Se indlæg|
Bliver man dum?
|
|
| vandango |
Lagt på d. 22/12-2010 12:13
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Så kan jeg godt leve med lidt mindre respekt i Thailand! ![]() Har rejst til Thailand 10 gange, vel nok været sammenlagt i Thailand i over et år. Har nok opholdt mig mest med Thailændere, men har endnu til gode, at en Thailander betaler for mig, så jeg har noget at se frem til.
Redigeret af vandango d. 22/12-2010 12:34 |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 22/12-2010 12:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
Holda kæft hvor jeg griner, selv om jeg er alene Vandango..... Jeg må sige du kan få gang i den i en fart, griner stadig!! Så du bedes se bort fra mit harmelige angreb...... Du er sgu tosset, og hylende grinagtig! Længe siden jeg har grint med mig selv og tager hatten af for dig og indrømmer at elefanterne invadere dig uden varsel God dag til dig!
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 22/12-2010 12:55
|
|
Mjaaa jeg gemte jo dit indlæg til sidst, spekulerede lidt over hvad jeg skulle stille op med det? Tak fordi du gjorde det nemt for mig "flyer" og en endnu bedre dag til dig. ![]() |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 22/12-2010 13:06
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
vandango skrev: Så kan jeg godt leve med lidt mindre respekt i Thailand! ![]() Har rejst til Thailand 10 gange, vel nok været sammenlagt i Thailand i over et år. Har nok opholdt mig mest med Thailændere, men har endnu til gode, at en Thailander betaler for mig, så jeg har noget at se frem til. ![]() Ja du kommer de forkerte steder og bliver sikkert betragtet som turist...hva du vel også er. Det er en ære at have råd til at betale.
Redigeret af Rawirot d. 22/12-2010 13:29 Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 22/12-2010 13:15
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
AL 48 skrev: NEJ,-Farang IKKE allways pay!! Det kommer an på, hvem der er bedst "velbeslået" i selskabet. Den der er mest "velbeslået" får som regel lov at betale,-Ja. Men det er også p.g. af deres måde at "se op til" og vise respekt. Jeg har flere gange prøvet, at en thai i selskabet har betalt. Det er fuldstændig rigtigt, AL_48. Det har jeg også oplevet adskillige gange, og det endda blandt fuldstændig fremmede som jeg havde mødt. Husker jeg skulle hjem fra nationalparken Phu Kradung i Loei. På vejen ned ad bjerget slår jeg følge med en flok lærere fra universitetet i Khon Khaen. De har en pickup parkeret nedenfor og spørger om jeg vil med dem til KK. Tjoo, hvorfor ikke. Afsted drager vi alle 10-12 mand i pickup`en. Vel ankommen til KK vil de ikke høre tale om at jeg indlogerer mig på et hotel. Næeh, jeg kan overnatte hos en af gutterne, Gop. Om aftenen kommer hele flokken og henter os og kører os ud til en restaurant beliggende ved bredden af en stor sø. Her bliver der disket op med det bedste huset formår. Jeg er helt flov da regningen kommer og de blot betaler for hele gildet. Ikke mindst da jeg er klar over hvad de tjener om måneden. Jeg tror nu ikke at de betalte for mig for at give udtryk for at have højere status/være mere velbeslået, men blot ud fra gæstfrihed overfor en udlænding. En anden gang sad jeg på en restaurant ved floden i Mukdahan. 2 thailandske fyre sad ved et bord ved siden af. Og jeg blev inviteret til at slutte mig til deres selskab. Det var en forretningsmand, der havde inviteret en potentiel kunde ud at spise. Jeg blev trakteret i hoved og r*v i et kanon selskab. Jeg vidste bedre end at bidrage til regningen. Heldigvis fik jeg lejlighed til at gøre gengæld, for forretningsmanden var blevet godt og grundigt overrislet og havde glemt sin mobilos på bordet, da han gik. Jeg fik lige stoppet bilen, inden de drog af og gav ham mobilen tilbage. Jeg spurgte ham også lige om han nu var i stand til at køre bil? Hvad nu hvis han mødte politiet? Har har har, lød svaret og så viftede han med en 500 baht seddel. Jeg kender en indehaver af et guest house i Krabi. En aften tog han undertegnede, et par af mine kammerater og 4 thai fyre - politimænd - ned på thai hotellet. Her var der hver aften optræden af thai trunter der sang af hjertens lyst. Id som indehaveren hedder, betalte hele gildet uden at ryste på hånden. Jeg er ofte blevet overrasket over den gavmildhed som nogle thailændere kan udvise ikke mindst i betragtning af at mange ikke har ret meget at gøre godt med. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 22/12-2010 13:47
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Rin, Dette har jeg også oplevet, dog med den forskel at det var nogle Thaier som har været på besøg i DK, hvor jeg tog mig af dem (ikke restaurant besøg) ved at køre rundt med dem i KBH, eller på Sjælland. Men det som p... mig af er, når Svigerfar inviterede et par af hans venner når vi skulle spise ude og han nøjedes ikke med de "billige retter", og drikkevarer var ad libitum. Han kunne sagtens spille "levemand", for han havde jo en Falang i familien, og ham selv har kun 500B om måned i "folkpension". Men efter at konen begyndte at arbejde så lod hende om at betale(for iflg. hende står hun "i gæld" til dem ), dog ikke hvis det var kun os der var afsted. Konklusion : Falang allways pay, (næsten da) når det er familien. = Status symbol - Face - Show off - osv. . Redigeret af Lung Yao d. 22/12-2010 13:52 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| filihankat |
Lagt på d. 22/12-2010 14:19
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 302 |
Geng-maak skrev: Gokinok skrev: Nånå, små slag du! ![]() "Bliver man dum"? Ja, alt for mange gør, men selvfølgelig ikke de ærede DTW medlemmer! Wiki: "Dumhed er det at være dum, eller mangle intelligens, modsat det at være uvidende eller uuddannet. Dette kan både tillægges et individ (X er dum.) og hans handlinger, ord eller overbevisninger (X's udtalelser er dumme)." Meget af det jeg ser eller læser at Farang gør i Thailand, tyder på en enorm dumhed, ja nærmest idioti. Hvis swaddii - som det fremgår af hans signatur - har en forkærlighed for Isaaan kvinder, Beer Chang, T-shirts og flip flops, så ved han udmærket hvad jeg mener. Hva´ så? Kan du finde ud af at skrive mere end 8 ord i en sætning? Doc Gonzo Jamen det er da helt utroligt så meget du finder dig i af alle mulige mærkelige og ubehagelige/ latterlige kommentarer...jeg synes snart du skal have fjernet et el. 2 bær...jeg ville nok have fået 10 bær hvis jeg skulle finde mig i alle de ting....god vind/ god jul. ![]() Gokinok har allerede fået mindst 10 bær, men på trods af disse vink med en vognstang, så bliver han ved med at dukke op med en ny profil - ligesom dig. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 22/12-2010 15:10
|
|
Rawirot skrev: vandango skrev: Så kan jeg godt leve med lidt mindre respekt i Thailand! ![]() Har rejst til Thailand 10 gange, vel nok været sammenlagt i Thailand i over et år. Har nok opholdt mig mest med Thailændere, men har endnu til gode, at en Thailander betaler for mig, så jeg har noget at se frem til. ![]() Ja du kommer de forkerte steder og bliver sikkert betragtet som turist...hva du vel også er. Det er en ære at have råd til at betale. ![]() Ja ja - nu hvor du er så munter, kan du så ikke smutte forbi min bank, de er pisse sure over at jeg rejser for deres penge. ![]() |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 22/12-2010 15:25
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
I vandango skrev: Rawirot skrev: vandango skrev: Så kan jeg godt leve med lidt mindre respekt i Thailand! ![]() Har rejst til Thailand 10 gange, vel nok været sammenlagt i Thailand i over et år. Har nok opholdt mig mest med Thailændere, men har endnu til gode, at en Thailander betaler for mig, så jeg har noget at se frem til. ![]() Ja du kommer de forkerte steder og bliver sikkert betragtet som turist...hva du vel også er. Det er en ære at have råd til at betale. ![]() Ja ja - nu hvor du er så munter, kan du så ikke smutte forbi min bank, de er pisse sure over at jeg rejser for deres penge. ![]() Apropos dum... |
|
|
|
| Geng-maak |
Lagt på d. 22/12-2010 15:44
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 102 |
filihankat skrev: Geng-maak skrev: Gokinok skrev: Nånå, små slag du! ![]() "Bliver man dum"? Ja, alt for mange gør, men selvfølgelig ikke de ærede DTW medlemmer! Wiki: "Dumhed er det at være dum, eller mangle intelligens, modsat det at være uvidende eller uuddannet. Dette kan både tillægges et individ (X er dum.) og hans handlinger, ord eller overbevisninger (X's udtalelser er dumme)." Meget af det jeg ser eller læser at Farang gør i Thailand, tyder på en enorm dumhed, ja nærmest idioti. Hvis swaddii - som det fremgår af hans signatur - har en forkærlighed for Isaaan kvinder, Beer Chang, T-shirts og flip flops, så ved han udmærket hvad jeg mener. Hva´ så? Kan du finde ud af at skrive mere end 8 ord i en sætning? Doc Gonzo Jamen det er da helt utroligt så meget du finder dig i af alle mulige mærkelige og ubehagelige/ latterlige kommentarer...jeg synes snart du skal have fjernet et el. 2 bær...jeg ville nok have fået 10 bær hvis jeg skulle finde mig i alle de ting....god vind/ god jul. ![]() Gokinok har allerede fået mindst 10 bær, men på trods af disse vink med en vognstang, så bliver han ved med at dukke op med en ny profil - ligesom dig. ja ja filihankat- jeg har nu ikke fået nogle bær endnu, og hvis jeg gør engang + udelukkelse - vil jeg da savne dette forum og vil nok prøve med en ny profil som andre evt. også har gjort, god jul til dig. ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 22/12-2010 18:46
|
|
Lung Yao skrev: Rin, Men det som p... mig af er, når Svigerfar inviterede et par af hans venner når vi skulle spise ude og han nøjedes ikke med de "billige retter", og drikkevarer var ad libitum. Han kunne sagtens spille "levemand", for han havde jo en Falang i familien, og ham selv har kun 500B om måned i "folkpension". Men efter at konen begyndte at arbejde så lod hende om at betale(for iflg. hende står hun "i gæld" til dem ), dog ikke hvis det var kun os der var afsted. Konklusion : Falang allways pay, (næsten da) når det er familien. = Status symbol - Face - Show off - osv. . Jeg har ikke det ringeste problem med at betale for mad etc. når vi er hos svigerfamilien. Mine svigerforældre havde ingen indtægt udover det de kunne få for deres produkter på markerne, og det var overvejende til eget forbrug. Jeg har aldrig været ude at spise sammen med dem. Det var de ikke interesseret i. De kunne bedre lide de hjemlige kødgryder ![]() Men det er klart, at når vi kom så skulle der heller ikke mangle noget. Vi medbragte altid store mængder mad. Altid frisk seafood, som de var helt vilde med. 4-5 store Beer Chang var nok til at skabe en opløftet stemning i hele husstanden. De var meget nøjsomme. Svigerfar rullede selv sine cigaretter. Jeg husker jeg engang købte en hel karton cigaretter til ham. Han tog en cigaret og ville give mig resten tilbage. Til en ikke ryger ![]() PS. Jeg forstår absolut din irritation over at svigerfar fører sig frem som big spender på din bekostning. Der er også en god del freeloaders i vores landsby. De indfinder sig altid når vi ankommer i forventningen om at der falder noget guf af til dem også. Men det lader jeg svigerfamilien om at håndtere, hvis de synes det er okay, så er det også okay med mig. Det er når alt kommer til alt alligevel kun peanuts vi taler om. Det er klart, at der er en forskel på om man kommer som besøgende eller bor der fast. Da jeg boede i landsbyen i min ungdoms vår med beskedne midler, var situationen en anden. Det korte af det lange er, at jeg hel klart er blevet trakteret mere af thailændere end jeg har gjort den anden vej. Selvom det som regel har været i beskedne omgivelser. Jeg har end ikke tal på alle de gange, hvor jeg er blevet opfordret til at tage del i et måltid i deres hjemlige omgivelser. Lige så snart at de opfatter, at man kan tale thai og ikke er for god til at sidde på gulvet og spise deres mad med fingrene, så går snakken lystigt og man bliver i en vis udstrækning inddraget i fællesskabet. Det er en af de ting, jeg værdsætter højt hos thailændere. Uforlignelig gæstfrihed og imødekommenhed. mvh rinpoche Redigeret af rinpoche d. 22/12-2010 18:49 |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 22/12-2010 19:19
|
|
PS. Jeg sender lige en virtuel pakke kleenex til Doctoren ![]() A katte gør´ for æd, men det er hvad jeg har oplevet så mange gange ![]() |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 22/12-2010 19:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Rinpoche skrev: "Det er en af de ting, jeg værdsætter højt hos thailændere. Uforlignelig gæstfrihed og imødekommenhed." Dette fremragende indlæg af Rin - og især afslutningen - burde være finalen på denne - indrømmer jeg blankt - temmelig mærkværdige tråd! En rigtig og værdig afslutning... Nu kommer jeg ikke så meget i "baan nok" længere, men det er de samme erfaringer jeg har gjort. Lige med undtagelse af at der forsvandt et par sandaler da jeg parkerede dem udenfor templet, samt et par solbriller, og 1 styk mobilos, og det har jeg himlet op om tidligere, joda, vel har jeg så. ![]() Doc Gonzo Redigeret af Gokinok d. 22/12-2010 19:23 |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 22/12-2010 19:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
rinpoche skrev: PS. Jeg sender lige en virtuel pakke kleenex til Doctoren ![]() A katte gør´ for æd, men det er hvad jeg har oplevet så mange gange ![]() Hulk, hulk, hulk!!! ![]() Jeg tror sgu´ mit kulsorte "Ebenezer Scrooge-hjerte" er ved at tø op her i denne søde og varme juletid! Nå, der kommer to depressionsmåneder lige efter nytår, så bare vent... ![]() Doc Gonzo |
|
|
|
| Djan |
Lagt på d. 22/12-2010 19:35
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 176 |
"PS. Jeg forstår absolut din irritation over at svigerfar fører sig frem som big spender på din bekostning." Big face, big spender, grådighed er ikke begrænset til Thailand. Finanskrisen i Vesten var resultatet af samme; folk gik amok i friværdi-rus, belånte husene til op over skorstenen og sidder med regningen i dag. Mere vil have mere. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Det er en ære at have råd til at betale. 
), dog ikke hvis det var kun os der var afsted.