Se indlæg|
Skal pensionister bare lalle rundt...
|
|
| mpedersen024 |
Lagt på d. 09/02-2012 08:24
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 49 |
Frank skrev: Er der nogen der hvordan ordningen er sammensat landene i mellem inden for EU. Eventuelt med links? Der er lidt her: https://www.borge...muneId=607 |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 09/02-2012 10:39
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Frank skrev: Er der nogen der hvordan ordningen er sammensat landene i mellem inden for EU. Eventuelt med links? Både i forhold hvad en dansker kan modtage af sundhedsvæsen, når han er bosat i fx. Polen, og hvordan afregningsmodellen landene i mellem er. |
|
|
|
| mpedersen024 |
Lagt på d. 09/02-2012 11:32
|
Prøv dog selv,at gå på pensionsstyrelsens side og er der noget du ikke finder der,så google det.Du forventer vel ikke at andre skal sidde og finde det du gerne vil vide for dig,det e jo da ikke så lidt du beder om,syntes jeg nok. |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 09/02-2012 11:44
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
mpedersen024 skrev: Prøv dog selv,at gå på pensionsstyrelsens side og er der noget du ikke finder der,så google det.Du forventer vel ikke at andre skal sidde og finde det du gerne vil vide for dig,det e jo da ikke så lidt du beder om,syntes jeg nok. Enig,-alle oplysninger kan findes ved at ofre lidt tid på at Google. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 09/02-2012 11:55
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
hugoboerge skrev: ......................................................................... .............................................................. Nu vroevler du igen Frank. Mod taaber kaemper guderne forgaeves. Du har endnu ikke forstaaet hvad det her gaar ud paa. Jeg ved ikke om vi skal proeve at presse det ind med skeer. 1. Pensionister bosat i Danmark og indenfor EU samt enkelte lande indenfor for EOEU har samme rettigheder, dvs de modtager grundbeloeb, tillaeg og sygesikring. 2. Det er ikke tilfaeldet for de pensionister som vaelger at bosaette sig uden for EU. 3. Faelles for 1 og 2 er at begge har betalt skat til Danmark og fortsat betaler skat til Danmark. Pensionister under 1. faar alle goderne og vi under 2 hjaelper med til at betale til disse goder. "andre har ikke kørekort og bruger ikke motorvejene" hvis du endnu ikke er klar over det Frank, saa er der noget der hedder vaegtafgift og skat paa koeretoejer, hvad tror du de penge bliver brugt til ? nemlig til at lave motorveje osv osv. Saa hvis man ikke har bil, ja saa bidrager man heller ikke, saa enkelt er det. "og nogen bosætter sig i Thailand og får ikke glæde af vores sundhedsvæsen" nej men dem som bosaetter sig inden for EU faar glaede af deres sundhedsvaesen paa den danske skatteyders regning. Taenk nu lige endnu engang Frank over det her. Mvh Der er noget du har misforstaaet. Vi betaler skat til Danmark af vores pension (38%) og ikke til Thailand. Bosiddende indenfor EU betaler ligeledes skat til Danmark, men har flere goder i form af tillaeg og sygesikring Hele problematikken bunder i at Danmark er medlem af en Klub (EU) og netop denne klub har visse regler om fx. hvilke goder der skal fordeles blandt "klubens medlemmer" (EU/EØS landene). Jeg er fx. medlem af et indkøbs forening hvor jeg får % rabat på mine indkøb, men ham Johnny som ikke er medlem får lov til at betale FULD pris for den samme vare som vi købte. Dejligt for mig, JA,(pensionist under 1) men retfærdigt NEJ (pensionist under 2), og jeg ville være dummere end politiet tillader hvis jeg sagde nej til disse fordele. For det er jo ikke noget som jeg har tilranet mig men noget som jeg har fået stillet til rådighed i kraft af mit medlemsskab. Et andet "uretfærdighed" er hvis du har et indtægt , et hus/sommerhus/"kolonihave i TH" eller en bankkonto i Udlandet, SKAL du beskates af det i DK. Hvorfor ? Penge som er tjente i udlandet ville jeg bedre forstå hvis de blev beskattet i det pågældende land. Penge som jeg har brugt til at købe min "kolonihave i Nakhon Nowhere" har jeg jo allerede betalte skat af engang. Og igen, sådan ville det desvære blive ved med at være "uretfærdigt" overfor en lille gruppe, så længe vi er medlem af EU. Mange af disse lov er ikke lavet for at straffe DIG eller MIG, men til at tilgodese : Jean Pierre - Pedro - Kostas - Nikolaj eller Jûrgen (også medlemer af EU Kluben), at så der er en "bivirkning" som i myndighedernes horizont :<< Bad Luck>> og deres argument er: " Millimeters retfærdighed eksistere ikke" . Så kunne vi igen diskutere 24 års reglen : << Som 20 årrige er du voksen og moden nok til at blive sendt i krig i fx. Afganistan (tidligere i Irak) for at slå ihjel eller selv risikere at blive det, men du MÅ ikke gifte dig med fx. din thailandske kæreste og endnu være hvis hun også selv er under 24 år >> Alle de andre unge mennesker som er bosat i DK, må da gerne gifte sig med hvem de ville selv om de er under fx. kun 20 år gammel. Og lige meget om det er tale om Sofie fra de ungemødre eller Fatima fra Ethiopien. Er det så retfærdigt ? . Redigeret af Lung Yao d. 09/02-2012 12:03 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| mpedersen024 |
Lagt på d. 09/02-2012 13:10
|
Lung Yao. Nu tror jeg ikke,at nogen er i tvivl om hvor og hvorfor det er galt og heller ikke det tråden drejer sig om. Vi har debateret rimeligheden i disse ting. Dernæst giver det jo heller ingen svar eller bedre noget, at komme og sige:ja, men der er også den og den uretfærdighed...den ene uretfærdighed gør jo ikke den anden bedre eller værre,så lige hvad du vil påpege i forbindelse med denne tråd ved jeg egentlig ikke rigtig og hvis det var for at starte en debat om EU og generel EU politik,så var det dog bedre at starte en ny tråd,syntes jeg. Det er dog forunderligt,som nogle mennesker der vil deltage i denne tråd,taler om alt muligt andet end det vi har debateret. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 10/02-2012 07:22
|
|
AL 48 skrev: mpedersen024 skrev: Prøv dog selv,at gå på pensionsstyrelsens side og er der noget du ikke finder der,så google det.Du forventer vel ikke at andre skal sidde og finde det du gerne vil vide for dig,det e jo da ikke så lidt du beder om,syntes jeg nok. Enig,-alle oplysninger kan findes ved at ofre lidt tid på at Google. Nå I kunne heller ikke finde det. ![]() |
|
|
|
| mpedersen024 |
Lagt på d. 10/02-2012 10:21
|
Jp, det kunne enhver da gøre,men hvorfor ialverden skulle vi sidde og lave arbejdet for dig,fordi du er for doven til selv at gøre det og gider du ikke,kan oplysningerne vel ikke være så vigtige for dig. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 10/02-2012 18:20
|
|
mpedersen024 skrev: Jp, det kunne enhver da gøre,men hvorfor ialverden skulle vi sidde og lave arbejdet for dig,fordi du er for doven til selv at gøre det og gider du ikke,kan oplysningerne vel ikke være så vigtige for dig. Du kan så heller ikke læse. Jeg skriver at jeg jo netop heller IKKE har fundet afregningsmodellen. Men det kan du og AL åbenbart, men I vil bare holde det hemmeligt for os andre. ![]() |
|
|
|
| mpedersen024 |
Lagt på d. 10/02-2012 19:09
|
Nej lille Frank,men det er da ikke forbudt at gøre lidt selv. Du kunne jo evt. gå på pensionsstyrelsens side og se de aktuelle satser-for derefter at regne ud hvad slut resultatet bliver når du modregner personlige tillæg og skulle dette være for svært for dig, kan du jo vende tilbage med tallene,så er jeg helt sikker på, at der nok er en venlig sjæl der vil regne det ud for dig. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 10/02-2012 19:34
|
|
mpedersen024 skrev: Nej lille Frank,men det er da ikke forbudt at gøre lidt selv. Du kunne jo evt. gå på pensionsstyrelsens side og se de aktuelle satser-for derefter at regne ud hvad slut resultatet bliver når du modregner personlige tillæg og skulle dette være for svært for dig, kan du jo vende tilbage med tallene,så er jeg helt sikker på, at der nok er en venlig sjæl der vil regne det ud for dig. Personlige tillæg. Hvad fabler du om? Alt det er jo nemt at finde. Jeg spurgte til afregningsmodellen mellem landene inden for EU, når fx. en dansker behandles i Spanien eller Polak behandles i Sverige. Hvor fandt du den model henne? Jeg kan ikke finde den på pensionsstyrelsens hjemmeside, men det kan du grande mpedersen024? Hvor? |
|
|
|
| mpedersen024 |
Lagt på d. 11/02-2012 01:04
|
Ja men for f... da Frank,du tror da for alvor ikke,at de lægger interne regnskaber ud på nettet. Jeg vil tro at man et eller andet sted kan finde ud af hvad og hvordan du gør og skal forholde dig i en given situation,men hvordan landene så ellers afregner med hinanden,det tror jeg bestemt ikke, at der bliver oplyst nogen steder,medmindre man et eller andet sted kan gå ind og få en slags akt indsigt,idet de jo på et eller andet plan, jo nok skal være tilgængelige for offentligheden. I så tilfælde, skal du jo nok nærmest ind i et af ministerierne og prøve at finde det der. Men kan ikke rigtig se hvad du kan bruge det til,idet det der må være relevant for dig/os, jo må være vores evt. betalingspligt i en given situation og ikke landenes interne regnskaber. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 11/02-2012 08:13
|
|
mpedersen024 skrev: Ja men for f... da Frank,du tror da for alvor ikke,at de lægger interne regnskaber ud på nettet. Jeg vil tro at man et eller andet sted kan finde ud af hvad og hvordan du gør og skal forholde dig i en given situation,men hvordan landene så ellers afregner med hinanden,det tror jeg bestemt ikke, at der bliver oplyst nogen steder,medmindre man et eller andet sted kan gå ind og få en slags akt indsigt,idet de jo på et eller andet plan, jo nok skal være tilgængelige for offentligheden. I så tilfælde, skal du jo nok nærmest ind i et af ministerierne og prøve at finde det der. Men kan ikke rigtig se hvad du kan bruge det til,idet det der må være relevant for dig/os, jo må være vores evt. betalingspligt i en given situation og ikke landenes interne regnskaber. Hvad de gør og ikke gør ved jeg netop ikke, men der må jo være en aftale landene i mellem, der fortæller hvordan omkostninger afregnes - ikke en eventuelt afregning for en enkelt patient. Kendskab til aftalens detaljer er for mig afgørende, hvis man ønsker at indgå de samme arrangementer med Syrien, Algeriet, Somalia eller Botswana. |
|
|
|
| mpedersen024 |
Lagt på d. 11/02-2012 09:04
|
Frank skrev: mpedersen024 skrev: Ja men for f... da Frank,du tror da for alvor ikke,at de lægger interne regnskaber ud på nettet. Jeg vil tro at man et eller andet sted kan finde ud af hvad og hvordan du gør og skal forholde dig i en given situation,men hvordan landene så ellers afregner med hinanden,det tror jeg bestemt ikke, at der bliver oplyst nogen steder,medmindre man et eller andet sted kan gå ind og få en slags akt indsigt,idet de jo på et eller andet plan, jo nok skal være tilgængelige for offentligheden. I så tilfælde, skal du jo nok nærmest ind i et af ministerierne og prøve at finde det der. Men kan ikke rigtig se hvad du kan bruge det til,idet det der må være relevant for dig/os, jo må være vores evt. betalingspligt i en given situation og ikke landenes interne regnskaber. Hvad de gør og ikke gør ved jeg netop ikke, men der må jo være en aftale landene i mellem, der fortæller hvordan omkostninger afregnes - ikke en eventuelt afregning for en enkelt patient. Kendskab til aftalens detaljer er for mig afgørende, hvis man ønsker at indgå de samme arrangementer med Syrien, Algeriet, Somalia eller Botswana. Ja, du må på arbejde Frank. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 11/02-2012 09:58
|
|
mpedersen024 skrev: Frank skrev: mpedersen024 skrev: Ja men for f... da Frank,du tror da for alvor ikke,at de lægger interne regnskaber ud på nettet. Jeg vil tro at man et eller andet sted kan finde ud af hvad og hvordan du gør og skal forholde dig i en given situation,men hvordan landene så ellers afregner med hinanden,det tror jeg bestemt ikke, at der bliver oplyst nogen steder,medmindre man et eller andet sted kan gå ind og få en slags akt indsigt,idet de jo på et eller andet plan, jo nok skal være tilgængelige for offentligheden. I så tilfælde, skal du jo nok nærmest ind i et af ministerierne og prøve at finde det der. Men kan ikke rigtig se hvad du kan bruge det til,idet det der må være relevant for dig/os, jo må være vores evt. betalingspligt i en given situation og ikke landenes interne regnskaber. Hvad de gør og ikke gør ved jeg netop ikke, men der må jo være en aftale landene i mellem, der fortæller hvordan omkostninger afregnes - ikke en eventuelt afregning for en enkelt patient. Kendskab til aftalens detaljer er for mig afgørende, hvis man ønsker at indgå de samme arrangementer med Syrien, Algeriet, Somalia eller Botswana. Ja, du må på arbejde Frank. Jeg har prøvet, men kan ikke finde det. Og eftersom ingen inklusiv dig har kendskab til aftalen eller link til den, så er der jo ingen som ved hvilke omkostninger og konsekvenser det vil pålægge Danmark at kopiere aftalen og gennemføre den med Verdens øvrige lande. |
|
|
|
| mpedersen024 |
Lagt på d. 11/02-2012 15:50
|
Nu tror jeg ikke, at nogen lande i verden,har aftaler med hele verden,så den tanke er vist utopisk,alene grundet alle mulige og umulige omstændigheder i visse lande. Dernæst,skulle man udvide med,lad os bare sige 10 lande,hvilket jeg personligt mener er mange,så vil alene danmarks befolknings tal gøre, at uanset hvor mange aftaler der bliver lavet,ja så vil det alligevel være et minimum antal personer,der vil benytte sig af at flytte til udlandet. Mange har jo overhovewdet ikke de tanker,trods alt. Så hvor store økonomiske konsekvenser det vil kunne få,syntes jeg ikke engang er værd at spekulerer på. Min mening er, at skal der spares,så er det derhjemme de må og kan spare og ikke på de ,trods alt få personer der flytter udenlands. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 11/02-2012 16:10
|
|
mpedersen024 skrev: Nu tror jeg ikke, at nogen lande i verden,har aftaler med hele verden,så den tanke er vist utopisk,alene grundet alle mulige og umulige omstændigheder i visse lande. Dernæst,skulle man udvide med,lad os bare sige 10 lande,hvilket jeg personligt mener er mange,så vil alene danmarks befolknings tal gøre, at uanset hvor mange aftaler der bliver lavet,ja så vil det alligevel være et minimum antal personer,der vil benytte sig af at flytte til udlandet. Mange har jo overhovewdet ikke de tanker,trods alt. Så hvor store økonomiske konsekvenser det vil kunne få,syntes jeg ikke engang er værd at spekulerer på. Min mening er, at skal der spares,så er det derhjemme de må og kan spare og ikke på de ,trods alt få personer der flytter udenlands. Flere efterspørger at få vilkår, der svarer til dem, som en dansker bosat i Spanien har. Ergo må man kende aftalen, som er indgået mellem Spanien og Danmark, for at vurdere eventuelle konsekvenser ved at udvide til andre lande. En sådan aftale kan naturligvis ikke kun kopieres til Thailand, selv om det er vores interesse her på dtw. Nej, den må gælde alle lande i Verden. |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 11/02-2012 18:03
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
Frank er det mon det her du evt. kan bruge noget af? http://www.google...80&bih=603 PS. Fandt frem til det via "udvandrerne". |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 11/02-2012 18:17
|
|
AL 48 skrev: Frank er det mon det her du evt. kan bruge noget af? http://www.google...80&bih=603 PS. Fandt frem til det via "udvandrerne". Takker for din flid og evner. Linket giver en google søgning, hvor det første hit ser ud til at kunne rumme svaret. Merci. |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 12/02-2012 05:00
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
I Danmark kan man da uden videre lave en énsidig ordning om at dække sundhedsudgifter for danskere bosat i udlandet. Det kan klares lige så let som en rejseforsikring. Men selvfølgelig kan der være forskellige forhold fra land til land, som f.eks. at priserne kan være ekstremt høje i nogle lande. Peter
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.