Se indlæg|
Alvoren er her nu???????? vil jeg tro....
|
|
| ABS |
Lagt på d. 09/10-2011 05:29
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 310 |
Ro på nu sune. Hvis tråden kun er for dem der virkelig har problemer, så er der sgu dig og et par stykker mere der må svare. Du skrev noget ang. nød TV, der blev svaret. Du skrev noget om turister og der blev svaret. Så sune tag du dig en tudekiks og lad vær med at skrive noget som der ikke må svares på. Så drop dit tuderi. Sgu ikke mangel på respekt at svare på dit skriveri. Nu er du for langt ude. We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
|
|
Lagt på d. 09/10-2011 06:27
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Jeg har den dybeste medfølelse med dem der er ramt af katastrofen, thaier og faranger. Imponerende at se i TV i dag til morgen hvordan de fleste borgere i Ayutthaya var på gaden i går for at hjælpe med at bygge diger med titusindvis af sandsække, det er sku flot at se thaier hjælper hinanden, mærkværdigvis så man ikke på noget billede bare skyggen af en farang. Når nu tråden har udviklet sig til at fortælle om turisters dumhed kan jeg berette her fra Pattaya, hvor vi jo har haft 3 (skriver tre) oversvømmelser. Den ene hvor det meste af byen var lukket i mere end 11 timer. Stor opstandelse, nærmest panik - AF FARANGER! - de kunne ikke komme på værtshus og restaurant tørskoet. Benyttede mig af svogers taxa da den anden store regnskylle kom og kørte med et par timer, skulle ved selvsyn se om det han fortalte virkelig var sandt. Og det blev en fantastisk oplevelse, skulle have ønsket mig en video. Gribende, nærmest hjerte skærende scener da flere måtte ofre sig og tage sokker af inden de begav sig ud i floden der gik dem til anklerne, de måtte jo beholde sandalerne på så ikke fik skadet de små fusser. Ovre i Soi Buakhao hvor der er nogle barer der har storskærm med døgnlang sport, havde de lagt sandsække så vandet ikke trængte ind. Svoger blev to gange bedt om at køre så tæt på at de stakler kunne kravle over siden og direkte ind i baren. Det var jo lidt svært da de sædvanlige motor cykler var parkeret tæt, så det var med at lirke vognen, bange for at ridse lakken, men passagrerne var ivrige med at vinke ham på plads. Men betale for den udstrakte service det var der ikke råd til: Bajerne først! Der var stuvende fuldt, og ikke een så ud til at bekymre sig om hvad der sker i resten af Thailand, vi er vel kommet til Thailand for at se sport - ikke sandt? Men når man ser hvad den smule vand kan afstedkomme på diverse veje her i byen, så tør man slet ikke tænke på de kræfter der huserer oppe i nord og i centralthailand, det bliver en kæmpeopgave at rette op på dette, og alle de penge det vil koste samfundet? Jeg håber det bedste for alle Jer der er ramt af katastrofen. Vi kan allerede nu konstatere at høsten oppe i landsbyen i år ikke bliver til noget,, så det bliver en dyr vinter med køberis og andre afgrøder, som svampe og urter. Skeptikeren sender sin varmeste hilsener |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 09/10-2011 06:46
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
sune skrev: Jeg mener denne tråd her skal holdes åben for dem der virkelig er i problemer. Du kan vel sige, at det var derfor, vi reagerede. Du bragte et ikke-eksisterende problem på bane. I to omgange - hvorfor du fik svar i to omgange. Som du skriver, er der masser af alvorlige problemer, og jeg er helt enig i, at det vil være ønskeligt at fokusere på dem. |
|
|
|
| L |
Lagt på d. 09/10-2011 07:31
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 511 |
sune skrev: Som Yan har forklaret vil TAK dæmningen intensivere vandgennemstrømningen fra midnat mellem 7 og 8 september. . der skulle da vist stå "mellem 7 og 8 OKTOBER" og ja det vand får familien da vist glæde af i Sukhothai og Kamphangphet |
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 09/10-2011 07:37
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Øjebliksberetning fra et af de berørte områder. I dag ser det næsten for smukt ud, med høj solskin og dejlig varme, men jeg er overbevist om, at det er stilheden før vandbølgen arrivere Nakhon Sawan fra den nordligere TAK dæmning. Vi er blevet advaret om halvanden meters ekstra højde på floden, og dette kan byen ikke kapere, hvorfor en katastrofe kan blive overhængende, hvis ikke der findes en løsning med dæmningerne syd for os. Som en så rigtig har sagt... tudekiks... jeg vil ikke kalde det tudekiks, men med den magtesløshed, jeg føler vi er i lige nu, så kan jeg da ikke se mig fri for, at jeg tuder lidt, når jeg ser mennesker så resignerende og hjælpeløse, som nogle af de følgende billeder måske kan illustrere. Jeg indrømmer da gerne, at jeg nu har opgivet flere tiltag for vandets kommen. Jeg har lige haft 5 thai venner til at hjælpe mig at flytte alt op på 1. salen, så der kun er stengulvet, og det meget tunge spisebord tilbage, alt er nu flyttet på min balkon sammen med vaskemaskinerne, fryseren og køleskabene. Bilen er blevet parkeret på bjerget, så den da ikke bliver fuld af vand. Nu kan vi kun vente og se hvad der sker i dag eller om et par dage.. Yan håber du har godt nyt fra TAK til os bange i Nakhon Sawan. Flere af de nybyggede huset i vores område har lavet en sådan mur. Det skal siges deres huse ligger ca. 1. meter lavere end vores. ![]() Følgende billeder er lidt situationsbilleder, hvor man se, at folk desperat har flyttet deres indbo nærmere vores område. Jeg tror nu ikke det vil hjælpe meget, hvis vandstanden bliver som lovet. Min kone er lige kommet tilbage. Den vej, jeg har taget disse billeder på, er nu lukket på grund af vand, så vi har nu kun en vej til vores område. Så alle de mennesker har nu så pludselig mistet alt hvad de ejede af møbler des lige. ![]() ![]() ![]() ![]() Jeg vil nu knappe et par Singha op og glemme lidt om vandet, mæske skulle man knappe lidt flere op, så man glemmer, men det går jo nok ikke.. Go dag til alle |
|
|
|
| sum |
Lagt på d. 09/10-2011 07:53
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 99 |
Det idyliske samarbejde som fremstilles i nyhedsmedierne er langt fra virkligheden. I mange af de ramte områder, er der store konflikter mellem befolknings grupperne, landmænd og byboer anklager hianden. situationen udnyttes af kriminelle bander og politiker. Når Tv 3 og andre meider, er ude og yde "nødhjælp", så sker det med mikrofonen i hånden og de går langt for at fremstille gamle, handicappede og andre der i afmagt og taknemmelighed, stiller op og viser deres sorg på tv. Det handler om seertal og øget indtægter. Ja! Der er faldet meget regn, men denne katastrofe er lige så meget menneskeskabt, skabt i jagten på penge og uanset om, de ofte udenlandsk ejet, industrier i ellers velbeskyttet områder, nu bliver oversvømmet, så er det landområder og landsbysamfund der er hårdst ramt og dem som blev ramt først. Intet af al dette er tilfældigt og nej, man skal ikke falde på knæ, for den tilsyneladene "god hjertet" indsats der nu kommer fra industri, media og poltikerne i form af poser med store reklame mærker, et halvt kilo ris og 6 små flasker vand af mærket Singha. Det er små ting i forhold til den pris som de fattige har betalt og en fremtidig hverdag i fattigdom uden medienes opmærksomhed og den nødhjælp er blot en beskyttelse af industrien , som prøver at fremstå som de svages beskytter. De beskytter deres fremtidige arbejdskraft og forsøger at beskyttte deres brand ved at fremstå som helte. jo! farangs er der, sultne på opmærksom og usel mammon. Men det ikke ofrene i thailand der tænkes på, slet ikke når vi køber sailor sko Danmark. læs f.eks. denne artikel, http://www.bangko...l-intrigue Redigeret af sum d. 09/10-2011 08:12 Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.
This is the word of the good lord Buddha. ![]() |
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 09/10-2011 08:02
|
Undskyld SUM Men hvad har det lige at gøre med den situation jeg og mange andre er i lige nu. Jeg kan ikke rigtig bruge dine synspunkter til noget, for det holder ikke vandet væk fra mit hus lige nu. |
|
|
|
| Brum |
Lagt på d. 09/10-2011 08:15
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 39 |
Billeder fra den gamle Kongeby: http://www.manage...0000128369 [url][/url] |
|
|
|
| sum |
Lagt på d. 09/10-2011 08:26
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 99 |
Sune: "Undskyld SUM Men hvad har det lige at gøre med den situation jeg og mange andre er i lige nu. Jeg kan ikke rigtig bruge dine synspunkter til noget, for det holder ikke vandet væk fra mit hus lige nu." Ingen behøver at undskylde overfor mig. don't do that! Du kæmper for dig, dine og dit og du har min fulde sympati......men alligevel har du overskud af tid og penge til at være på nettet..... der hvor ord hjælper ingen. Min mening er intet værd i den nuværende situation og er helt sikkert temmelig ligegyldige i det store sammenhæng, lige som mange af de andre tilkendegivelser. intet er sort eller hvidt. Men måske mine ord giver mening engang i fremtiden? Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.
This is the word of the good lord Buddha. ![]() |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 09/10-2011 08:30
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
er der ingen ud over dig der må skrive i tråden... ved godt det er noget lort med alt det vand, men jeg synes nu sum kommer med et fint indlæg.. køb en dykpumpe eller to, grav et dybt hul og nogle render, på det laveste sted, på din grund og sæt dem til der.. de kan ikke holde alt vandet væk, men sammen med sandsækkene skal de nok gøre en forskel.. Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 09/10-2011 09:17
|
Giver jer ret, men nerverne er nu engang uden på skjorten lige nu, hvorfor modsætningernes opførelse kan fremkomme som nu. Jeg har hver dag set dette 3er program, faktisk meget godt, for de virkelig fakta, at de så bruger disse gamle og syge mennesker for indsamlingens ve og vel, er der vel ikke noget at sige til, for så kommer der jo flere penge i kassen fra de rige i Bangkok til os fattige i det centrale, som tager hele skraldet lige nu, for at beskytte dem. Sum jeg tror ikke det har noget at gøre med de gamle og syge der lider, men jeg tror det har noget at gøre med, at vise, at vi rige i Bangkok er klar over alvoren i situationen o.s.v.. hehe b_j grave et hul.. I min beton og en dyk pumpe..Jeg har et par stykker allerede placeret strategiske steder. Den ene nabo har fest lige nu. Den anden er taget op til templet i bjergene, så som alle kan se, vi reagere alle forskellige.. |
|
|
|
| bangkoknielsen |
Lagt på d. 09/10-2011 10:05
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 435 |
sune skrev: Giver jer ret, men nerverne er nu engang uden på skjorten lige nu, hvorfor modsætningernes opførelse kan fremkomme som nu. Jeg har hver dag set dette 3er program, faktisk meget godt, for de virkelig fakta, at de så bruger disse gamle og syge mennesker for indsamlingens ve og vel, er der vel ikke noget at sige til, for så kommer der jo flere penge i kassen fra de rige i Bangkok til os fattige i det centrale, som tager hele skraldet lige nu, for at beskytte dem. Sum jeg tror ikke det har noget at gøre med de gamle og syge der lider, men jeg tror det har noget at gøre med, at vise, at vi rige i Bangkok er klar over alvoren i situationen o.s.v.. hehe b_j grave et hul.. I min beton og en dyk pumpe..Jeg har et par stykker allerede placeret strategiske steder. Den ene nabo har fest lige nu. Den anden er taget op til templet i bjergene, så som alle kan se, vi reagere alle forskellige.. |
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 09/10-2011 10:32
|
Vores by er faktisk en meget smuk by, hvor man hver aften hvis man har lyst, kan tage en af restaurant bådene på en tur op af floden... Det kan være i venners lag eller bare fordi man er forelsket.. [img]http://i298.photobucket.com/albums/mm241/manse_01/for3maanedersiden-2.jpg[/img] is not a valid Image. Billedet jeg illustrere her, er faktisk fra dette år, hvor vi var så heldige at få besøg af dejlige mennesker fra Danmark, som vi aldrig for har mødt. Dette gør jo ikke det hele dårligere, men behageligt var det, at møde sådan positive mennesker. Prøv at tælle de trin af 40 cm. højde.. Det giver mere end 8 meter til hvor vandet er lige nu.. Det er bare meget.. Nå det jeg egentligt ville, og som SUM siger hvorfor har jeg tid... Jeg har sgu ikke andet, for jeg venter kun på dette skide vand skal oversvømme området.. Vandet skal stige mere end 2. meter førend jeg får problemer... og det nægter jeg at tro på sker... men nu når alt hvad vi ejer er kommet over denne højde... så håber vi bare kære SUM... Sum jeg har ikke andet end tid lige nu... Jeg venter bare på denne forbandede bølge, så skaderne kan aflæses i skaderne der sker... Andet er der egentligt ikke i dette SUM.. Så er jeg villig til at tage denne diskussion på et senere tidspunkt..om denne kanal 3. og andet som skulle være gjort... |
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 09/10-2011 12:23
|
Så læser man lige.. Mere vand forventes fra vores område Nakhon Sawan de næste par dage, hvorfor flåden i Bangkok, i samarbejde med private vil arrangere at mere end 100 både til at skubbe vandet i Chao Phraya floden ud i havet på tirsdag.. Nu er det Bangkok der skal have vores problemer med vand, så nu skal alt mobiliseres.. Det skulle de havde tænkt på lidt før, så var dette måske ikke nødvendigt... Undskyld er bare skide sur lige nu... Jeg fik 20 sandsække og resten skulle jeg købe selv, inden folket var ved at starte en revolution, så nu er der kørt sand og sække ind på området... GRATIS... men jeg havde købt.. |
|
|
|
| ABS |
Lagt på d. 09/10-2011 12:28
|
|
Ja har hørt at det skulle være 1000 både. 100 eller 1000 så hjælper det nada en skid. Sgu ikke sne de flytter rundt med. Anders And i mine øjne. 20 sandsække må da være nok til indkørselen til din hytte, sune. Nu ikke så sur over du skulle op med muldvarpen.
We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 09/10-2011 12:41
|
Hvad fanden kender du til det din skidderrik.. og jeg er også kold om det er 100 eller 1000 af de plimsoller... Du har ret Per, det er ikke sne, og den gang pullimut snak , er da kun for jer med røven fuld af penge. Vi andre skal jo betale 20 baht for hver ekstra sæk leveret til døren.. Hva har du nu gang i igen ... Siger du jeg er nærig, eller skal jeg bare kanøfles på din bekostning.. Kan du have en fortsat god søndag Per... Jeg tager lige en Singha mere og venter på det skide vand, altså ikke i min Singha.... ![]() Go nat til alle... |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 09/10-2011 12:48
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Maerkelig retning traaden nu har faaet med diverse personlige angreb. Det er ikke morsomt det der sker lige nu. Har selv haft "fornoejelsen" af en vandstand paa 34 cm i mit hus, men det var ingenting i forhold til situationen i Thailand pt. Sune, fald lidt ned, det lader da til at du nu har reddet hvad reddes kan af dine ejendele, som du har vaeret i stand til at flytte op ovenpaa. |
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 09/10-2011 12:49
|
såså Jeg har ikke lavet n.ogen personlige angreb, bare fordi jeg kender ABS og fordi vi kender fare med sne og andet... Det er faktisk sødt ment, så jeg undskylder og siger god nat. |
|
|
|
| ABS |
Lagt på d. 09/10-2011 12:57
|
|
Du skal ikke undskylde, Poul. Ja, hvis du har ondt af at skulle betale THB 20,- pr sandsæk leveret, så er du noget nærig i mine øjne. Tænk på de stakkels Thaier. Hvor stor nød lider du i Nakhon Sawan, Poul? Midt under byens største krise, har du tid og overskud til at tage til Pattaya og spille golf med dine venner. Såååå..Helt slemt er det vel ikke. Var det hos mig, ville jeg være tilstede under hele krisen.Samtidigt ville jeg hjælpe til hvor jeg kunne. Ikke sikkert de gode Thaier vil godtage min hjælp. De ville nok klare sig bedre, end hvis en forvirret farang kom med råd og vejl. Men jeg ville ikke have tid til sjov og golf i Pattaya. Jeg og mangen andre herinde har ytret vores medfølelse overfor dig og alle andre som er berørt af katastrofen. We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 09/10-2011 13:07
|
Denne her Per mener jeg er grov, for jeg prøvede i alt elendigheden bare på at lave lidt humor, og med det samme skal du som sidder et eller andet sikkert sted... prøve at gøre mig til ... Glem det... Jeg slutter her, så kan du og Bangkok overtage gamet... Der er ikke sket ændringer kan jeg konstatere.. Ikke mere herfra om oversvømmelser, for nu er jeg sgu sur.. Charlatans som dig har jeg jo erfaringer med. Tak for sangen ikke mere herfra... |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.