Se indlæg
 Udskriv debat
Alvoren er her nu???????? vil jeg tro....
sune
Når man læser vedhæftede artikel, så vil man finde ud af, hvor lidt man regner et menneskeliv.

Bangkok skal for alt i verden reddes, og så er det lige meget hvor mange liv det kommer til at koste.. i resten af Thailand...

http://www.thaivi...od-burden/

Ja sune ingen gode nyheder, de sagde i højtalerne her, at Dammen skulle lukke endnu mere ud fra midnat.

Hvis jeg hørte rigtigt lukker de nu 15.000 kubik ud i minuttet.

Så jeg kan ikke sige meget andet end, vi tåler ikke meget mere vand. Her lige udenfor Tak er der normalt ca. 1,5 km til floden, nu er den i baghaven.

Der er knap 50 km og jeg kiggede igen for det lyder uhyggeligt med mere vand.

Der er nu kun en vej til Dammen fra Tak da hele byen BanTak er under vand, og nu er der snart vand oppe på HW1, hvis det fortsætter.

Så jeg kan ikke sidde stille kørte op til dammen for at se igen, og her er 2 billeder der nok fortæller alt.

Vandstanden den 5 okt, hvor sluserne har været åbent omkring et døgn.
[img]http://billedeupload.dk/upload/files/2011-10/1d568d7d.jpg[/img] is not a valid Image.

Og så vandstanden idag den 8 okt.

[img]http://billedeupload.dk/upload/files/2011-10/9281661f.jpg[/img] is not a valid Image.

Som det ses er vandet steget og det efter at hele området langs Ping River er blevet oversvømmet helt til Nakon Sawan hvor der så kommer vand fra endnu flere floder.

Så jeg har lavet klar til at køre op til Mae Sot, som ligger højt, men håber ikke det bliver nødvendig.

sank
Frown Ja det var nu ikke for at være morsom ? lidt ? men mere fordi Biletten er købt og vi kommer snart Sick

sune
Alene på en anden side har fundet følgende filmklip fra The Nation. Dette giver et godt billede af den magtesløshed som er i Thailand lige nu... Den er på engelsk, men godt engelsk, så jeg tror de fleste vil kunne forstå. Læg mærke til deres bemærkning om, at UNESCO skulle kontakte Thailand for at hjælpe, og ikke omvendt.

http://www.youtub...embedded#!

Yan med dette ekstra vand du siger i vil lukke ud, så er konen taget til byen for at købe flere sandsække.. Takker for advarslen...men jeg tror desværre, at disse sandsække er ligegyldige med det vand du siger de vil lukke ud. Jeg tror faktisk alt er ligegyldigt. Vi må vel bare lade stå til og håbe nu.....

Brian takker for din medfølelse fra dig og konen.. Vi håber og tror det bedste... ENDNU.... men godt ser det ikke ud pt.
Redigeret af sune d. 08/10-2011 10:21

SteenJ
yan skrev:
Ja jeg vil kun sige, at jeg gerne ser mine indlæg med billeder fjernet fra tråden, hvilket jeg vil opfordre admin til.

En katastrofe i Thailand der i omfang er meget størrere end tsunamien siger vel alt.

Neeeej en katastrofe kan kun blive større og værre, når der går menneskeliv til....
HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.

sune
Jeg mener det er kritisabelt at Thailand i en situation som denne, ikke engang har sørget for en nød TV station, som fortæller på engelsk, hvad der foregår...

Det er jo ikke alle Faranger der som jeg er gift med en thailandsk engelsk talende.

Der er så meget der er kritisabelt, at en selvransagelse må blive udkommet, når det hele er overstået.

NoiNarak
Steen J!
Det vil jeg nu ikke give dig ret i.
Hvad med alle de mennesker der mister afgrøder,hus og hjem osv.-er det ikke en målestok man skal regne med?
Det er da muligt, at det ikke tager livet af disse mennesker,men deres liv bliver da ihvertfald mere eller mindre ødelagt.
Så jeg mener bestemt godt,at man kan kalde dette en katastrofe af format,da der er så store skader, i meget store dele af landet,at man ikke har set magen i 40 år.
Der ER dog også over 200 døde og flere forsvundne personer.
Vi kan ikke være uenige i, at menneske liv er og må være det vigtigste-men alt det der sker nu,er bestemt intet mindre end en katastrofe-og det er jo heller ikke for sjov, at det internationale samfund nu tilbyder hjælp.

NoiNarak
sune skrev:
Jeg mener det er kritisabelt at Thailand i en situation som denne, ikke engang har sørget for en nød TV station, som fortæller på engelsk, hvad der foregår...

Det er jo ikke alle Faranger der som jeg er gift med en thailandsk engelsk talende.

Der er så meget der er kritisabelt, at en selvransagelse må blive udkommet, når det hele er overstået.

Ja, jeg forstår dig godt Poul-nu står jeg ikke i det,som du,men har dog set det ske flere gange-bare ikke så slemt som nu-og har jo også selv oplevet jordsælv og senere fundet ud af, at vi faktisk bor omtrent ovenpå disse plader der giver jordskælv ved forskubbelser-og det giver da stof til eftertanke-sammen med disse ting som du nævner.
Jeg er dog-på trods af disse ting, blevet enig med mig selv om, at mit liv hernede alligevel er så meget bedre, end jeg tidligere har oplevet derhjemme,så jeg bliver hvor jeg er,indtil den dag de skubber mig ind i ovnen.
Livet,naturen(trods det der sker nu) og menneskene hernede, gør det det alligevel værd,syntes jeg.

Kim Ludvigsen
sune skrev:

Ja, situationen er alvorlig, og det kunne sikkert være rart med noget på engelsk og andre fremmedsprog. Men en hel TV-station? Det ville være noget pjat efter min mening. For ikke at nævne problemet med hvordan farangerne skulle finde ud af, at stationen er åben, og hvor de finder den.

sune skrev:

Hvordan klarer de sig til daglig? Mon ikke de har nogle, de kan kommunikere med på et eller andet sprog. Ellers er det jo tåbeligt, hvis de ikke har lært Thai.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
NoiNarak
Jeg har længe haft mail service fra thaivisa.com-så sender de nyheder hele dagen igennem, på forsiden på min facebook profil,så jeg dermed hele tiden er opdateret med de seneste nyheder fra ind og udland.
Faktisk en god ordning-specielt i situationer som denne.

Robert Kronberg
Ligesom myndighederne i Danmark informerer pressen (eller rettere pressen skal nok selv spørge), så sker det ligeså i Thailand, og her har vi to engelsksprogede aviser med tilhørende hjemmesider.

Og både Bangkok Post og Nation (via ThaiVisa.com) tilbyder breaking SMS-nyheder. Jeg er med på begge og kan absolut anbefale det. Ved militærkuppet i 2006 fik jeg fx hurtigt besked, hvorpå jeg så tændte fjernsynet (der så var lukket ned, men med en besked, dog på Thai).

www.scandasia.com er også et godt sted at følge med, samt diverse fora, da disse fora ofte giver førstehåndsoplysninger.

Den eneste gang, hvor det haltede lidt med info, var under tsunami, men det var nok, fordi det var så kaotisk.

Men i så stort et land som Thailand er det vanskeligt at formidle situationsraporter ud om hvert eneste område i hele landet.

Dog er man selv nødt til at følge op, så jeg var nede flere gang i nat for at tjekke "vandstanden" udenfor, men det var blot regn, hvorimod der andre steder i Bangkok var konkret oversvømmelse.

Jeg kan desværre ikke bære kontoret op hver aften, så jeg må selv ned.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Frank
sune skrev:

Big eyes

rinpoche
sune skrev:

.

Grin. Nej, kun cirka 99 %.

NoiNarak
rinpoche skrev:
sune skrev:

.

Grin. Nej, kun cirka 99 %.

Ja, så må jeg jo da være en af de få i den ene %.

ABS
Scandasia som Robert referer til er nada en skid værd. Eneste jeg kan se med henblik på oversvømmelserne, er at ECCO er blevet oversvømmet og hvor meget det koster dem. Vor Herre til hest, den ”avis” er kun for snobber, må jeg bare sige. Bedste sted er i mine øjne. Thaivisa.com. Nød TV som sender på Engelsk!!! Hvorfor skulle der være det? Er da Thailand vi lever i. Tal og forstå Thai. Sker der noget i lille Danmark er der sgu da hellere ikke nød TV på Engelsk eller andre sprog. Tal og forstå dansk.
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
Man kan på dansk TV, DR1 se nyheder på textTV på flere forskellige sprog.

sune
Det er egentligt sjovt, at hver gang noget sprogligt kommer op, så skal der laves et stort nummer på, at forklare, at man bare kan og bare kan lære Thai.

Nu var mit indlæg ikke så meget møntet på de fastboende, men mere på de mange turister der opholder sig i Thailand.

Dette beklager jeg virkelig.

Dem der bor i Thailand skal nok finde ud af det, og hvis de ikke har gjort det, er det nok på tide nu, for det forbandede vand fortsætter et stykke tid endnu.

Som Yan har forklaret vil TAK dæmningen intensivere vandgennemstrømningen fra midnat mellem 7 og 8 september.

Dette vand kommer så til Nakhon Sawan inden det fortsætter videre hele vejen til Bangkok, og så tror jeg den store katastrofe indtræffer, fordi Nakhon Sawan har kun 45 cm. at give af, inden digerne nok brister og. d.v.s., hvis det TAK truer med at lukke ud af vand er startet, så har vi kun set begyndelse på den helt store katastrofe ikke bare i Nakhon Sawan men i hele det centrale Thailand.

Jeg er ked af, at mit forslag om nyhedskanaler blev modtaget, som et facit for, hvordan danskere og andre udlændinge skal forstå det thailandske sprog.

Os der lever i helvede lige i øjeblikket håber i derhjemme og jer der er tørskoet i Thailand, at i det mindste får en god dag.

ABS
Hvad skal turister i de områder? Hvis jeg som turist var i et område som blev ramt af en eller anden form for katastrofe, så vil jeg se at komme væk i en fart. Hvis turister tager til disse områder, efter katastrofen er sket, af nysgerrighed for at se nød og elendighed er de sgu syge i roen.
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
Kim Ludvigsen
Jeg har også svært ved at se, hvad turister skal i de områder. Og selv hvis de skulle være der, må de jo kommunikere med andre på en eller anden måde, medmindre de har meldt sig helt ud af samfundet og sidder i en hjemmelavet hytte i junglen, hvor de lever af insekter og andet godt fra naturen.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
sune
Hvad pokker er der gang i. Jeg har jo sagt at jeg virkelig ked af, at jeg bragte det på bane, men jeg kan se i to ikke har andet at gå op i.

Venligst start en ny tråd, hvis i ønsker en debat om dette.

Jeg mener denne tråd her skal holdes åben for dem der virkelig er i problemer.

Håber i vil respektere..

Spring til debat: