Se indlæg
 Udskriv debat
Norwegian til Bangkok
handy
synes godt om.....Smile

kiml
Peder1968 skrev:

Kilde
http://epn.dk/bra...719989.ece

I går aftes faldt jeg over denne:

Norwegian vil revolutionere flytrafikken mellem kontinenterne. Allerede til efteråret vil det norske lavprisselskab sælge returbilletter helt ned til 2.000 kr. til New York og til Bangkok for omkring 3.000 tur/retur. Det er halv pris i forhold til det nuværende prisniveau, og de første fly letter til næste forår. Samtidig er Norwegian overbevist om, at den lavprisbølge, som har ramt de korte ruter i Europa, også vil skylle ind over de oversøiske ruter.

Årsagen er, at den nye Boeing 787 Dreamliner giver helt andre muligheder for at flyve billigt på de lange strækninger. Norwegian er blandt de allerførste til at benytte den nye flytype, som flyver længere og bruger mindre brændstof. Samtidig er komforten for passagererne markant bedre.

»Dreamlineren er en "game changer" i luftfarten. Flyet ændrer spillereglerne, og det vil betyde en ny dagsorden for den oversøiske trafik. Det bliver både billigere, hurtigere og mere behageligt at flyve langt, og i de kommende år vil der komme masser af lavpristrafik mellem kontinenterne,« siger Norwegians koncernchef, Bjørn Kjos.

Skeptikerne har svært ved at tro på, at det kan lade sig gøre at tjene penge ved at sælge billetterne til uhørt lave priser. Men den karismatiske topchef afviser kritikerne.

»Omkostningerne ved at operere en Boeing 787 Dreamliner er op mod 50 pct. lavere end ved mange af de eksisterende fly på langruterne. Alene i brændstof er der en besparelse på 50 mio. kr. pr. fly om året. Teknisk er Dreamlineren andre fly overlegen, og samtidig er der langt mindre vedligeholdelse. Det er et fantastisk fly,« konstaterer Bjørn Kjos med et af de krøllede smil, som han ofte understreger en pointe med.

....
Der kan læses mere ved tryk på linket......

tror ikke at du skal regne med billet priser til 2000 eller 3000 kr når lufthavns skatten er 2600 kr. så tag bare armene ned igen, betaler Bjørn Klos den eller hæver de prisen for en kuffert til 1000kr. lige øjebliket sider jeg og søger billetter til sidst i Januar og 6 uger frem har funder med Qatar Airways til 10.000 kr for 2 med en 1.40 times transit i begge ender

SteenJ
MW har jo sat flere gange de vil flyve BKK til lavpris uden noget er sket. Men lad os nu se, hvad der sker.
Men retur under 4000 dkr, giver da underskud, uanset om der er 200 eller 250 sæder betalt.
Steenj
HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.

natty
SteenJ skrev:

SÅ ER "VI" I GANG IGEN.

Yep, men tilbage til tråden, der vil sikkert blive solgt nogle billetter til den pris, som et reklamestunt, men i længden bliver det sikkert kun et par stykker på hver afgang til den pris, og så bliver prisen ellers "jokket" ivejret.
Så kommer der sikkert tillægsydelser´, som betaling med kreditkort, sædevalg, baggage med meget mere.
Godt for dem som får en billig billet, men har mange gange oplevet i Europa at "lavprisselskaberne" ikke var specielt lavpris.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Kim Ludvigsen
Om ikke andet er der komforten, der skulle blive bedre. Og så er det direkte fly (hvis ellers de kommer til at flyve fra Danmark).

Lufthavnsskatten er vel ikke 2.600 kroner? Jeg betaler vist mellem 2.300 og 2.600 i lufthavnsskat hos Turkish, og det er med mellemlanding i Istanbul. Jeg har for øvrigt købt mine billetter til de næste to rejser for henholdsvis 4.136 og 4.856 sådan halvvejs i højsæsonen. Det kan man vel ikke klage over - selvom jeg kunne have fået dem til 4.000 stykket, hvis det ikke havde været for et udløbende Visa-kort.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
natty
Lufthavnsskatter skal man vist være meget inde i luftfartsindustrien for at forstå. Den kan være forskellig fra selskab til selskab, selv på samme rute og hvilken billet man har købt.
Og så er der selskaber som indregner brændstofstillæg i taxes og afgifter=det som mange kalder lufthavnsskatter.
Som et eksempel vil jeg bare komme med en oplevelse. Sidste gang jeg købte en billet med SAS retur CPH-BKK var skatter og afgifter vist omkring 2000 kr. udspecifiseret på regningen.
Da jeg så købte en billet for mine point på samme selskab og rute betalte jeg ca. 300 kr i skatter og afgifter, som blev trukket over mit kort. Grin

Det jeg mener er egentlig at prisen er den samme, ligegyldigt hvordan de sammensætter billetprisen.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

jens
Violinen var nu det nu Norwegian den var møntet på, nu har vi hørt fra dem i jeg ved ikke hvor mange år at de ville flyve "næsten gratis" til Thailand.

Men det bliver da spændende hvor de vil ligge prismæssigt, men som andre også skriver bliver det nok kun et meget begrænset antal sæder på hver afgang der er billige.

Det er nok også derfor at de vælger stockholm istedet for KBH, for efter Qatar og Emirates er begyndt at flyver fra KBH er konkurrensen jo blevet så hård at priserne er presset under 4000kr i lavsæson.

Peder1968
kiml skrev:

Peder1968 skrev:

Kilde
http://epn.dk/bra...719989.ece

I går aftes faldt jeg over denne:

Norwegian vil revolutionere flytrafikken mellem kontinenterne. Allerede til efteråret vil det norske lavprisselskab sælge returbilletter helt ned til 2.000 kr. til New York og til Bangkok for omkring 3.000 tur/retur. Det er halv pris i forhold til det nuværende prisniveau, og de første fly letter til næste forår. Samtidig er Norwegian overbevist om, at den lavprisbølge, som har ramt de korte ruter i Europa, også vil skylle ind over de oversøiske ruter.

Årsagen er, at den nye Boeing 787 Dreamliner giver helt andre muligheder for at flyve billigt på de lange strækninger. Norwegian er blandt de allerførste til at benytte den nye flytype, som flyver længere og bruger mindre brændstof. Samtidig er komforten for passagererne markant bedre.

»Dreamlineren er en "game changer" i luftfarten. Flyet ændrer spillereglerne, og det vil betyde en ny dagsorden for den oversøiske trafik. Det bliver både billigere, hurtigere og mere behageligt at flyve langt, og i de kommende år vil der komme masser af lavpristrafik mellem kontinenterne,« siger Norwegians koncernchef, Bjørn Kjos.

Skeptikerne har svært ved at tro på, at det kan lade sig gøre at tjene penge ved at sælge billetterne til uhørt lave priser. Men den karismatiske topchef afviser kritikerne.

»Omkostningerne ved at operere en Boeing 787 Dreamliner er op mod 50 pct. lavere end ved mange af de eksisterende fly på langruterne. Alene i brændstof er der en besparelse på 50 mio. kr. pr. fly om året. Teknisk er Dreamlineren andre fly overlegen, og samtidig er der langt mindre vedligeholdelse. Det er et fantastisk fly,« konstaterer Bjørn Kjos med et af de krøllede smil, som han ofte understreger en pointe med.

....
Der kan læses mere ved tryk på linket......

tror ikke at du skal regne med billet priser til 2000 eller 3000 kr når lufthavns skatten er 2600 kr. så tag bare armene ned igen, betaler Bjørn Klos den eller hæver de prisen for en kuffert til 1000kr. lige øjebliket sider jeg og søger billetter til sidst i Januar og 6 uger frem har funder med Qatar Airways til 10.000 kr for 2 med en 1.40 times transit i begge ender

Der står intet om det er uden lufthavnsafgifter m.m.
I artiklen fremhæves også det bliver en lavprisrute lige som andre selskaber laver det i Europa.
Der for er mit gæt du skal betale ekstra for: mad, kuffert pr. Kg , du skal selv gå ud med kufferterne til flyet o.s.v. Frown

SteenJ
natty skrev:

SteenJ skrev:

SÅ ER "VI" I GANG IGEN.

Yep, men tilbage til tråden, der vil sikkert blive solgt nogle billetter til den pris, som et reklamestunt, men i længden bliver det sikkert kun et par stykker på hver afgang til den pris, og så bliver prisen ellers "jokket" ivejret.
Så kommer der sikkert tillægsydelser´, som betaling med kreditkort, sædevalg, baggage med meget mere.
Godt for dem som får en billig billet, men har mange gange oplevet i Europa at "lavprisselskaberne" ikke var specielt lavpris.

Du har helt ret, det bliver sådan de tager pengene, udover billetten

SteenJ
Husk lige en anden ting. NW er politianmeldt for ikke ar overholde dansk regler, mht. garanti osv.

30411717
hej jeg har hørt at di vil kome til at lekke på cs 3000kr med alt for den biligstWink

Webmaster
Norwegians planer om at lave lavpris oversøisk med Boeing Dreamliner 787 fra Oslo og Stockholm, bekymrer Venstres transportordfører, Martin Geertsen. Derfor har Venstre-politikeren kaldt finansminister Bjarne Corydon i samråd i Folketingets Transportudvalg.

Det, der især bekymrer Martin Geertsen, der er medlem af Folketingets Transportudvalg er, at han frygter at mange danske passagerer vælger at flyve fra Stockholm eller Oslo frem for København. Det vil gå ud over SAS og især beskæftigelsen i København.

"Der er mange arbejdspladser på spil", siger Martin Geertsen til Jyllands Posten.

Læs nærmere på: V: Prischok kan skade København
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Kim Ludvigsen
Stof til eftertanke med hensyn til billetpriserne:
http://www.busine...te-flyrute
Norwegian sætter prisen op til 778 kroner for den billigste returbillet København-Aalborg.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Peder1968
Så kom forklaringen på de meget billige billetter Sad

http://www.dr.dk/...115245.htm

Kun få ultrabillige Norwegian-billetter
19. jun. 2012 12.24 Udland

Flyv til Bangkok og hjem igen for under 3000 kroner. Sådan lyder et tilbud fra flyselskabet Norwegian.

Men de rejsende skal være heldige for at få fat i en af de attraktive billetter. De kommer nemlig kun til at gælde for 10 til 15 procent af flysæderne.

Prisen for at flyve til Bangkok fra Stockholm og retur kommer ifølge Norwegian til at ligge på mellem 2500 og 3000 kroner - eller 2000 kroner når destinationen er New York.

Billetter dækker ikke udgifter
Men de ultrabillige billetter bliver forbeholdt de få, for umiddelbart dækker de ikke engang udgifterne for flyselskabet, siger luftfartsanalytiker Jacob Pedersen fra Sydbank:

- Jeg vil tro, at 10-15 procent - i bedste fald 25 - af sæderne bliver udbudt til de lave priser. Norwegian er nødt til at fylde flyene op med kunder, der betaler mere, ellers bliver det en underskudsforretning, siger han til DR Nyheder.

- Men det er ikke anderledes end man ser på andre lavprisflyvninger, lyder det fra Jacob Pedersen.

Nye økonomiske fly og lavere lønninger
Det bliver Boeings nye Dreamliner-fly - som er mere økonomiske i drift - der skal fragte Norwegian-kunderne til Bangkok og New York. Det europæiske personale får base i Asien med dertil hørende lavere lønninger og manglende overenskomst, siger Jacob Pedersen:

- Norwegian kan godt risikere at få noget ballade med de ansatte her i Norden. Det kan godt tænkes, at piloterne, der flyver de kortere ruter i Europa, vil være noget utilfredse med, at deres kolleger på de lange ruter bliver ansat på langt dårligere forhold, siger han.

Jacob Pedersen vurderer, at en returbillet fra Skandinavien til Bangkok skal koste over 4000 kroner, før det er en god forretning for flyselskabet.

Norwegian forventer at indlede flyvningerne til Bangkok og New York i starten af 2013. I første omgang fra Stockholm og Oslo.

tingtong
jeps, og hvem kommer til at betale, for at få kan få de billige billetter!!!

skod selskab, skal aldrig flyve med dem til bkk.

SteenJ
ellers bliver det en underskudsforretning,

Var det ikke det SteenJ skrev i tidligere indlægGrin

tingtong
SteenJ skrev:

var det ikke også SteenJ der skrev det her vrøvl : Bath´en stiger/falder i takt med dollars kursen, og tager ikke hensyn til euro´en.Rolll

Webmaster
tingtong skrev:

SteenJ skrev:

var det ikke også SteenJ der skrev det her vrøvl : Bath´en stiger/falder i takt med dollars kursen, og tager ikke hensyn til euro´en.Rolll

Tingtong er hermed tildelt en lille pause på 10 dage.
Her på siden jagter vi ikke folk rundt, så hvad SteenJ har ment og skrevet andetsteds har intet med denne debat at gøre.
Tak

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

Webmaster
SteenJ skrev:

Husk lige en anden ting. NW er politianmeldt for ikke ar overholde dansk regler, mht. garanti osv.

Den sag har så været i retten og vende nu. Resultatet er:

Østre Landsret gav i dag det norske lavprisflyselskab Norwegian medhold i, at selskabet ikke er pligtig til at lade sig registrere i Rejsegarantifonden.

Læs nærmere på: Norwegian vandt sag mod Rejsegarantifonden
Med venlig hilsen

Webmaster

SteenJ
Webmaster skrev:

SteenJ skrev:

Den sag har så været i retten og vende nu. Resultatet er:

Østre Landsret gav i dag det norske lavprisflyselskab Norwegian medhold i, at selskabet ikke er pligtig til at lade sig registrere i Rejsegarantifonden.

Læs nærmere på: Norwegian vandt sag mod Rejsegarantifonden

Det er ærgeligt, især når man tænker på, at de flyver meget fra DK

Spring til debat: