Se indlæg
 Udskriv debat
Slut med visarun ?
ben
Ajarn; tak for update. Ja, det var det jeg naevnte i min tidligere post.
Man loeber jo hurtigt toer for ambassader i omegnen hvis flere begynder at stemple den slags i passet naar de udsteder.

Man kan ogsaa frygte/spekulere at nogle af de ANDRE venligere ambassader/konsulater, reagerer ved ikke at udstede/ogsaa at stemple samme advarsel naar de ser et saadan stempel fra Phnom Penh...

Skaal og godt nytaar til alle!

Suk Rak Ning
Jeg er i Penang lige nu, er paa hotel mens visa/firmaet ordner det med pas og stemplet, faar det tilbage imorgen fredag, jeg er spaendt paa om jeg ogsaa har faaet tilfoejet en lille ubehagelig hilsen.Shock

Vender tilbage imorgen.

Med venlig hilsen Suk..............Cool

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

ben
Hyg dig i Penang!
Efter hvad jeg har hoert fra Penang faar du ikke saadan et sidste-gang-stempel der - de skulle vare en del flinkere.
Skall og godt nytaar!

Suk Rak Ning
Saa er turen overstaaet og visa'et er i hus og ja de er flinke i Penang, jeg fik lov at komme igen, altsaa ingen sidste-gang-stempel.

Stemplet kostede 1200 THB og turen 4900THB, saa nu er der 2 md. inden jeg kan tage paa emigrationkontoret her paa Phuket og faa 1 md. mere ( 1900 THB ).

Alt i alt tog det knap 50 timer, men det var det vaerd, saa alle skraekhistorierne omkring visa skal tages med et gran salt.

Med venlig hilsen Suk......Cool

GODT NYTAAR

ben
Godt! Kan du give lidt fleredetaljer? Var turen inkl.hotel? - Altsaa; hvad kostede turen dig alt inkl.? hvad med mad/drikke der? Rimelige priser? Andet at lave der mens man venter? Skaal!

xxxx
Hejsa--

Yes men hva så efter de 60+30 dage. ?????
¨Hvad kan vi da ??????

le-si

claus31130
så skal man så vidt at jeg har forstået.....ud og søge et nyt turistvisa igen,eller har jeg misforstået det

Claus
spurgte lige hvordan det nu var,her i dag da jeg selv var nede og lave visa i Chong Chom / O smach

http://www.cs-web.in.th/
Suk Rak Ning
For mit vedkommende kan jeg tage til Malaysia igen, muligvis kan jeg noejes med at ta' til Ranong (visarun-firmaet er ved at undersoege det ) det ville jo vaere lidt nemmere......

Turen til Penang er inkl. hotel, 2 paa hvert vaerelse, Der er 2 x morgenmad og 1 x aftensmad resten skal man selv daekke.

Priserne er naesten lig TH, jeg brugte 500 THB.

Hvad man kan lave.....hmm, man kan gaa en tur rundt i byen, der er jo masser af spisesteder, biografer og spruthuse.

Man kan ogssa bruge en af de 4 pc'er der er paa hotellet, inden du faar dig logget paa noget som helst er tiden gaaet, saa langsom er deres forbindelse.....40 THB pr time...Shock

Bus : 4900
Visastamp : 1200
Pjank Pfft : 500
------------------------
2 md.visa : 6.600 Baht.

oleskyum
Hvis det bliver så nemt vil jeg da overveje, at flytte til Nong Khai

så kunne man have de 60 plus 30 dage for ca. 6000, men hvad har de så egentlig lavet om ????

Suk Rak Ning
Thailand har lavet det om til en pengemaskine.........

claus31130
Suk skrev:
Thailand har lavet det om til en pengemaskine.........

Ja der har du sku nok ret,før var det jo kun nabolandene der tjente på at vi "bor" i thailand......nu vil de osse selv have en bid af kagen......så var det sku da meget nemmere hvis de bare prissatte visa istedet for at gøre som nu

claus........Cool

godt nytår til alle herinde på DTW

http://www.cs-web.in.th/
jesperfrb
Ja... Suk har ret i at det er blevet en pengemaskine, men reglerne er også lavet om så alle de indere, pakistaner, og andre folkeslag der driver mere eller mindre lyssky forretning i Thailand har fået sværere ved at få visaforlængelse. Så på den måde prøver Thailand at gøre livet lidt sværere for dem.
At det så også rammer udlændeinge der har penge og ikke snyder og bedrager er jo bare synd, lidt alle DK´s udlændinge reglerSad
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

ben
Le-si; ja, ind til videre ser det ud til at man saa efter de 60+30 dage kan faa et nyt turist visa eller lave 3 x 30 dage(visa-exempt-stamp) visa runs. Dog KUNNE det ud til, som Phnom Penh exemplet viser, at det bliver svaerere og svaerere at faa back-to-back turist visaer i naerliggende lande.

Penang virker fint nu - meeeeen, naar pludselig hundredevis af back-to-back turistvisaansoegere kommer vaeltende her i de kommende mdr kunne man jo frygte at tingene aendrer sig selv der.

Suk kan tage bus (og tog for den sags skyld) til Penang saa det skaerer noget af omkostningerne - men for folk der bor BKK/Changmai og andesteds laengere vaek er det svaert at goere det for under 10.000 Baht per 2 mdr visa (+1900 Baht for de extra 30 dage), Saa det er blevet en del dyrere for ham der tidligere lavede 30 dages visa runs til Cambodia for 2000 Baht pr. md.

Man kan nok kombinere de 2 muligheder (6 mdr af hver) og derved spare lidt der. Jeg har dog paa fornemmelsen at naar foerst folk har proevet at kunne blive i 3 mdr af gangen, at 30 dages visaruns ikke lige er lykken for at spare et par tusinde Baht.

De nye visaregler faar naeppe rydtet op i noget som helst - de kriminelle vil bare overstay/bestikke eller hvad ved jeg, mens de lovlydige har store problemer med de nye regler (ogsaa for andre visa typer).

For Thailand ville det vaere smartere at saelge nogle dyrere 1 aars visaer - F.eks. 20000 Baht eller enda 40000 Baht(se ovenstaaende tal; 4 flytur-visa runs til malaysia++ vil koste det samme).
Det beloeb ville goere det op for en masse "snydt i skat" eller hvad det nu er der egentlig er baggrunden for denne aktion. Ville nok vaere smartere at BESOEGE; skoler/fabrikker/konstruktions-sites/skraeddere og arrestere/give boeder til folk der arbejder uden arbejstilladelse/korrekte visa/uden at betale skat.

Det nye aar vil vise hvor haardt de slaar ned paa dette - taenk sig at staa i lufthavnen uden at vide noget om de nye regler - der vil vaere 1000-vis der ikke har faaet den info! Rygterne siger at man i det mindste faar et 7 dages stempel og saa derefter ud igen (for at faa et rigtigt visa hvis oensker at blive).

Oekonomisk vil dette helt klart koste Thailand penge - jeg kender flere der er smuttet til nabolande (og Philippinerne) istedet nu. Nemmere visa siger de, og foeler sig mere velkommen. Hvor meget det vil koste er svaert og sige - men Thai "face"(embarresment over Carr-sagen og rigtige forbrydere/terrorister fundet i Thailand) er vigtigere end penge saa reglerne bliver trumfet igennem uanset hvad.

Hvis bare 10.000 langtids-"turister" der bruger 40.000 Baht/md(gennemsnits EU/US pension) smutter, taler vi MANGE penge. Og samtidigt er det penge der ofte gaar til graesroedderne/de fattige/smaa forretninger direkte i modsaetning til luksusturisten der er her 2 uger og bruger pengene paa internationalt hotel og golfbanen.

Naa, det var mine tanker - vi skrives! Jeg skal som saedvanligt nok holde jer opdateret om aendringer/nyheder jeg hoerer om! Godt nytaar til alle her! Skaal!

Payanak
Ja efter de 60+30 dage man faar ved at forlade Thailand og lave et 'single entry visa', kan man igen lave 3x30 dages 'visa on arrival'. Det som er aendret er kun at man er noed til at bryde kaeden af 30 dages visaer. Hoejst 3x30 inden for 6 maaneder.

ben
Nemlig - max 90 dage paa vise-free-stamps i en 180 dages periode. Saa i TEORIEN skulle man kunne skifte mellem de 2 metoder hver 3de md - men om de vil blive ved med at acceptere det, for vi at se med Phnom Penh exemplet i tankerne.

Godt nytaar!

Suk Rak Ning
Suk skrev:
Saa er turen overstaaet og visa'et er i hus og ja de er flinke i Penang, jeg fik lov at komme igen, altsaa ingen sidste-gang-stempel.

Stemplet kostede 1200 THB og turen 4900THB, saa nu er der 2 md. inden jeg kan tage paa emigrationkontoret her paa Phuket og faa 1 md. mere ( 1900 THB ).

Alt i alt tog det knap 50 timer, men det var det vaerd, saa alle skraekhistorierne omkring visa skal tages med et gran salt.

Med venlig hilsen Suk......Cool

GODT NYTAAR

Saa har jeg vaeret paa emigrationsoffice og faaet 1 md. mere, det gik meget smertefrit-------------> 1900 ฿

Med venlig hilsen Suk................Cool

Payanak
Jeg har ogsaa forlaenget mit.
Heller ingen problemer her i Bkk Smile

Suk Rak Ning
Go'dag.

Er der nogen der ved noget om visarun til Kuala Lumpur i Malaysia, har faaet lavet visa i Penang foer, men er ikke interesseret i busturen ned igennem syd-Thailand naeste gang og man kan ikke flyve fra Phuket til Penang, men man kan flyve til Kuala Lumpur.

Hvor ligger den Thalandske ambassade i forhold til Lufthavnen ?
Hvad koster hotel i naerheden af ambassaden ?

Haaber at nogen ved lidt om dette og maaske ogsaa lidt mere.

Med venlig hilsen Suk. ...............Cool

[small]
Skal ha' visa d. 28 / 03
[/small]

Smile aner det ikke suk , men jeg har lige selv været i cambodia og fik 3 måneder mere på visaet det vil sige jeg har ialt fået 15 måneder

suk,
find dine svar over på thaivisaCool

Spring til debat: