Se indlæg|
Så er den nye udlændingeaftale på plads:
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 22/11-2010 14:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
-> Doc Gok - tror ikke der er mange med FS der havner på krise center etc. og hvis de gør, er der jo liiige en bank garanti at trække på, så evt. udgifter til grevinde danner kan blive betalt inden der bestilles en enkelt billet.... |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/11-2010 15:16
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Du har åbenbart også en ægtefælle i den kategori siden du nærmest siger vi andre ikke har - føj for en klam skid med sådan en kommentar. Du og Trutidutten taler som i har erfaring og forstand til, men jeg tvivler stærkt på i er her af andre grunde end at forsøge at genere så mange som muligt og jeg håber inderligt at Webmaster smider jer på porten. Gokinok skrev: Trutidutten skrev: Syntes nu det er ganske rimmeligt, med stramninger på familiesammenføring's området , der kan sgu' da snart ikke presses flere, "højtuddannet" thaipiger ind i nedlagte landejendomme og fugtige kælderlokaler i skumle sidegader. En side gevinst er .. en mindre arbejdsbyrde for sagsbehandlerne på krisecentere, statsforvaltning, kommune osv. Her rammer "Trut i dutten" sørme plet! Ingen grund til at blive fornærmet Leif og alle i andre, i er jo ordentlige folk, ikke? Men helt sikkert havner der mange på landejendommene og i kældrene, og derefter på krisecentrene = udgift på udgift. Problemet er bare at alle i pæne mennesker ikke gider beskæftige jer med den problematiske side af indvandringen... Doc Gok |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/11-2010 15:28
|
|
Du har åbenbart ikke forstået de gamle regler eftersom du mener der er brug for yderligere stramning - efter flere års laden stå til - du skulle vel ikke være Pia K i forklædning her på siden? Det lyder sådan og ihvertfald er du ikke venlig stemt overfor thaier med dine udtalelser så jo, jeg mener du skal ud ene og alene på grund af din grundholdning! Min kone og jeg arbejder begge i DK og betaler godt og vel 400K om året i skat så jeg vil mene vi har ret til at være her og skal vel ikke tvinges til at flytte til udlandet? Men lad os nu se hvad webmaster siger til det. Enten smutter i eller også gør jeg for jeg har ikke lyst til at læse jeres lamme udtalelser. |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/11-2010 15:34
|
|
Jo, jeg taler af erfaring, men jeg har åbenbart været svine heldig hvis i alle har været så uheldige at måtte købe jeres kone og ydermere afholde værkstedsregninger for driften af hende, for det har jeg ikke. Min kone og jeg har fælles økonomi og bidrager til alle fælles udgifter til hus, bil, mad og det hele, måske derfor jeg har svært ved at følge din/jeres tankegang og synes egentlig det er synd for jer at i åbenbart bare bliver brugt som skaffedyr, men det ændrer ikke min holdning og slet ikke når jeg kender adskillige dansk/thai ægteskaber hvor tingene fungerer ligesågodt som hos os, men det skyldes nok at man vælger sine venner på forskellige kriterier. |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 22/11-2010 15:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
Nu er jeg jo nok ikke "et pænt og ordentligt medlem" og mener da heller ikke at nogen overhovedet burde smides ud herfra..... men vil dog samtidig så også gøre opmærksom på, at det nye point system stort set kun rammer Danskere der ønsker FS og derfor ikke betyder en pind for Danmarks økonomi. Det de skulle have strammet op var på indvandring og FS til flygtninge - disse kan nemlig ligge samfundet til last ! Men det er der nok ikke stemmer nok i... |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 22/11-2010 15:39
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
leifkr Fordi vi ikke støtte jeg og har en andre menig så skal vi smidte ud så du og de andre kan skriver hvor enig i er og hvor dårlig det er at man ikke kan tage sin m/k med til danmark uden at der skal stille krav. Du ville være en god ide hvis du og læse reglen. Du er en
Redigeret af thaikurt1 d. 22/11-2010 15:56 |
|
|
|
| Djan |
Lagt på d. 22/11-2010 16:04
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 176 |
leifkr skrev: Du har åbenbart ikke forstået de gamle regler eftersom du mener der er brug for yderligere stramning - efter flere års laden stå til - du skulle vel ikke være Pia K i forklædning her på siden? Det lyder sådan og ihvertfald er du ikke venlig stemt overfor thaier med dine udtalelser så jo, jeg mener du skal ud ene og alene på grund af din grundholdning! Min kone og jeg arbejder begge i DK og betaler godt og vel 400K om året i skat så jeg vil mene vi har ret til at være her og skal vel ikke tvinges til at flytte til udlandet? Men lad os nu se hvad webmaster siger til det. Enten smutter i eller også gør jeg for jeg har ikke lyst til at læse jeres lamme udtalelser. Du kan lige så godt opgive at diskutere med dem. De er førtidspensionister, som ikke kan bo i det danske samfund. Så de er flyttet til Thailand, hvor deres pensionspenge rækker lidt længere end i Danmark. De er naturligvis tykt til grin i Thailand, da de efter flere år hverken taler thai eller forstår en bjælde af kulturen. Flyttede de til Danmark med deres thai-kone, så ville de også være tykt til grin. For det første vil fremmedhaderne kalde dem race-forrædere og almindelige danskere vil grine ad deres fremmedhad, da de åbenbart må hade deres brune kone. De er så langt ned i sølet, at de hader sig selv. De vil have "nasserne" ud af Danmark, men selv bidrager de ikke med en skid. Hvis de kunne, så ville de have fundet sig en etnisk dansk kone, men det kunne de ikke, så hellere være sammen med en fra en race, de hader end ensomheden. |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 22/11-2010 16:23
|
|
Djan Misundelse er at hade andres lykke - det er en meget meget grim følelse. PS Du skal nok ikke regne med at du få et julekort fra mig
Redigeret af thaikurt1 d. 22/11-2010 16:28 |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/11-2010 16:25
|
|
Hej Djan, Tak for oplysningen - det forklarer jo sagen ganske fremragende. Det må være et trist liv de har. Gider ikke bruge mere krudt på dem - de er udenfor pædagogisk rækkevidde har jeg fundet ud af. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 22/11-2010 16:40
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
bkk skrev: at arbejde sort, fx som luder, er en af de ting som loven klart beskriver som en ting man kan hjemsendes for. selv de menneskehandlede afrikaner hjemsendes indenfor ganske kort tid i Danmark, Trutidutten indlæg er en bekræftelse på alle de andre fordomme som kører i befolkningen om at familiesammenførte lever af overførselsindkomst, eller på anden måde er en ren udgift for samfundet. men han har da ret i at rigtig mange thaipiger arbejder som ludere, men alle de nye regler bla aktivt medborgerskab, har gjord dette meget sværere, der er derfor især ”de gamle”, og alle dem der kommer hertil 3 måneder af gangen der lever på denne måde, men naturligvis skal der da nok værre enkelte, der endnu familiesammenføres så de kan arbejde her som luder. For at svare Trutidutten, leifkr, Gokinok og jer andre som har regeret på Trutidutten's indlæg. Jeg ved ikke hvor stor overraskelse Trutidutten's information måske er for jer hver især. Men Trutidutten rammer faktisk rigtigt da flere af både dem der tidligere kom på 3-måneders visum og familiesammenføring opholder/opholdte sig sådan steder. Det ved selv jeg som ikke kommer sådanne steder. Og grunden til at selv jeg ved det, er blandt andet at jeg også har hørt snakken fra nogle af de mennesker om hvordan man kan lave nogle hurtigere penge og ja jeg har også selv fået tilbudt at tjene 6-7000 om måneden på at være gift med en thai som skulle hertil med det formål. Jeg kunne godt komme med en masse lange forklaringer men vil i stedet bare kort sige, ja det har desværre fundet sted. Og det foregik tidligere utrolig åbenlyst, som om der ikke var noget forkert ved det hverken lovligt eller moralsk. Personligt har det ikke kunne friste mig da jeg ikke har haft behov for hurtige penge eller moralsk har kunne affinde mig med den type forretning, desuden har jeg nu været sammen med min kone i 15 år. Jeg ved dog ikke hvor udbredt det er i dag, hvor kravene til begge parter i et ægteskab er noget strammer og anderledes end de var før i tiden. Men det har helt sikkert fundet sted og der sidder da helt sikkert også stadigvæk nogle thaier den dag idag rundt omkring i landet som er kommet hertil på den måde. Men jeg tvivler ærlig talt på hvor udbredt det er idag hvor reglerne og mulighederne for FS er helt anderledes end før i tiden. Så om jeg vil smide Trutidutten ud for hans indlæg som flere opfordre til. Nej, han henleder desværre til et reelt problem. At problemet så heldigvis (formoder jeg) ikke er så stort i dag som tidligere kan vi kun være glade for. Men derfor vil jeg godt lige opfordre Trutidutten til ikke at poste sådanne indlæg her i tråden som jo omhandler en anden tid (i hvert fald i følge min opfattelse og viden) end den Trutidutten fik beskrevet i sit indlæg og FS for reealle mennesker som ønsker at leve sammen og ikke ser en kommende ægtefælle fra Thailand som ren og sker forretning. Jeg valgte at citere bkk's indlæg fordi det budskab han i citatet giver udtryk for også stemmer meget godt overens med min egen opfattelse af tingenes tilstand idag i forhold til tidligere tider som er beskrevet af Trutidutten. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 22/11-2010 17:54
|
|
leifkr Det kan godt være at jeg er udenfor pædagogisk rækkevidde men det er nok grunden til at jeg få førtidspensionister Det er kedelig fordi man ikke er enig så vælge man at sætte sig hen i et hjørne og surmule. |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/11-2010 19:11
|
|
Thaikurt - har du flere aliaser herinden? Jeg kan ikke mindes at have kommunikeret med dig, men kort og godt forlader jeg nu dansk-thai webside, da jeg ikke kan forliges med at man ustraffet kan kalde vores ægtefæller for ludere og det der er værre herinde - det sker faktisk at min kone også læser i trådene og synes i er nogle gamle svin sådan som i ytrer jer. Så til de af jer som jeg har hjulpet med juridiske spørgsmåk - god vind og håber i er glade for den kone i har fundet jer - jeg er ufattelig glad og lykkelig for min. Til dem jeg kalder uden for pædagogisk rækkevidde - hvis i nu er på pension som en nævnte - så brug lidt til på at lære dansk for det er af og til noget forkvablet skriveri der kommer ud af jeres forsøg på at være kloge og bedrevidende. Til Webmaster - tak for din PB, men den ændrer ikke min beslutning - jeg holder nemlig altid hvad jeg lover, så farvel og tak. Det er desværre meget længe siden, at sitet har haft noget fornuftigt at byde på, men mudderkast er der rigeligt af. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 22/11-2010 19:25
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Til Webmaster - tak for din PB, men den ændrer ikke min beslutning - jeg holder nemlig altid hvad jeg lover, så farvel og tak. Det er desværre meget længe siden, at sitet har haft noget fornuftigt at byde på, men mudderkast er der rigeligt af. Din profil er hermed slettet som ønsket via PB. - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 22/11-2010 20:13
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Jeg har slettet mine indlæg, dem jeg kunne nå indenfor "tidsfristen". Jeg gider ikke deltage i en diskussion hvor folk på pension igen skal pisses på! Hvis jeg var lige så hysterisk som leifkr, kunne jeg, kurt o.m.a. vel kræve dem slettet fra DTW?! Men man (leifkr) kan vel blive så forbandet selvfed og selvoptaget af al pressevirakken at man tror det er muligt at spadsere på vandet som en anden Jesus! Held og lykke med projektet leifkr, men du slås mod vindmøller, dagsordenen er sat i DK, man ønsker ikke flere små søde smilende rengøringsassistenter fra Thailand. Vær samtidig på vagt hvis alt for mange veninder til konen tropper op i tide og utide til "somtam-snak" - det fører som regel ikke noget godt med sig, du kan tænke dig til resten... Doc. Gokinok PS: Helt enig med Webmaster, i Århus har det været en god forretning for mange taxachauffører at gifte sig med en Thai, skaffet hertil af herboende Thai´er. Kinesere ligeså, kendte en der fik tilbudt 100.000 kr. - han sagde selvfølgelig jadak! Det er jo en verden som leifkr ikke kender meget til, eller gør han? Redigeret af Gokinok d. 22/11-2010 20:19 |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 22/11-2010 20:33
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Til Webmaster - tak for din PB, men den ændrer ikke min beslutning - jeg holder nemlig altid hvad jeg lover, så farvel og tak. Det er desværre meget længe siden, at sitet har haft noget fornuftigt at byde på, men mudderkast er der rigeligt af. Jeg svarer ikke til Leif, men helt generelt. Og jeg må bare sige at jeg er så uenig. "Har dtw ikke noget fornuftigt at byde på"? Den påstand bliver dagligt modbevist af interessante og oplysende indlæg fra en lang række dtw medlemmer. Hvis man vælger at sejle rundt i et specifikt emne og lader sig provokere heraf mens man bekvemt ignorerer alle andre emner, well, så er der også rig mulighed for dette. |
|
|
|
| basse50 |
Lagt på d. 23/11-2010 06:34
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 94 |
100% Rin det er sådan det er!!!![]() |
|
|
|
| thaitildanmarkdk |
Lagt på d. 23/11-2010 12:15
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
Hej Vi er tre journalister, der er i gang med at oprette en temaside, der undersøger følgerne af regeringens nye pointsystem for familiesammenføring. Vi har fokus på danskernes muligheder for og eventuelle problemer ved for at få deres partnere fra Thailand til Danmark. På vores hjemmeside vil du kunne læse alt om reglerne og følge med i den løbende debat med særligt fokus på danskere med thailandske partnere. Siden er ikke helt færdig endnu, men det bliver den snart. Vi kan se, at I allerede har en del debat om emnet herinde, og vi håber meget, I vil hjælpe os med at med at skabe debat på vores Facebook-side, som vi vil opdatere med nyheder og debat om problemstillingen: http://www.facebo...4033484451 Hvis du ønsker at kontakte os direkte kan det ske via mailen eller på tlf. 51 20 81 72. Venlig hilsen Rasmus Giese Charlotte Nielsen Johan Blem Larsen |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/11-2010 16:12
|
|
Måske en lille overrektion at melde sig ud af forummet, fordi et par mørkemænd, som har set sig blinde på den muslimske indvandring i sidste årtusinde, som enten sidder ensomme tilbage i de muslimske bydele, eller husker Danmark som et sted hvor muslimerne dominerede ens kommune. Meget er sket i de sidste 15 år, først Nyrups nej til retskrav på familiesammenføring af hele familier, i slutningen af 90erne, og siden alle vko krav som i mange år nu har betydet, at familiesammenførte nu er mere en dobbelt så erhvervsaktive, som alle de dansker som de indirekte betaler skat til, så danskerne kan leve af den overførselsindkomst, som de familiesammenførte beskyldes for at leve af, på tros af at familiesammenførte er den eneste gruppe i samfundet, der ikke kan leve af overførselsindkomst… Af en ekspert som Ishøjs borgmester, går ud og siger at kravene er stramme nok til at de kan lave en god integration, praler naturligvis også af, for vi har her med en gruppe af gøre, der tror at de ved alt, og ingen skal da i hvert fald komme og fortælle dem, at det er spind og bedrag de udsættes fra af propaganda ministeriet. Af DF politik betyder at de eneste der nu kan kommer til landet for at blive her, er under uddannet muslimske asylansøgere, som ikke forsvinder i mængden, fordi man nu udelukker alle de selvforsøgende, har de desværre ikke løst til at forholde sig til, for dette faktum passer jo ikke ind i budskabet fra den underuddannet DF folketingsgruppe. Danmark er desværre indfiltret af et terrornetværk der hedder dansk folkeparti, bliv ved med at danse med dem, og jeres elsket lille nationalistiske land vil værre bombet 200 år tilbage inden dette årti er gået Og imens DF sørger for at lave en politik der søger for at man holder selvforsøgende ude af landet, så forsvinder jobbene i tusindvis hver måned, regeringen er handlingslammet, og flere og flere lever af overførselsindkomst. Se bare på test centret for vindmøller, de har snakket om det de sidste ti år, men det bliver formentlig først vedtaget når både vestres og simens vindmølle frabrikker har forladt Danmark. http://ishoej.lok...19805/1009 Redigeret af d. 23/11-2010 16:16 |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 23/11-2010 17:35
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Mon ikke bkk ville være et oplagt emne som kandidat til Ævle-Bævle-Folketinget for DF, eller i det mindste menig partisoldat? Mage til elendigt skriftligt dansk har jeg da sjældent set. Mangler der lidt uddannelse måske? Gør os da for h..... lige den tjeneste at læse bare en anelse korrektur inden du forurener DTW med dit kaudervælsk, tak! ![]() Doc Gok PS: At nævne forræderen Nyrup ifm. stramninger er sgu´godt nok lige en tand for groft - Nyrup er/var en LO regnedreng som havnede det forkerte sted, og stadigvæk mener at "stuerene bliver i aldrig"! Redigeret af Gokinok d. 23/11-2010 17:42 |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/11-2010 17:50
|
|
Gokinok skrev: Mon ikke bkk ville være et oplagt emne som kandidat til Ævle-Bævle-Folketinget for DF, eller i det mindste menig partisoldat? Mage til elendigt skriftligt dansk har jeg da sjældent set. Mangler der lidt uddannelse måske? Gør os da for h..... lige den tjeneste at læse bare en anelse korrektur inden du forurener DTW med dit kaudervælsk, tak! ![]() Doc Gok PS: At nævne forræderen Nyrup ifm. stramninger er sgu´godt nok lige en tand for groft - Nyrup er/var en LO regnedreng som havnede det forkerte sted, og stadigvæk mener at "stuerene bliver i aldrig"! PL Siden hvornår er korrekt dansk blevet et krav på denne side, ramte jeg så meget plet med min indlæg, at du hoppede over mit internetsdansk, i stedet for at forholde dig til indholdet. og jo sæt dig bare lidt ind i det, den største stramning for familiesammenføringer, blev indført i slutningen af 1990erne, hvor retskravet for familiesammenføring af Mor, Far, Søster og Bror frafaldt |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

og mener da heller ikke at nogen overhovedet burde smides ud herfra..... men vil dog samtidig så også gøre opmærksom på, at det nye point system stort set kun rammer Danskere der ønsker FS og derfor ikke betyder en pind for Danmarks økonomi. Det de skulle have strammet op var på indvandring og FS til flygtninge - disse kan nemlig ligge samfundet til last ! Men det er der nok ikke stemmer nok i...