Se indlæg|
Skattefolkene slår til i usædvanlig aktion i Kastrup Lufthavn
|
|
|
Lagt på d. 26/07-2010 11:33
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Der skal penge i kassen så cheferne i kommunerne kan gå på noma. http://www.dr.dk/...104040.htm lindy |
|
|
|
|
Lagt på d. 26/07-2010 11:48
|
|
Nu er det vel også lidt dumt at havde mange kontanter på sig ved udrejse. Er det ikke max. ca. 75000 kr. (modværdien af 10000 euro). Men har man kontanter med, så er det bedste bevis på at det er lovlige penge, vel den, at man tager hævebonnen med fra bank. Har fornylig selv oplevet et mindre krydsforhør i banken, da jeg ville indsætte 50000 kr. i kontanter på min konto, Det gik dog, men det er jo de nye kontrolregler vedr. hvidvaskning af "sorte" penge. En konto i thailandsk bank bliver vistnok løsningen, eller? |
|
|
|
|
Lagt på d. 26/07-2010 11:50
|
|
en konto i thailand er absolut en god ide, vi overfører stille og roligt 2-3000 om måneden til min kones konto uden problemer det løber jo op i løbet af et år, og så er de der uden spørgsmål når vi kommer derned |
|
|
|
| hsn |
Lagt på d. 26/07-2010 12:31
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Webmaster skrev: Ja det kan man sikkert, men blandt andet i min egen familie er der en del ældre familiemedlemmer som end ikke er i stand til at tænde en PC, så at begynde at ævle om netbank og nemid er på forhånd en håbløs opgave. Desuden så vækker disse tiltag om meldepligt, medbringe billede-id, visitationer på offentlig steder osv desværre også nogle grimme minder hos dem, da de er så gamle at de har prøvet det før. Der findes et utal af løsninger, og et utal af undskyldninger. Vi ville aldrig blive enige. |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 26/07-2010 12:53
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
lindyras skrev: Der skal penge i kassen så cheferne i kommunerne kan gå på noma. http://www.dr.dk/...104040.htm lindy Sgu´bedre hvis de gik i koma! ![]() PL |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 26/07-2010 12:56
|
Ezal skrev: en konto i thailand er absolut en god ide, vi overfører stille og roligt 2-3000 om måneden til min kones konto uden problemer det løber jo op i løbet af et år, og så er de der uden spørgsmål når vi kommer dernedLige til den dag hvor de rekvirerer kontoudtog 5 år tilbage, og derefter vurderer at du ikke havde råd til at sende de penge, og at de derfor må betragtes som SORTE! Den totale kontrol ER på vej. PL Redigeret af PL d. 26/07-2010 12:57 |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 26/07-2010 13:02
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Cepos anklager kommuner for DDR metoder. http://borsen.dk/...toder.html sjældent er jeg enige med Cepos, men her er jeg i den grad. Jeg undrer mig til stadighed over at vi aldrig har haft så mange regler og så meget kontrol og overvågning som under en borgerlige-liberale regering. Men man vender sig vel til det, ligesom borgerne i DDR. |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 26/07-2010 13:09
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
så længe nogen snyde og andre skal betale for det er der behov for kontrol
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 26/07-2010 13:15
|
Sålænge solidariteten og sammenhængskraften i stammesamfundet Danmark er på retur, er der brug for kontrol! Endvidere er der ingen politikere der tør indrømme at vi slet ikke har råd til velfærdssamfundet! Alle har snablen i den fælles kasse, så det er jo et stort vælgerpotentiale man skal stryge med hårene og bilde løgne ind. PL |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 26/07-2010 13:27
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
Sgu´bedre hvis de gik i koma! PL[/quote] KOMA: Er det en ny bank? ![]() ![]() |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 26/07-2010 13:41
|
Ja, Bøllebanken!![]() PL |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 26/07-2010 13:55
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
hsn skrev: Der findes et utal af løsninger, og et utal af undskyldninger. Vi ville aldrig blive enige. Hvad er undskyldningen for alle disse krænkelser som er blevet standard i den seneste tid ? Jeg er født i den fri verden og sådan ser jeg gerne at det fortsætter. Såfremt jeg ønskede diktatoriske og stalinistiske tilstande så var jeg nok smuttet til Nordkorea eller DDR i sin tid og blevet der. Problemet er at nu bliver lignende tilstande trukket ned over hovedet på os der hvor vi er født og burde have hjemme. Og en krænkelse bliver ikke mindre af at man lige "opfinder" en lov som retfærdiggør krænkelsen (føj for en måde at føre politik på). I min optik så står jeg som dansk statsborger til ansvar overfor en dommer, og ikke for alle mulige andre nærmest selv-udnævnte stasi-agenter og modstandere af den fri verden. Jeg er ikke interesseret i at bøje nakken og leve på knæ som millioner af mennesker har gjort i lande som Nordkorea, DDR, Sovjet, Cuba, mellemøstlige diktaturer og så videre i den dur. Jeg er ikke interesseret i at skulle tilpasse mig alle mulige påfund som er lavet for at tilfredsstille små konger i diverse hel og halv-offentlige institutioner som er nødsaget til at chikanere flest muligt for at gøre sig berettet til sin hyre. Jeg er ikke interesseret i at skulle komme hverken med løsninger, undskyldninger eller forklaringer på dit og dat fordi man ikke længere er et frit menneske i det land som man er født i. Problematikken er ganske princippel og kan vel koges ned til om systemet er til for befolkningen eller om befolkningen er til for systemet. Desuden så har devisen altid været at man er uskyldig indtil det modsatte er bevist, men dette retsprincip er ganske enkelt blevet kastet i grams på få år og i dag er du overfor disse stasi-agenter skyldig indtil du har dokumenteret det modsatte på den ene eller anden måde. Nej, vi bliver ikke enige. Der er en verden til forskel mellem vores tankegang. Det er simpelthen den største trussel mod Danmark siden 1945 og det Danmark som vi kender, og det sker lige nu om ørene på os mens halvdelen af befolkningen sidder intetanende med åben mund og ser vild med dans eller lignende i tv. Bemærk venligst at jeg ikke er fortaler for at kriminelle skal slippe fri og hele samfundet skal ende i anarki. Det jeg alene udtaler mig om er at uskyldige bliver krænket uretmæssigt og metoden med at "indfange" bundter af befolkningen og "si" dem for at se hvor mange "overtræder" der bliver siddende i sien. Jeg ser hellere et godt gammeldags opklaringsarbejde hvor man går alene efter den kriminelle og dermed ikke på nogen måde chikanere og krænker de uskyldige unødigt. Jeps, ved godt at lidt flere kriminelle vil slippe på den måde men ser hellere en kriminel som slipper end en uskyldig bliver krænket. Og at der ikke vil være politi nok til at løfte de opgaver kan vi også godt blive enig om, men det er trods alt et problem som kan løses f.eks. ved at flytte resurser fra stasi-agenterne til politiet. Det vigtige er at arbejdet med at få ram på de kriminelle forgår på en ordentlig måde som ikke anfægter lovlydige borgere på nogen måde. Redigeret af Webmaster d. 26/07-2010 14:08 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 26/07-2010 15:00
|
Godt brølt Webmaster, noget af det bedste jeg længe har læst her på DTW. Hvis man har mistanke om at der foregår noget kriminelt og ulovligt, så gå efter det efter reglerne, den der grønthøster metode som man har gang i er usmagelig. Det er blevet sådan med tankegangen at man er krimininel indtil man har bevist det modsatte. Det er fuldstændigt at vende op og ned på hvordan en retsstat fungerer. Redigeret af natty d. 26/07-2010 15:03 |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 26/07-2010 15:13
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Webmaster skrev: hsn skrev: Der findes et utal af løsninger, og et utal af undskyldninger. Vi ville aldrig blive enige. Hvad er undskyldningen for alle disse krænkelser som er blevet standard i den seneste tid ? Jeg er født i den fri verden og sådan ser jeg gerne at det fortsætter. Såfremt jeg ønskede diktatoriske og stalinistiske tilstande så var jeg nok smuttet til Nordkorea eller DDR i sin tid og blevet der. Problemet er at nu bliver lignende tilstande trukket ned over hovedet på os der hvor vi er født og burde have hjemme. Og en krænkelse bliver ikke mindre af at man lige "opfinder" en lov som retfærdiggør krænkelsen (føj for en måde at føre politik på). I min optik så står jeg som dansk statsborger til ansvar overfor en dommer, og ikke for alle mulige andre nærmest selv-udnævnte stasi-agenter og modstandere af den fri verden. Jeg er ikke interesseret i at bøje nakken og leve på knæ som millioner af mennesker har gjort i lande som Nordkorea, DDR, Sovjet, Cuba, mellemøstlige diktaturer og så videre i den dur. Jeg er ikke interesseret i at skulle tilpasse mig alle mulige påfund som er lavet for at tilfredsstille små konger i diverse hel og halv-offentlige institutioner som er nødsaget til at chikanere flest muligt for at gøre sig berettet til sin hyre. Jeg er ikke interesseret i at skulle komme hverken med løsninger, undskyldninger eller forklaringer på dit og dat fordi man ikke længere er et frit menneske i det land som man er født i. Problematikken er ganske princippel og kan vel koges ned til om systemet er til for befolkningen eller om befolkningen er til for systemet. Desuden så har devisen altid været at man er uskyldig indtil det modsatte er bevist, men dette retsprincip er ganske enkelt blevet kastet i grams på få år og i dag er du overfor disse stasi-agenter skyldig indtil du har dokumenteret det modsatte på den ene eller anden måde. Nej, vi bliver ikke enige. Der er en verden til forskel mellem vores tankegang. Det er simpelthen den største trussel mod Danmark siden 1945 og det Danmark som vi kender, og det sker lige nu om ørene på os mens halvdelen af befolkningen sidder intetanende med åben mund og ser vild med dans eller lignende i tv. Bemærk venligst at jeg ikke er fortaler for at kriminelle skal slippe fri og hele samfundet skal ende i anarki. Det jeg alene udtaler mig om er at uskyldige bliver krænket uretmæssigt og metoden med at "indfange" bundter af befolkningen og "si" dem for at se hvor mange "overtræder" der bliver siddende i sien. Jeg ser hellere et godt gammeldags opklaringsarbejde hvor man går alene efter den kriminelle og dermed ikke på nogen måde chikanere og krænker de uskyldige unødigt. Jeps, ved godt at lidt flere kriminelle vil slippe på den måde men ser hellere en kriminel som slipper end en uskyldig bliver krænket. Og at der ikke vil være politi nok til at løfte de opgaver kan vi også godt blive enig om, men det er trods alt et problem som kan løses f.eks. ved at flytte resurser fra stasi-agenterne til politiet. Det vigtige er at arbejdet med at få ram på de kriminelle forgår på en ordentlig måde som ikke anfægter lovlydige borgere på nogen måde. Kunne ikke være mere enig! Michael B Kristensen
|
|
|
|
| hsn |
Lagt på d. 26/07-2010 16:15
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Wow Web... Du kunne simpelthen ikke misforstå mit indlæg hårdere end det der... Jeg snakker om betalingsløsninger og intet omkring kontrollen. Men ja dit indlæg er da godt, da du argumenterer godt... Om vi er enige er en helt anden sag. |
|
|
|
|
Lagt på d. 26/07-2010 21:44
|
|
Er der nogen der har tænkt over hvorfor SKAT sætter ind med al den kontrol? Der er formentlig en godt grund til at lave disse kontroller, og det er formentlig ikke dig eller mig de er ude efter! Vi ved måske alle hvem man forsøge at få fat i, men ingen tør sige det- heller ikke Villy og Helle! |
|
|
|
| MakMak |
Lagt på d. 26/07-2010 22:19
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 89 |
[b]PL skrev: Lige til den dag hvor de rekvirerer kontoudtog 5 år tilbage, og derefter vurderer at du ikke havde råd til at sende de penge, og at de derfor må betragtes som SORTE! Den totale kontrol ER på vej. PL Ja særlig hvis de røde kommer til magten. ![]() |
|
|
|
| lung |
Lagt på d. 26/07-2010 23:15
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 365 |
jeg tilslutter mig WEB`s synspunkter, og jeg kan i mit hovede ikke forstå at man har ansat ekstra personale i kommunerne til kun at forfølge snyd og bedrag..hvorfor i himlens navn kunne man ikke have tilført politiet disse resourser i stedet for..til disse opgaver...så havde det været mere spiseligt for mig i hvert fald.. lung |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 27/07-2010 00:17
|
Interresant at mange siger at det vil blive værre under en anden regering. Måske. hvem ved det. Men det har sgu aldrig været værre. Lad os da prøve noget andet og nyt , det skete også for 7-8 år siden. |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 27/07-2010 01:08
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
Der er kun en ting at gøre nu .... stem liberal alliance ved næste valg
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

det løber jo op i løbet af et år, og så er de der uden spørgsmål når vi kommer derned