Se indlæg|
Anderledes Thai Klub
|
|
| Henrik N B |
Lagt på d. 30/04-2008 16:36
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 69 |
Det er mig igen, jeg ville bare gerne opleve at skrive svar nummer 100 jubii - mange tak til de, der ikke æder mig for at fylde debatten med et svar som ingen kan bruge til noget som helst og som bare fylder en masse, men det er trods alt svar NUMMER 100 :-D Når du nu alligevel læser dette, så skulle du tage at læse svar nummer 99 også, som er et ret godt indlæg :-) :-) :-) Redigeret af Henrik N B d. 30/04-2008 16:44 MVH
Henrik *Lykken er hverken gods eller guld, men den ligner, for den som er fattig græder og den som har røven fuld går og griner. Lykken er ikke til salg, men umulig at få hvis du er flad, så hvis lykken hverken er gods eller guld så følges de oftest ad* |
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 30/04-2008 20:20
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
hvorhenne kan man se det er svar nr.100 ??? |
|
|
|
| swed |
Lagt på d. 30/04-2008 20:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 523 |
du er nr 101
Swed
|
|
|
|
| Sasi |
Lagt på d. 30/04-2008 23:57
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 50 |
Hejsa alle sammen Dejligt at der er kommet gang i tråden igen. Jeg forstår godt hvis der har været større eller mindre grad af forvirring mht. mit formål med foreningen. Jeg har siddet og læst hele tråden igennem og jeg har nok ikke været helt klar i spyttet. Ideen til foreningen udsprang oprindeligt fra et ønske om at lave et ungdomsprojekt der skulle gøre noget for de børn af thailandsk herkomst i DK, der misrygtes eller på anden måde havde svært ved at tilpasse sig til et fremmed land. Da jeg begyndte på projektet fandt jeg hurtigt ud af at jeg var ude på dybt vand. Jeg havde ikke de rette kompetencer til en sådan opgave. Jeg besluttede mig derfor at angribe opgaven anderledes. Jeg ønskede i stedet at få kontakt til børnenes forældre for at påvirke dem i en positiv retning ved at bringe dem sammen med velfungerende thai/danske par. Intet af dette er på nuværende tidspunkt lykkedes særligt godt. Så, som jeg har skrevet tidligere starter jeg derfor i det små men med ønsket om at foreningen skal have et kulturelt islæt og så må tiden vise om opbakningen med tiden kan blive større. Mvh Sasi |
|
|
|
| Novicen |
Lagt på d. 01/05-2008 02:19
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 143 |
Hej alle sammen! Sådan en klub har bestemt en berettigelse! Men da jeg læste, at det først havde været meningen, at hjælpe ”nødstedte” thaibørn i Danmark, vil jeg give Sasi ret i, at det nok er et meget højt mål, desværre? Fordi: Hvis deres forældre ikke selv kan se alvoren i, at der ”skal andre boller på suppen”? Hvordan skal vi andre så kunne hjælpe? Det er ikke ”bare lige”! Selvfølgelig kan vi give de stakkels unger ”en dejlig dag på landet…”. Men ”Helvede venter”, så snart de kommer hjem igen… At prøve at påvirke forældrene er en god idé! Personligt, har jeg desværre bare dårlige erfaringer på det område. Det er så let at love… Men langt sværere at holde det, man har lovet… Jeg har set det så mange gange med mennesker, som virkelig ”er ude i noget”, og derfor ikke bare ”kan give slip”. Men selve idéen og tanken er – både perfekt, smuk, godhjertet og medmenneskeligt rørende. Intet mindre! Og til noget helt andet: Jeg må give ”Chiang Mai” ret i, at det først og fremmest, grundlæggende, må være os danske ægtefæller, der ”bærer ansvaret” for, at vores thailandske ægtefæller/kærester bliver introduceret til det danske samfund på den bedst mulige måde. Det er vel et rimeligt udgangspunkt? Hvis vores ”bedre halvdele” ikke kan stole på os, hvem skal de så kunne stole på? Som andre skriver, er det også rigtigt, at en kulturudveksling kan være meget givende for alle parter! Det er meget vigtigt, at vi forstår hinanden! Ellers kan det hele vel være lige meget, i den sidste ende? Det er lidt ”svært”? Min egen kone er meget forsigtig med, hvem hun omgås. Og ikke uden grund. Hun kan jo både tale og forstå thai… Har hun så ret eller ej? Aner det ikke? Men sådan er dét nu en gang. Og jeg respekterer hende som hun er, for hendes meninger og holdninger! Alt i alt tror jeg, at både ”gamle” og ”nye thaier”, i Danmark, kan få glæde af sådan en forening. Hvor bredt den så skal favne, har jeg ikke noget bud på? Men idéen om udveksling af erfaringer, synes jeg er god. Mange hilsner Novicen Hvis dit liv var en film - Gad du så selv at se den i biografen?
|
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 01/05-2008 18:08
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Sasi skrev: Hejsa alle sammen ........................................................... Da jeg begyndte på projektet fandt jeg hurtigt ud af at jeg var ude på dybt vand. Jeg havde ikke de rette kompetencer til en sådan opgave. Jeg besluttede mig derfor at angribe opgaven anderledes. Jeg ønskede i stedet at få kontakt til børnenes forældre for at påvirke dem i en positiv retning ved at bringe dem sammen med velfungerende thai/danske par. Intet af dette er på nuværende tidspunkt lykkedes særligt godt. Så, som jeg har skrevet tidligere starter jeg derfor i det små men med ønsket om at foreningen skal have et kulturelt islæt og så må tiden vise om opbakningen med tiden kan blive større. Mvh Sasi Hej Sasi, DESVÆRE, er du ved at opdage at "Janteloven", ikke er kun et "dansk fænomen, men trives også i det thailandske samfund. << Du skal ikke tro at du kan mere end os, især fra dem som havde børn tidligere.>> << Du skal ikke lære noget, man lærer jo ikke en gamle "krikke" at trave >> Jeg har selv måtte opgive, det var en "håbløs opgave". Men, dit nyt tiltag at starte i det små og forsætte trin efter trin, ville være den bedste og eneste mulighed. Når folk har lært hinanden bedre at kendte ville de måske være mere "åbne" og søge hjælp/støtte" hos hinanden. Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Sasi |
Lagt på d. 01/05-2008 22:33
|
|
Hejsa webmaster. Tak for et glimrende initiativ mht. afstemning til anderledes Thaiklub. Det hjælper mig meget at have overblik over hvor stor intreressen er. Jeg håber selvfølgelig at der kommer mere end de 6 der har stemt positivt for deltagelse . Jeg er den ene![]() ![]() Med venlig hilsen Sasi |
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 02/05-2008 11:56
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
Det glæder mig meget at se at billedet er ved at vende i afstemningen, jeg har da også stemt ja i forhold til aktiv deltagelse i SASI´s fine initiativ, da jeg selv har en datter på snart 17 af halvetnisk herkomst, for hvem det hele måske ikke er så nemt. Thumb´s up!!!! ![]() ![]()
__________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| Mr_Kurt |
Lagt på d. 03/05-2008 22:02
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 12 |
Jeg synes det er overordentlig positivt at der efterhånden er så mange der tilslutter sig Sasi´s initiativ. Selvom det måske ikke lyder af så mange hvis man tænker på antallet af medlemmer på DTW så synes jeg det er en god begyndelse. nu mangler vi så bare et møde sted og en møde dato. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 04/05-2008 10:49
|
|
Hej , Jeg ønsker ikke at være "lyseslukker" men jeg er bange for at når det kommer til stykket, ville mange fra "heppekoret", fordufte i det blå luft. Jeg taler af egne erfaringer, da jeg skulle støtte et børnehjem i Thailand, fik jeg en masse tilkendegivelser om støtte og MASSE af rosende ord, MEN, da jeg spurgte om handling i stedet for snak, så var de fleste bare væk eller tavse, bortset fra 3-4 stk (måske også p.g.a. GHT sagen ). Dette endte med at jeg måtte selv financiere det meste af de projekter jeg havde lovet at få gennemført. Og jeg har ikke fortrudt og skal nok holde ord.Bare for at vise hvordan det kan gå.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Mr_Kurt |
Lagt på d. 04/05-2008 11:37
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 12 |
Jeg vælger nu at se det fra den positive side. Vi taler jo ikke om financieringen af et børnehjem (hvilket jeg må sige er utrolig prisværdigt). Der er tale om en forening der er i sin tidlige opstart, hvor økonomiske bidrag ikke er et issue. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 04/05-2008 21:44
|
|
Mr Kurt, Ja, det er rigtigt at her er det ikke tale om financiel støtte, min sammenligning og pointe var ALLE de velmente "støtter" som er VÆK når der drejer sig om at gå fra snak til handling. Men, bare roligt SASIs ide skal nok blive til noget en dag, folk er bare ikke "modne" til det endnu. Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 05/05-2008 17:30
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Hej Sasi Jeg synes det er en fremragende god idé og vi vil gerne være med. Det er nok en god idé at starte i det små med nogle enkelte arrangementer og så håbe på stigende tilslutning (1 gang om måneden er nok lidt ambitiøst nu). Jeg bruger desværre allerede meget tid i to andre bestyrelser ([url]kbgk.dk[/url] + [url]olgashave-beboere.dk[/url]), så jeg kan for tiden ikke hjælpe med dette, men har interesse for dette i fremtiden. Jeg håber der kommer gang i en form for forening. Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| Sasi |
Lagt på d. 06/05-2008 19:41
|
|
Hejsa allesammen Det er meget positiv at der er så mange der har stemt ja til deltagelse. Jeg har bare et problem. Hvordan kan jeg kontakte jer. Da jeg sidste gang sente en pb til dem jeg troede der gerne ville være med fik jeg kun nogle få tilbagemeldinger. Med venlig hilsen. Sasi |
|
|
|
| Sasi |
Lagt på d. 06/05-2008 20:13
|
|
Henrik N B skrev: Der er så meget snak om, hvem denne klub er for og hvem den henvender sig til og hvad dens formål er. Jeg har ikke rigtigt fundet ud af det, men jeg kan fortælle hvilken slags klub/forening vi har brug for: Det som vi kunne have rigtig stor gavn af, er en forening for thaier (selvfølgelig skal der læres om dansk kultur, job, værdier, historie osv osv), men hvor man som dansk ægtefælle er mere end velkommen for at alle kan lære hinanden at kende og måske skabe nogle venskaber på tværs af det hele. Selvfølgelig kan denne forening også være med til at fremme integrationen af thaier i Danmark, for selv om vi har statsapparatet til den slags, som det omtales i et tidligere svar, vil jeg stadig mene, at det er de danskere som thaierne bor hos, som kan hjælpe med den største integration. Vi har da også et ansvar for at lære fra os om vores værdier, normer, arbejdsmarked, familie m.m. Det er da ikke i skolen eller hos sagsbehandleren, at thaierne lærer mest om Danmark men i deres daglige og normale liv - så er det jo op til os (danskere) at gøre vores bedste og lære fra os og slæbe dem fra Herodes til Pilatus - for eksempel med hen i denne her klub :-) Der skal selvfølgelig hygges og spises god mad, men der må selvfølgelig gerne være et overordnet formål og det ville være genialt, hvis det formål var af kulturel karakter. Det vil sige, at selvfølgelig skal thaierne lære om Danmark og dansk kultur, ligesom man ikke vil kunne undgå at tale om forhold, politik, religion osv i Thailand. Jeg kunne forestille mig, at der kunne være et tema fra gang til gang, hvor nogen havde lyst til at fortælle om deres hobbyer, interesser osv. hvad enten det er om elefanter, politik, eller ølbrygning - så kan man jo følge op med et besøg hhv i zoo, på Christiansborg eller på Carlsberg. Udflugter, historien bag maden man spiser, velfærden og det sociale sikkerhedsnet, fortællinger om de bedste steder i Danmark og Thailand, juledekorationer og -hygge, samlet tur til et dansk tempel og lære danskerne om Buddhismens grundregler og ceremonier, lære thaierne om hvorfor vi har vores helligdage, om at begå sig på det danske arbejdsmarked og en rigtig fest med højt humør dans og danske og thailandske sange. Det er sådan en klub/forening vi har brug for, og som jeg kan se formålet med og som vi kan lære fra, udvikle os selv og få nye venner. Findes den allerede? - ellers er der måske et par ideer her til den nye forening. Hej Henrik NB. Det er altid rart at der kommer ideer på bordet. Mange af dine ideer er helt i tråd med med det jeg har forsøgt at sige i mine indlæg men måske ikke så velformuleret![]() Jeg synes det er vigtigt at man kan supplere hinanden og få gode ideer hvis foreningen skal udvikle sig videre fra tegnebrættet på DTW og til noget virkeligt. Med venlig hilsen Sasi |
|
|
|
| bastian |
Lagt på d. 15/05-2008 21:32
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 176 |
Sasi skrev: Henrik N B skrev: Der er så meget snak om, hvem denne klub er for og hvem den henvender sig til og hvad dens formål er. Jeg har ikke rigtigt fundet ud af det, men jeg kan fortælle hvilken slags klub/forening vi har brug for: Det som vi kunne have rigtig stor gavn af, er en forening for thaier (selvfølgelig skal der læres om dansk kultur, job, værdier, historie osv osv), men hvor man som dansk ægtefælle er mere end velkommen for at alle kan lære hinanden at kende og måske skabe nogle venskaber på tværs af det hele. Selvfølgelig kan denne forening også være med til at fremme integrationen af thaier i Danmark, for selv om vi har statsapparatet til den slags, som det omtales i et tidligere svar, vil jeg stadig mene, at det er de danskere som thaierne bor hos, som kan hjælpe med den største integration. Vi har da også et ansvar for at lære fra os om vores værdier, normer, arbejdsmarked, familie m.m. Det er da ikke i skolen eller hos sagsbehandleren, at thaierne lærer mest om Danmark men i deres daglige og normale liv - så er det jo op til os (danskere) at gøre vores bedste og lære fra os og slæbe dem fra Herodes til Pilatus - for eksempel med hen i denne her klub :-) Der skal selvfølgelig hygges og spises god mad, men der må selvfølgelig gerne være et overordnet formål og det ville være genialt, hvis det formål var af kulturel karakter. Det vil sige, at selvfølgelig skal thaierne lære om Danmark og dansk kultur, ligesom man ikke vil kunne undgå at tale om forhold, politik, religion osv i Thailand. Jeg kunne forestille mig, at der kunne være et tema fra gang til gang, hvor nogen havde lyst til at fortælle om deres hobbyer, interesser osv. hvad enten det er om elefanter, politik, eller ølbrygning - så kan man jo følge op med et besøg hhv i zoo, på Christiansborg eller på Carlsberg. Udflugter, historien bag maden man spiser, velfærden og det sociale sikkerhedsnet, fortællinger om de bedste steder i Danmark og Thailand, juledekorationer og -hygge, samlet tur til et dansk tempel og lære danskerne om Buddhismens grundregler og ceremonier, lære thaierne om hvorfor vi har vores helligdage, om at begå sig på det danske arbejdsmarked og en rigtig fest med højt humør dans og danske og thailandske sange. Det er sådan en klub/forening vi har brug for, og som jeg kan se formålet med og som vi kan lære fra, udvikle os selv og få nye venner. Findes den allerede? - ellers er der måske et par ideer her til den nye forening. Hej Henrik NB. Det er altid rart at der kommer ideer på bordet. Mange af dine ideer er helt i tråd med med det jeg har forsøgt at sige i mine indlæg men måske ikke så velformuleret![]() Jeg synes det er vigtigt at man kan supplere hinanden og få gode ideer hvis foreningen skal udvikle sig videre fra tegnebrættet på DTW og til noget virkeligt. Med venlig hilsen Sasi |
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 26/05-2008 07:26
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Frem i "nyeste debat tråde" igen
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
|
Lagt på d. 27/05-2008 14:15
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davs. Som tidligere lovet, så ville jeg gerne hjælpe til i vores nye forening. Derfor har Jeg taget kontakt med verdenskulturcenter, som gerne ville være fødselshjælper af vores forening, bl.a. hjælpe med at søge folkeoplysningsforbundet, så vi f.eks. kan få vores husleje betalt. Lave vedtægter så vi bliver hurtigt godkendt osv. De har stor erfaring med 125 forskellige kulturelle og sociale foreninger under deres paraply, så der er masser af goodwill at trække på derfra. Såå skal vi se, at komme igang! dsd http://www.kultur...turcentret |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/05-2008 15:31
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Her er verdenkulturcenters forslag til vedtægter. Bruger vi kulturcenterets vedtægter skulle vores forskellige ansøgninger til det offentlige køre i olie. Vedtægter for kulturforening xxx, Foreningens navn Foreningens navn er XXX Foreningens hjemsted Foreningens hjemsted er København. Foreningens formål at udbrede kendskabet til yyy kultur samt undervisning i det zzz sprog for voksne gennem arrangementer, møder, kurser og seminarer. Medlemmer Som medlem kan optages enhver, der betaler kontingent og som overholder foreningens love. Udmeldelse kan finde sted når som helst. Dog vil tilbagebetaling af kontingent ikke kunne finde sted. Kontingent Kontingentet fastsættes på generalforsamlingen. Tegningsret Foreningen tegnes af formanden Generalforsamlingen • Generalforsamlingen er foreningens højeste myndighed. • Generalforsamlingen afholdes én gang årligt i perioden marts til maj. • Generalforsamlingen indkaldes med mindst 14 dages varsel. • Stemmeret til generalforsamlingen har enhver, der har betalt kontingent. • Beslutninger træffes ved simpelt stemmeflertal blandt fremmødte medlemmer. • Forslag skal være bestyrelsen i hænde senest 8 dage inden generalforsamlingen. • Generalforsamlingen vælger bestyrelsen på mindst 4 personer for et år ad gangen. Derudover vælger deltagerne en repræsentant til bestyrelsen blandt deltagerne på voksenundervisningskurserne. Bestyrelsen konstituerer sig selv. • Ekstraordinær generalforsamling kan afholdes, dersom bestyrelsen eller 1/3 af med-lemmerne fremsætter forslag herom. Reglerne for afholdelse af ordinær general-forsamling vil være gældende for den ekstraordinære. • Ændring af vedtægter kan kun finde sted på en generalforsamling hvor ændringsforslag har været medlemmerne i hænde mindst 14 dage inden afholdelsen samt varslet i indkaldelsen under dagsordenens punkt 4. Generalforsamlingens dagsorden Generalforsamlingens dagsorden skal indeholde følgende punkter: 1 valg af dirigent & referent 2 formandens beretning 3 regnskab samt fastsættelse af kontingent 4 indkomne forslag (skal være medlemmerne i hænde mindst 14 dage inden afholdelse) 5 valg af bestyrelse og suppleant 6 valg af revisorer 7 Eventuelt Foreningens opløsning I tilfælde af foreningens opløsning tilfalder foreningens midler en almennyttig organisation, der er forenelig med foreningens formål. Vedtaget på den stiftende generalforsamling dato med ændringer pr. dato2 |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 27/05-2008 15:48
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Tegningsret Foreningen tegnes af formanden Skal der ikke väre mindst 2 ?? Ingolf |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

). Dette endte med at jeg måtte selv financiere det meste af de projekter jeg havde lovet at få gennemført. Og jeg har ikke fortrudt og skal nok holde ord.
men måske ikke så velformuleret