Se indlæg|
Demonstrationer i Bangkok
|
|
| NFP |
Lagt på d. 28/01-2014 11:57
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 148 |
http://www.bangko...he-rampage Her er en glimrende artikel omkring BIB som ikke goer et ordentligt stykke arbejde. |
|
|
|
| NFP |
Lagt på d. 28/01-2014 12:02
|
http://www.nation...25341.html Her er foerste afsnit. Andet afsnit foelger i morgen. For de uindviede fortaelles der lidt om hvor dygtig Thaksin var i sin tid. |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 28/01-2014 12:14
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
NFP du bliver ved at bedyrer at du ikke er hverken rød eller gul...og samtidig har samtlige af dine poster været ang. hvad han og de røde har begået...ikke et ord om hvad de gule,Abhisit og Suthep har lavet. Som jeg før har sagt her hvis man vil have en upartisk debat omkring dette-eller i det hele taget en debat,bør man vel se på begge parter for at få et nogenlunde rigtigt billede at danne sine indtryk og synspunkter ud fra. |
|
|
|
| NFP |
Lagt på d. 28/01-2014 12:45
|
Yonok skrev: NFP du bliver ved at bedyrer at du ikke er hverken rød eller gul...og samtidig har samtlige af dine poster været ang. hvad han og de røde har begået...ikke et ord om hvad de gule,Abhisit og Suthep har lavet. Som jeg før har sagt her hvis man vil have en upartisk debat omkring dette-eller i det hele taget en debat,bør man vel se på begge parter for at få et nogenlunde rigtigt billede at danne sine indtryk og synspunkter ud fra. Jeg tror ikke at jeg paa noget tidspunkt har bedyret at jeg er neutral. Men de artikler som bliver postet giver lidt historie omkring de daarligdomme som Thaksin og hans tyranni har vaeret skyld i. Vaer rar og laes omkring mobiltelefon monopolet. Han skaffede penge til farmerne og hvad brugte de de penge paa ? Mobiltelefoner til 3x prisen plus at abonnementet skulle vaere fra Thaksin's selskab. De gule har lavet deres ballade ja, men de har dog ikke futtet Bangkok af, taenk lige lidt over det. Tak. |
|
|
|
| NFP |
Lagt på d. 28/01-2014 13:00
|
@Yonok - det ville vaere rart hvis du mener vi kan faa en mening ud af debatten hvis du vil uddybe hvad er det der er saa godt ved den nuvaerende regering ? Mvh |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 28/01-2014 13:18
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
NFP skrev:De gule har lavet deres ballade ja, men de har dog ikke futtet Bangkok af, taenk lige lidt over det. Tak. De gule (i hvert fald nogle af dem) er ved at afmontere demokratiet. I mine øjne er det usigeligt meget værre end noget som Thaksin har lavet. Og jeg hører absolut ikke til dem, som sætter Thaksin op på et piedestal. Thaksin har gjort mange slemme ting, og hans magtbegær kender ingen grænser (same same Suthep). Jeg synes, det vil være rigtigt fint, hvis nogle vil bekæmpe ham og hans forsøg på at komme tilbage - vel og mærke, hvis de bruger demokratiske midler. At erstatte en folkevalgt Thaksin eller Yingluck med et diktatur er IKKE en løsning. Jeg kan forstå, at nogle thaier kan lade sig forvilde, men jeg fatter virkelig ikke, at personer, som er opvokset i vesten, kan være fortalere for at nedlægge demokratiet og indføre diktatur. Det gælder NFP og det gælder flere af dem som kommenterer på diverse artikler i Bangkok Post. Jeg kan kun finde én undskyldning for den slags, og det er, at de simpelthen ikke forstår rækkevidden af det her, og hvad det er Suthep prøver på. Men jeg er ikke sikker på, at det egentlig er en undskyldning. Undskyld de barske ord, men det kan simpelthen ikke siges barskt nok. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 28/01-2014 13:22
|
|
NFP skrev: @Yonok - det ville vaere rart hvis du mener vi kan faa en mening ud af debatten hvis du vil uddybe hvad er det der er saa godt ved den nuvaerende regering ? Den er demokratisk valgt. Endda efter regler, som modstanderne troede, ville give dem selv en fordel. Man behøver ikke at være tilhænger af den nuværende regering for at være modstander af Suthep og det, han prøver på. |
|
|
|
| NFP |
Lagt på d. 28/01-2014 13:33
|
Kim Ludvigsen skrev: NFP skrev: @Yonok - det ville vaere rart hvis du mener vi kan faa en mening ud af debatten hvis du vil uddybe hvad er det der er saa godt ved den nuvaerende regering ? Den er demokratisk valgt. Endda efter regler, som modstanderne troede, ville give dem selv en fordel. Man behøver ikke at være tilhænger af den nuværende regering for at være modstander af Suthep og det, han prøver på. Beklager Kim, det er det saedvanlige "gas" med demokratisk valgt, hvilket i danske oejne lyder helt korrekt. Men som bekendt saa er en paen del af stemmerne koebt saa det har ikke meget med demokrati at goere. Igen bliver det naevnt at regeringen er "demokratisk" valgt, men betyder det at det hele er eet stort tag selv bord ? Nej der skal vaere "checks and balances". Rice pledging scheme er et glimrende eksempel men som det ser ud lige nu, saa ryger "clonen" ud paa grund af det. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 28/01-2014 13:48
|
|
NFP skrev: Kim Ludvigsen skrev: Den er demokratisk valgt. Endda efter regler, som modstanderne troede, ville give dem selv en fordel. Man behøver ikke at være tilhænger af den nuværende regering for at være modstander af Suthep og det, han prøver på. Beklager Kim, det er det saedvanlige "gas" med demokratisk valgt, hvilket i danske oejne lyder helt korrekt. Men som bekendt saa er en paen del af stemmerne koebt saa det har ikke meget med demokrati at goere. Det argument holder ikke. Det var et demokratisk valg, hvilket de udenlandske observatører også mente. Stemmekøb er foregået på begge sider. Og mange af vælgere har pænt taget mod penge og så stemt på dem, de bedst kan lide. NFP skrev:Igen bliver det naevnt at regeringen er "demokratisk" valgt, men betyder det at det hele er eet stort tag selv bord ? Nej der skal vaere "checks and balances". Rice pledging scheme er et glimrende eksempel men som det ser ud lige nu, saa ryger "clonen" ud paa grund af det. Nej, det bør ikke være et tag selv-bord. Og det er den største fejl ved den måde, som de thailandske politikere agerer. Det gælder begge sider! Men du løser altså ikke manglende "checks and balances" ved helt at afskaffe demokratiet. I et diktatur er der slet ingen former for "checks and balances". I et demokrati har oppositionen trods alt mulighed for at informere om problemer og så prøve at overtale vælgerne til at stemme anderledes næste gang. |
|
|
|
| NFP |
Lagt på d. 28/01-2014 14:04
|
Kim Ludvigsen skrev: NFP skrev: Kim Ludvigsen skrev: Den er demokratisk valgt. Endda efter regler, som modstanderne troede, ville give dem selv en fordel. Man behøver ikke at være tilhænger af den nuværende regering for at være modstander af Suthep og det, han prøver på. Beklager Kim, det er det saedvanlige "gas" med demokratisk valgt, hvilket i danske oejne lyder helt korrekt. Men som bekendt saa er en paen del af stemmerne koebt saa det har ikke meget med demokrati at goere. Det argument holder ikke. Det var et demokratisk valg, hvilket de udenlandske observatører også mente. Stemmekøb er foregået på begge sider. Og mange af vælgere har pænt taget mod penge og så stemt på dem, de bedst kan lide. NFP skrev:Igen bliver det naevnt at regeringen er "demokratisk" valgt, men betyder det at det hele er eet stort tag selv bord ? Nej der skal vaere "checks and balances". Rice pledging scheme er et glimrende eksempel men som det ser ud lige nu, saa ryger "clonen" ud paa grund af det. Nej, det bør ikke være et tag selv-bord. Og det er den største fejl ved den måde, som de thailandske politikere agerer. Det gælder begge sider! Men du løser altså ikke manglende "checks and balances" ved helt at afskaffe demokratiet. I et diktatur er der slet ingen former for "checks and balances". I et demokrati har oppositionen trods alt mulighed for at informere om problemer og så prøve at overtale vælgerne til at stemme anderledes næste gang. Kim du ved ligesaa godt som jeg at dengang der var censurdebat og mistillidsvotum mod regeringen faldt det helt klart til jorden, det var spild af tid og den der med at overtale vaelgerne til at stemme anderledes naeste gang holder desvaerre ikke i Thailand og det ved du ogsaa godt. Nu ved jeg ikke om Yonok har taenkt sig at beskrive hvorfor den nuvaerende regering er god og hvad godt den har gjort for folket. Det kunne vaere interessant at hoere fra dig Kim om din mening ? Det store tag selv bord startede for oevrigt dengang Thaksin kom til magten. |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 28/01-2014 14:40
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
NFP skrev: http://www.nation...25341.html Her er foerste afsnit. Andet afsnit foelger i morgen. For de uindviede fortaelles der lidt om hvor dygtig Thaksin var i sin tid. Man skulle tro, at nu kommer den endegyldige sandhed i den artikel og den, som følger i morgen. I virkelighedens verden er det en enkelt persons mening om diverse begivenheder i Thailand, måske er noget af det (eller det hele) sandt, måske er det bare en sludder for en sladder, man skal i hvert fald ikke tro alt, hvad der står i avisen eller på Internet. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 28/01-2014 14:53
|
|
NFP skrev: den der med at overtale vaelgerne til at stemme anderledes naeste gang holder desvaerre ikke i Thailand og det ved du ogsaa godt. Hvis den ikke holder, så er det fordi vælgerne vil have den samme regering. Det virker som om, du ikke rigtig forstår, hvordan et demokrati virker. Thaksin forstod det helt fint i sin tid, og det er såmænd ikke sværere end, at de gule også kan benytte metoden. Man skal blot tilbyde befolkningen noget, som er bedre end det, som de andre tilbyder. Jeg kan tage fejl, men jeg tror faktisk, Demokraterne ville have haft en god chance for at vinde det planlagte valg i 2015, hvis de havde taget afstand fra Suthep, efter amnesti-loven faldt. De kunne have kørt valget på amnestiforsøget, som var upopulært langt ind i de rødes rækker, og de kunne have kørt på utilfredshed med risopkøbet (og især manglende betaling), og hvad regeringen ellers har lavet af dumheder, som fx i forbindelse med oversvømmelserne for et par år siden og korruptionen. Den chance er dog fuldstændig forspildt nu - det vil tage dem lang tid at få vælgerne til at glemme deres opførsel her. Og det bør tage lang tid. |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 28/01-2014 15:45
|
NFP du efterspørger min mening vedrørende hvad jeg mener den har gjort godt. Hvis du har fulgt tråden her bare lidt ville du have set at jeg ved flere lejligheder har sagt at efter min mening bør begge parter ryge helt ud af Thailandsk politik sammen med deres familier osv. som er involveret så ikke kun koruptionen ryger ud men også den udbredte nepotisme der er i det Thailandske system. Jeg tror ikke at der er så forfærdelig mange der er uenige i at der skal reformer til og koruption osv. væk men som Kim siger Suthep har ødelagt alt og desværre ikke kun for sig selv og sit parti men for hele den Thailandske befolkning som kunne have valgt andre ind ved næste valg hvilket jeg er overbevist om ville være sket...og sker ved næste valg når engang det kommer. Det jeg oponerer mod er som Kim siger samt at man KAN IKKE bare sige at modparten har gjort sådan og sådan og så tro at det giver grønt lys for at overtræde loven osv. Der ER nødt til at være visse love og regler i ethvert samfund og dem er man altså nødt til at spille efter - og er du/I af en anden opfattelse ja så er det jo anarki du/I syntes er ok. Det syntes jeg bestemt ikke er særlig fedt. |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 28/01-2014 16:05
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
Kim Ludvigsen skrev: Tror sgu ikke thaierne er klar til et rigtigt demokrati , det vil nok tage nogle generationer - syntes div dyriske optrædender i Bangkok , viser at landet pt er bedre tjent med en regering ledet af militæret-og et forretnings udvalg.
NFP skrev:De gule har lavet deres ballade ja, men de har dog ikke futtet Bangkok af, taenk lige lidt over det. Tak. De gule (i hvert fald nogle af dem) er ved at afmontere demokratiet. I mine øjne er det usigeligt meget værre end noget som Thaksin har lavet. Og jeg hører absolut ikke til dem, som sætter Thaksin op på et piedestal. Thaksin har gjort mange slemme ting, og hans magtbegær kender ingen grænser (same same Suthep). Jeg synes, det vil være rigtigt fint, hvis nogle vil bekæmpe ham og hans forsøg på at komme tilbage - vel og mærke, hvis de bruger demokratiske midler. At erstatte en folkevalgt Thaksin eller Yingluck med et diktatur er IKKE en løsning. Jeg kan forstå, at nogle thaier kan lade sig forvilde, men jeg fatter virkelig ikke, at personer, som er opvokset i vesten, kan være fortalere for at nedlægge demokratiet og indføre diktatur. Det gælder NFP og det gælder flere af dem som kommenterer på diverse artikler i Bangkok Post. Jeg kan kun finde én undskyldning for den slags, og det er, at de simpelthen ikke forstår rækkevidden af det her, og hvad det er Suthep prøver på. Men jeg er ikke sikker på, at det egentlig er en undskyldning. Undskyld de barske ord, men det kan simpelthen ikke siges barskt nok. DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 28/01-2014 16:31
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
NFP skrev: Det store tag selv bord startede for oevrigt dengang Thaksin kom til magten. Du får det til at lyde som en endegyldig sandhed, et faktum, et svar på alt den korruption som har været i Thailand. Men det er kun din sandhed. En sandhed set med dine øjne, øjne dækket af skyklapper. I den sandhed mine øjne ser, så er Thaksin blot én korrupt person i et samfund gennemsyret af korruption, og Thaksin er blot en korrupt i en række af statsledere i Thailand som er korrupte. Korruptionen i Thailand er hverken startet eller sluttet med Thaksin - han har blot været én blandt mange. Af være én blandt mange gør det naturligvist ikke rigtigt at så fortsætte med det. Og med alle de demokrater som selv er fældet for korruption gennem tiden, så er de vist nok de sidste som skal kaste med sten mod andre for samme forseelse. Hellere ikke Suthep er berettet til at pege finger af nogle som helst. Uanset hvad og hvor godt man har lært nogle få one-liners udenad, så kan vi og mange andre herinde nok godt blive enige om, at én korrupt én for meget. Og det uanset vedkommens farve, navn og tegnedreng. Suthep er bare ikke den rette til at diktere ret og rimelighed - den chance forspildte han allerede i første ½-del af 90'erne. Og løsningen Suthep prædiker er hellere ikke den rette. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 28/01-2014 16:50
|
Sad lige og så de Thailandske nyheder hvor Sutheps pøbel overfalde en betjent og sendte ham på hospitalet - lidt svært at forstå at de søde mennesker kan gøre sådan.....humor kan forekomme! Regeringen har nu taget en ny beslutning som efter vestlig målestok igen er uforståelig. Havde det været i et hvilket som helst vestligt land så var Suthep jo blevet arresteret for længe siden og begynde at overfalde betjente uanset om man kan lide dem eller deres rolle i det her så burde hammeren falde efter min mening. Men nu mener...og det er jo nok rigtigt set ud fra deres synspunkt hvor de skal holde øje med modstanderen men så sandelig også hele tiden militæret-man vil nu lade dem være - så vidt muligt og koncentrerer sig om at få gennemført valget og så deale med Suthep og co. efter valget. Det er så svært som udlænding helt at forstå og gennemskue meget af det der sker - for der er så mange faktorer der skal tages hensyn til og garranteret dobbelt så meget som vi slet ikke ved noget om. Men jeg tror at man skal til at passe gevaldigt på nu for nu har de røde erklæret at bliver valget ikke til noget så vil de gå på gaderne...og ja,så skal der vist ikke megen fantasi til at forestille sig hvad konsekvenserne kan blive af det. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 28/01-2014 19:32
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Yonok skrev: Sad lige og så de Thailandske nyheder hvor Sutheps pøbel overfalde en betjent og sendte ham på hospitalet - lidt svært at forstå at de søde mennesker kan gøre sådan.....humor kan forekomme! Hvis det er den samme betjent som omtales her, virker situationen godt nok lidt underlig. http://bangkokpos...t-violence Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 28/01-2014 19:51
|
Ja nu så jeg ikke hvad der gik forud for overfaldet men kun at en hel flok stod og slog og sparkede ham. Men kunne tyde på at det er samme historie. Tænker bare lige - de demonstranter har da også lige fået noget galt i halsne...at forlange at visiterer en betjent hvad har de lige gang i.Det er da helt og aldeles uhørt. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 28/01-2014 20:06
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Yonok skrev: Ja nu så jeg ikke hvad der gik forud for overfaldet men kun at en hel flok stod og slog og sparkede ham. Men kunne tyde på at det er samme historie. Tænker bare lige - de demonstranter har da også lige fået noget galt i halsne...at forlange at visiterer en betjent hvad har de lige gang i.Det er da helt og aldeles uhørt. Er helt enig i at det er helt forkert, det som skete., ingen skal stå og sparke på nogen som helst, det er dyrisk og uciviliseret, men hvis historien er rigtig iflg medierne, optrådte han ikke som betjent. Sådan læser jeg det, men det kan være jeg læser forkert. I samme link som jeg henviser til er der en anden episode: "In a separate incident a man believed to be an anti-government protester was found shot dead near Wat Samian Nari in Chatuchak district on Tuesday morning. Pol Lt Pirapat Sutthasena, a duty officer ate received a report of the body about 6.30am. The man was identified as Boonthiang Kam-im, a 41-year-old Chaiyaphum resident. He was wearing a black shirt that read "fight for democracy" and a wristband... He had been shot three times in the chest, while his body was covered with bruises and marks indicating that he had been tied up. Pol Lt Pirapat said it was likely the man was tortured before he was killed... " Det er jo helt håbløst. . Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| NFP |
Lagt på d. 29/01-2014 00:53
|
Yonok skrev: NFP du efterspørger min mening vedrørende hvad jeg mener den har gjort godt. Hvis du har fulgt tråden her bare lidt ville du have set at jeg ved flere lejligheder har sagt at efter min mening bør begge parter ryge helt ud af Thailandsk politik sammen med deres familier osv. som er involveret så ikke kun koruptionen ryger ud men også den udbredte nepotisme der er i det Thailandske system. Jeg tror ikke at der er så forfærdelig mange der er uenige i at der skal reformer til og koruption osv. væk men som Kim siger Suthep har ødelagt alt og desværre ikke kun for sig selv og sit parti men for hele den Thailandske befolkning som kunne have valgt andre ind ved næste valg hvilket jeg er overbevist om ville være sket...og sker ved næste valg når engang det kommer. Det jeg oponerer mod er som Kim siger samt at man KAN IKKE bare sige at modparten har gjort sådan og sådan og så tro at det giver grønt lys for at overtræde loven osv. Der ER nødt til at være visse love og regler i ethvert samfund og dem er man altså nødt til at spille efter - og er du/I af en anden opfattelse ja så er det jo anarki du/I syntes er ok. Det syntes jeg bestemt ikke er særlig fedt. @Yonok, glimrende indlaeg (min mening). Helt klart at der skal vaere love og regler, men som det er lige nu er det paa graensen til anarki dvs folk goer hvad der passer dem og politiet roerer ikke en finger. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.