Se indlæg|
Tolk til katastrofesituation
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 06/01-2008 18:38
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Rimeligt godt uddybet Nixon..
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Vilfred |
Lagt på d. 06/01-2008 18:57
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
Emnet om hvorvidt, der har været en uheldig praksis på den danske ambassade i Bangkok omkring brug af tolke er da ganske interessant for de fleste her på DTW. Ikke så meget fordi nogen tolke er blevet blacklistet og derfor ikke får opgaver og tjener penge. Men snarere fordi, at det så betyder, at vi der har brug for tolkebistand, enten risikerer at få en dårligere tolkning eller at skulle betale en højere pris samt ikke mindst, at der kan gå ulideligt lang tid. Ud fra dette forstår jeg ikke, at så mange her overfalder hr. Bent Jensen. Emnet er da relevant, fordi vi der bruger ambassadens serviceydelser selvfølgelig af og til hører om ting, som måske kan gøres bedre. Jeg har i hvert fald hørt om flere, der ikke har fået anerkendt deres oversættelser, selvom der tilsyneladende kun har været tale om ubetydelige fejl, som ikke har haft indflydelse på det væsentlige i deres sager. Noget andet er, at man også hører om, at der er lange ventetider på at få behandlet visumansøgninger, og at der er en stor forskelsbehandling af danskere og thaier på ambassaden, idet thaierne ikke engang må komme ind, hvis de ikke har bestilt tid en måned i forvejen. Det er forhold son måske ville kunne kritiseres ud fra både dansk lovgivning og god forvaltningsskik. Hvis ikke et forum som DTW skulle kunne forholde sig kritisk (negativt som positivt) til disse spørgsmål, så er det svært at se, at noget vil kunne forbedres. Jeg synes, at det er unfair, at hr. Bent Jensen, der med sin indfaldsvinkel, har en viden, som vi andre aldrig ville kunne komme i nærheden af, nu ikke alene skal have mundkurv på, men han skal åbenbart også have en udelukkelse med et rødt kort. Dertil kommer, at der rejses et spørgsmål om hr. Bent Jensens integritet som tolk, idet det er anført, at han har brudt sin tavshedspligt i forhold til hr. Le-si. Er det i virkeligheden ikke sådan, at hr. Le-si selv på en ganske positiv måde (til gavn for mange) har været utrolig åben om sine tidligere problemer bl.a. omkring sine personlige forhold, således, at hr. Bent Jensen ikke har fortalt noget som helst, som ikke i forvejen har været oplyst på DTW? |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 06/01-2008 19:38
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Hvem er du kærer Vilfred..?
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Vilfred |
Lagt på d. 06/01-2008 20:05
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
Kære Michael B Kristennsen. Jeg er da vist nok ganske almindelig. Jeg tog til Thailand for snart fire år siden og mødte min kæreste, som er 20 år yngre end mig. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 06/01-2008 20:22
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Kære Vilfred! Lyder til at du finder en masse positivt i Hr Bent Jensen´s indlæg, og det er da godt! Men jeg mener at Hr Bent Jensen fremføre en masse påståelser omkring den dansk ambassade i Bkk, og dette ikke er det rigtige forum at komme med disse. Hvis han er blevet forbi gået, og der forfindes korruption på ambassaden, må/skal det gå gennem udenrigsministeriet, ikke DTW!!! Så jeg er helt enig i Administrationens afgørelse ![]() ![]() Hvad angår ambassedens vente tid, tror jeg ikke at vi har nogen indvirkning på det, og selvfølige må der være forskel på om du er thai eller dansk. Dansker skal da selvfølige til først, det er lige som en af de grunde til at man har ambassader, at hjælpe landsfolk i udlandet
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Vilfred |
Lagt på d. 06/01-2008 20:37
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
Kære Jesper Hvis du eller din kone følte, at I var blevet behandlet dårligt af den danske ambassade, ville du så ikke gerne kunne få hjælp og sttøte her på DTW ? Hvis medlemmerne her sagde, at det kan du jo bare snakke med ambassaden om....... Jeg mener også, at det er rigtigt at bringe en kritik frem - på en sober måde selvfølgelig - så kan det jo være, at andre kan bruge det eller bidrage med en opklaring..... Med hensyn til, at du forsvarer forskelsbehandling på grund af nationalitet eller hudfrarve, så er det måske i srtid med den danske lov - men never mind jeg havde et stort problem - og jeg skammede mig, da jeg frit kunne gå ind på ambassaden, men min kæreste måtte pænt blive udenfor porten og vente.... ! |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 06/01-2008 20:43
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
en komentar Hr Vilfred.. Selvfølgelig ville det værer rart at få hjælp her på siden. Men det indebærer at tale/skrive pænt til andre og om andre. Ikke som man er bedreviden eller hver gang en har et råd eller mening , mene at det er forkert.. Nu ved jeg ikke om det er Bent eller det er Vilfred jeg skriver med.. Michael B Kristensen
|
|
|
|
|
Lagt på d. 06/01-2008 20:46
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Ufatteligt - vilfred - hvis du kikker på min profil vil du se at jeg har været registreret på siden i 2 år... Jeg vidste ikke noget om le-sis problemer, det var nyt for mig det der stod i BJs indlæg.... Du har været medlem i 2 timer og har 3 indlæg i lige denne tråd - er det iorden med dig hvis jeg finder det usædvanligt meget usandsynligt heldigt (for Bents sag) - eller at jeg stiller MEGET tvivlende overfor din profil ???? Jeg kender ikke Bent, men det han har præsteret her på DTW er ikke i nogen sammenhæng proffesionelt, derfor bliver han mødt af mig med stor skepsis... Havde Bent spillet sine kort - skal vi sige - lidt klogere, så er jeg sikker på at rinpoche nok har ret, så kunne han have deltaget med interessante tråde, emner og en viden... Men det han viser er at han ikke kan oversætte en overskrift, at han har en generel movilje mod andres mening og at han ikke respektere andre menneskers oplysninger givet ham i forbindelse med et job betroet ham... Tillad mig at tro - din profil ikke får et langt og lykkeligt liv på DTW... . |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 06/01-2008 22:39
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
jeg mener også bent har fat i noget, det er ikke alt der har foregået efter bogen i på den danske ambassade. og jo det syntes jeg helt klart at han skal udgyde på DTW da vi alle bruger denne ambassade når vi skal have besøg af vores koner/kærester have oversat div. attester. nu er det åbenbart ændret så vi skal have vores dukomenter oversat andet sted. men der er forskeld på at anbefale et spisested ude i byen eller side på en ambassade og ikke fortælle os danskere hvor vi til den billigste penge kan få oversat vores papiere. det er måske nogle der har fået øjenene op for hvad der før har foregået på ambassaden omkring oversætninger og det er derfor at det er blevet ændret. i danmark er det statens pligt at rådgive os bedst muligt, et godt eksempel er at hvis vores læge udskriver en medicin til os er det apotekets pligt at oplyse os om der findes et billiger alternativ, det er simpelthen veedtaget ved lov. så kan vi selv vælge om vi vil tage det billege eller det dyre. hvorfor man lavede denne lov var for at folk ikke skulle ende i lommen på leverandørerne. koruption er ikke kun penge ned i lommen. jeg syntes det er forkert at bent er blevet udelukket, ja han skriver ikke pænt hele tiden, men hvor mange positive indlæg er der skrevet i denne tråd? og hvad har han overtråd af tavshedspligt, abselut intet jeg ved ikke hvad der stod i le-si's vielsespapirere. le-si kunne bare lade være med at brige det på banen selv, og jeg tror egentligt heller ikke le-si føler at man er gået over stregen hvis jeg kender ham ret. han syntes sikkert bent er et fjols men jeg tror ikke han føler sig specielt offentlig gjort. prasat |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 06/01-2008 23:15
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Jos_38 skrev: Havde Bent spillet sine kort - skal vi sige - lidt klogere, så er jeg sikker på at rinpoche nok har ret, så kunne han have deltaget med interessante tråde, emner og en viden... Jos_38 har, i mine øjne, umådeligt ret i ovenstående. Derfor har vi i Admin sat spørgsmålet om Bent's videre fremtid her på siden til en vejleden afstemning på forsiden. Lad os ikke diskutere det her i tråden, men bare give vores mening til kende i den vejleden afstemning. Personligt mener jeg der ting der taler både for og imod Bent's videre færden her på siden. Tak Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 06/01-2008 23:41
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Sorry, men kan ikke forstille mig en person, som vil det bedste for denne web.site, og hjælpe seriøst, kan lave 100 indlæg på 21 dage![]() ![]() ![]() Jeg tror ikke at der er noget godt at hente hos "Bent Jensen" eller for den sags skyld " vilfred"!!!!! Til vilfred: Hvilken viden er det lige BJ har som vi andre ikke kan komme i nærheden af???? Og hvad ved du om det, med mindre du er BJ? Jeg mener at BJ har ødelagt stemningen på DTW, som ingen andre har gjort før!!!! Selvom andre har forsøgt ![]()
Redigeret af jesperfrb d. 06/01-2008 23:53 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 07/01-2008 01:06
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej Jesperfrb Jeg har været uenig med dig mange gange, men denne gang må jeg sige, hvor har du dog ret. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 07/01-2008 01:48
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Prasat. Det er delvis rigtig det du skriver.. Jeg lagde nu ikke selv frem hvad Bent havde oversat for mig, blot at han have gjort og Ambassaden ikke aksepterede det / ham som translatør.. Hvilket Bent jo selv skriver senere...... At han bliver sur over det og digter en fantastisk historie, nå ja... Men. 1.. det var relevant viden, da det vil være spild af tid og penge at henvende sig til Bent, med sager som vedrører Ambassaden. 2. Det belyste hvorfor den røde tråd i alle Bent.s indlæg kører på Ambassaden i negativ retning. Og nej jeg sover såmænd ikke dårligere af at Bent så farer ud og fortæller at han bla har oversat en Vielses attest.. Ikke fra Dansk til Engelsk, som han skrev, men til Thai... Da jeg havde den både på Dansk og Engelsk fra DK.. Det med til Engelsk var en tidligere opgave han havde for mig.. Men det var en uhørt handling af en Translatør. Om Bent har overtrådt nogen love, næh jeg tror hans skadefro svar på det betyder han har fat i den lange ende der. Jeg ved det ikke og er heller ikke helt klar over om Bent har mulighed for at svare.. Men er Bent bare en privat person som oversætter, eller har han et regulært firma.. Wilfred. Jo jeg har fortalt mange ting fordi jeg mener det kan hjælpe andre, som måske står / kommer i en lignende situation, men en ting er hvad jeg selv vælger at fortælle.. Jeg har også kendskab til mange ting, som jeg er blevet fortalt i hvad jeg vil kalde fortrolighed, det vil aldrig lomme frem. Med mindre de personer selv vælger at fortælle det, til andre end mig. Om vi skal fare frem med bål og brand hver gang der sker fejl eller andre ting på Ambassaden som vi ikke kan lide..? Det kan man da godt.. ![]() Men hvem har fat i den lange ende ? Og skulle man få brug for Ambassadens hjælp, så vil det nok være smartest, hvis de ikke tænker, nå det var ham der brokkede sig over os.. Fair.. næh, men det er der jo så mange ting der ikke er. Og vi kan jo bruge Bent som et godt eksempel her.. Hans lille vendetta har stået på en del år nu og hvad har han fået ud af det..? |
|
|
|
| danoy |
Lagt på d. 07/01-2008 03:49
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
Jeg kan da kun sige at de gange jeg har haft brug for den danske ambassade f.eks i forbindelse med besøg af familie o.l har de altid været utroligt imødekommende, så jeg har fuld tillid til ambassaden og dennes arbejde / funktion, synd er det når negative personer som Hr B J finder det nødvendigt at svine andre til, blot for at profilere sig selv, og den føromtalte katastrofe ville måske blive større hvis det var Hr. B J som skulle formidle informationerne, så ville de nok blive farvet af hans egne tanker / fordomme rigtig godt nytår herfra Danoy |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 07/01-2008 04:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej Jeg har også kun godt at sige om anbassaden i Bangkok. Da vi skulle giftes var der en del dokumenter som skulle oversættes fra dansk til engelsk. Derefter skulle vi hen til et kontor-bygning, hvor de oversatte det til thai. Alt i alt THB 3700.00. Hvert år når jeg skal have fornyet mit visum, sender jeg bare de fornødne papirer og THB 1040.00. 1 uge efter har jeg med posten det som jeg skal bruge og jeg har aldrig haft problemer. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| Vilfred |
Lagt på d. 07/01-2008 06:35
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
Kære Jesper Nej, jeg kender ikke hr. Bent Jensen personligt, og jeg har ikke taget stilling til hans synspunkter. Jeg forsvarer imidlertid hans ret til at debattere her. Jeg påstår endvidere, at det kun skader os som medlemmer af DTW, at man udelukker folk, idet man ikke får deres oplysninger eller kendskab til deres oplevelser på godt og ondt. Mht. min viden om hr. Bent Jensen, så er det alment kendt, at han i gennem mange år har debatteret på thailand.dk. Derudover er det for mig åbenbart, at han kender såvel det skriftlige som mundtlige thailandske sprog indgående, og at han har boet i landet i mange år, hvor han har bistået adskillige mennesker i forskellige problemstillinger. Alt sammen erfaringer, som måske kan komme andre til gode herunder også medlemmerne på DTW. |
|
|
|
| yeya |
Lagt på d. 07/01-2008 06:52
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Naar vi nu taler om ambassaden, vil jeg da sige at jeg generelt finder deres arbejde tilfredsstillende, MEN..... De thai-(nationalitet) talende medarbejdere oplever jeg (skriver svigerinde og kone) er MEGET nedladende. De tror muligvis at alle piger som kommer paa ambassaden for at soege visa er LUDERE, hvilket goer thaimedarbejderne til bedre personer (efter Deres mening). Jeg kunne godt oenske mig lidt mere aabenhed og imoedekommenhed fra personalets side. Det er muligvis kun mig der har foelt det saadan, men det er ikke et enestaaende tilfaelde. Man skal mange gange finde sig i en ufattelig daarlig behandling her i Danmark ogsa (muligvis p.g.a. thai'ers ringe omdoemme). Der er sku noget galt med danskeres holdning over for udlaendinge generelt........ Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
[url]www.baanjoy.dk[/url |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 07/01-2008 07:41
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
yeya Jamen der har du da en pointe, men det er nok ligeså meget et spørgsmål om at forstå hirakiet her ude.. Uanset om vi kan lide det og at det ikke burde findes på en Dansk arbejds plads her ude. I thaiers øjne er de mere end de fleste på den udvendige side af skranken..... Den hiraki opdeling finder du jo også blandt Thaier i Dk.. At mange prostituerede finder Ambassaden, ja det gør det da sikkert heller ikke bedre. Jeg kunne da også nævne et par tilfælde hvor jeg syntes Ambassaden har nosset lidt i det, men i det store hele har jeg ikke noget at klage over. Hvis de ansatte ind imellem kan blive lidt stramme i betrækket så forstår jeg det såmænd godt. Sidst jeg var der for at få nyt pas, stod der også en anden herre, han var så knokle fuld at han måtte have flere forsøg før det lykkedes ham at få sat din underskrift i rubrikken. Hun valgte da også at lade ham øve sig inden hun atter engang udfyldte skemaet.. Og hvis vi tager trådens tittel.. Så stod det jo alle frit for at melde sig som hjælper, mange gjorde det frivilligt / ulønnet. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 07/01-2008 07:56
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Mon ikke vi alle ville goere vores bedste med at hjaelpe, hvis der skulle opstaa en katastrofesituation.....uanset vores sproglige formaaen.........En "doevstum" haand er vel bedre end slet ingen haand. Jeg var paa ambassaden i Dec. kan kun sige, at jeg fik en meget fin service af Linda H. Nielsen.... Redigeret af Suk Rak Ning d. 07/01-2008 07:59 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 07/01-2008 08:25
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
Ja suk kan kun give dig ret at i en katastrofesituation tror jeg også at alle vil hjælpe alle, lige meget hvad nationalitet man nu engang har jeg har da fundet ud af at man godt kan hjælpe andre om man snakker sproget eller ej, med lidt eng og lidt armbevægelser kan man komme et stykke på vej![]() Ang.: Debat om B.Jensen Nu vil jeg ikke ind på det med Ambassaden da jeg ikke kender noget til dette, men det er vel ikke det nødvendigt at svine andre til fordi man kommer med sin beretninger, det ser ud som det er det han går meget op i, når han tager så mange gamle indlæg frem igen. God dag til jer alle.
Ubon.
![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 






















