Se indlæg|
valg
|
|
| vandango |
Lagt på d. 26/12-2013 05:37
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Sikke en gang propaganda, jeg holdt i 5½ minut, så var jeg ved at brække mig. Troede at vi skulle til julefest i centrum i går, men den sædvanlige skrigen fra en storskærm mødte os. Jeg håber inderligt at Thai'erne får styr på deres land politisk, og får bugt med den omfattende korruption. Videoen burde ligge i gruppen - dagens joke. Redigeret af vandango d. 26/12-2013 05:51 |
|
|
|
| Gamba |
Lagt på d. 26/12-2013 06:09
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 191 |
Tak Conrad. Det link forklare meget. Tror Jeg givet mig selv lidt karantæne fra dansker forumet. Syndes forståelsen af politik og hvad der sker i Thailand er for forskellig mellem fastboende eller arbejdende i TH og så DK, eller dem som ikke har adgang til andre end de regerings kontrollers medier. |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 26/12-2013 06:11
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
vandango skrev: Sikke en gang propaganda, jeg holdt i 5½ minut, så var jeg ved at brække mig. Troede at vi skulle til julefest i centrum i går, men den sædvanlige skrigen fra en storskærm mødte os. Jeg håber inderligt at Thai'erne får styr på deres land politisk, og får bugt med den omfattende korruption. Videoen burde ligge i gruppen - dagens joke. Jeg deler dit håb, men jeg tror ikke, det er realistisk på nogen måde. Mange forhold gør, at jeg har den holdning, f.eks. : thaiernes generelle ligegyldighed med at overholde gældende love. Den måde, Thailand er organiseret på, f.eks. domstole og offentlige organisationer, der synes at prøve på at spænde ben for hinanden og blande sig i hinandens arbejde. eksempel på det: http://www.bangko...thaugsuban |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 26/12-2013 06:13
|
Gamba skrev: Tak Conrad. Det link forklare meget. Tror Jeg givet mig selv lidt karantæne fra dansker forumet. Syndes forståelsen af politik og hvad der sker i Thailand er for forskellig mellem fastboende eller arbejdende i TH og så DK, eller dem som ikke har adgang til andre end de regerings kontrollers medier. Arbejder og bor du da i Thailand ? P.S. Hvad er "de regerings kontrollers medier" ? |
|
|
|
| Gamba |
Lagt på d. 26/12-2013 06:38
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 191 |
OleH skrev: Gamba skrev: Tak Conrad. Det link forklare meget. Tror Jeg givet mig selv lidt karantæne fra dansker forumet. Syndes forståelsen af politik og hvad der sker i Thailand er for forskellig mellem fastboende eller arbejdende i TH og så DK, eller dem som ikke har adgang til andre end de regerings kontrollers medier. Arbejder og bor du da i Thailand ? P.S. Hvad er "de regerings kontrollers medier" ? ja, 12 år er det blevet til nu. dem man kun kan tage axial.De findes så også på cabel og sattelit. Selv har vi cabel TV med 80 kanaler. Også med diverse Live THAI nyheds Kanaler som næsten køre 24 timer i døgnet. Desværre vil jeg næsten sige. Redigeret af Gamba d. 26/12-2013 06:50 |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 26/12-2013 11:58
|
Jævnfør hvad jeg skrev i nummer 103: Mer benspænderi: "" " The EC would like to send a message through this statement to the government, to all sides in conflict, and people in all sectors, that the Feb 2, 2014 election will not happen without a joint agreement reached by all concerned. "Therefore, the EC would like to ask the government to postpone the election until such an agreement has been reached. The EC is ready to act as a mediator to find a joint settlement," the statement said. If no action was taken to resolve and improve the situation, the EC would consider exercising the rights of individual commissioners to make a decision to resolve the situation as deemed appropriate, the statement said. "" Her har vi nogle embedsmænd, som har som opgave at organisere et valg, og nu blander de sig i noget, de ikke har en skid med at gøre, nemlig om valget skal holdes den 2. Februar eller ej. http://bangkokpos...eb-2-polls "" |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 26/12-2013 14:00
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
[url=http://www.thailand-portalen.dk/forum/viewthread.php? thread_id=16233&pid=211786#post_211786]Gamba skrev:[/url] ......................................................... Syndes forståelsen af politik og hvad der sker i Thailand er for forskellig mellem fastboende eller arbejdende i TH og så DK, eller dem som ikke har adgang til andre end de regerings kontrollers medier. Gamba, Må jeg have lov til at "låne" ovennævnte citat, da den også passer til mange thaier som bor i DK. De allerværste er "arrivisterne" som nu igennem deres ægteskab med en farang er blevet "ophøjet" til et højere Social status. Og her kunne jeg passende kopiere signaturen fra et andet medlem af DTW : Giv dit ATM kode til en thai dame, glemmer hun det aldrig, men spørger Du om hendes fortid, kan hun INTET huske. De er så "gennemsyret" og forblindet af propaganda at de ikke kan se længere end deres næsetip. Når Jeg nævner (og kan bevise det) fx at mange af dem som p.t. demonstrere i KBH imod regeringen i LOS var til at finde i forreste række da Thaksin besøgte Wat Thai- Stenløse, og skulle helst fotograferes sammen med ham. ![]() Hykleri af allerhøjeste grad, og standart svar : "Not same like in BKK" . . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 26/12-2013 19:14
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Hele den nuværende politiske situation i Thailand, minder om noget vi har set før - igen og igen! Og nu vil så Yingluck Shinawstra (Thaksins lilesøster) udskrive valg til februar. Et valg hun sikkert nok vil vinde, med støtte fra den fattige del af befolkningen fra landdistrikterne. Det er demokratiets vilkår - hvis man i den sammenhæng overhoved kan tale om demokrati, i og med størstedelen af disser stemmer angiveligt er købt for 500 TBH pr. stemme. (?) Men nu skal vi lige huske på, at rigtigt mange bønder fra landområderne oprigtigt støtter Yingluck Shinawstra. (Thaksins marionet regering) Nu er Thaier ikke ligefrem kendte for at have den bedste hukommelse i verden, men mange af dem (bønderne) kan udmærket huske dengang Thaksin var ved magten og indførte mindstepriser på div. afgrøder. Samt indførte andre subsidier, hvis de gik over til andre afgrøder end lige ris, som på dette tidspunkt slog alle bundrekorder på verdensplan. Dette har givetvis redet mange bønder fra totalt fallit – dengang. Støtter til Thaksin, kan udmærket også huske hvordan han under sin tid som Premierminister, forsøgte at gøre op med narkokartellerne i Thailand. Dengang kunne man læse om hvordan mange politifolk måtte lade livet i dette opgør. Modsat: kan mange andre modstander af Thaksin, også huske hvordan han privatiseret det dengang Statslige Thailandske Telefonselskab, for så at sælge aktierne til venner og medkumpaner. For så selv at købe dem tilbage igen til sit eget Finans-cirkus. (!) Ligeledes har modstander til Yingluck Shinawstra (Thailands nuværende Premierminister – Thaksins lillesøster) stillet spørgsmål til hendes forsøg på at optage gigantiske udenlandslån…! Hvad skal disse lån så skal bruges til, og hvem har hun tænkt sig skulle betale disse tilbage igen …? Der er kun én betaler i den sammenhæng – Skatteyderne ..! Og da den fattige del af befolkningen (bønderne) stort set ikke betaler skat, er der kun middelklassen og folk med én indkomst til at betale regningen …! Så der skal ikke meget fantasi til at forestille sig den fastlåste situation som Thailand nu befinder sig i. Bliver valget gennemført som planlagt til februar, vinder Yingluck Shinawstra sandsynligvis dette valg- og hvad så ..? Så er Thailand nøjagtigt tilbage til hvor de startede for nogle år siden. Det vil selvklart medfølge yderlege demonstrationer hen over foråret – nøjagtigt som vi kender situationen i dag! Sker dette, er jeg ret overbevist om at Militæret atter én gang tager magten i Thailand for en stund - ganske som de har gjort førhen i tidens løb. Som jeg husker det: (?) Så har Det Thailandske Militær vel nok verdens rekorden i magtovertagelser, for så hurtigt sidenhen at indsætte en civil regering igen, den ros skal de da have. Så er der lige én ”Dark Horse” i den forbindelse for Thailand ..! (undskyld mig udtrykket) Skulle samtidige deres højt elsket og aldrene monark – Hans Kongelige Højhed. Kong Bhumibol Adulyadej af Thailand – afgå ved døden i en alder af 87 år, tør jeg ikke tænke på konsekvenserne, og hvad dette vil føre til for det hårdt prøvet Thailandske folk. Hilsen Rasmus |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 28/12-2013 04:51
|
Noget kunne tyde på, at der er ved at blive varmet op til et nyt militærkup, i hvert fald vil militærchefen ikke udelukke det ! ""Gen Prayuth said a coup could happen, but would depend on the situation and timing. He believed that at this stage nobody would listen to the military even if it did stage a putsch. "The military does not shut or open the door to a coup, but a decision depends on the situation," Gen Prayuth said."" http://bangkokpos...ayuth-says |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 28/12-2013 08:33
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
OleH skrev: Noget kunne tyde på, at der er ved at blive varmet op til et nyt militærkup, i hvert fald vil militærchefen ikke udelukke det ! http://bangkokpos...ayuth-says Det kan man vist kalde at puste til ilden: "Bare fortsæt med demonstrationerne, når de bliver voldsomme og omfattende nok, skal vi nok gribe ind og afsætte Yingluck/aflyse valget". Jeg er enig med mange af kommentatorerne under artiklen, han burde fyres med det samme. Ligesom Suthep forlængst burde have været anholdt. |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 28/12-2013 09:19
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Her er så galningens sidste udmelding. Syntes at det er ufatteligt at den mand får lov til at gå løs. http://ow.ly/s6JnQ |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 28/12-2013 09:40
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
"... and called on provincial election commissioners not to act against the will of the people." Den bedste måde at finde ud af, hvad folket vil, er da vist at afholde valg. |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 28/12-2013 10:49
|
Kim Ludvigsen skrev: OleH skrev: Noget kunne tyde på, at der er ved at blive varmet op til et nyt militærkup, i hvert fald vil militærchefen ikke udelukke det ! http://bangkokpos...ayuth-says Det kan man vist kalde at puste til ilden: "Bare fortsæt med demonstrationerne, når de bliver voldsomme og omfattende nok, skal vi nok gribe ind og afsætte Yingluck/aflyse valget". Jeg er enig med mange af kommentatorerne under artiklen, han burde fyres med det samme. Ligesom Suthep forlængst burde have været anholdt. Jeg lagde ikke mærke til kommentarerne nedenfor i første omgang, men nu har jeg læst dem, og jeg er enig med dig. specielt en kommentar synes jeg passer til situationen: ""casuist Posted: 316 | 28 Dec 2013 at 14.00: In any properly structured state the army should support the elected civil authority wherever it is necessary for it to do so. In this case that means supporting the King's government in pursuit of its legitimate objectives. That was surely their only justification for forcibly breaking up the red shirts demonstration in 2010. The fact that the army chief feels free to sit on the sidelines and refer to the "two sides" as if the street mobs were comparable to the royally appointed government goes to the core of what is most wrong with the state of Thailand. Thailand will remain inherently unstable as long as this pertains. "" P.S. Hvor er jeg glad for, at jeg bare er en langtids badegæst her i Thailand ! Hvis jeg var thai med mine holdninger til udviklingen i Thailand, så ville jeg sikkert blive meget ked af det, for det er skruen uden ende. Thailand er kørt fast i et politisk morads, og udsigten for nærmeste fremtid er nærmest katastrofal, en borgerkrigs-lignende tilstand kan bryde ud når som helst, eller måske et militærkup. Og intet af det hjælper Thailand fremad, tvært imod. Så ja, glad for badegæstens rolle, men på en særdeles trist baggrund. Redigeret af OleH d. 28/12-2013 11:10 |
|
|
|
| TigerZ |
Lagt på d. 28/12-2013 11:04
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 59 |
stakkels stakkels Thailand. Desvære tænker de fattige i syden ikke meget længere tilbage en et enkelt årti. Deres helt Chuan Leekpai, som bredt er anerkendt som den mindst korrupte demokratisk valgte premierminister. En mand der blev født i trang i en lerhytte med 9 søskende, boede på en tempelskole i 6 år, som selv klarede sin uddannelse i Jura ved thammasat ved hjælp af gode karakterer og fuldtidsarbejde ved siden af. Dette forbillede for alle fattige Thailændere og hans regering blev væltet i 1995, grundet en kæmpe korruptions skandale. 600 land plots skulle gives til fattige bønder i phuket provinsen, men blev i stedet tildelt 11 af de rigeste familier i phuket. En af hans ministre ved navn....... Suthep Thueaksuban var arkitekten bag og bar 100% af ansvaret. At han kunne fortsætte i politik, og så i en så vigtig rolle som vise premierminister siger en del om de så kaldte domkrateres intentioner om et korruptions frit Thailand. Denne mand forsøger nu at vælte det han kalder et korrupt regime, ved at indfører sit eget regime, og nu med mulig støtte af militæret... Thaksin klanen var og er selv meget korrupte, men i det mindste er de ikke modstandere af demokrati. Jeg frygter virklig meget for Thailands fremtid. Og er igang med at revurdere om det er i dette land mine børn skal vokse op. |
|
|
|
| zapper |
Lagt på d. 28/12-2013 11:30
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Man skulle bare undlade tv reportagerne fra idioternes opkast. Så ville det hele død ud indenfor få dage. De får alt for megen opmærksomhed. Når jeg sidder og ser news ,så fylder det meste af sendefladen. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 28/12-2013 11:37
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Kim Ludvigsen skrev: "... and called on provincial election commissioners not to act against the will of the people." Den bedste måde at finde ud af, hvad folket vil, er da vist at afholde valg. Undskyld Kim L. , Men er det ikke det som er sket de sidste årtier (bortset fra 2006) ? PAD vil ikke acceptere Flertallets afgørelsen, og det lyser som en projektor i mørket, når de udtaler at folk fra Isaan skulle fratages stemmeretten . . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 28/12-2013 18:23
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 28/12-2013 18:58
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Det er Sutheps "fredelige" demonstranter der overfalder en taxa chauffør der passer sit arbejde
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Thomas72 |
Lagt på d. 28/12-2013 19:24
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1392 |
Det beviser bare de er banditter, der ikke vil følge demokratiets spilleregler. Håber de bliver straffet hårdt for overfaldet.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
|
| jydetampen |
Lagt på d. 28/12-2013 19:32
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 355 |
nu skal jeg ikke dømme eller fordømme nogen,men vi kan ikke se hvad der er sket før manden er blevet hevet ud af bilen. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.