisk ret lige til, men selfølgelig betingelserne skal være opfyldt, sådan er det også med så meget andet.

jesperfrb
Til Lung Yao! Nej jeg har benyttet mine fulde 30 dage næsten hver gang! så det ene år 9x30= 270 dage +/- 20-30dage!
Aldrig haft problemer!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

ubon lynge
Boes skrev:
800000 paa thaibanken i minimum 3 maaneder og saa skal du ogsaa lige sorge for at vare fyldt 50. Saa kan du faa 1 aars non immigrant O visa.

Er du Thai gift skal du ikke være 50 år, jeg fik det tilbudt i Tirsdags i Phibun (Phibunmangsahan) immigration, og jeg er 44 år De kunne hurtig lave et års visa til mig, jeg skulle bare sige til eller ringe til hende så vil jeg få en tid.
God Weekend.Tuttelu Tralla der er varmt i dag +36
Ubon.

Pibe

paulsenp
bentmj skrev:
Boes sæt dig dog ind i tingene før du udtaler dig istedet for at skabe forvirring.
Se på www.penst.dk eller Ambassadens side.
Jeg fik svar på netop dette spørgsmål fra Pensionsstyrelsen da mine planer for fremtiden er at bosætte mig i Hua-hin.
Du kunne jo også gå tilbage herinde og se tidligere indlæg så vil du opdage at jeg har ret, men det er du måske ikke mand for at indrømme.

Pensionsstyrelsen er vist ikke en autoritet, når det drejer sig om de thailandske visumregler. Prøv at læse hvad der står på den thailandske ambassades hjemmeside, eller læs/genlæs mit tidligere indlæg i denne tråd, hvor jeg har indsat nogle linier, der er kopieret fra ambassadens hjemmeside.
Peter

thamarai
joensen skrev:
thamarai skrev:

Nu kom jeg til THailand den 2. februar, og fik et indrejse stempel i passet, som du kalder det, om det er et visum eller et stempel gør hverken fra eller til, du får 29 dages tilladelse til at opholde dig i landet, men lad det nu ligge.
Det jeg vil sige er, at jeg har fået forlænget mi "stempel" i passet til den 5. april, jeg må lige understrege at jeg er hverken syg(i hvertfald ikke noget der gør ondt), fængslet eller stævnet, tværtimod er jeg ganske fri og fik lavet den frrlængelse af "stemplet" uden problemer, det kostede 1900 THB.

Hvis du opfylder betingelserne for at få et 1 år multiple entry Nonimmigramt "O" visa er det ikke svært at få, det er faktisk ret lige til, men selfølgelig betingelserne skal være opfyldt, sådan er det også med så meget andet.

Så er det vel, fordi du har konverteret stemplet til et 60 dages turist-visum på Immigration? Det skal normalt gøres inden 7 dage, så vidt jeg husker?
/Andreas

Bangkok, Thailand

http://thamarai-t...gspot.com/

http://thamarai-thailand.blogspot.com/
Spring til debat: