Se indlæg|
Skal pensionister bare lalle rundt...
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 12/02-2012 05:15
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
paulsenp skrev: I Danmark kan man da uden videre lave en énsidig ordning om at dække sundhedsudgifter for danskere bosat i udlandet. Det kan klares lige så let som en rejseforsikring. Men selvfølgelig kan der være forskellige forhold fra land til land, som f.eks. at priserne kan være ekstremt høje i nogle lande. Saa enkelt er det ikke. Det afhaenger af alder samt de skavanker man lider af ved indgaaelse af forsikringen. Dvs der kommer loading og exclusions i policen. Derudover er der rigtignok forskellige rater for Nordamerika, Asien osv. |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 12/02-2012 06:54
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Jeg skulle selvfølgelig have forklaret mig lidt bedre. Jeg mener ikke, at det skal fungere helt som en rejseforsikring, men nærmere at man kunne udstede "sundheds-sikrings-kort" til danskere der flytter til udlandet. Og selvfølgelig skal eksisterende lidelser også dækkes, ganske som hvis man opholder sig i Danmark. I forhold til omkostningerne for hospitalsophold i Danmark, vil det for de fleste landes vedkommende være billigere, og man kan selvfølgelig også sætte et max-beøb for dækningen. Desuden bliver køerne og ventetiderne også mindre. Det er der vel ingen, der vil klage over? Peter
|
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 12/02-2012 09:19
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
paulsenp skrev: Jeg skulle selvfølgelig have forklaret mig lidt bedre. Jeg mener ikke, at det skal fungere helt som en rejseforsikring, men nærmere at man kunne udstede "sundheds-sikrings-kort" til danskere der flytter til udlandet. Og selvfølgelig skal eksisterende lidelser også dækkes, ganske som hvis man opholder sig i Danmark. I forhold til omkostningerne for hospitalsophold i Danmark, vil det for de fleste landes vedkommende være billigere, og man kan selvfølgelig også sætte et max-beøb for dækningen. Desuden bliver køerne og ventetiderne også mindre. Det er der vel ingen, der vil klage over? Ja selvfølgelig kan man uden videre lave en ordning, hvor alle danskere i udlandet får dækket sundhedsudgifter. Og vi kan da også finansiere hjemmehjælp, frisør og airconditionomkostninger. Men et er at vi kan, noget andet er om vi vil. Alle danskere har adgang til sundhedsvæsenet. Det ligger i Danmark, og der er nye superhospitaler på vej. Man kan vælge at afskære sig selv fra at anvende dem, og det er ens suveræne valg. Lige som man så heller ikke får glæde af gadelamper, snerydning og midtbyen. Og skal man følge logikken i din argumentation om omkostninger, så burde vi straks standse bygningen af de nye superhospitaler, og sende patienterne til udlandet. Så er køerne i Danmark forsvundet, og vi sparer som en bonus også på omkostninger til læge og sygeplejeruddannelse. Nej jeg vil ikke støtte en sundhedscheck til danskere, som har valgt at bosætte sig i udlandet. |
|
|
|
| mpedersen024 |
Lagt på d. 12/02-2012 10:11
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 49 |
Nu var det jo hverken frisør eller andre af de ting du nævner,der var diskusions emnet Frank,men selvfølgelig overdrivelse fremmer forståelsen. Hvis man skulle gøre som du siger med frisør og det hele,så ville jeg også være imod,mend et er jo slet ikke hverken frisør eller hjemmehjælp vi taler om her. Vi debaterer om det ville være rimeligt,at folk der bor i udlandet får hjælp til sundheds udgifter på lige fod med andre danskere og det urimelige i,at nogen der rejser udenlands kan få og andre ikke,fordi de bosætter sig indenfor EU. Alt det andet vås kan vi intet bruge til i denne sammenhæng. Men jeg har afleveret mine argumenter,så jeg vil overlade scenen til Jer andre. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 12/02-2012 10:30
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Ja selvfølgelig kan man uden videre lave en ordning, hvor alle danskere i udlandet får dækket sundhedsudgifter. Og vi kan da også finansiere hjemmehjælp, frisør og airconditionomkostninger. Men et er at vi kan, noget andet er om vi vil. Alle danskere har adgang til sundhedsvæsenet. Det ligger i Danmark, og der er nye superhospitaler på vej. Man kan vælge at afskære sig selv fra at anvende dem, og det er ens suveræne valg. Lige som man så heller ikke får glæde af gadelamper, snerydning og midtbyen. Og skal man følge logikken i din argumentation om omkostninger, så burde vi straks standse bygningen af de nye superhospitaler, og sende patienterne til udlandet. Så er køerne i Danmark forsvundet, og vi sparer som en bonus også på omkostninger til læge og sygeplejeruddannelse. Nej jeg vil ikke støtte en sundhedscheck til danskere, som har valgt at bosætte sig i udlandet.[/quote] SIKKE EN GANG SLUDDER. Jamen hvorfor ikke tillaeg til aircondition ? Pensionister i Danmark faar jo varmetilskud. ! Nej nu skal vi ikke drive dette emne for vidt. Saa de skoere ting som Frank foreslaar kan jeg selvfoelgelig heller ikke gaa ind for. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 12/02-2012 11:02
|
|
OK, så der er trods alt en grænse for, hvad I synes Danmark skal finansiere for bosatte i udlandet. Men hvis vi nu antager, at der faktisk blev lavet en aftale, så danskere bosat i Thailand havde samme adgang til det thailandske sundhedsvæsen som thaiere, hvordan ville det så fungere? Hvad ville man få adgang til? Hvad skulle man selv betale, og hvor meget vil det adskille sig fra forholdene i dag? |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 12/02-2012 12:11
|
Det er altid sjovt med en rask debat, specielt når det lykkes at holde sig til emnet. Hvorfor skal man have dækket sundhedsomkostninger, hvis man er bosat i udlandet? Nåh ja, altså i lande indenfor EU plus nogle andre lande får man dem faktisk dækket. Tjaaa, hvorfor skal man betale til det, hvis man ikke har adgang til det? I forvejen, som folkepensionist/alderspensionist, mister man tillægget, som, hvis man ikke har andre indtægter, er af næsten samme størrelse som grundbeløbet. Det er så ca 50% af indtægten, der forsvinder. Og skat betaler man selvfølgelig stadig i fuldt omfang. En stor andel af folkepensionisterne har gennem et langt arbejdsliv betalt pensionen til den tidligere generation. De har også betalt til alle de fine uddannelser vi har nu, uddannelser som, for manges vedkommende, ikke fandtes tidligere. De har været med til at betale for mange andre ting også. Jeg synes, at det vil være helt rimeligt, at de får dækket deres sundhedsudgifter, også selvom de flytter til f.eks. Thailand. Og det argument, som nogle har fremført, at "sådan er reglerne, og det må man indrette sig efter", kan godt vise sig at være rigtigt i den sidste ende, men det er da ingen grund til ikke at vise sin utilfredshed med forhold, man finder urimelige. Peter
|
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 12/02-2012 12:39
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
paulsenp skrev: Det er altid sjovt med en rask debat, specielt når det lykkes at holde sig til emnet. Hvorfor skal man have dækket sundhedsomkostninger, hvis man er bosat i udlandet? Nåh ja, altså i lande indenfor EU plus nogle andre lande får man dem faktisk dækket. Tjaaa, hvorfor skal man betale til det, hvis man ikke har adgang til det? I forvejen, som folkepensionist/alderspensionist, mister man tillægget, som, hvis man ikke har andre indtægter, er af næsten samme størrelse som grundbeløbet. Det er så ca 50% af indtægten, der forsvinder. Og skat betaler man selvfølgelig stadig i fuldt omfang. En stor andel af folkepensionisterne har gennem et langt arbejdsliv betalt pensionen til den tidligere generation. De har også betalt til alle de fine uddannelser vi har nu, uddannelser som, for manges vedkommende, ikke fandtes tidligere. De har været med til at betale for mange andre ting også. Jeg synes, at det vil være helt rimeligt, at de får dækket deres sundhedsudgifter, også selvom de flytter til f.eks. Thailand. Og det argument, som nogle har fremført, at "sådan er reglerne, og det må man indrette sig efter", kan godt vise sig at være rigtigt i den sidste ende, men det er da ingen grund til ikke at vise sin utilfredshed med forhold, man finder urimelige. Fint skrevet,- og helt enig når det gælder danskere der har haft deres arbejdsliv i DK, og dermed spyttet i kassen. Danmark burde let have råd til fuld pension og evt. delvis sygeforsikring til danskere i udlandet. Især når de stadig betaler skat til DK. Danmark "smider" jo massevis af millioner ud af landet til udenlandske børn, der aldrig bidrager med skat. Se bare på udenlandske "sæsonarbejdere" i DK,- nu er reglerne endda blevet lempet for dem.- Der smutter pensionisternes goder. http://jp.dk/indl...157903.ece Alene i Kbh. kommune drejer det sig om 30-50 mill. om året. Hvor længe skal vi finde os i det? |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 12/02-2012 12:45
|
|
paulsenp skrev: Det er altid sjovt med en rask debat, specielt når det lykkes at holde sig til emnet. Hvorfor skal man have dækket sundhedsomkostninger, hvis man er bosat i udlandet? Nåh ja, altså i lande indenfor EU plus nogle andre lande får man dem faktisk dækket. Tjaaa, hvorfor skal man betale til det, hvis man ikke har adgang til det? I forvejen, som folkepensionist/alderspensionist, mister man tillægget, som, hvis man ikke har andre indtægter, er af næsten samme størrelse som grundbeløbet. Det er så ca 50% af indtægten, der forsvinder. Og skat betaler man selvfølgelig stadig i fuldt omfang. En stor andel af folkepensionisterne har gennem et langt arbejdsliv betalt pensionen til den tidligere generation. De har også betalt til alle de fine uddannelser vi har nu, uddannelser som, for manges vedkommende, ikke fandtes tidligere. De har været med til at betale for mange andre ting også. Jeg synes, at det vil være helt rimeligt, at de får dækket deres sundhedsudgifter, også selvom de flytter til f.eks. Thailand. Og det argument, som nogle har fremført, at "sådan er reglerne, og det må man indrette sig efter", kan godt vise sig at være rigtigt i den sidste ende, men det er da ingen grund til ikke at vise sin utilfredshed med forhold, man finder urimelige. Jeg er helt enig i det sidste, og jeg kan også kun huske det fremført om personer som mig, som synes at lovene er som de skal være. Hul i det. Jeg har nu takket være Antons link fået læst lidt på lektien. Aftalen landene i mellem i EU er laaaaaaang, men grundlæggende gælder, at en dansker i fx. Bulgarien har lige adgang til sundhedsvæsenet som en bulgarer. Hvis den bulgarske stat betaler for en sundhedsydelse for en bulgarer, så betaler den også for en dansker. Den danske stat får så tilsendt en regning fra Bulgarien. Hvis der er brugerbetaling, så betaler danskeren selv på lige fod med bulgareren. Her er ingen støtte. Det omvendte hvis bulgareren boede i Danmark. Med andre ord udstyres danskere bosat i Bulgarien ikke med en blanko check, men har adgang til sundhedsvæsenet på lige fod med bulgarere. En lignende ordning i andre lande vil kræve, at der indgås tilsvarende aftaler med landene. Og hvis det skal være lige for alle danskere i udlandet, så skal aftalen jo indgås med alle lande i verden. Det forekommer fuldstændigt urealistisk. Det tror jeg ikke på nogen måde vil være Danmarks interesse, og det tror jeg de fleste danskere er enige i. Så man må vælge en anden metode, og hvordan skulle den så se ud? Link til en beskrivelse af sundhedsydelse i EU, der kan læses af ikke jurister (pdf-fil): http://www.google...K3eVzd5Wog |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 12/02-2012 13:05
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Nu har man jo i DK valgt at have en solidarisk betaling af skatter, hvor der vel kan siges at være to hovedretninger. En, der ønsker en større andel af danskernes penge til at skulle betales til den fælles kasse. Og myndighederne kan så dele ud til de, som de vurderer har behov. En anden, som mener at danskerne selv skal have større indflydelse på, hvad der skal betales til. Og ikke er glad for at overlade sine surt optjente penge til et system, der efter deres mening flotter sig for andres penge. For nemheds skyld kan man give en farve for at hver af disse to forskellige ideologiske grundprincipper: Rød og Blå.. Man kunne også argumentere for, at man ikke kan se, at det er det er et skattefinacieret problem, at folk skal have hjælp til fertilitetsbehandlinger. Vil folk have børn, må de selv betale. Herunder også snakkem om lesbiskes adgang til samme (gratis) ydelse.. Når man så snakker om pensionsydelser, og mener, at har man ved at have bidraget hele sit arbejdsliv til den fælles kasse, så er det ikke rimeligt, at man skal fratages ydelser, bare pga. opholdssted.. Ja så er vi tilbage til den grundlæggende diskussion: Hvilken farve, rød eller blå, synes man fordeler midlerne mest retfærdigt EU medlemskabet giver jo nogle andre udfordringer, men det er en anden historie. Hvad kan man så gøre ved det? Tja... Vælg andre ind i Folketinget, der forvalter den fælles pengekasse, så fordelingen foregår efter den rimelighedsbetragtning man selv ønsker.. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 12/02-2012 13:13
|
|
sudsakhon skrev: Nu har man jo i DK valgt at have en solidarisk betaling af skatter, hvor der vel kan siges at være to hovedretninger. En, der ønsker en større andel af danskernes penge til at skulle betales til den fælles kasse. Og myndighederne kan så dele ud til de, som de vurderer har behov. En anden, som mener at danskerne selv skal have større indflydelse på, hvad der skal betales til. Og ikke er glad for at overlade sine surt optjente penge til et system, der efter deres mening flotter sig for andres penge. For nemheds skyld kan man give en farve for at hver af disse to forskellige ideologiske grundprincipper: Rød og Blå.. Man kunne også argumentere for, at man ikke kan se, at det er det er et skattefinacieret problem, at folk skal have hjælp til fertilitetsbehandlinger. Vil folk have børn, må de selv betale. Herunder også snakkem om lesbiskes adgang til samme (gratis) ydelse.. Når man så snakker om pensionsydelser, og mener, at har man ved at have bidraget hele sit arbejdsliv til den fælles kasse, så er det ikke rimeligt, at man skal fratages ydelser, bare pga. opholdssted.. Ja så er vi tilbage til den grundlæggende diskussion: Hvilken farve, rød eller blå, synes man fordeler midlerne mest retfærdigt EU medlemskabet giver jo nogle andre udfordringer, men det er en anden historie. Hvad kan man så gøre ved det? Tja... Vælg andre ind i Folketinget, der forvalter den fælles pengekasse, så fordelingen foregår efter den rimelighedsbetragtning man selv ønsker.. Det er jeg enig i. Og jeg tror at de, som ønsker at den danske stat skal finansiere sundhedsydelser til danskere bosat i fx. Thailand, skal finde en tredie farve, idet hverken rød eller blå indtil videre har imødekommet ønsket. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 12/02-2012 13:33
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Frank: "Jeg har nu takket være Antons link fået læst lidt på lektien. Aftalen landene i mellem i EU er laaaaaaang, men grundlæggende gælder, at en dansker i fx. Bulgarien har lige adgang til sundhedsvæsenet som en bulgarer. Hvis den bulgarske stat betaler for en sundhedsydelse for en bulgarer, så betaler den også for en dansker. Den danske stat får så tilsendt en regning fra Bulgarien. Hvis der er brugerbetaling, så betaler danskeren selv på lige fod med bulgareren. Her er ingen støtte. Det omvendte hvis bulgareren boede i Danmark. Med andre ord udstyres danskere bosat i Bulgarien ikke med en blanko check, men har adgang til sundhedsvæsenet på lige fod med bulgarere." Ja det er nemlig interessant. Man får nemlig ikke sin danske sygeforsikring med, altså den danske gode/dårlige standard, når man flytter til et andet EU-land, men bliver behandlet som landets borgere. Det vil sige at hvis ulykken skulle ske i Bulgarien bliver man behandlet på deres offentlige sygehuse. Nu ved jeg ikke hvordan deres sygehusvæsen er, men kan da forestille mig at det ikke er noget at råbe hurra for. Så mon ikke de få danskere som bosætter sig for længere tid i Bulgarien har tegnet en anden forsikring også. Derimod hvis man bliver syg i Spanien, som på mange områder ihvertfald har haft bedre behandling end i Danmark er man absolut ikke dårligt stillet. Hvis det er samme ordning man ønsker overført til Thailand, at vi sygdomsmæssigt bliver behandlet som thaierne og på lokale offentlige sygehuse, og ikke forventer at blive indlagt på et privathospital. tror jeg ikke der bliver nogen større eksplosion i de danske udgifter. Derimod skal der jo så laves en aftale med Thailand, om at de skal sende regningen til Danmark, gad vide om man kan få dem med til al den administration og de skal vel også gå med til at betale udgifterne for deres borgere når de er i Danmark. Jeg mener tilgengæld, som tidligere skrevet, at man burde kunne tage "tillægget" med, ligemeget hvor man bor. Redigeret af natty d. 12/02-2012 13:39 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 12/02-2012 13:52
|
|
Det er nok op ad bakke, hvis man vil vente på at få udvidet adgang til ydelser.. Man kunne argumentere for, at var der ikke den kæmpe skattebetaling til fælleskassen, og var det ens for alle, kunne man råde over et større beeløb i sidste ende. Her kunne en forsikringsordning, som det er omtalt, være egnet. Desværre er netop sådan en model genstand for megen debat, selv her i DK. (udvidet adgang til brugerbetaling osv..) Men dette er jo ikke helt sort/hvidt (eller rødt/blåt )For lave indkomster er det måske svært, reelt at få lagt nok til side. (Det er dyrt at være fattig) Nu må man jo se, om der overhovedet er pension tilbage, når jeg kommer i den alder.. Foreløbig har jeg meldt mig ud af efterlønnen..Stoler ikke et øjeblik på nogen som helst regering, uanset farve, når det kommer til penge der bare ligger der og venter.. |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 12/02-2012 14:21
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
sudsakhon skrev: Nu må man jo se, om der overhovedet er pension tilbage, når jeg kommer i den alder.. Foreløbig har jeg meldt mig ud af efterlønnen..Stoler ikke et øjeblik på nogen som helst regering, uanset farve, når det kommer til penge der bare ligger der og venter.. Ifølge din profil er du født 29. august 1936 - så hvis dén er korrekt, ER du ad vist kommet "i den alder".... |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 12/02-2012 14:37
|
|
... Godt set.. Og jeg er heller ikke døbt SudsakhonMen jeg kan afsløre, at hvornår jeg end skal pensioneres, har min nuværende tillid til politikere og penge et omfang, der kan skrives på spidsen af en knappenål. Som så mange andre, her på DTW, er min plan for mit otium, at vende tilbage til Thailand. Hvordan det så til den tid praktisk skal kunne indrettes, afhænger jo i høj grad om økonomiske midler. Jeg tror ikke, at der fra nu og frem mod pensioneringen, vil være flere penge til rådighed fra folkepensionen. Private indbetalinger besværliggøres jo, specielt i øjeblikket. Ganske almindelige mennesker (her menes indkomster) er låst. Er man rig, skal man nok klare sig, og er man på overførselsindkomst, bliver der også taget hånd om en. Men den store middelgruppe betaler gildet. Mange har mindre rådighedsbeløb end de på kontanthjælp, og har så ikke midler i overskud til egen pension.. Redigeret af sudsakhon d. 12/02-2012 14:50 |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 13/02-2012 04:14
|
Jeg er helt klar over, at det ikke er så enkelt at få ændret reglerne for dækning af sundhedsudgifter ved ophold i udlandet, og som sudsakhon siger, vil det være en kamp op ad bakke. Jeg tror da heller ikke på, at vores debat her vil gøre den store forskel, men uden debat og meningstilkendegivelser sker der intet. Nu går tråden her specifikt på førtids- og alderspensionister, men man kan næppe lave en ordning for dem alene, og det åbner så for mange nye problemer, der også skal afklares. Jeg vil dog holde fertilitetsbehandlinger helt udenfor , ligesom spørgsmål om pension iøvrigt heller ikke har meget at gøre i tråden her.
Peter
|
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 13/02-2012 10:31
|
|
Enig. I det første. Snakken om omfanget af ydelser til førtids- og alderspensionister nu og i hænger jo sammen med størrelsen af den fælles pulje. Og specielt viljen til at begunstige forskellige behov med særydelser. Herunder er fertilitetsbehandling et egnet emne til sammenligning. derfor er det, som jeg skitserede meget relevant for både denne tråd og hvor man kan forvente at udviklingen bevæger sig hen |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 13/02-2012 11:23
|
sudsakhon skrev: ... Snakken om omfanget af ydelser til førtids- og alderspensionister nu og i hænger jo sammen med størrelsen af den fælles pulje. og det er ganske vist, men... så kan vi jo lige så godt med det samme inddrage den samlede finanslov i debatten. Og specielt viljen til at begunstige forskellige behov med særydelser. Herunder er fertilitetsbehandling et egnet emne til sammenligning. det er vi så uenige om, men derfor kan vi da godt sammenligne de to alligevel. De evt. ydelser til førtids- og alderspensionister vi taler om her, er jo i det væsentligste decideret sygdomsbehandlende og -helbredende, og det kan man næppe sige om fertilitetsbehandling. Derfor kan jeg ikke se andet, end at fertilitetsbehandling må om bagi køen. derfor er det, som jeg skitserede meget relevant for både denne tråd og hvor man kan forvente at udviklingen bevæger sig hen hmmm Peter
|
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 13/02-2012 11:31
|
|
Derfor kan jeg ikke se andet, end at fertilitetsbehandling må om bagi køen. Enig! Og hvor i køen mon omfanget af ydelser til førtids- og alderspensionister placeres...?? derfor skrev jeg : derfor er det, som jeg skitserede meget relevant for både denne tråd og hvor man kan forvente at udviklingen bevæger sig hen Venter man på "forbedringer" i forhold til udvidelse af f.eks. adgang til de synspunkter der er nævnt her i tråden, er man nok temmelig naiv |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 13/02-2012 11:50
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
paulsenp skrev: Jeg er helt klar over, at det ikke er så enkelt at få ændret reglerne for dækning af sundhedsudgifter ved ophold i udlandet, og som sudsakhon siger, vil det være en kamp op ad bakke. Jeg tror da heller ikke på, at vores debat her vil gøre den store forskel, men uden debat og meningstilkendegivelser sker der intet. Nu går tråden her specifikt på førtids- og alderspensionister, men man kan næppe lave en ordning for dem alene, og det åbner så for mange nye problemer, der også skal afklares. Jeg vil dog holde fertilitetsbehandlinger helt udenfor , ligesom spørgsmål om pension iøvrigt heller ikke har meget at gøre i tråden her.Så længe det er EU-regler og love vi skal tage hensyn til / overholde, så har "dukselandet" Danmark ikke meget at skulle have sagt. - Vi har jo ikke suveræn selvbestemmelse. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

)
... Godt set.. Og jeg er heller ikke døbt Sudsakhon
, ligesom spørgsmål om pension iøvrigt heller ikke har meget at gøre i tråden her.