Se indlæg
 Udskriv debat
OVERLEVELSES ERKLÆRING
hugoboerge
Boes skrev:

Jeg synes nok at Mukkes indlaeg nr 116 burde kunne afslutte denne noget personlige og kedsommelige tvist.

Boes det er fuldstaendig korrekt. I hele forloebet har jeg opgivet de korrekte oplysninger og det beklager jeg selvfoelgelig meget. Ironi kan forekomme.

sudsakhon
1. Du har fået ros for din oplysning om korrekt fremsendelsesmetode. Flot gået. (sidder lige i skabet)

2. Du har fået en forklaring (faktisk flere) på hvorfor alternative fremgangsmåder tilsyneladende også accepteres

Det overgår min fantasi hvorfor du forestiller dig, at argumenterne i 2. afskærer de fine resultater i 1.

Men, hugoboerge
Vi mangler stadig en forklaring på det fordrukne sludder du flere gange har fablet om

Du famler jo rundt.
Er det så svært at forstå, at du intet begreb har om helt grundlæggende juridiske emner

Hvorfor skal man stå i lære så lang tid som håndværker?
Det er nok fordi yngste lærlingen ikke har forstand på faget før han har lært det!

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
hugoboerge
sudsakhon skrev:

1. Du har fået ros for din oplysning om korrekt fremsendelsesmetode. Flot gået. (sidder lige i skabet)

2. Du har fået en forklaring (faktisk flere) på hvorfor alternative fremgangsmåder tilsyneladende også accepteres

Det overgår min fantasi hvorfor du forestiller dig, at argumenterne i 2. afskærer de fine resultater i 1.

Men, hugoboerge
Vi mangler stadig en forklaring på det fordrukne sludder du flere gange har fablet om

Du famler jo rundt.
Er det så svært at forstå, at du intet begreb har om helt grundlæggende juridiske emner

Hvorfor skal man stå i lære så lang tid som håndværker?
Det er nok fordi yngste lærlingen ikke har forstand på faget før han har lært det!

Fordrukkent sludder ? Helt aerligt Sudsakhon - jeg vil saette meget stor pris hvis du med din kanonhoeje intelligens kan fortaelle mig hvad jeg har gjort forkert ved at fortaelle fakta.

Du kommer med utrolig mange gode raad indenfor det felt du kender til som er det juridiske samt et godt og grundigt kendskab til Thailand og det skal du have ros for og det har du ogsaa faeet tidligere.

I denne her traad har du kastet dig ind i noget som du intet kender til.

Jeg har beskrevet de instruktioner jeg faar fra 3 institutioner og det er UD, PFA og ATP. Conrad har chippet ind med at han har yderligere 2 han skal rapportere til.

For alle institutioner gaelder det at man har instrueret om at leveattesten skal fremsendes PER BREV.

Det er de instruktioner som er blevet givet. Det er svaert at argumontere mod saadanne instruktioner.

For en sikkerheds skyld er attesten blevet scannet og fremsendt per e-mail. Det er ogsaa det som Mukke har gjort.

Der kan opstaa situation hvor en pensionist har set sig noedsaget til at fremsende per e-mail og det kunne eksempelvis vaere:

1. Pensionisten bor ude paa Lars Tyndskids mark og modtager leveattesten 2 dage foer UD skal modtage den.

2. Pensionisten bor maaske 50 km til/fra naermeste posthus (kunne godt ligne Lars Tyndskids mark).

[b]Du intet begreb har om helt grundlæggende juridiske emner
[/b

Sudsakhon traaden her handler paa intet tidspunkt om grundlaeggende juridiske emner og det haaber jeg at det er du i stand til at forstaa.

Om jeg har begreb om juridiske emner skal jeg lade vaere usagt men jeg har vaeret udsat for lidt af hvert.

sudsakhon
hugoboerge

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke bare læser et af de 117 gentagne copy/paste hvor jeg har redegjort for hvorfor du tager fejl, hvor du tager fejl, og i henhold til hvilken retsprincip du tager fejl.

Du har faktisk essensen i din fejlopfattelse i det du selv har copy/pastet...I dit eget sidste svar

Det her er en rendyrket juridisk problematik og ikke et spørgsmål om hvad man måtte mene,tænke eller tro.

paulsenp
Uden overhovedet at tage stilling til ret og vrang i denne sag, vil jeg blot minde om, hvad et klogt hoved sagde engang for mange år siden. Det er ikke et korrekt citat, men lidt derhenad.

"Jo mere man lærer, jo flere huller finder man i ens viden".

Det gælder indenfor alle områder, selv der hvor man regner sig selv for "ekspert" efter at have fået "verdens bedste uddannelse" og flere års erfaring. Man kan stadig finde "klamphuggere", der måske på bare et enkelt punkt kan udvide ens viden en anelse.
Peter

hugoboerge
sudsakhon skrev:

hugoboerge

Det her er en rendyrket juridisk problematik og ikke et spørgsmål om hvad man måtte mene,tænke eller tro.

Hvori bestaar det juridiske naar det traaden drejer sig om er at fremsende en attest samt der er helt klare instruktioner om hvordan fremsendelse skal finde sted.

Sudsakhon det er meget enkelt og hvis man foelger reglerne kan det ikke gaa helt galt. Jeg foelger de regler som der er blevet nedlagt i de instruktioner der er i foelgebrevet,

Det formoder jeg at du ogsaa vil goere ? Eller vil du ringe til myndigheden og sige "jeg har en juridisk uddannelse, jeg vil vaere anderledes end de andre" ?

Med venlig hilsen.

Bade-Dyr
hugoboerge skrev:

sudsakhon skrev:

hugoboerge

Hvori bestaar det juridiske naar det traaden drejer sig om er at fremsende en attest samt der er helt klare instruktioner om hvordan fremsendelse skal finde sted.

Sudsakhon det er meget enkelt og hvis man foelger reglerne kan det ikke gaa helt galt. Jeg foelger de regler som der er blevet nedlagt i de instruktioner der er i foelgebrevet,

Det formoder jeg at du ogsaa vil goere ? Eller vil du ringe til myndigheden og sige "jeg har en juridisk uddannelse, jeg vil vaere anderledes end de andre" ?

Med venlig hilsen.

Jeg følger dem åbenbar ikke, da jeg i 2012, 2013, 2014 KUN har indsendt dem over internettet, Og det har været NOK. Og ja Hugo, jeg bor fast i Thailand (det går du jo en del op i, Om dem der svare gøre dette)

Bare fordi det står i brevet, er det ikke det samme som at sige det er den ENESTE muligheder.

Sender da også min leve attest, Civilstand attest over nettet i år, Så må vi se om de siger jeg skal sende det med brev posten.

Den gang jeg fik brev fra min Bank også omkring at hjemsende Kopi af pas, lejekontrakt, en regning i led med den undersøgelse Skat / regering indførte for noget tid siden, Stod der også i brevet at jeg skulle bruge svarkurvetren.

Jeg sendte en mail til Dansk Bank og spurgte om jeg ikke kunne sende det over nettet, Da det var en del nemmere, Og JA selvfølge kunne jeg da det.

hugoboerge
Bade-Dyr skrev:

hugoboerge skrev:

sudsakhon skrev:

hugoboerge

Med venlig hilsen.

Jeg følger dem åbenbar ikke, da jeg i 2012, 2013, 2014 KUN har indsendt dem over internettet, Og det har været NOK. Og ja Hugo, jeg bor fast i Thailand (det går du jo en del op i, Om dem der svare gøre dette)

Bare fordi det står i brevet, er det ikke det samme som at sige det er den ENESTE muligheder.

Sender da også min leve attest, Civilstand attest over nettet i år, Så må vi se om de siger jeg skal sende det med brev posten.

Den gang jeg fik brev fra min Bank også omkring at hjemsende Kopi af pas, lejekontrakt, en regning i led med den undersøgelse Skat / regering indførte for noget tid siden, Stod der også i brevet at jeg skulle bruge svarkurvetren.

Jeg sendte en mail til Dansk Bank og spurgte om jeg ikke kunne sende det over nettet, Da det var en del nemmere, Og JA selvfølge kunne jeg da det.

Saa er det hele jo i skoenneste orden, tillykke med det.

Vi er alle forskellige. Jeg foelger de instruktioner der bliver angivet og saadan er det.

Bjarne
paulsenp skrev:

Uden overhovedet at tage stilling til ret og vrang i denne sag, vil jeg blot minde om, hvad et klogt hoved sagde engang for mange år siden. Det er ikke et korrekt citat, men lidt derhenad.

Det gælder indenfor alle områder, selv der hvor man regner sig selv for "ekspert" efter at have fået "verdens bedste uddannelse" og flere års erfaring. Man kan stadig finde "klamphuggere", der måske på bare et enkelt punkt kan udvide ens viden en anelse.

Vidunderligt kloge ord, som måske burde stå og blinke i alle regnbuens farver over ethvert debatforum. Hvis de efterleves af alle - ingen nævnt, ingen glemt - kan vi måske slippe for ganske meget selvforherligende og selvpromoverende vås.

sony
Bjarne skrev:

paulsenp skrev:

Vidunderligt kloge ord, som måske burde stå og blinke i alle regnbuens farver over ethvert debatforum. Hvis de efterleves af alle - ingen nævnt, ingen glemt - kan vi måske slippe for ganske meget selvforherligende og selvpromoverende vås.

Ja det sgu nok det klogeste der er skrevet i den her tråd Pfft
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

sudsakhon
hugoboerge
Jeg vil så hjertens gerne forklare..

Men du lukker af.

Indlæg #122 opsummerer essensen, men ellers er der udførligt forklaret i flere tidligere indlæg

hugoboerge
sudsakhon skrev:

hugoboerge

Men du lukker af.

Indlæg #122 opsummerer essensen, men ellers er der udførligt forklaret i flere tidligere indlæg

Der intet at forklare fra Sudsakhon.

Jeg lukker af fordi jeg goer det rigtige i foelge de instruktioner der bliver givet.

I dag har jeg modtaget brev fra Udbetaling Danmark med overskrift "Pensionsmeddelelse - folkepension" og jeg formoder at det aerede medlem Sudsakhon ligeledes har modtaget sit brev eftersom han ifoelge hans egen profit er 78 aar gammel. Jeg gentager syv-ti-otte.

Det fortaeller lidt om mandens integritet.

Der er vist ikke mere at sige om det. Saa Sudsakhon hold nallerne vaek fra noget du ikke har forstand paa og saa slutter jeg her.

OleH
hugoboerge skrev:

sudsakhon skrev:

hugoboerge

Men du lukker af.

Jeg lukker af fordi jeg goer det rigtige i foelge de instruktioner der bliver givet.

I dag har jeg modtaget brev fra Udbetaling Danmark med overskrift "Pensionsmeddelelse - folkepension" og jeg formoder at det aerede medlem Sudsakhon ligeledes har modtaget sit brev eftersom han ifoelge hans egen profit er 78 aar gammel. Jeg gentager syv-ti-otte.

Der er vist ikke mere at sige om det. Saa Sudsakhon hold nallerne vaek fra noget du ikke har forstand paa og saa slutter jeg her.

Og hvad skal man så sige til, at du "slutter her" ?

Af hjertet tak !

hugoboerge
OleH skrev:

hugoboerge skrev:

sudsakhon skrev:

hugoboerge

Men du lukker af.

Af hjertet tak !

Og saa haaber jeg at det "juridiske orakel" som ikke kender en s... til emnet vil afholde sig fra at kommentere paa noget som han ikke har forstand paa. Han er trods alt 78 aar gammel.

OleH - hvis du kan dokumentere noget som helst som har vaeret forkert i min beskrivelse af forretningsgangen mht til leveattest saa venligst forklar. Tak.

OleH
hugoboerge skrev:

OleH skrev:

hugoboerge skrev:

sudsakhon skrev:

hugoboerge

Men du lukker af.

Af hjertet tak !

Og saa haaber jeg at det "juridiske orakel" som ikke kender en s... til emnet vil afholde sig fra at kommentere paa noget som han ikke har forstand paa. Han er trods alt 78 aar gammel.

OleH - hvis du kan dokumentere noget som helst som har vaeret forkert i min beskrivelse af forretningsgangen mht til leveattest saa venligst forklar. Tak.

Jeg tænkte jo nok, at man ikke kunne stole på dig, da du skrev: "og så slutter jeg her" CoolRolll

hugoboerge
OleH skrev:

hugoboerge skrev:

OleH skrev:

hugoboerge skrev:

sudsakhon skrev:

hugoboerge

Men du lukker af.

Af hjertet tak !

Jeg tænkte jo nok, at man ikke kunne stole på dig, da du skrev: "og så slutter jeg her" CoolRolll

Jeg stiller dig faktisk et spoergsmaal om at komme med en forklaring, det er meget enkelt og ikke svaert at forstaa.

Man kan godt stole paa mig, men naar der dukker noget op som i det her tilfaelde saa OleH venligst forklar dig ud af det her. Mange tak.

Men hvis man naerlaeser "jeg slutter her" er det i forbindelse med en person som mener han er utrolig klog og altvidende, men som skulle have holdt nallerne vaek fra et emne han ikke har en s... forstand paa.

Det er utrolig traettende det her at man i et forum som det her fortaeller om ens erfaaring og som foelger de regler som er nedlagt at der saa dukker nogle "altvidende" personer op som ved bedre end alle andre. Disse "altvidende" personer kender intet, absolut intet til det emne der diskuteres her.

OleH
hugoboerge skrev:

Jeg stiller dig faktisk et spoergsmaal om at komme med en forklaring, det er meget enkelt og ikke svaert at forstaa.

Der er gjort adskillige forsøg på at forklare dig, hvordan det hænger sammen, men du forstår det jo ikke !

Nå, men nu skal jeg scanne min leveattest og have den sendt via E-Boks ! Cool

hugoboerge
OleH skrev:

hugoboerge skrev:

Der er gjort adskillige forsøg på at forklare dig, hvordan det hænger sammen, men du forstår det jo ikke !

Utroligt at du har modtaget den allerede ?

Good night and good luck.

OleH
hugoboerge skrev:

OleH skrev:

hugoboerge skrev:

Jeg har selvfølgelig hentet den på borger.dk !

https://www.borge...cbd06ca210

hugoboerge
OleH skrev:

hugoboerge skrev:

OleH skrev:

hugoboerge skrev:

Jeg har selvfølgelig hentet den på borger.dk !

https://www.borge...cbd06ca210

Med stregkode og det hele ? Med alle oplysininger omkring din person ?

Spring til debat: