Se indlæg|
For overvægtig til at flyve?
|
|
| bruno |
Lagt på d. 08/01-2010 15:16
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 525 |
Nu er listen ved at være så lang, med folk der er eller gør irriterende ting, at det efter hånden, ikke er nogen der ikke er på listen. Hvad med at man visser lidt mere tolerance, i stedet for. Folk har ofte ikke noget at lade den anden høre for. Men det er selvfølig altid svær at se sine egne fejl, for øjne vener jo ud af. |
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 08/01-2010 15:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 387 |
bruno skrev: Nu er listen ved at være så lang, med folk der er eller gør irriterende ting, at det efter hånden, ikke er nogen der ikke er på listen. Hvad med at man visser lidt mere tolerance, i stedet for. Folk har ofte ikke noget at lade den anden høre for. Men det er selvfølig altid svær at se sine egne fejl, for øjne vener jo ud af. Jeg skulle en gang til Jylland med en god veninde. og vi sad i en stillekupe i et IC-tog, og folk klagede adskillige gange over, at vi snakkede for meget. Vi gjorde os megen umage med at lade være med at snakke, men det gik ikke helt så godt. Vi har da været møgirreterende, men vi tog konsekvensen af vor manglende diciplin og reserverede aldrig mere stillekupe, og så måtte vi finde os i skrigende børn i de almindelige kupeer. Jo, naturligvis, er det ikke kun de "andre", som er irriterende. |
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 08/01-2010 15:29
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 525 |
Ikke Lytten men listen. hov så lige at det var min goggle oversætter der lavede det om Redigeret af bruno d. 08/01-2010 15:33 |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 21/01-2010 11:11
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Det ser ud til at Air France har fundet en "løsning" på problemet med overvægtige personer. Tykke passagerer risikerer fremover at blive afvist ved gaten, hvis de flyver med Air France, og hvis deres bagdele er så store, at de har brug for to sæder. Således oplyser Air France, at selskabet i forbindelse med nye regler vil gøre det muligt at afvise overvægtige passagerer, der fylder mere end et sæde, hvis det fly, de skal med, er fyldt op. I stedet bliver de tykke nødt til at tage et andet fly. Air France tilføjer, at fede, der ikke kan have bagdelen i et 43-44 centimeter bredt sæde, fremover vil blive afkrævet at købe et sæde ved siden af til 75 procent af sædets pris. Hvis flyet ikke er fyldt, vil de tykke få refunderet prisen for det andet sæde, de køber. De nye regler træder i kraft for bookinger fra 1. februar og vil gælde alle flyvninger fra 1. april. Læs nærmere på: http://www.berlin...e-i-luften Ved ikke helt hvad jeg skal mene om sagen, nogle overvægtige kan jo ikke gøre for det. Men det kan vi som er lidt højere end gennemsnittet vel hellere ikke, og der har vi i årevis uden debat måtte punge ud med lidt ekstra for ekstra benplads. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 21/01-2010 12:00
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
Webmaster skrev: Ved ikke helt hvad jeg skal mene om sagen, nogle overvægtige kan jo ikke gøre for det. Men det kan vi som er lidt højere end gennemsnittet vel hellere ikke, og der har vi i årevis uden debat måtte punge ud med lidt ekstra for ekstra benplads. ja det noget lort, jeg fik også supergro og ingen mælk da jeg var helt ung. har derfor måtte betale mere for lidt ekstra benplads, bortset fra de 2 gange, jeg har fløjet med turkish airline. der har jeg bare fået tilbudt det i check in. Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| juj |
Lagt på d. 21/01-2010 13:03
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
Hehe godt man ikke er en fatig roev, og er noed til at flyve monkey class, ![]() |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 21/01-2010 13:36
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
juj skrev: Hehe godt man ikke er en fatig roev, og er noed til at flyve monkey class, ![]() Ha, eller godt at man ikke vralter rundt med så stor en røv, at man ikke kan komme ned i et almindeligt sæde. Jeg synes Air Frances tilgang til problemet er pragmatisk og godt tænkt. Som jeg forstår det der er skrevet. 1. Kommer du til check-in og der ikke er plads til din dertil indrettede bagdel, på grund af at flyet er helt bookt op, må man vente til der er et fly med bedre plads. Dette af hensyn til medpassageren og sikkerheden. 2. Hvis man vil være sikker på en plads må man købe sædet ved siden af for 75% af prisen. Da den ellers vil blive solgt til en anden passager. Ingen flyselskaber har i dag råd til at flyve med tomme sæder. Og hvad værre er ingen ønsker at sidde i sædet ved siden af. 3. Hvis flyet imidlertid ikke er fuldt booket og det viser sig at der er ledige sæder, får man pengene tilbage for det ekstra købte sæde, da der ikke har været brug for det. Snip snap snude ![]() PS. check lige linket, inden nogen skriver hvor et forfærdeligt tiltag det er, I artiklen beskrives hvordan andre selskaber også har gjort det og deres begrundelser .Også hvilke problemer den generelt øgede vægtmasse skaber, både økonomisk, miljømæssig og sikkerhedsmæssigt. Redigeret af hanspeter d. 21/01-2010 13:45 |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 16/02-2010 22:01
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Det er åbenbart ikke kun Air France der påtænker at gøre det : http://www.cnn.co...tml?hpt=C2 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.