Se indlæg|
Hjælp ! Hvor skal jeg veksle ?
|
|
|
Lagt på d. 24/03-2011 18:20
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Natty, læs reglerne på din banks hjemmeside- max 2000 kr- modværdien i Baht - det er noget den udbetalende bank bestemmer. Husk selv hvilke faste beløbssatser,der popper op på ATP-maskinen, når du forsøger med et evt. højere beløb endt tilladt. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 24/03-2011 18:27
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
girobank skrev: Natty, læs reglerne på din banks hjemmeside- max 2000 kr- modværdien i Baht - det er noget den udbetalende bank bestemmer. Husk selv hvilke faste beløbssatser,der popper op på ATP-maskinen, når du forsøger med et evt. højere beløb endt tilladt. Du giver mig jo sådan set bare ret i hvad jeg skrev tidligere. Mit svar var til Robert, som skrev at det var et fast TBH beløb, ligegyldigt hvordan kursen udviklede sig. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
|
Lagt på d. 24/03-2011 20:34
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Natty, det jeg skriver er bare fakta, som er fundet under reglerne for visa og mastercard. Om jeg har ret eller ej, har ingen betydning for mig. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 24/03-2011 20:55
|
girobank, jamen så er vi jo enige om fakta
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| nan |
Lagt på d. 25/03-2011 16:55
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 28 |
christinamd skrev: Davs ! Hvor skal jeg veksle fra DKK til THB ? Hvor er det jeg får mest ? ![]() Hilsen Christina ! Du skal veksle i Thailand. Selv går jeg til en nedlagt juvelerforretning som nu lever af at veksle. Bedste kurs i Pattaya/Jomtien |
|
|
|
| Geng-maak |
Lagt på d. 25/03-2011 18:23
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 102 |
L skrev: gebyret er 35 kr når du hæver i Thailand og derudover tager de fleste ATM nu også 100 thai baht oveni. så dyrt at hæve de 10-11.000 baht som er max pr hævning. Jeg kunne uden problem hæve 45000 på master card....og gjorde det ugen efter igen.....pigen i den lille "bank" spurgte hvad jeg ville hæve...jeg sagde for sjov 45k, og hun sagde ok....... ...jeg var faktisk lidt træt af at hun bare accepterede,,,og så igen ugen efter ..0 problem |
|
|
|
| L |
Lagt på d. 25/03-2011 19:34
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 511 |
nan skrev: christinamd skrev: Davs ! Hvor skal jeg veksle fra DKK til THB ? Hvor er det jeg får mest ? ![]() Hilsen Christina ! Du skal veksle i Thailand. Selv går jeg til en nedlagt juvelerforretning som nu lever af at veksle. Bedste kurs i Pattaya/Jomtien kan du fortælle hvad kursen er i disse dage i den shop du kommer ? |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 08/04-2011 19:56
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
Nu...tror jeg man skal overveje og sende penge til sin konto i TH. For den kurs holder nok ikke længe. mvh. SteenJ |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 30/07-2011 18:08
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
Super rich Giver tilsydenladende en bedre kurs. Hvor finder jeg SR. Hilsen Steen HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 30/07-2011 19:52
|
SteenJ skrev: Super rich Giver tilsydenladende en bedre kurs. Hvor finder jeg SR. Hilsen Steen Måske kan det her link hjælpe http://www.superr...ation.aspx Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| tingtong |
Lagt på d. 30/07-2011 20:17
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 223 |
her kan man sammenligne http://bankexchan...fault.aspx |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 30/07-2011 22:04
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
natty skrev: @Robert: Hvordan og hvornår fastsætter de så lige Visa/Dankort beløbsgrænsen på 2000 DKK oversat til THB? Er den fastsat en gang om året, måned eller uge. ? Ville da være interessant at vide. Har rejst mange steder og med mange valutaer og det har faktisk altid passet alle steder at grænsen for hvad jeg har kunnet hæve, i alle landene, har passet med 2000 kr. på den dag jeg hævede. Har endda oplevet at ATMen afviste, men da jeg gik lidt ned i beløb, kom der penge ud. Jeg har aldrig oplevet at der skulle være forskelle i det beløb jeg kunne hæve, "oversat" til DKK, om det har været i Thailand, Grækenland, Spanien eller where ever. Never mind men 20000 THB er da over de 2000 dkr, som man kan hæve "officielt" efter de danske bankers regler, men vil da spørge i min bank, hvad grænsen præcis er i Thailand. @girobank: Reglerne for Visa/dankort ligger rimeligt fast, med mindre man har aftalt andet eller har "guld" visa. Reglerne for Masterkort er meget forskellige alt efter udbyder. Jeg har nogle helt andre og større grænser på mit, end dem du nævner. Jeg ved det ikke, men det er blot min erfaring fra andre og mig selv, da jeg havde dansk visa-dankort. Alting ændrer sig i denne verden fra dag til dag, så hvad jeg lærte eller erfarede i går, kan være anderledes i dag, og helt anderledes i morgen. Jeg snakker om et alm. visa og ikke guld, platinum eller det sorte. Hilsen, Robert |
|
|
|
| tingtong |
Lagt på d. 30/07-2011 22:17
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 223 |
det er sgu såre simpelt, 2000 dk. er max pr. dag. med visakort, længere er den ikke |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 31/07-2011 02:58
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 230 |
Her er reglerne for Danske Bank, og ved dem kunne jeg ikke hæve 20.000 baht da jeg lige være flytte her ned, MEN da jeg var på ferie her nede sidste år, og mit visa/dankort var fra min gammel lokal bank, kunne jeg godt hæve 20.000 baht pr gang... Skifte bank pga overføre penge går meget hurtig ved danske bank, men her er reglerne: Du kan bruge dit Visa/Dankort mere end 24 millioner steder i verden - og du har adgang til næsten 1 million hæveautomater verden over. Visa/Dankort i udlandet Overvejer du at tage dit Visa/Dankort med på ferie? Så er det praktisk at vide, at du - forbrug og kontanter sammenlagt - kan hæve 2.000 kr. om dagen i kontanter 20.000 kr. i alt inden for 30 dage. Når du bestiller et MasterCard Direct får du et internationalt betalingskort, der kan bruges i en række butikker i både Danmark og udlandet – se efter MasterCard-logoet. Derudover kan MasterCard Direct bruges på internettet og i andre bankers pengeautomater. Fakta Med et MasterCard Direct får du et godt kort på hånden. Kortet har saldokontrol, så du kun kan bruge det beløb, der står på kontoen - der kan ikke tilknyttes kredit til kortet. Du betaler ikke noget årligt kortgebyr. Du kan hæve 15.000 kr. pr. døgn i Danske Banks pengeautomater i bankens åbningstid og 6.000 kr. pr. døgn uden for åbningstid. Du kan hæve 6.000 kr. pr. døgn i andre pengeautomater. Du kan købe for op til 30.000 kr. pr. døgn i butikker. American Express® Gold Card er din vej til større fleksibilitet - både herhjemme og på rejser i udlandet. Med American Express® Gold Card kan du hæve op til 50.000 kr. pr. løbende 30 dage betale ubegrænset i butikker (inden for dit kreditmaksimum) |
|
|
|
| Thaihaj |
Lagt på d. 25/10-2011 09:24
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
De fleste kan vel klare sig for 2000 om dagen :-)
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.