Se indlæg
 Udskriv debat
7-årige pige udvises
Webmaster
Boes skrev:

Nogen der har adr til Facebook støttesiden ?

Der er her:
- https://www.faceb...9245865294
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
flyer
Nu vil den kære hr. Bødskov endelig til at ændre lidt på de kolde regler, heldigvis for Im og hendes mor!!!

Men det medføre sikkert at vores lille land så kommer til at have dørene på vid gab, så andre knabt så lødige folkeslag bare kan vælte ind og efterhånden overtage de snart sørgelige rester af lille Danevang :-(

Højt vejr over SydhavsøerneSunflower
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

hugoboerge
flyer skrev:

Nu vil den kære hr. Bødskov endelig til at ændre lidt på de kolde regler, heldigvis for Im og hendes mor!!!

Men det medføre sikkert at vores lille land så kommer til at have dørene på vid gab, så andre knabt så lødige folkeslag bare kan vælte ind og efterhånden overtage de snart sørgelige rester af lille Danevang :-(

så andre knabt så lødige folkeslag bare kan vælte ind

Hvad er andre knapt saa loedige folkeslag ? om jeg maa spoerge.

Bjarke85
hugoboerge skrev:

flyer skrev:

Det er bla. folk fra Iran, Irak, Syrien, Pakistan, Afghanistan, Jugoslavien, Yemen, Jordan, osv. osv. osv. :-)

Det kræver ikke så meget research at opdage hvilke befolkningsgrupper der klare sig godt i DK og hvilke der er ballade med konstant. Loven burde gøre forskel på folk.

hugoboerge
Bjarke85 skrev:

hugoboerge skrev:

flyer skrev:

Det er bla. folk fra Iran, Irak, Syrien, Pakistan, Afghanistan, Jugoslavien, Yemen, Jordan, osv. osv. osv. :-)

Det kræver ikke så meget research at opdage hvilke befolkningsgrupper der klare sig godt i DK og hvilke der er ballade med konstant. Loven burde gøre forskel på folk.

Nu spurgte jeg ikke Bjarke85 men flyer. Men nu Bjarke85 er kommet paa banen igen saa kunne det vaere interessant at vide hvad han har imod Pakistanere eller folk fra Afghanistan og hvem er osv osv osv. Hvor skal man lave "research" for at faa defineret "knapt saa loedige". Givet der er urolige elementer blandt diverse befolkningsgrupper men ligefrem at komme med racistiske bemaerkninger synes jeg personligt ikke om.

Gorgemuld
hugoboerge skrev:

Bjarke85 skrev:

hugoboerge skrev:

flyer skrev:

Nu spurgte jeg ikke Bjarke85 men flyer. Men nu Bjarke85 er kommet paa banen igen saa kunne det vaere interessant at vide hvad han har imod Pakistanere eller folk fra Afghanistan og hvem er osv osv osv. Hvor skal man lave "research" for at faa defineret "knapt saa loedige". Givet der er urolige elementer blandt diverse befolkningsgrupper men ligefrem at komme med racistiske bemaerkninger synes jeg personligt ikke om.

Nu var der ikke rigtig noget racistisk i det der blev skrevet dog.
Og, desværre, har de to herre jo ret, der er folkefærd der ikke passer særlig godt ind i DK, det er ikke deres race, men kultur der er problemet.

hugoboerge
Gorgemuld skrev:

hugoboerge skrev:

Bjarke85 skrev:

hugoboerge skrev:

flyer skrev:

Nu var der ikke rigtig noget racistisk i det der blev skrevet dog.
Og, desværre, har de to herre jo ret, der er folkefærd der ikke passer særlig godt ind i DK, det er ikke deres race, men kultur der er problemet.

Det kan diskuteres om det er racistisk eller ej men det er nu mit synspunkt at det er det og det er ogsaa nedsaettende. Hvis vi saa fortsaetter med kultur saa vil vi ogsaa komme ind paa religion og saa kan vi blive ved.

Nu er lovgivningen som den er og uden hensyn til race, kultur og religion og det tror jeg ikke man kan have noget imod.

Det er en kedelig sag omkring Im og hendes mor og forhaabentlig bliver beslutningen aendret.

Men vi som gaester i Thailand kan jo ogsaa blive haeldt ud af landet med kort varsel. Nu forudsaetter vi at man er her paa et "marriage visa" og ens aegtefaelle doer, omkommer, jamen saa er det ud af vagten indenfor 7 dage for saa ophoerer visa automatisk.

Bjarke85
Det er da overhovedet ikke racistisk ? Min pointe er, at samtlige folkeslag fra islamistiske kulturer på nær bosniere, stort set alle sammen er et problem i Danmark. Altså knap så "lødige" som f.eks. Thailændere eller Vietnamesere osv. Som altid finder arbejde og sjældent er på offentlige ydelser, fylder vores fængsler, prøver at ændre VORES kultur og skaber ballade i det offentlige rum konstant.

energy
Hvis nu Suthida Nielsen og hendes afdøde mand havde haft et fælles barn som var født her.
Lad os f.eks sige på ca 3 år, ville det så have gjort en forskel eller var det de samme regler som gælder ?.
Ville man så have udvist det barn som er dansk statsborger.

Er der nogen som ved det ?

rinpoche
flyer skrev:

Nej, det vil det ikke. Der er tale om en mindre lovregulering, der skal afstedkomme at familiesammenførte der mister deres opholdsgrundlag pga af en ægtefælles død, ikke skal hjemsendes.

Vi taler her iflg. medierne om en håndfuld personer eller som så, hvis det bliver med tilbagevirkende kraft.

Jeg kan ikke rigtig lide dit sprogvalg omkring "lødige folkeslag" om end jeg forstår hvor du vil hen.
Historikken fortæller jo sit tydelige sprog.

I min bog er enhver - uanset herkomst, nationalitet, race, religion velkomne i Danmark, såfremt de kommer hertil på lovligt ophold, kan og vil forsørge sig selv, overholde lands lov og ret. Så er den vist ikke meget længere.

mvh

Bjarne
flyer skrev:

Det kunne ind imellem skabe en bedre stemning og måske også et bedre sprogbrug, hvis folk lige satte sig ind i, hvad de kommenterer.

Som Rinpoche korrekt noterer, handler det om en meget lille ændring af loven, så der ikke sker udvisning, hvis den herboende ægtefælle dør. Der lægges IKKE op til, at der skal inddrages andre områder eller andre sager, hvor udlændingeloven kan have haft utilsigtede konsekvenser.

Så frygten for, at grænserne bliver løbet ned af grumme, uønskede folkeslag som følge af denne sag er måske mere begrundet i ønske om at lufte sine generelle aversioner.

paulsenp
Tak rinpoche,

jeg skulle netop til at skrive et nogenlunde tilsvarende indlæg, men det er åbenbart ikke nødvendigt, så jeg nøjes med dette.
Peter

Fotofreak
Mit kendskab til evt lovændring stammet fra div. internet kilder.

Er der nogen der kan forklare mig om, hvorfor MB skal ha' alle partier bag sig, førhen han ønsker sig at foretage noget ?

Regeringen & dens støtteparti har jo flertal, så hvorfor involvere andre ?

Og så vil jeg lige gøre opmærksom på at jeg ikke er tilhænger af love med tilbagevirkede kraft.

M.v.h. Fotofreak

milex
Han skal ikke have alle partier med sig. Men da det åbenbart er lovgivning med tilbagevirkende kraft, forstår jeg egentlig godt hans synspunkt.

Longway
Boedskoev og Helle Thornig er da de stoerste lystloegnere paa guds groenne jord. Foerst kan intet goeres, saa skal alle vaere enige og nu gaar man uden om DF..

Trovaerdige ? NEJ !

Maaske det blev en smule for varmt da befolkningens tommeskruer begyndte at stramme.
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
birkedhoj
Morten Bødskov vil have alle partier med, hvis en lovændring skal på tale. Det er omtalt i div. medier i løbet af dagen. Så som milex er inde på er det en god måde, så det ikke kun er regeringen der hænger på "bøffen".
Flyver PE med THAI altid

rinpoche
Yep, jeg tror du har ret Longway.

Folket har en stemme, en stor stemme, og den er kommet til udtryk i denne sag. Glædeligt.

VI - og jeg tror og håber på at jeg taler for mange danskere her, vi vil ikke finde os i småtskårent regelrytteri udøvet overfor de svage og forsvarsløse, der tilmed så tydeligt har demonstreret at de "gider Danmark". Og en mor og et barn, der så tragisk blev berøvet deres mand/far.

Cadeau går til ildsjælene fra Ims klasses forældre, facebook gruppe supporten og de lokal politikere der er gået ind i sagen.

mvh

Longway
Jeg satte tekst paa dette billede til FB-GRUPPEN. det er delt over 11.000. gange.

Som een skrev paa FB. en folketsunami kan blaese omkuld...BRAVO. Og ja, det er stort !

[img]https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1426338_387124731420624_1196529358_n.jpg[/img] is not a valid Image.
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
natty
Jeg synes ikke rigtigt man har hørt ret meget til Dansk Folkeparti i den her sag...eller?, spændende om det som det eneste parti kommer til at stå udenfor en aftale.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Fotofreak
birkedhoj skrev:

Morten Bødskov vil have alle partier med, hvis en lovændring skal på tale. Det er omtalt i div. medier i løbet af dagen. Så som milex er inde på er det en god måde, så det ikke kun er regeringen der hænger på "bøffen".

Regeringen ? - Jamen båtnakkerne tør jo ikke gøre noget alene - De har muligheden sammen med deres støtteparti, så hvis der er en oprigtig vilje så behøver man da ikke 100% opbakning i folketinget.

(jeg er stadigvæk modstander af love med tilbagevirkende kraft, men håber på, at juristerne kan finde en løsning så Im og hendes mor kan returnere til Danmark)

M.v.h. Fotofreak

Spring til debat: