Se indlæg|
Danske pensionister i Pattaya svindler med pensionen
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 25/10-2012 06:47
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Aabent brev til Skeptikeren; En gang for alle har du svaret paa alle spoergsmaalene i det " skide " brev ? [ ] Ja / [ ] Nej ( Venligst saet 1 kryds ) Jeg udgaar fra at du foegler reglerne og ikke snyder, men er en aerlig og retsskaffen folkepensionist. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Folketinget hjemmeside...hmmm...nogen som har haft held med at finde lovudkast og behandling af spoergsmaalet om modtagelse af folkepension udenfor EU ? Jeg leder stadigvaek.... Men nemt at henvise til uden at vide at det findes der. Og nej det kan da ikke vaere ligemeget hvem der har lavet reglerne, love kan kun vedtages af folketinget Saa hvis det er noget der er mixet sammen af nogen anden er det ikke gaeldende ( se grundloven ) Grunden til at foertidspensionsreglerne aendres " negativt " er at spare penge, Danmark har ganske simpelt ikke raad til at have et tag selv bord af en stor stoerrelse. Kontrollant teams og andre myndigheder er klart ikke synske, men de faar allerede oplysningerne 1 gang om aaret, saa er det ikke bare en fordyrene proces at goere det en gang end at gaa direkte efter dem de ved har dobbelt adresser, eller i hvilke grupper de ved de skal finde disse snydere i,. Tror ( og haaber ) det kun er i meget smaa specifikke grupper der er snyd. I forhold til indtaegten..... netop min er nul ( 0 ) og derfor har jeg et mega forbrug i forhold til min indtaegt, skal jeg saa samle oplysninger ind fra resterende familie ? Vi giver ikke selv vores ansatte oplysningssedler om deres loen eller arbejdstid, ej heller har vi stempelklokke eller administrere sygdom og udeblivelse, men betaler som daglejere. Torskegilde sker paa baggrund af selvangivelsen. Tarskforce gaar efter specielle grupper. Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 25/10-2012 07:09
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
taxidriver990 skrev:Folketinget hjemmeside...hmmm...nogen som har haft held med at finde lovudkast og behandling af spoergsmaalet om modtagelse af folkepension udenfor EU ? Jeg leder stadigvaek.... Men nemt at henvise til uden at vide at det findes der. Alle lovudkast og behandling af dem findes der. Det er kun et spørgsmål om at finde dem. taxidriver990 skrev:Og nej det kan da ikke vaere ligemeget hvem der har lavet reglerne, love kan kun vedtages af folketinget Saa hvis det er noget der er mixet sammen af nogen anden er det ikke gaeldende ( se grundloven ) Kan vi ikke blive enige om, at det nok er mest sandsynligt, at loven er vedtaget i henhold til Grundloven og andre relevante love og regler? taxidriver990 skrev:Kontrollant teams og andre myndigheder er klart ikke synske, men de faar allerede oplysningerne 1 gang om aaret, saa er det ikke bare en fordyrene proces at goere det en gang end at gaa direkte efter dem de ved har dobbelt adresser, eller i hvilke grupper de ved de skal finde disse snydere i,. Tror ( og haaber ) det kun er i meget smaa specifikke grupper der er snyd. Det er jo ikke de samme oplysninger, selvom nogle af dem måske går igen. Strømforbruget er da vist ikke en af de oplysninger, man skal indsende årligt. De kan ikke vide, om der er snyd, før de har tjekket. Hvis de ikke finder noget, lukkes kontrolteamet nok igen, men i henhold til artiklen, som denne tråd oprindeligt handlede om, så har de jo lige netop fundet noget. |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 25/10-2012 08:49
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 330 |
Taxi driver - een gang til og så ikke mere. JA jeg har svaret og som fortalt før - via 3 mails og een telefonsamtale med den unge dame fra Ambassaden, som udtalte sin tilfredshed med svaret. NEJ jeg har ikke snydt, hvordan skulle jeg kunne det? I en alder af 73 er der sku da ingen der vil ansætte mig, og slet ikke uden Work-Permit. Og skulle jeg endelig finde mig et job ville det aldrig blive til et beløb der tilnærmelsvis ville svare til max-krav i extra-indtægt. Kunne måske med mit tidligere virke som basis opnå en indtægt på omkring 7.000 BAHT per måned. Håber dette er nok! Håber du får held med at finde loven på nettet, Jeg har opgivet. Og tro endlig ikke at jeg ikke har forsøgt. Orker ikke dette pindehuggeri mere, så færdig med denne tråd, men skriv endelig hvis du finder nogen løsninger. Skeptikeren Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 25/10-2012 09:33
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 230 |
Indtil jeg ser andet skrevet på nettet eller i nyhederne, tro jeg INGEN folkepensionister der bo her nede og HAR fortalt DK det, og kun modtager grundbeløbet, er taget i den kontrol de nu er igang med at udføre, jeg er overbevist om de har fanget 2-3-4 stk der opholder sig her, UDEN at havde meldt det til lille DK.. For kontrol team kan altså ikke se ud fra en kontrakt og en EL/Vandregning om en FP tjener mere end 291200 d.kr, de er som anden har skrevet IKKE synsk... Der bliver lufte en tanke om at DK har andre muligheder for at tjekke folk i Thailand, disse vil jeg gerne høre om ?? Hvis man gider læse lidt om Thailand historie og landet igennem tiden forløb, vil man hurtige finde ud af Thailand ikke giver oplysning fra sig, uden MEGET god grund til et andet land, det skal helst falde i Thailand egen interesse... Så kan man jo tænker over hvorfor de så sende et brev ud til de FP der bo her fast og har meldt det.. Det tro (jeps her gætter jeg altså) jeg er pga, den dag de skal stå skoleret over for diverse politiker kan de fremvise, se vi har kontrolleret så og så mange i Thailand, så vi er nød til at havde et 2 ciffer mill beløb igen, for at kunne forsætte.. Jeps, jeg tro de er med for at "pynte" på en statistik... Men igen, det er jo bare hvad jeg tro... Når man tænker over det der er skrevet læser jeg tit der står det er efter loven i DK, Det kan da godt være, MEN nu er vi altså i Thailand, og her skal selv kæmpe Danmark rettet sig efter landet, sådan er det nu engang.. i mit eget kontrol brev #2 (Ja nu falder Poom nok ned fra stolen og slå hovedet, da han jo er så fast beslutte på det drejer som om et brev) Blev jeg bedt om at lave en formular / erklæring, som min udlejer skulle underskrive, samt en kopi af min udlejer Thai Id kort, hvilket jeg da også gjorde... For noget tiden siden, meldte min udlejer tilbage, at det ikke var efter de Thailandske love/regler.. En sådan anmodning fra Danske side, SKAL ske til Thailand Government, der vil tage sådan en anmodning op, og finde de belæg for det, vil de videresende den til den Thailandske borger... Så dem der sider der hjemme og skrive at kontrol teamet følger loven, er altså ikke helt korket på den... NEJ jeg har det ikke på skrift, men da min udlejer arbejder inden for Government undersøgte han det, da ham og jeg snakke om vi synes det var sær..... Jeg fortælle det kun, så folk ikke skal gå og tro, at bare fordi kontrol team bede os om noget, betyder at det er lovliget... Jeg synes personlig det er godt der er nogle der ude der har modet, evner , tiden og ikke mindst råd til at se om kontrol team nu har ret, jeg kender til en sag der lige pt køre i mod Pensionstyrelsens / kontrol team, så der er nok også andre.. Tro selv på det kan være derfor der er nogle der ikke har fået besked endnu på deres henvendelse til team, da kontrol team nok vente på hvad der ske i den/de sager.... Vi alle kan få glæder af at der er nogle der har modet til at se hvad der er korket eller ej... |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 25/10-2012 11:06
|
|
Stort TAK til Skeptikeren. Saa er det slaaet fast med 7 tommer soem, Skeptikeren har svaret paa de spoergsmaal der er blevet stilet til ham fra kontrolteam thailand ( skulle maaske have skrevet det med stort saa alle kunne se ) Skal ogsaa lige slaa fast at en mail er fuld ud lige saa gyldig som et brev Jeg har selv ikke vaeret i tvilv om din aerlighed i denne traad, og har som udgangspunkt altid den opfattelse at tro paa det bedste i folk, selv paa nettet. Dog med brug af den ikke saa almindelige sunde fornuft. Badedyret er en modig mand, du har min respekt, for ingen tvilv om at der vil komme reaktioner i negativ retning fordi du ikke har faaet returneret forespoergslen fra kontrolteamet paa et fra nogle her en korrekt maade. Og jeg er meget tilboejelig til at give dig ret i din antagelse om at det er nogle som ikke har meldt det til DK at de opholder sig her, der er blevet opdaget. Men det kommer nok ikke frem ved evalueringen. Ang. folketinget hjemmeside; har tjekket den og den gaar ganske enkelt ikke langt nok tilbage i tiden til at finde noget som helst brugbart om dette emne. ( Tjekket meget grundigt, har nu en halv sur hustru der mener jeg er halvtosset at gide spilde tid paa dette, men jeg har jo tiden, pc'en bliver jo alligvel anvendt til andet hele dagen saa hvorfor ikke, men altsaa negativt svar ) Synd at der skal gaa ged i et saa stort emne som beroere og kommer altid, saa laenge Thailand er attraktiv som otium residens, at vaere aktuelt emne, selv for os der har langt til pensionsalderen Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| poom |
Lagt på d. 25/10-2012 11:26
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
problemet er jo IKKE om der er svaret eller ej problemet er alt den KLYNK der er FORDI der skal svares på det brev man gør sig så fandens klog på hvordan myndighederne skal svrive og svare. hved de skal spørge om og hvem.. bla bla bla... skeptiker . når du nu har så mange jurist og advokatvenner kunne du ikke få en af dem til at vise dig hvor man finder de love du søger når man kender så mange der er uddannet hvorfor fedter I så rundt og kan ikke finde rundt i lovene? jeg synes lige pludselig at folk går sig kloge på love osv. som jeg har skrevet før tror I så at pensionsstyrelsen bare selv finder på det hele og vedhæfter en eller anden tilfældig lov de lige har på kaffebordet i de breve de sender? men kloge hoveder der kan tænke er der jo mange af her. Redigeret af poom d. 25/10-2012 11:32 |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 25/10-2012 11:36
|
|
Nogen gange kaemper selv Guderne forgaeves......
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 25/10-2012 11:46
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 384 |
@poom....... Du har deltaget med 18 indlaeg ud af indtil videre 127 indlaeg i denne traed. Ikke et eneste positivt ord eller indlaeg kan man se fra din side. Kan du sige noget positivt eller er du bare en gammel indaedt og mavesur mand...? Det er ikke for at fornaerme dig, men man bliver bare ikke i godt humoer af at laese dine indlaeg. For at komme dig i forekoebet, saa lad vaere at sige jeg bare kan lade vaere laese dem, for jeg foelger alle debatter herinde som jeg finder interessandte. ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 25/10-2012 11:50
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Man kan få den fornemmelse, at nogen bare har fornøjelse af at holde gryden i kog - uden selv at bidrage med boller til suppen. Så er spørgsmålet, om man netop ikke bare skal skøjte hen over indlæg fra de (den) pågældende. |
|
|
|
| poom |
Lagt på d. 25/10-2012 11:52
|
|
moerk5002 ud af 127 indlæg er ingen af de gamle pensionister i Thailand positive over for at koktrolteamet forsøger at fange dem der svindler og bedrager vores alle sammens penge hvorfor er de gamle derne så mavesure og intet positivt kommer fra dem? men de har masser af tid til kilometer lange forklaringer om hvorfor de IKKE synes de skal svare på breve hey pensionister...relax. nyd livet. I er på (velfortjent) overførselsindkomst og kan sidde og fede den i Thailand mens vi andre stadig knokler i efterårsregnen lad være med at være så gammelmands sure..SMIL Og snart er det min tur til at komme ned i varmen lissom jer. og jeg er en af dem der nok skal svare breve uden at klynke vrisse og kvæulere |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 25/10-2012 12:03
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Bjarne skrev: Man kan få den fornemmelse, at nogen bare har fornøjelse af at holde gryden i kog - uden selv at bidrage med boller til suppen. Så er spørgsmålet, om man netop ikke bare skal skøjte hen over indlæg fra de (den) pågældende. Bjarne, jeg er helt enig med dig : nogen har bare fornøjelse af at holde gryden i kog - uden selv at bidrage med boller til suppen. Så er spørgsmålet, om man netop ikke bare skal skøjte hen over indlæg fra de (den) pågældende.[/quote] Jeg kan ikke være mere enig, jeg slutter at abonnere på denne tråd og synes at den der teenager Ploomsen , eller hvad det nu var han hed skal lægges på is. Han er en troll.... "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 25/10-2012 12:05
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Tak, saa slap jeg for at skrive det. Mvh Men er det ikke: "Selv mod taaber kaemper guderne forgaeves". |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 25/10-2012 12:08
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
eller Selv mod idioter kæmper de vise forgæves.... ( Snart blir vi anklagede for mobning... )
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 25/10-2012 12:21
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 384 |
poom skrev: moerk5002 ud af 127 indlæg er ingen af de gamle pensionister i Thailand positive over for at koktrolteamet forsøger at fange dem der svindler og bedrager vores alle sammens penge hvorfor er de gamle derne så mavesure og intet positivt kommer fra dem? men de har masser af tid til kilometer lange forklaringer om hvorfor de IKKE synes de skal svare på breve hey pensionister...relax. nyd livet. I er på (velfortjent) overførselsindkomst og kan sidde og fede den i Thailand mens vi andre stadig knokler i efterårsregnen lad være med at være så gammelmands sure..SMIL Og snart er det min tur til at komme ned i varmen lissom jer. og jeg er en af dem der nok skal svare breve uden at klynke vrisse og kvæulere Det er okay poom. Se du at komme herned, ingen efteraarsregn men dejlig solskin. |
|
|
|
| poom |
Lagt på d. 25/10-2012 13:09
|
|
jajaja. I snakker og røven går. når man ikke er enig med de gamle er man en idiot en troll eller en tåbe hvad er der galt? kan I kun finde ud af det når man sidder og flæber i kor? I har svært ved at klare når der findes andre holdninger til tingene end jeres. og så går man selvfølgelig efter manden istedet for bolden. klart logik og tak moerk5002. jeg venter på at blive gammel nok til at komme ned i varmen og have tid nok til at være mavesur og verdensklog det er man vist kun når man stryger havenisserne med pelsen at de kan finde ud af det. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 25/10-2012 13:16
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Hold jer nu til emnet og ikke noget personfnidder eller lignende. Tak. - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 25/10-2012 13:19
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
moerk5002 skrev: ................................................................ ............................................................. Det er okay poom. Se du at komme herned, ingen efteraarsregn men dejlig solskin....Jeg var bange for at du mente : ...og få en "varm hilsen" fra havenisserne i LOS ![]() . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 26/10-2012 03:21
|
Hælder mere og mere til det andre mener at Poom er en genganger, jeg syntes jeg kan genkende sprogruger fra tidligere brokkere. Det er sku første gang i mit liv jeg er blevet kaldt en sur havenisse. Så jeg må lige spørge: "Er det en af disse nisser man ser i danske og tyske haver især omkring juletid?" Så forstår jeg ikke udtrykket, jeg syntes da at dem jeg har set altid smiler. Lille Bitre/sure Poom, nej keg kender ikke så mange som du antyder, og dem jeg kender vil som alle andre jo gerne se nogle penge for at gøre et job, så enkelt er det. Jeg har forgæves ledt efter det skriv ("loven" som jeg fortalte om i Pensionisttråden, som blev læst op i salen af den daværende Socialminister, på forespørgsel at et Socialdemokratisk medlem (mener han hed ? Jensen). Husker at hun svarede ham på hans extra spørgsmål om hvem der havde udformet og vedtaget loven, at det vidste hun ikke, så....Dette blev fortalt mig af en dengang herboende dansker som hed noget med Christensen, han havde kontakt med dette socialdemokratiske medlem og var tilfældigvis i DK da sagen blev læst op i salen og han sad som tilhører. Han er vist desværre død, så jeg kan ikke verificere. Skeptikeren Skeptikeren Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 26/10-2012 03:33
|
En anden ting! Jydetampoen har flere gange opfordret til at angive evt. kendte bedragere. Han er ikke selv kommet op med noget, men jeg vil da gerne spørge endnu engang: "Hvad kender du til af personer fra din hjemegn, som siges at have en liden nebengeshäft kørende om formidling af thaidamer til DK, og som stadig får fuld pension????" Hvad med alle de såkaldte restauratører der har en kæmpeforretning med at udleje Motobai. Når man sådan kører rundt og ser mængden af cykler uden for baren så kan det vist ikke være nogen helt ringe forretning, især ikke når man er pensionist med forretning i konens navn. Dette ender sikkert galt, det er jo ikke første gang man bliver truet med tæskehold fordi man er for åbenmundet. Men jeg er af den mening at når jeg som ærlig person til en latterlig lav pension for at langt livs slid i DK, skal tyvtes så må det fandeme være på sin plads virkelig at få ram på de grimme drenge som gemmer sig her. Skeptikeren Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 26/10-2012 04:07
|
|
Kaere Skeptiker... Jeg skrev foer at du skulle passe paa dit blodtryk og ikke lade dig gaa paa af ungdommens uvidenhed, men nu er du vist roeget op i tryk... ikke godt, slap af unge mand og nyd dagen Her kom det virkelig frem hvad der er aarsagen til den evigen kvaernen fra pomfritten: poom skrev:hey pensionister...relax. nyd livet. I er på (velfortjent) overførselsindkomst og kan sidde og fede den i Thailand mens vi andre stadig knokler i efterårsregnen kriminelle skal ikke i fængsel de skal belønnes de kunne jo sendes til Thailand med pension Hmmm....jeg tolker den som typisk dansk misundelse Og til grund for min paastand vedlaegger jeg foelgene: ( Alt fra samme debattoer ) " hvorfor kan i ikke bare svare på det skide brev; det er ikke her at problemet er. det er fordi at man SKAL svare på breve ; der så meget larm og ballade med at svare på de breve ; hvorfor et par gamle havenisser der får penge fre det offenlige ikke bare kan svare påå et brev ; i ikke VIL give de oplysninger ; så istedet for bare at gøre som man bliver bedt om skarter man med at kvæulere ; at flæbe over mit ordvalg med at svare på et skide brev, men istedet for ordkløveri var tiden nok bedre brugt bare at svare og lade være med at kværulere ; så kan man da bare sende hvad der kan fremskaffes istedet for at kværulere " Der er meget mere af samme skuffe men tror den er fiset ind hos de fleste og nar der saa bliver svaret paa foelgene: En gang for alle har du svaret paa alle spoergsmaalene i det " skide " brev ? [ ] Ja / [ ] Nej ( Venligst saet 1 kryds ) Og svaret er : JA jeg har svaret og som fortalt før - via 3 mails og een telefonsamtale med den unge dame fra Ambassaden, som udtalte sin tilfredshed med svaret. Saa bliver det hele pludselige aendret til : problemet er jo IKKE om der er svaret eller ej Saa er alt sagt om dette ! Nyd dit otium og brug oerepropper, det er ikke vaerd at spilde krudt paa mere.... Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

)