Se indlæg
 Udskriv debat
Demonstrationer i Bangkok
NFP
Kim Ludvigsen skrev:

NFP skrev:

Kim Ludvigsen skrev:
Til gengæld har de afmonteret demokratiet. De er skyldige i den største forbrydelse, man kan begå mod et demokrati. De har blokeret registrering af kandidater og nu også blokering af valgsteder.

Der er ingen som har respekt for caretaker regeringen. Egentlig burde regeringen eller PM gaa helt af og hvorfor ? Manglende respekt for en retskendelse samt rice pledging fiaskoen hvor hun er formand, men aldrig deltaget i moeder.

I henhold til loven må hun vist ikke gå helt af.

NFP skrev:Nu vil det ogsaa vaere saerdeles svaert at arrestere alle samtlige som blokerer.

Der er ikke så mange, der blokerer valgstederne. Der var flere, der blokerede ved registreringen, og hvis det var for stor en opgave for politi - evt. med militærets hjælp - så kunne man have foretaget registreringen på anden vis. Problemet er bare, at dem, som skal sørge for valgets gennemførelse, gør, hvad de kan for at stoppe valget. De har heller ikke forstået, hvad demokrati er, men prøver i stedet at forfølge deres egne politiske interesser.

NFP skrev:Afmonteret demokratiet ? Ifoelge spillereglerne skal der vaere valg indenfor 60 dage, men det kan nu godt udskydes.

Det er ikke pøblen, der skal bestemme, hvornår der skal være valg, eller om der ikke skal være valg. I hvert fald ikke i et demokrati. Blokeringen er en af de største forbrydelser, man kan begå mod et demokrati. Din sammenligning med økonomisk kriminalitet har ingen gang på jorden, økonomisk kriminalitet forhindrer ikke et demokrati.

NFP skrev: Hvis man skal tro paa demonstranterne saa oensker de demokrati men efter indfoerelse af reformer (hvad er saa det ?) og herefter valg paa demokratisk vis.

Regeringen oensker reformer EFTER valget, men kan man stole paa det ?

Hvis man ikke stoler på regeringen, så lader man være med at stemme på den, men stemmer i stedet på nogle af de andre. Det er sådan et demokrati virker. Man skal nok være temmelig blind, og det som er værre, for at tro, at man kan redde demokratiet ved at aflyse valg og i stedet indsætte en håndplukket, diktatorisk regering.

Nu er vi i Thailand og ikke i det perfekte verdensbillede som KL efterlyser.

Regeringen som Thailand har nu er da diktatorisk og tager ikke hensyn til minoriteterne men taenker kun paa deres eget bedste samt at faa Thaksin tilbage og ikke befolkningens bedste.

Den nuvaerende regering har kun taenkt paa een ting og det er at hvidvaske Thaksin og saa ellers haelde i egne lommer. For Thaksin gik det saa helt galt da amnestiforslaget blev forfalsket kl. 04 stykker om natten.

Det er demokrati eller hvad ? Det er forbryderisk.

NFP
http://www.bangko...-shot-dead

Saa er roedskjorterne paa banen igen.

John
Jeg er meget enig med Kim, og prøver at være neutral i min holdning.

Efter min mening er den ene fløj ikke et hak bedre end den anden, ingen nævnt ingen glemt.

Hvem der har gjort hvad, hvornår og mod hvem, er i denne forbindelse fuldstændig ligegyldigt (selvom der er sket mange forfærdelige ting)

Der sidder en folkevalgt regering (uanset hvor den er styret fra) så er den valgt af folket. Og den samme regering vil efter al sansynlighed vinde det udskrevet valg.
Regeringen har fulgt de demokratiske spilleregler, og udskrevet valg.

En lille del af befolkningen er utilfredse med denne regering, de ønsker ikke et valg, men vil have afsat regeringen, og indsat hvad???
Efter min mening kan det kun kaldes et diktatur. Med denne løsning er det eneste man vil opnå et undertrykt flertal af befolkningen.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Kim Ludvigsen
NFP skrev:

Regeringen som Thailand har nu er da diktatorisk og tager ikke hensyn til minoriteterne men taenker kun paa deres eget bedste samt at faa Thaksin tilbage og ikke befolkningens bedste.

Den nuvaerende regering har kun taenkt paa een ting og det er at hvidvaske Thaksin og saa ellers haelde i egne lommer. For Thaksin gik det saa helt galt da amnestiforslaget blev forfalsket kl. 04 stykker om natten.

Jeg efterlyser ikke en perfekt verden, jeg begræder ophøret af demokrati i Thailand, og jeg begræder, at nogle, som er opvokset i et demokrati, ikke har begreb skabt om, hvad demokrati er.

Korruption er ikke forbeholdt de røde, faktisk er anføreren i protesterne kendt for den slags. Ja, han er faktisk skyld i at en regering måtte gå af på grund af hans korruption. Imponerende, at nogle stoler på, at han kan/vil udrydde korruption - og så endda gennem et diktatur.

Amnestiloven blev nedstemt i senatet, sådan som man kan gøre, hvis man er utilfreds med en lov i et demokrati. Sutheps diktatur ville nok have fungeret noget anderledes.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
vandango
Protestleder dræbt i Thailand

http://www.b.dk/g...i-thailand

Redigeret af vandango d. 26/01-2014 11:06

Yonok
Nirvana skrev:

Yonok skrev:

Endnu en gentagelse se dog på hvad de gule har lavet før i tiden-og fortsætter med nu-og kom så og fortæl mig at de er et hak bedre.
Evig og altid samme sang fra Jer Abhisit/Suthep tilhængere-eneste argument I har og bruger evig og altid...ja men de gjorde sådan og sådan...ingen af dem har noget at lade hinanden høre af efter min mening - og intet de røde har gjort kan retfærdiggøre alt det skidt de gule laver nu...man gør nu engang ikke en forkert handling rigtig ved at gentage den eller lave endnu flere af slagsen.
Du/I kan råbe de røde har gjort-1 million gange...det er stadig fuldstændig galskab det Suthep og co. har lavet og laver i øjeblikket og deres påberåbelse af jeg ved ikke hvor mange millioner menneskers støtte....ja, jeg ved det ikke men jeg ved at selv om du siger 10 millioner bakker ham op...ja, så er der altså stadig godt 60 millioner der ikke gør.
Men efter nogens mening er det fuldstændig ligegyldigt og kke noget at bekymre sig om for de røde har engang gjort sådan og sådan.
Vor Herre bevares - sikke en holdning !

Har du ikke stye på vår mange der bor i Thailand der bor kun Befolkning 62,8 mio.

http://www.leksik...php?n=3101

Det afhænger vist lidt af hvor man ser...checkede lige og finder fra 60 -68 millioner,så mon ikke disse som skulle være rimeligt nye passer meget godt- og går man ud fra det viser det sig jo faktisk at du har lige så lidt styr på det.Grin

http://exploredia...tion-2013/

NFP
Yonok skrev:

Nirvana skrev:

Yonok skrev:

Endnu en gentagelse se dog på hvad de gule har lavet før i tiden-og fortsætter med nu-og kom så og fortæl mig at de er et hak bedre.
Evig og altid samme sang fra Jer Abhisit/Suthep tilhængere-eneste argument I har og bruger evig og altid...ja men de gjorde sådan og sådan...ingen af dem har noget at lade hinanden høre af efter min mening - og intet de røde har gjort kan retfærdiggøre alt det skidt de gule laver nu...man gør nu engang ikke en forkert handling rigtig ved at gentage den eller lave endnu flere af slagsen.
Du/I kan råbe de røde har gjort-1 million gange...det er stadig fuldstændig galskab det Suthep og co. har lavet og laver i øjeblikket og deres påberåbelse af jeg ved ikke hvor mange millioner menneskers støtte....ja, jeg ved det ikke men jeg ved at selv om du siger 10 millioner bakker ham op...ja, så er der altså stadig godt 60 millioner der ikke gør.
Men efter nogens mening er det fuldstændig ligegyldigt og kke noget at bekymre sig om for de røde har engang gjort sådan og sådan.
Vor Herre bevares - sikke en holdning !

Har du ikke stye på vår mange der bor i Thailand der bor kun Befolkning 62,8 mio.

http://www.leksik...php?n=3101

Det afhænger vist lidt af hvor man ser...checkede lige og finder fra 60 -68 millioner,så mon ikke disse som skulle være rimeligt nye passer meget godt- og går man ud fra det viser det sig jo faktisk at du har lige så lidt styr på det.Grin

http://exploredia...tion-2013/

Nu er det ikke hele befolkningen som har lov til at stemme.
Der er saadan ca. 44m som er stemmeberettiget. 35m stemte i 2011. Gyldige stemmer var 32m. 15.7m stemte paa PTP (under halvdelen) og 11.4m stemte paa demokraterne.

John
Ifølge World Population Statistics http://www.worldp...tion-2013/

var der i i november 2013 - 69.52 mill. mennesker
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
NFP
Kim Ludvigsen skrev:

NFP skrev:

Jeg efterlyser ikke en perfekt verden, jeg begræder ophøret af demokrati i Thailand, og jeg begræder, at nogle, som er opvokset i et demokrati, ikke har begreb skabt om, hvad demokrati er.

Korruption er ikke forbeholdt de røde, faktisk er anføreren i protesterne kendt for den slags. Ja, han er faktisk skyld i at en regering måtte gå af på grund af hans korruption. Imponerende, at nogle stoler på, at han kan/vil udrydde korruption - og så endda gennem et diktatur.

Amnestiloven blev nedstemt i senatet, sådan som man kan gøre, hvis man er utilfreds med en lov i et demokrati. Sutheps diktatur ville nok have fungeret noget anderledes.

Mht korruption er der nogen som er dygtigere end andre.

Hvor meget eller hvor lidt Suthep har profiteret omkring Phuket skandalen skal jeg ikke goere mig klog paa. Han naar sikkert ikke Thaksin til sokkeholderne.

Det er pudsigt at der er ingen som kommenterer omkring den forbryderiske gerning omkring forfalskningen af amnestiloven kl. 04 om morgenen. Det har intet med demokrati at goere flertal eller ej.

Aarsagen til nedstemningen i senatet var netop paa grund af pres fra befolkningen heriblandt nogle af de roede som havde mistet nogle slaegtninge under optoejerne i 2010.

Per logik og teoretisk omkring demokrati vil jeg give baade Kim og John fuldstaendig ret, men tingene fungerer noget anderledes i Thailand. Her kan man betale sig fra det bl.a. og saa kan man kalde det for demokratisk hvis man vil det.

Forhaabentlig kommer der snart en diplomatisk loesning (ovenfra) som vil goere alle parter tilfredse saa der kan komme gang i oekonomien igen.

Yonok
NFP-overser du helt at langt de fleste herinde siger det samme...at det bedste vil være hvis hverken den ene eller den anden part fortsætter i politik idet de er lige rådne begge parter.
Du skriver:Det er pudsigt at der er ingen som kommenterer omkring den forbryderiske gerning omkring forfalskningen af amnestiloven kl. 04 om morgenen. Det har intet med demokrati at goere flertal eller ej.

Jeg ser heller ingen der syntes at det Suthep og co. laver er ok skrive om div. ting de har lavet...lidt underligt,ikke?

Webmaster
NFP skrev:
Forhaabentlig kommer der snart en diplomatisk loesning (ovenfra) som vil goere alle parter tilfredse saa der kan komme gang i oekonomien igen.

Omkring det med økonomien, så havde vi det oppe i et andet indlæg.
Indlægget kan ses HER.

Syntes nu ikke at de gules argument om at økonomien under Yingluck har været kørt helt i sænk helt holder hvis man kigger på GDP (BNP). Men mon ikke de gules optøjer vil komme til at afspejle sig i tallene fra december og frem - og ja så for de jo sådan set ret i at det går ud over økonomien.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Webmaster
Ja vi kan da også lægge det ind her igen.

[img]http://www.thailand-portalen.dk/temp/2013.12.12-16207.gif[/img] is not a valid Image.
Grafikken herover er fra Reuters og illustrerer den poltiske udvikling i
Thailand fra 2005 til nu med angivelse af vigtige begivenheder, og
nederst udviklingen i turismen og BNP.

Klik for at se det større.

Med venlig hilsen

Webmaster

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

Thomas72
Er spændt på hvad det udvikler sig til de næste dage, i kølvandet af drabet på Suthin Taratin.
Jeg lander i Bkk. på mandag.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

fckguld
Ja håber militæret på et tidspunkt skyder alle de primitive røde aber. De opfører sig som svin , står ikke i vejen for vold mod kvinder og børn - Håber de bliver bombet tilbage til stenalderen- føj for nogle hunde.
Forstår sgu godt at man ikke ønsker demokrati- de viser selv at de er dyr .og dyr har ikke stemmeret .
Både gul og rød er korrupte- men de røde er korrupte primitive dyr-
Redigeret af fckguld d. 26/01-2014 12:44
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

NFP
Yonok skrev:

NFP-overser du helt at langt de fleste herinde siger det samme...at det bedste vil være hvis hverken den ene eller den anden part fortsætter i politik idet de er lige rådne begge parter.
Du skriver:Det er pudsigt at der er ingen som kommenterer omkring den forbryderiske gerning omkring forfalskningen af amnestiloven kl. 04 om morgenen. Det har intet med demokrati at goere flertal eller ej.

Jeg ser heller ingen der syntes at det Suthep og co. laver er ok skrive om div. ting de har lavet...lidt underligt,ikke?

@Yonok, jeg har paa intet tidspunkt givet udtryk for at det er ok det som Suthep & Co. udoever pt.

Paa den anden side kan jeg forstaa hvorfor befolkningen nu er vaagnet op og vil af med tyranniet.

NFP
fckguld skrev:

Ja håber militæret på et tidspunkt skyder alle de primitive røde aber. De opfører sig som svin , står ikke i vejen for vold mod kvinder og børn - Håber de bliver bombet tilbage til stenalderen- føj for nogle hunde.
Forstår sgu godt at man ikke ønsker demokrati- de viser selv at de er dyr .og dyr har ikke stemmeret .

Helt aerligt. En usmagelig kommentar.

fckguld
NFP skrev:

fckguld skrev:

Helt aerligt. En usmagelig kommentar.
Nok en mere usmagelig opførsel fra de røde dyr .Hælder nok mere til de rødes politik- men deres opførsel gør at de aldrig vil blive en seriøs regerings blok. Deres metoder minder om Idi Amin.

Webmaster
fckguld skrev:
Forstår sgu godt at man ikke ønsker demokrati- når mennesker opfører sig sådan .

Hverken de gule eller de røde har noget at lade hinanden at høre - begge grupperinger har opført og opfører sig stadigvæk utilgiveligt.

Her er nogle gule fanget på kamera i 2008:

Og ikke mere end få dage siden at en rød blev pløkket ned (link).

Så ingen har rene hænder i den konflikt mellem gule og røde. Ingen er mere end mindre aber, hunde, stenaldermennesker eller hvad man ellers kan kalde hinanden end de andre. Begge sider burde skamme sig og besinde sig og argumentere for sine synspunkter på et ordenlig måde.

Ligeledes burde begge parter anerkende et flertal af anden mening end deres eget. Fint nok at have nogle meninger, så gå til valg på dem og prøv at blive valgt for sine meninger og argumenter end sin evne til at skabe optøjer, vold og problemer.
Med venlig hilsen

Webmaster

NFP
Webmaster skrev:

fckguld skrev:
Forstår sgu godt at man ikke ønsker demokrati- når mennesker opfører sig sådan .

Hverken de gule eller de røde har noget at lade hinanden at høre - begge grupperinger har opført og opfører sig stadigvæk utilgiveligt.

Nogle mener der er interne stridigheder blandt de roede i Udon Thani bl.a. fordi grunden hvorpaa hans ejendom ligger var en donation til de roede. Grunden blev registreret i hans kones navn og det er der nogen der er utilfredse med.

fckguld
Webmaster skrev:

fckguld skrev:

Så ingen har rene hænder i den konflikt mellem gule og røde. Ingen er mere end mindre aber, hunde, stenaldermennesker eller hvad man ellers kan kalde hinanden end de andre. Begge sider burde skamme sig og besinde sig og argumentere for sine synspunkter på et ordenlig måde.

Ligeledes burde begge parter anerkende et flertal af anden mening end deres eget. Fint nok at have nogle meninger, så gå til valg på dem og prøv at blive valgt for sine meninger og argumenter end sin evne til at skabe optøjer, vold og problemer.
Med røde øjne - kan man nok sige at begge parter er lige gode, men skal man prøve kigge objektivt på det , skal man være meget svimmel , hvis man ikke opdager at 90 % af de skyderier og granat kastninger er kommet fra de røde i denne halvleg af kampen - Den røde fløj vil tabe en ellers rigtig god politik - med deres primitive dyriske opførsel. Synd for Thailand og alle dem der tilhører underklassen. (den største del af Thailand) Men tror det bliver prisen for deres håndtering af denne kamp - De gule vil grine og det meste af Thailand vil lide- Tak Thaksin.

Spring til debat: