Se indlæg|
Slut med visarun ?
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 03/04-2007 07:03
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Goddag. Er lige kommet hjem fra 4 dage i Kuala Lumpur i Malaysia. Afleverede mit pas Fredag og Mandag var der endnu et stempel, saa endnu engang ingen problemer. ![]() ![]() Udsigten fra vores hotelvaerelse..............Flot....Ikk' ? Mvh. Suk...................
Redigeret af Suk Rak Ning d. 03/04-2007 07:10 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| larsen99 |
Lagt på d. 03/04-2007 08:22
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 372 |
Suk skrev: Jo, og udsigten fejler heller ikke noget Goddag. Er lige kommet hjem fra 4 dage i Kuala Lumpur i Malaysia. Afleverede mit pas Fredag og Mandag var der endnu et stempel, saa endnu engang ingen problemer. ![]() ![]() Udsigten fra vores hotelvaerelse..............Flot....Ikk' ? Mvh. Suk................... ![]() ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 03/04-2007 09:17
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Rigtig flotte billeder Suk ![]() mvh rinpoche |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/04-2007 09:53
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Uha der er dælme flot der Gode billeder suk bamsen |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 03/04-2007 18:03
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Flotte billeder Suk! Ogsaa godt at hoere at Malaysia stadig ikke giver problemer. Skaal! |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 18/06-2007 07:46
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Som flere her har erfaret er der nu kommet strammere follow up paa om man har en gyldig udrejsebillet naar man rejser ind i Thailand uden visa. Har man turist visa/non-em visa er der ingen krav om at fremvise billet. En printet online reservation med Airasia er som regel fint - og den billet kan man aendre dato paa for 500 Baht og bruge flere gange. SKaal! |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 18/06-2007 16:39
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Jeg ved godt det er lidt sent at komme med kommentar, men jeg faar "nyt fra Danmark" 4 gange om aaret og i dec. udg. staar der om visarun og jeg siterer . Overskrift: VISA-HUL I THAILAND LUKKET. Artiklen som lyder. Den 1. okt indfoerte Thailand nye visaregler. Stoerste aendring er, at det ikke er muligt at forlaenge sit 30 dages visum i en uendelighed. Tusinvis af udlaendinge har i aarvis foretaget de saakaldte "visa-runs", altsaa hurtige besoeg til nabolandene eller graensebyer for at faa forlaenget deres visa en gang om maaneden. Mange af dem har boet og arbejdet i Thailand som laerer, kunstner, forretningsfolk uden at betale skat, men det er dem, Thailand nu vil af med. I fremtiden kan man max. faa forlaenget sit visum to gange. Efter m90 dages ophold skal man vaere ude af landet i mindst 90 dage, foer man kan soege nyt 30 dages visum. Danske turister faar fortsat turistvisum ved ankomst, og folk der vil opholde sig i laengere tid kan fortsat soege arbejdstilladelse eller pensionistvisum. Thailand mer desuden begyndt at slaa ned paa smaa virksomheder, der ikke giver overskud eller hvis egenkapital er under en million bath. Skrevet af Lasse Noergaard, Chiang Mai, for Nyt Fra Danmark. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 19/06-2007 05:15
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Man faar ikke "turistvisum ved ankomst" men istedet 30 dages visa-free-entry. Et turistvisum udestedet kun af oversoeiske ambassader. Artiklen skriver foerst om 90 dages reglen, og derefter "Danske turister faar fortsat turistvisum ved ankomst" - det passer jo saa heller ikke hvis turisten har vaeret her 90 dage i en 180 dages periode. Den slags artikler forvirrer ofte mere end de goer godt. Skaal! |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 19/06-2007 06:10
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej Ben Hvis det er forkert, det som Lasse Noergaard skriver, skal han da have det at vide, da han er vores kilde til Danmark. Han har tlf. 053358146 og fra DK +66 53 358 146 Hans e-post: Jeg haaber du vil skrive til ham. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 06/08-2007 10:43
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Go'dag. Er der nogen der ved hvordan Laos forholder sig mht. at give 3 md. visa, efter jeg er flyttet laengere op i landet vil det jo vaere nemmer for mig at ta' over venskabsbroen, frem for at ta' til Malaysia.... ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 06/08-2007 11:44
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Har faaet svar paa mit ?, der skulle ikke vaere problemer........
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 07/08-2007 12:43
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Held og lykke med det Suk - fra hvad jeg har hoert skulle det ikke vaere noget problem der. Dog ikke helt sikker paa hvilket visum du mener? Non-em O baseret paa aegteskab eller mener du blot turist visa(2 mdr+1md forlaengelse i Thailand = 3 mdr)? Uanset hvad; saa laenge du har papirerne i orden skulle det ikke vaere nogetproblem der. I modsaetning til Phnom Penh ambassaden der ikke gider at roere en finger hvis de kan slippe for det. Skaal! |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 09/08-2007 07:16
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Der er ingen pb i Vietiane, Laos. Man afleverer passet og den foelgende dag afhenter man det igen. Man kan tage flyveren fra Bkk til Udon Thani kl. 6 om morgenen (Nok Air), og flyve hjem kl. 5 om eftermiddagen naeste dag (Air Asia). Fra lufthavnen i Udon tager man en minibus til broen. Der skifter man til en saerlig bus der kun krydser broen. Paa den anden side af broen i Laos skal man forhandle sig frem til en pris ind til byen (med taxi). Man er fremme tids nok til at naa ambassaden samme dag (foer 12 middag). Naeeste dag henter man sit pas kl. 1 om eftermiddagen. Og saa gaar turen mod lufthavnen i Udon... I Phnom Phen, Cambodia tager det 3 dage at faa lavet sit visa...og saa kan man tilmed kun goerer det en gang. Her faar man stemplet i passet at man ikke skal soege om flere visaer i Phnom Phen. (Og man faar naesten kastet passet i hovedet ved afhentning ) |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 27/08-2007 10:26
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Go' dag igen. Er der nogen der ved, hvor og hvordan man ta'r paa visarun naar man bor i Phitsanulok, er der ikke sted i Tak-provinsen......Jeg taenker selvfoelgelig paa " Burma " Paa forhaand tak............. Det er kun et md. stamp jeg skal ha'.
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 27/08-2007 11:28
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Har faaet svar paa mit spoergsmaal, det er i Mae sot som ligger ca. 80 km. fra Tak. Tak til Ole ..
Redigeret af Suk Rak Ning d. 27/08-2007 11:29 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 25/09-2007 05:33
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Go' dag til alle.... Saa er det i dag, at det er tid til det store visa-run ( Laos ). Er der nogen der ved hvor i VIENTIANE ambasaden ligger, er graenseovergangen aaben 24 timer i doegnet, er der problemer med at faa sin bil med over og er der nogen der ved, hvor der ligger et billigt hotel i naerheden af ambasaden ( Det er jo kun en enkelt overnatning ) Paa forhaand TAK !.................. ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 25/09-2007 06:06
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Vietiane er ikke ret stor og det er let at finde rundt. Spørg på gaden eller tag en taxa ![]() De fleste hoteller ligger ved springvandet eller langs floden. Koster typisk under 20$US... |
|
|
|
| joensen |
Lagt på d. 29/10-2007 01:27
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 142 |
Hvis du som dansker er gift med en Thaikvinde, kan du få et 1 års visa (non immigrant o, med multiple entry) fra den Thailandske ambassade i Danmark for 900 dkk, du skal blot vise en vielsesattest og din kone skal skrive bag på kopien at i stadig er sammen i Thailand. Ingen spørger efter bankgaranti eller kontoudtog eller anden økonomisk dokumentation, har selv lavet sådan et visa i september i å, og vil også gore sådan i fremtiden. Alt det ælv og kævl man hører her og alle andre steder om visa problemer er skam lidt for meget, livet skal leves uden for mange problem og brok, nogle gang har jeg mistanke om at de personer der har alle de her visa problemer er nogle lyssky objekter eller noger i den henretning. Vi lever i et skuespil indtil vi opdager at det faktisk er livet. |
|
|
|
| Nikolaj Gregersen |
Lagt på d. 29/10-2007 02:35
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
Argh! Gode nyheder Joensen! Nu har jeg gjort alt hvad der stod i min magt for at få arbejdstilladelse, og det gik selvfølgelig ikke. Jeg har med vilje trukket bryllupper ud i langdrag, da jeg ville gøre det ordentligt, istedet for en formel ting på papiret. Tror du at jeg kan få lavet det visum på den danske ambassade, når ejg kommer tilbage, og er blevet gift med Jay? MVh Nikolaj |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 29/10-2007 08:10
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Joensen. Nu er jeg ikke gift endnu, har heller ingen arbejdstilladelse da jeg ikke foeler jeg er skabt til at arbejde, saa jeg maa ty til alle de her visa-runs..........Tillykke med at du ikke er LYSSKY, men derimod en mand med orden i tingene..............Jeg skal lige ud at tale i den store telefon....... Mvh. den anonyme...
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 




















)