Se indlæg|
Stickman ugentlig klumme
|
|
| natty |
Lagt på d. 14/04-2012 10:53
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Det er det, iøvrigt "efteraber" Stickman, i sin tekst, en joke som moderatorerne på Thaivisa lavede sidste 1. april. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 25/04-2012 18:15
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Ugen Overskrift The House That Larry Built http://www.stickm...ailand.htm Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 25/04-2012 20:04
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Uden at jeg kan andet end beundre dine færdigheder omkring links, så må jeg bare spørge som så: Hvor langt er du nu kommet i tilegnelsen af det sprog, som du sidste år ville hellige din store indsats ved? Jeg står til rådighed, såfremt at du ønsker at teste det. mvh rinpoche Redigeret af rinpoche d. 25/04-2012 20:11 |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/04-2012 23:29
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
rinpoche skrev: Uden at jeg kan andet end beundre dine færdigheder omkring links, så må jeg bare spørge som så: Hvor langt er du nu kommet i tilegnelsen af det sprog, som du sidste år ville hellige din store indsats ved? Jeg står til rådighed, såfremt at du ønsker at teste det. mvh rinpoche Det var da et meget godt spørgsmål.... ....hvad siger Kurtski til den ??? skal vi tage den på thai el hvad ??? ....kom frisk....ak ja, der er da sprogskoler derude så mon ik det efterhånden er fint ????? der ligger en ganske udemærket skole ved carrefour på second road..............det har jeg også nævnt tidligere som hjælp ![]() |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 26/04-2012 14:29
|
|
rinpoche Det er der ingen grund til det er nu en gang nemmer at sætter en link ind en skal kopi hele web site man kan så hvis man vil læse det trykke på link. ![]() Det går ikke så godt så jeg bliver nok nødt til at få går på den skole som soi 7 henviser til hvis jeg skal gøre mig håb om at lære thai. Mange tak for du vil hjælpe mig med test men det bliver nok ikke lige nu jeg få brug for det.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| poom |
Lagt på d. 26/04-2012 14:44
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
hvaa thaikurt er det ikke ved at være længe du har boet i thailand uden at ville lære sproget? Du må ikke tage det personligt håber jeg.. Det er ikke det jeg mener Men jeg forstår bare ikke at alle dem der bor i Thailand ikke kan tale sproget. og måske læse/skrive. Når man nu bor der I Danmark ville man jo kigge helt ånssvagt på en udlænding der ikke kunne sproget efter mange år. Hvorfor er der så magge danskere og andre i Thailand der kun kan så lidt. De kan ikke læse en avis eller forstå TV.. Jeg bor ikke i tThailand men det er planen senere. Og er da allerede gået igang. Det er IKKE for at pege fingre af nogen. Men jeg forstår det bare ikke. Thai er da ikke nemt, men det er da det samme for en thai der er i Danmark. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 26/04-2012 16:16
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Nu handler det her om Stickman's ugentlige klumme og ikke om Thaikurt1's egenskaber ud i det Thailandske sprog. Naar man laeser hans indlaeg faar man indtryk af at han daarligt nok kan dansk, men det har jeg ingen fordomme omkring, vi kan alle have vores mangler. |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 26/04-2012 16:32
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
hugoboerge skrev: Nu handler det her om Stickman's ugentlige klumme og ikke om Thaikurt1's egenskaber ud i det Thailandske sprog. Naar man laeser hans indlaeg faar man indtryk af at han daarligt nok kan dansk, men det har jeg ingen fordomme omkring, vi kan alle have vores mangler. Thaikurt kan udmærket dansk,- han er bare temmelig ordblind, hvilket nok også giver sig udslag i indlæring af thai skrift og tale.- Så hvorfor denne nyfigenhed? |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 26/04-2012 17:45
|
AL 48 skrev: hugoboerge skrev: Nu handler det her om Stickman's ugentlige klumme og ikke om Thaikurt1's egenskaber ud i det Thailandske sprog. Naar man laeser hans indlaeg faar man indtryk af at han daarligt nok kan dansk, men det har jeg ingen fordomme omkring, vi kan alle have vores mangler. Thaikurt kan udmærket dansk,- han er bare temmelig ordblind, hvilket nok også giver sig udslag i indlæring af thai skrift og tale.- Så hvorfor denne nyfigenhed? AL48 hvis du gider laese hvad jeg skriver saa har jeg ingen fordomme og derfor er der heller ikke tale om nyfigenhed. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 26/04-2012 17:48
|
Endnu engang for Prins Knud, det drejer sig om Stickman og jeg synes det er helt fint at Thaikurt1, 2 eller 3 holder oeje med hvad der foregaar i Stickmans klumme og minder os om det. |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 03/05-2012 19:46
|
|
Alle ved jeg er ordblind så hvorfor blive ved med at tage det frem. Jeg leve jeg da et lykkeliv af den grund med de begrænsere det medføre når man skal lære et nyt sprog. Nu var det ikke det det skulle handel om men Stickman's ugentlige klumme som mange læse hver uge. Northern Thailand. http://www.stickm...ailand.htm Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 08/05-2012 18:22
|
|
Stickman's ugentlige klumme http://www.stickm...ietnam.htm http://www.stickm...er7422.htm Stickman tanker: Stor rapport og forhåbentlig det giver lidt stof til eftertanke for dem, der overvejer livet i Thailand. I fairness til Hua Hin, satser jeg, at lignende historier kan høres over hele landet, og jeg forestiller mig, at hvor der er en stor udenlandsk samfund og barer du vil finde lignende skrækhistorier Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/05-2012 19:19
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Ja, nogle ok krimi historier i #2 link "The Barbary Coast"... |
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 08/05-2012 20:48
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
"Barbary Coast"? Der er da så flot og pænt i Hua Hin, forstår ikke lige hvad det egentlig har med Hua Hin som by at gøre, det kan jo ske alle steder, kan det ikke? Hele familien - 25 alt i alt, mænd med damer og div. børn - planlægger p.t. en tur til Hua Hin, det glæder vi os meget til! ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 27/05-2012 13:13
|
|
Stickman's ugentlige klumme http://www.stickm...photos.htm Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 31/07-2012 04:46
|
|
Stickman's ugentlige klumme http://www.stickm...ng-Mai.htm Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 05/08-2012 20:40
|
|
Stickman's ugentlige klumme Stickman Served Without Dessert Hvis du nogensinde har ønsket bekræftelse på, at den måde, tingene gøres i Vesten, og hvordan de håndteres i Thailand er meget anderledes, ser på sagen i denne uge om de thailandske politifolk fundet skyldig i udenretslige drab på formodede narkohandlere et par år tilbage. De skillinger blev anset for at have overskredet det mærke, når de henrettede dem, blev efterfølgende sigtet for mord, fundet skyldig og i denne uge blev dømt til dødsstraf. Det er hvad der skete næste, der løftede øjenbryn. Efter at være blevet dømt til døden, blev de givet kaution. Jep, blev de løsladt mod kaution. http://www.stickm...closed.htm Det sker kun fordi de er politifolk at de slippe for dødsstraf havde det være andre havde de ikke slippe så let men penge kan åben fængsel især når man er politimand. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 12/08-2012 19:12
|
|
Stickman's ugentlige klumme Another Day, Another Bar http://www.stickm...angkok.htm Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 20/08-2012 04:58
|
|
Stickman's ugentlige klumme Thailand And Keyboard Warriors http://www.stickm...ailand.htm Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 20/08-2012 05:28
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
som altid god læsning....denne gang om fænomet med den dårlige stemning på diverse internet fora omhandlende Thailand. Dansk Thai Website er langt fra alene om at blive ramt af dårlig stemning, flere andre har lukket. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.