Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Famillie sammenføring
|
|
| savarden |
Lagt på d. 07/03-2010 18:26
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 226 |
Hej... Er stadig ikke helt overbevist om hvad der op og ned i forhold til familliesammenføringen. Derfor disse spørgsmål 1) Hvis man vælger at blive gift i danmark under turist besøg får man så automatisk prosexuelt ophold under ansøgning om famillie sammenføring ? 2) Hvad med ens garantistillelse fra turistansøgning bliver den overført til de penge som skal stå låst i 7 år eller skal disse ligges yderligere ? 3) skal garantistillelsen sættes ved ansøgningen eller ved opnået sammenføring ? Håber nogen kender de rigtige svar ![]() mvh Savarden Redigeret af savarden d. 07/03-2010 18:31 |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 07/03-2010 18:53
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
savarden skrev: Hej... Er stadig ikke helt overbevist om hvad der op og ned i forhold til familliesammenføringen. Derfor disse spørgsmål 1) Hvis man vælger at blive gift i danmark under turist besøg får man så automatisk prosexuelt ophold under ansøgning om famillie sammenføring ? 2) Hvad med ens garantistillelse fra turistansøgning bliver den overført til de penge som skal stå låst i 7 år eller skal disse ligges yderligere ? 3) skal garantistillelsen sættes ved ansøgningen eller ved opnået sammenføring ? Håber nogen kender de rigtige svar ![]() mvh Savarden 1) du mener vel procesuelt ophold, hvis du gør det så er svaret ja, hvis du mener prosexuelt ophold så er svaret nej. 2) din garantistillelse fra et evt. turistvisa kan ikke røres i forbindelse med en ansøgning om familliesammenføring. 3) garantistillelse stilles i forbindelse med oplysning om meddelt opholdstilladelse, det vil altsammen stå i det brev du får fra uls, der kommer hele sagsgangen til at stå. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Jens Ole |
Lagt på d. 07/03-2010 18:55
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 156 |
savarden skrev: Hej... Er stadig ikke helt overbevist om hvad der op og ned i forhold til familliesammenføringen. Derfor disse spørgsmål 1) Hvis man vælger at blive gift i danmark under turist besøg får man så automatisk prosexuelt ophold under ansøgning om famillie sammenføring ? 2) Hvad med ens garantistillelse fra turistansøgning bliver den overført til de penge som skal stå låst i 7 år eller skal disse ligges yderligere ? 3) skal garantistillelsen sættes ved ansøgningen eller ved opnået sammenføring ? Hej Sarvarden. 1: Nej i får ikke prosexuelt ophold automatisk , det må din kone sørge for ,men i får processuelt ophold automatisk.Jeres kvittering for dette er de stempler i får i hendes pas , når i afleverer ansøgningen. Husk at undersøge om garantien tages , hvis sådan en er stillet. Mener der er kommet nye regler omkring inddragelse af garanti. 2: Den garanti du har stillet for hendes turistvisum,gælder nok kun for 18 måneder,så derfor skal der laves nyt dokument. jeg vil tro , at når den nye garanti er lavet , frigives den gamle automatisk 3: Garanti skal først stilles når sammenføring er godkendt. Mvh Jens Ole. Håber nogen kender de rigtige svar ![]() mvh Savarden |
|
|
|
| savarden |
Lagt på d. 07/03-2010 20:07
|
ups.. man skal passe på udtryk... mente selvfølgelig procesuelt ophold -:-)) Takker for svar ind til videre.. Jeg er stadig en smule i tvivl om hvad der er helt korrekt da der til stadighed er forskellige oplysninger. mvh Savarden |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 08/03-2010 08:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
savarden skrev: ups.. man skal passe på udtryk... mente selvfølgelig procesuelt ophold -:-)) Takker for svar ind til videre.. Jeg er stadig en smule i tvivl om hvad der er helt korrekt da der til stadighed er forskellige oplysninger. mvh Savarden Du bliver nødt til at fortælle os hvad du mener med forskellige oplysninger? Så skal vi nok fjerne din tvivl ![]() |
|
|
|
| savarden |
Lagt på d. 08/03-2010 09:01
|
måske nemmere at forklare det på denne måde : Min kæreste er her på turist visum, vi bliver gift i Danmark og søger FS... herefter får hun automatisk procesuelt ophold ?... min garanti hos Udlændinge service kommer retur eller skal denne blive hos US til sagen om FS er afsluttet og der skal stilles 7 års garanti ? Hvor besværlige disse regler måtte være har jeg stadig tænkt mig ikke at give op .. :-) mvh Savarden Redigeret af savarden d. 08/03-2010 09:01 |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 08/03-2010 12:10
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
1) Ja, men når du aflevere jeres ansøgninger, gør du opmærksom på det. 2) Hvis du nærlæser: http://www.nyidan...msager.htm Så kan du ikke få pengene tilbage.... Men jeg mener dog der er en eller anden EU dom el.lign. der siger noget andet. Jeg har læst det et sted og har også hørt om nogen der har fået pengene retur. Prøv at stille det samme spørgsmål på http://www.aegtes...aenser.dk/ Jeg er bare ikke sikker på du får pengene retur før du har stillet en ny garanti ![]() 3) Lige før i får FS, henvender US til jer i form af et brev hvori der ligger papir og vejledning til hvordan du skal stille garantien. Når banken har indsendt papirerne til kommunen går der nogle dage (måske en uge eller mere), så får hun et svar fra US vedr. FS ![]()
Redigeret af hfb d. 08/03-2010 12:12 |
|
|
|
| savarden |
Lagt på d. 08/03-2010 12:21
|
Indehaveren af visummet vil ikke blive omfattet af en karensperiode, og garantien vil ikke blive inddrevet i følgende tilfælde, jf. udlændingelovens § 4c, stk. 4 (karens) og § 4, stk. 5 (inddrivelse): Hvis ansøgningen om opholdstilladelse vedrører familiesammenføring, og indehaveren af visummet enten er ægtefælle til eller barn under 15 år af den person, der bor i Danmark, jf. udlændingelovens § 9, stk. 1, nr. 1 eller 2; Måske mig som læser dette forkert men betyder som jeg ser det at pengene ikke kan tilbageholdes og at garantien skal frigives... dog for at betale dem igen når FS opnåes. :-)) Måske jeg læser forkert eller ? |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 08/03-2010 16:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 430 |
For f det er sgu da også svært det hele, med der er skrevet mange tråde netop om dette emne. Og som jeg husker det skal kærsten hjem før garantien frigivet og fratages hvis i gifter jer i DK og søger opholdtilladelse. Løsningen var tidligere at gifte sig i TH og derefter søge om visa samt opholdstilladelse, eller søge visa og når konen kommer op på visa, så søge om procesuelt ophold et måned før visaet udløber. Jeg kan huske da jeg stod og lavede visapapierne og damen spurgte om jeg ikke lavede opholdstilladelsepapirene med det samme, og det gjorde jeg så troede ikke man kunne begge dele.Men det var dengang håber alt lykkes for dig, grib knoglen og snak med myndighederne. |
|
|
|
| savarden |
Lagt på d. 08/03-2010 17:08
|
Og som jeg husker det skal kærsten hjem før garantien frigivet og fratages hvis i gifter jer i DK og søger opholdtilladelse. Det var netop denne jeg stadig er i tvivl om... der er til stadighed oplysninger om denne praksis er ændret. Er ikke meget for at ringe til US før jeg kender de eksakte retningslinjer og regler ![]() |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 08/03-2010 18:43
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
en ting er helt siikert, din besøgs garant vil aldrig blive rørt af uls i forbindelse med FS, Læs her :
https://www.retsi...?id=122670 hvordan det så foregår i praksis mellem besøgsgaranti & FS garanti, har jeg ikke noget kendskab til. men jeg kan forestille mig, besøgsgarantien kun gælder for turistbesøget eller hvad man kalder det, og den vil sandsynligvis først blive frigivet når du har stillet FS garanti, lyder helt idiotisk, men sådan tror jeg det vil foregå, men det vil da ikke skade at kontakte jeres sagsbehandler i uls. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| savarden |
Lagt på d. 08/03-2010 18:48
|
det vil jeg gøre... Håber stadig hun kan blive i Danmark og ansøge herfra end at skulle tage hjem og igennem hele møllen igen. Virkeligt ingen her på dansk-thai der har erfaringer hermed ? |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 08/03-2010 19:09
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hun kan søge procesuelt ophold, men du kan risikere at miste din garantistillelse, hvis Udlændingeservice vurderer, at ægteskabet var planlagt. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| savarden |
Lagt på d. 08/03-2010 19:25
|
hej Robert Det er netop denne faldgruppe jeg er noget nervøs for... Ved faktisk ikke om det er bedst af ringe til dem inden eventuelt giftemål og fs ansøgning eller man skal tage chancen.. Ville være noget ked af at miste 60 K og så efterfølgende skulle "aflevere" yderligere garantistillelse til 7 års depot. Syntes jeg betaler skat nok i danevang ![]() |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 08/03-2010 21:26
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Robert Kronberg skrev: Hun kan søge procesuelt ophold, men du kan risikere at miste din garantistillelse, hvis Udlændingeservice vurderer, at ægteskabet var planlagt. Hilsen, Robert Hej Robert Hvor har du de oplysninger fra?? Og hvem i ULS skal vuderer det?? De skal jo bare følge loven,og der bør ikke være plads til personlig vudering af en kontorchef el. sagsbehandler. MVH Torben |
|
|
|
|
Lagt på d. 08/03-2010 21:34
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hej Torben Du skal passe på, du kan risikere at miste den første garanti. Kender 2 der blev gift under besøg her i DK og efterfølgende søgte FS, uden at fruen rejste hjem, det kostede garantibeløbet - lige ned i den tomme statskasse. Så spørg i US, få det gerne på tryk. |
|
|
|
| savarden |
Lagt på d. 08/03-2010 21:42
|
GiroBank, ved du noget om hvor længe dette er siden de mistede deres ? Mig bekendt er retspraksis blevet ændret i slutningen af 2009 men er stadig ikke helt overbevist . Hvorfor skal ens kærlighed dog være så besværlig her i dk... men hvad end der sker kommer hverken us eller andre til at stoppe os om vi så skal en tur til thailand og retur ;-) |
|
|
|
|
Lagt på d. 08/03-2010 21:45
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
det var sidste år. Så pas på med at få et ordentlig konkret svar fra US! 60000 kr. kan bruges til mange gode rejser til Thailand |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 08/03-2010 22:26
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Efter de nye regler, hvis Udlændingeservice vurderer, at ægteskabet var planlagt, så ryger garantien. Reglerne er dog ikke særligt tydelige/konkrete... Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 08/03-2010 23:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
girobank skrev: Hej Torben Du skal passe på, du kan risikere at miste den første garanti. Kender 2 der blev gift under besøg her i DK og efterfølgende søgte FS, uden at fruen rejste hjem, det kostede garantibeløbet - lige ned i den tomme statskasse. Så spørg i US, få det gerne på tryk. Hej Girobank Nu er det ikke mig selv jeg tænker på ,min kone har haft opholdt- her i DK i mange år- men jeg spørger kun for der må jo være en lov her i DK der siger noget andet |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

,men i får processuelt ophold automatisk.