Se indlæg
 Udskriv debat
Smertegrænsen?
Bade-Dyr
Bare flyt hjem og tage Konen og børne med !!!

Tro bestemt ikke det kommer fra en der kender meget til Thaier, Men jeg kan jo tage fejl.

Personlige ville jeg aldrig være så ond og led over for min kone at bede hende om at flytte til Danmark.
Og bede hende opgiver alt det hun har her i Thailand, Som Danmark mangler.
Så som fællesskabet blandt Thaier, fællesskabet blandt familien, venner.
At man i Thailand kommer hinanden ved, og har overskud til andre end sig selv.
Hverdag livet i Thailand hvor Thaier snakke, hygge sammen, selv med Thaier de ikke kender.
Også til Danmark hvor de fleste er ligeglade med resten af verden ud over sig selv.

Inden jeg kom til Thailand første gang, mødte jeg nogle gange Thaier til fest blandt mine venner, Og den gang forstod jeg ikke de sad og "beklaget" sig.
Alle som en sagde at den dag deres børn var færdige med deres uddannelse, Ville de flytte tilbage til Thailand, Om manden ville med eller ej !!
Havde de vidst den gang de sagde ja til at flytte til Danmark, Hvad de vidste i dag (Den gang jeg mødte dem) Ville de havde sagt NEJ !!!

Tilbage til valutakurser, Har man opleve gode kurs, har man vel sparet op. Til valutakurser en dag er knap så god, og derfor har lidt på kontoen.
Ellers kan man vil godt finde steder at spare lidt i den periode kursen er mindre !!

Drop øllet, smørgene, drop at spise Fa-Rang mad 2-3-5 gange om ugen, drop udflugter, ferie, Skære ned på diverse hudpleje produkter af konen, Skær ned på for meget kød i madlavning osv

Men må vel tilpasse sig !!!

Skeptikeren
Som skrevet ud af mit hjerte Badedyr.

Jeg takker alle guder hver dag over at jeg mødte min hustru den gang og dermed hendes familie, Hvis vi ikke havde dem til at støtte, nu ikke blot kursen er lav men at man fra DKs side også har hævet skatten m.m. så det månedlige provenu er beskåret væsentligt.

Alle de der kommer med udsagn som nu Amagerboy, er personer der enten lider af uforstand, misundelse og lad os kalde det brødnid. Og en dyb uvidenhed om de manglende muligheder man har som pensionist for at flytte tilbage.

Sådanne udtalelser er dybt sårende for os der har deltaget i opbygningen af det Danmark der nu desværre er formøblet på grund af uduelige politikere.

Somrak
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
poulditlev
hej hvordan klarer folk der lever kun på grundbeløbet at få visum med de kurser der er nu og de bliver nok ringere i næste uge

waree
hvis syreza vinder i graekenland, saa bliver der mere luft i euroen og mer kul paa THB himmelflugt.
tror foerst det vender naar ungdomsarbejdsloesheden falder i sydeuropa
hmmmm

Thomas72
Jeg kom tilbage til Thailand igår, efter 16 dage i Laos og i Cambodja. Da Jeg var ankommet til Bkk skulle Jeg skulle bruge nogle thb og derfor hævede Jeg fra ATM. Jeg kunne med mit Visakort hæve 9600 thb og medregnet gebyerer kom det til at stå mig i 2046,32 dkr. Til samligning kunne Jeg i dec. '09 hæve mere 13000 thb.
Også i Cambodja kan den elendige kurs mærkes og den cambodjanske møntfod riel er som bekendt låst til usd. Og når man hæver fra ATM er det usd man hæver. Der kunne Jeg hæve 300 usd på visakortet, til samligning kunne Jeg for et år siden hæve 360 usd. Jeg har 205 usd i overskud fra Cambodja, men de får hurtig "ben at gå på" når Jeg sidst i marts rejser til USA for at besøge min bror derovre.

Man må bare konstatere, den elendige kurs har kostet og lige nu ønsker man Grækenland vippet ud af EURO-zonen eller endnu bedre, at EURO'en bliver afskaffet og tyskerne genindfører D-marken.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Girobank
thoms72 skrev:Man må bare konstatere, den elendige kurs har kostet og lige nu ønsker man Grækenland vippet ud af EURO-zonen eller endnu bedre, at EURO'en bliver afskaffet og tyskerne genindfører D-marken.

Du har vist ikke helt sat dig ind i konsekvenserne ved dit forslag, som ikke er særlig smart.

Du glemmer helt de dage vi kunne veksle og få næsten 800 B for 100 d.kr, da sagde du da ikke noget.

Problemet er at visse sydeuropæiske landes befolkning ikke vil betale den SKAT de burde, men lever over evne.

Køb du nogle flere dollars, de stiger nok endnu mere og veksl dem så til Baht til en god kurs
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

vandango
Måske kommer de gode tider tilbage engang med tiden.

Den lave kurs giver en bedre konkurence evne i EU.

Så måske engang i fremtiden, kommer den forbandede EURO til at stige igen.

Jeg bekymrer mig mest om vore danske pensionister, her vil jeg skide på dem som tilføjer, at de jo selv har valgt det.

Thomas72
Girobank skrev:

thoms72 skrev:Man må bare konstatere, den elendige kurs har kostet og lige nu ønsker man Grækenland vippet ud af EURO-zonen eller endnu bedre, at EURO'en bliver afskaffet og tyskerne genindfører D-marken.

Du har vist ikke helt sat dig ind i konsekvenserne ved dit forslag, som ikke er særlig smart.

Du glemmer helt de dage vi kunne veksle og få næsten 800 B for 100 d.kr, da sagde du da ikke noget.

Problemet er at visse sydeuropæiske landes befolkning ikke vil betale den SKAT de burde, men lever over evne.

Køb du nogle flere dollars, de stiger nok endnu mere og veksl dem så til Baht til en god kurs

Er vi ikke enige om, det er gældskrisen i Grækenland der har svækket EURO'en og dermed kronen?.
Mht. da man kunne få 800 thb for 100 dkr, var jo kun for en kort bemærkning og før min tid. Det var først i dec. '09 Jeg for første gang rejste til Thailand.
Desuden er Jeg ikke den eneste der mener at Grækenland skal vippes ud af EURO-ZONEN

http://videnskab....-af-euroen

Og især nu hvor thb er steget yderligere.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Kim Ludvigsen
Jeg er temmelig sikker på, at Grækenland ikke har ret meget at gøre med kronens kurs over for baht. Grækenlands økonomi er nul og niks i forhold til resten af EU's økonomi. Problemet er, at det generelt går skidt i EU, og sparekravene - ikke kun dem til Grækenland - har en god del af skylden.

Hvis du sammenligner økonomien i USA med den i EU siden krisen, så er den helt store forskel, at EU med Tyskland i spidsen har krævet at landene prøver at spare sig ud af krisen, mens man i USA har prøvet at sætte hjulene i gang med hjælpepakker. Og selvom tiltagene i USA langt fra har været så gennemgribende, som nogle eksperter mener, de burde have været, så har de været der.

I en almindelig husholdning giver det mening at prøve at spare sig ud af en gældskrise. Det er ikke det samme for en nation. Når man sparer som nation, betyder det, at nogle får færre indtægter. Prøver man så at spare mere for at opveje de færre indtægter, er der så flere som får færre indtægter. Det er en skrue uden ende - og vel og mærke den forkerte vej. Man sparer simpelthen økonomien i stå.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
vandango
Reelt er det lande som - Italien - spanien - frankrig og smålande m.m. der trækker os ned, resten klarer sig fint med england - tyskland - sverige - danmark m.m.

Syntes at have læst at Frankrigs økonomi er katastrofal, og på ingen måde er i stand til at opfylde kravene fra EU.

Jeg tør slet ikke at tænke på Italien og Spanien.

Bjarne
vandango skrev:

Jeg bekymrer mig mest om vore danske pensionister, her vil jeg skide på dem som tilføjer, at de jo selv har valgt det.

Sådan! Glimrende sagt - og jeg er ikke engang en af dem (de danske pensionister)

Hymmer
Det der sker lige pt. har ikke noget at gøre med den utrolige dårlige økonomi etc. i Eurolandene direkte.

Det er ren og skær spekulation fra valutahandlernes side.

Den danske krone er bundet op til Euro ligesom fx. den CHF var. Og der håbes fra valutahandlernes side at noget lignede kan ske med konen. CHF steg næsten 25% på 2 dage, og nu har alverdens spekulanter den danske krone i sigtet.

Derfor er der pt. i Danmark negativ rente, for at undgå de placerer der deres penge der kort fortalt.

Indtil den 08.03.2015 hvor EURO banken begynder at trykke nye penge i stor stil vil presset på kronen stige dag for dag, Og indtil da kan kursen på fx. THB sagtens blive ringere end lige pt. Set med økonomiske øjne er det ikke de store handler der presser kronen mod THB. Men det er en del af et stort spil som kører lige pt.

Når de nye sedler begynder at strømme ud falder der ro på, men kun indtil fx der sker noget i Grækenland, rygterne siger at de har tryk Drachmer og er klar til at vende tilbage til deres gamle mønt Grin.... Og så videre, det er det der driver valutaerne lige pt, ikke de gamle regler om samhandel etc.

Men sålænge DKK er bundet til Euro vil alt være som nu. Lykkedes det derimod for spekulanterne at presse kronen ud af EURO båndet vil kursen på THB vælte ned, men det er ikke sandsynligt

Lige pt er det bare at håbe fokus fra kronen direkte forsvinder her midt i marts og tingene vender tilbage til normalen. Indtil da lad være med at hæve/veksle flere THB end højest nødvendig. For THB vil vende tilbage til omkring det niveau hvor den altid har ligget.

Ved godt det er et lidt kedeligt tørt indlægLOL LOL med hvad Smile

buick
Inden i piver for meget over kursen så husk lige at vi i mange år har fået for mange baht for kronen i forhold til den naturlige kurs på lidt over lidt under fire baht pr krone
Alle urolighederne her nede og alle de økonomiske problemer i Europa har længe givet os en alt for god kurs
Det kan godt være EU uro kan give lidt bedre kurs en kort periode igen men jeg tro vi må se i øjnene at kursen vil vende tilbage til normalen specielt nu der er ro i Thailand og der komer afslutning på Grækenland

Kim Ludvigsen
Hymmer, jeg tror, at du blander to forskellige ting sammen. Du har helt ret i det med den danske rente og presset mod kronen. Det har bare ikke noget at gøre med kursen. Kronen har jo netop ikke rokket sig i forhold til euro. Og euroens kurs mod baht påvirkes ikke af spekulation mod Danmark.

Noget af kursfaldet skyldes derimod det, som du også nævner, nemlig at Den Europæiske Centralbank, ECB, har annonceret et stort opkøbsprogram af statsobligationer. Faldet ned til omkring 5,10 var dog sket inden dette blev annonceret, men mon ikke en stor del af det efterfølgende fald har forbindelse med opkøbsprogrammet.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Hymmer
@ Kim

Det jeg skriver er at det pt. er et spil der kører. Kronen presses pga. samhørighed med EURO'en. Kan spekulanterne klemme dem fra hinanden er der enorme summer at tjene.

Men dette pres koster derfor skal der hentes på andre handler, og der kommer THB ind i billedet. Det er i den store verden i lille valuta, men handler der kan give et hurtigt afkast. Hvis du kigger på verden som helhed er det de små valutaer der presses op. I går fx. hvor THB steg omkring 1 % point. var det på utrolig få handler.

Det er et enormt tørt emne, medmindre man enten selv investerer eller er fx. er uddannet økonom.

Det er en kompleks verden som burde styres af BNP., men som altid har været et lykkerider markedet for dem der tør og har midlerne. Jeg ved ikke om du kan huske tiden med krones devaluering mere eller mindre konstant igennem en årrække. Det er bla. en af årsagerne som bruges af fortalerne for EURO'en . Nu har det bare vist sig at grundpillerne for EORO'en slet ikke er tilstede, samt de stor Hegde fonde er kommet på banen, med enormt store kasser og villighed til at gamble.

For lige til slut at tage den med DKK og THB.

Der er negativ rente i DK og positiv i Thailand. Så har du postet mange penge i at presse kronen skal tabes hentes ind et sted. Og det sker i de lande hvor renten er positiv. Men du smider ikke alle pengene fra det store pres på kronen/EURO på en lille valuta, men spreder dem ud over mange. De lande der rammes af disse tiltag er nød til at sælge for de er jo på ingen måde int. at deres valuta bliver kunstig høj, er jo dårlig for eksporten. Men det at købe/sælge sin egen valuta er dyrt, så vælger man selvfølgelig at prioritere de lande hvortil ens eksport er stor. Og desværre er Thailands eksport til Danmark ikke af en størrelsesorden så de vil bruge tid og kræfter på at holde kursen nede. Så de lader den svømme lige pt. velvidende at der helt sikkert sker et eller andet som gør at kursen normaliseres af sig selv

Kim Ludvigsen
@ Hymmer

Du har sådan set ret i de enkelte ting, du skriver. Det er blot sammenkoblingen, som du tager fejl med. Presset mod kronen har intet at gøre med kursen på kroner/baht. Det kan jo også tydeligt ses af, at baht også er faldet i forhold til euro og andre europæiske valutaer, mens kronen ligger klippestabilt over for euro.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Hymmer
@Kim

Cool Lidt ret er da trods alt noget Grin

Men tro mig når jeg siger at Kursen på THB indirekte skyldes presset på kronen.

Det er lidt som om at stå i kø efter vandmeloner for det vil alle have, men på trods af dette sætter vandmelon sælgeren ikke prisen op, fordi han ved at i sidste ende kan han komme til at tabe på det..

Nogle gider så ikke stå i kø, og opdager at der er en alm. melon sælger ved siden af, han ser at flere og flere vil have hans vare så han sætter prisen op, han har ikke noget at tabe lige pt. han havde jo ingen kø.

Efter en lang dag koster vandmelon stadig 1 kr, hvorimod alm. melon er steget til 1,10 kr.

Næste dag starter vi forfra, men hvor folk der ikke gider stå i kø efter vandmelon ikke køber alm. melon den dag men æbler,, gør den alm. melon sælger det han kan sætter prisen ned til 1 kr igen. men æblerne steget til 1,10 osv osv.

Havde der ikke været et run på vandmeloner, så havde priserne på hhv. alm. melon og æbler været upåvirkede

Det er den slags effekt jeg snakker om omkring de småvalutaer.

Det er ligesom at være tutor igen Grin

Og Kim du dejligt du stiller dig tvivlende eller er uenig. Kan være vi er uenige eller man udtrykker sig dårligt Cool

Kim Ludvigsen
Vi er uenige om angrebets påvirkningen af kursen - vandmeloner eller ej Grin

Prøv at gå lidt tilbage i tiden. Kursfaldet (det seneste fra ca. 5,10) skete efter annonceringen af opkøb og før angrebet mod kronen. Angrebet mod kronen er desuden aftagende, men kursen fortsætter med at falde. Der er simpelthen ikke sammenhæng mellem angreb og krone-/bahtkurs. Og som sagt, er det jo ikke kun kronen, der er forringet i forhold til baht.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

bannok
dollaren er steget, og bathen er på en eller anden måde forbundet til dollaren, det kan være en af forklaringerne, hvorfor vi for så lidt beth for vores danske kroner.
Livet er for kort til at bekymre sig over svingende valutakurser, jeg har været lønnet i udenlandsk valuta,(pund og dollar) de sidste 15 år, og sommetider vinder du og sommetider taber du lidt, sådan er det, du kan ikke gøre andet ved det end at regulere dine udgifter efter indtægterne.
I øjeblikket får jeg mellem 10000 og 15000 mere danske kroner om måneden i løn, p.g.a. den høje dollerkurs i forhold til kroner, jeg nyder det så længe det varer, men jeg græder ikke snot, når det går den anden vej igen, det kan ikke betale sig, fordi du kan intet gøre i det her sammenhæng, man hører godt nok om folk der gør dit og dat, når de veksler o.s.v. men det er små ører vi snakker og til forskel.

Hymmer
@ KIm

Hvis får lidt tid til over så tjek den her side :[url] http://www.valuta...ltime.aspx [/url]

Bare indtil du ser hvor få handler der sker med THB-DKK i forhold til mange af de andre.

Og det er der jo selvfølgelig ikke så meget at gøre ved, anden end notere sig at forholdet imellem THB og DKK udhules fordi der spekuleres er sgu da træls, for at sige det på godt jysk Grin

Spring til debat: