Se indlæg|
Thai på besøg i Danmark
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 16/02-2014 23:14
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 819 |
sudsakhon skrev: Nu styrer man jo som rådgiver ikke hvilke problemer en spørger sidder og tumler med. Jeg mindes i øvrigt ikke at have debatteret min rolle i de omtalte sager, for slet ikke at nævne den konkrete rådgivning. Det var nemlig fuldstændig ligegyldigt for det debatterede. Det er nok lige på kanten, at pålægge motiver som man i bund og grund ikke har noget grundlag for at vide. Men for et godt eksempel, kunne man kigge på "ægteskab uden grænser" http://www.aegtes...raenser.dk Denne slags spørgsmål, som der omtales "direkte tåbelige" er altså helt naturlige problemstillinger, som der søges råd om. Det gøres her på DTW, på andre fora og også juridiske rådgivere. Jeg mindes noget andet dine 2 fine eksempler, forklarede du fint, at de fik visum, og du gjorde det kvit og frit, som en vennetjeneste. Og du fik også skrevet at det ellers ville være afslag, hvis du ikke havde hjulpet.Det begynder at gå op for mig, hvorfor ambassaden ikke kan hjælpe dine kunder. Det er jo klart, når der omgås regler eller laves om på sandheden :-) |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 16/02-2014 23:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Jeg mindes stadig ikke at have debatteret min rolle i de omtalte sager, for slet ikke at nævne den konkrete rådgivning. Men resultatet er videregivet. Og Bjarke, du digter.... Synes du ikke selv, at du er ude på et overdrev med de beskyldninger? Hvad med at forholde dig til det anførte? Omgår ægteskab uden grænser loven og laver om på sandheden i deres rådgivning? |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 16/02-2014 23:34
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
natty skrev: Robert Kronberg skrev: Jeg har aldrig opfordret folk til at lyve, om de er kærester, hvis de ikke er kærester. Hilsen, Robert Det har jeg heller ikke påstået, at du har gjort. Men her er et citat fra en anden bidragyder: "Det var mandens frygt, at det ville blive lagt til grund, at de ikke havde etableret et reelt kæresteforhold, altså ikke havde mødt hende i virkeligheden, altså i Thailand eller Tyskland." Det er vel en velbegrundet frygt, hvis de aldrig har mødt hinanden i virkeligheden. Så er det bare jeg spørger, om man skal gå ind i rådgivning for at få hende til Danmark, hvis de ikke har etableret et reelt kæresteforhold. Så plejer jeg at sige, at han må tage en tur til Thailand og besøge hende, hvorpå han er velkommen til at kontakte mig igen, hvis han ønsker det. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 16/02-2014 23:41
|
|
Sudsakhon, der er hverken hoved eller hale i dine historier, tror bare jeg dropper det :-) Men er da glad for jeg ikke er den eneste der stiller ? til det. I øvrigt, hvis han ikke engang kan besøge hende i Thailand, men må lave krumspring med en søster i Tyskland osv. Hvad fanden er det så lige for et forhold anyway. En internet farang kæreste der ikke kan tage til Thailand.. Real love i bet god rådgivning og omgåelse af systemet Sudsakhon./golfclap |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 16/02-2014 23:58
|
|
Stakkels de par, som har benyttet sig af "Sverigesløsningen" eller anden EU retlig vej til familiesammenføring Og sikke umoralske rådgivere der findes, når de vejleder om omgåelse reglerne på den måde. Men så er de, der har benyttet sig af den metode en gang snydepelse om bedragere? Og igen, Bjarke... Hvad med at forholde dig til det anførte? Omgår ægteskab uden grænser loven og laver om på sandheden i deres rådgivning? |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 17/02-2014 00:13
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 513 |
Alle de regler der er sat op er jo for at bremse op for "visse befolkningsgrupper" som er altødelæggende for Danmark, og ikke for Thaier som kan finde ud af at opføre sig ordentligt, de vil også gerne Danmark ! Jeg har boet altid i Danmark, og jeg ville gå meget langt for at få kæresten hertil, jeg vil mildest talt være ret ligeglad med de regler politikerne har sat op for mig...og jeg er sikker på det vil lykkes for mig..det er også min ret som dansker, nu har jeg ikke problemet, men hvis det skulle komme, så kunne jeg også flytte til Thailand som en sidste udvej,,,ja, så var Danmark da også "fri" for mig...
Mvh,
Nahm |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 17/02-2014 00:15
|
|
Du kan vel sammenligne det lidt med skattely, det er lovligt men forkert ![]() Jeg mener ikke, at en der har mødt en på internettet er berettiget til at få en udlænding til Danmark. Jeg mener heller ikke, det er helt fint, at bruge en søster i Tyskland, for at omgås reglerne, og jeg mener heller ikke, at når de så er ved at dumme sig ved at afsløre de har været sammen i Danmark, mens hun var på ophold i Tyskland, at du så lige fikser for dem, hvordan det skal ordnes. Hvis du vil have en udenlandsk kæreste/kone. Så må du være i stand til som det MINDSTE at besøge hende. Jeg kender ikke personerne bag ægteskab uden grænser, så skal ikke kunne sige, om de vil råde dig til at tilbageholde skadelig information til ambassaden, som ville kunne give afslag. Så det kan jeg ikke udtale mig om ![]() Jeg udtaler mig om, at du rådgav om at tilbageholde skadelig information til ambassaden, da de ellers ville få afslag. De holdte sig jo netop til sandheden i deres ansøgning. Du vurderede det ville give afslag, og rettede det til, så de fik visum. Det er dine egne ord. Det ville normalt have kostet en timepris, men det var en vennetjeneste skrev du. |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 17/02-2014 00:18
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 513 |
Bjarke, Gider du ikke lige løsne slipset bare en lille smule ...nu må du da lige give din glorie en times pause..ellers pudser du den heeelt væk...
Mvh,
Nahm |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 17/02-2014 00:31
|
|
Bjarke. Findes der en retsregel, der pålægger at anføre forhold, som kan have processuel skadesvirkning? Din subjektive mening i en juridisk problemstilling er underordnet. Du (g jeg i rådgivning) skal udelukkende forholde sig til subsumptionen. Med din argumentation, ville der ikke findes forsvarsadvokater! |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 17/02-2014 00:32
|
|
Nahm, jeg tror du glemmer alle de thai prostituerede der kommer herop på falsk grundlag, eller kommer her og arbejder sort i massagekliniker (ikke noget med sex) osv. Jeg har selv fået massage af en, der indrømmede hun kun var her 90 dage på visa. Så nej, jeg støtter ikke den slags rådgivning ![]() Har man rent mel i posen, har mødt hinanden i virkeligheden og er blevet kærester, og man udfylder sine ting korrekt. Så får man også visum. Alt det andet fiksfakseri holder bare ikke! Det er i hvert fald min mening. |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 17/02-2014 00:34
|
|
Jeg giver op Sudsakhon. Hjælp du alle dem du vil med fine ord og gode timepriser, så hjælper jeg alle dem jeg kan, med simpel snak gratis ![]() |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 17/02-2014 00:50
|
|
Nu digter du igen Er jeg nu også i ledtog med bagmændene i prostitutionsbranchen? Og hvad ved du om fine timepriser? Det, som du kalder fiksfakserier er helt almindelige par, med forskellige problemstillinger, der ikke altid er snorlige, som du mangler indsigt og erfaring i at forstå omfanget af Men igen.. Alt det som du (og Natty) fandt så forfærdeligt at rådgive om, er udover helt almindelige par, med forskellige problemstillinger. Og der rådgives på ÆUG ÆUG er høringspart i lovændringer i udlændingeloven Skal ÆUG tillægges samme motiver, der tillægges mig. Jeg rådgiver om NØJAGTIG de samme problemstillinger, og giver samme svar som du i tilsvarende forhold kan læse i deres brugerforum |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 17/02-2014 00:58
|
|
Det er ikke en masse problemstillinger i at få visum. Har du mødt hinanden i virkeligheden, og er kærester, så søger du blot kæreste visum, og har du spørgsmål til hvordan og hvorledes, så ringer/skriver du til ambassaden. Alt det med civilstands attester, ægteskab uden grænser og hvad du ellers kan komme op med, og har googlet dig til af viden. Det har intet med det her at gøre. Familiesammenføring er noget helt andet end kæreste visum. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 17/02-2014 01:25
|
|
Fordi du mangler indsigt og erfaring, og har svært ved at forstå juridiske problemstillinger, betyder det ikke at de nævnte problemstillinger ikke findes. Jeg kan virkelig ikke forstå, at når du har en flot vilje til at hjælpe andre, simpelthen skyr at få ny viden på området, som brændt barn skyr ilden. Du kunne faktisk lære noget til gavn for mange. |
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 17/02-2014 02:06
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
Hej Bjarke Vil bare sige, at du gør et fint stykke arbejde for at hjælpe andre med visumpapirgangen, du gør det i god mening uden bagtanke, så alle kan forstå vigtigheden i at udfylde papirerne korrekt og sandt. SÅ fortsæt endelig med den gode service, du yder på en fornuftig,saglig og god måde, som menigmand kan forstå. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 17/02-2014 02:26
|
|
sudsakhon skrev: Fordi du mangler indsigt og erfaring, og har svært ved at forstå juridiske problemstillinger, betyder det ikke at de nævnte problemstillinger ikke findes. Jeg kan virkelig ikke forstå, at når du har en flot vilje til at hjælpe andre, simpelthen skyr at få ny viden på området, som brændt barn skyr ilden. Du kunne faktisk lære noget til gavn for mange. Det er jo ikke fordi jeg ikke vil lære noget Sudsakhon. Og jeg siger jo heller ikke, at der ikke kan være spørgsmål, eller ting folk skal have hjælp til. Jeg hjælper jo selv folk. Men, det jeg siger er, at det er spild af penge at bruge visum agenter, fordi den hjælp du skal bruge til Visum, kan du altid få på ambassaden eller diverse fora. Og jeg prøver så bare at gøre det så klart for enhver, hvor nemt det er ![]() Jeg er nu ikke bleg for, at lære noget nyt, og indrømme hvis der er noget jeg ikke vidste, eller jeg tog fejl. Se blot i tråden omkring forsikring, hvor Clyde lige belærte mig ![]() Girobank, mange tak det er klart mit formål, at lette panikken og stressen fra så mange som muligt, så visum ikke behøver være noget kompliceret, uoverskueligt noget. Og så er det bare generelt en god følelse at hjælpe folk, deres glæde er rigelig betaling for mig. |
|
|
|
| Mali |
Lagt på d. 17/02-2014 03:27
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 46 |
HD skrev: Jeg har været i Thailand mange gange. Jeg har nu kendt en pige i 3 år og vil gerne at hun kan komme og besøge mig i Danmark, men kender ikke lige regler, da de bliver laver om lidt hele tiden. Hun bor i Cha-Am, Hendes søster har en hotel og hun passer en anden hotel som hendes søster har lejet. Hun har selv penge, men jeg vil gerne betale og det skal være når det er somme i DK. Da vi ikke skal giftes og hun kun skal være her 4 /6 uger, hvordan er regler med hensyn til at komme til DK på besøg. Jeg kan godt stille bandgaranti. Jeg har i mange år rejst 2 gange om året til Thailand sidste år 3 gange, det er bare dejlig. Hun er 40 år jeg er 67 Hvis nogen ved hvad jeg best gør, høre jeg gerne MVH Henning Som det er lige nu hjælper i ingen ved at ødelægge mandens tråd. Lav en ny hvis i vil diskutere andet! |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 17/02-2014 06:30
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
#118 Har samme problem, og det er ikke noget tekniske problem som Bjarke85 siger. Prøv at se om du er logget ind under dit eget navn eller "psodonym" Ved webmaster havde en forklaring på det i en anden tråd, kan bare ikke finde den. Hver gang jeg logger ind med nem-id står jeg ikke med mit navn. Det gælder også min Unibet profil så ikke noget der har med UM eller anden myndighed at gøre Det er muligt i bemærkninger sidst i invitationen at gøre ambassaden opmærksom på problemet med at adressen slettes og så skrive den der Redigeret af taxidriver990 d. 17/02-2014 06:35 Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 17/02-2014 12:57
|
|
Som jeg skrev, det må være en IT fejl. Den der fejl du beskriver, som sker hvor i bliver logget ind som andre osv. Det håber jeg så sandeligt ikke kan ske med en krypteret SSL forbindelse som NemID er. Eller Unibet for den sags skyld. Det er meget bekymrende. Og sker vidst kun for de beboere i Thailand, ikke ? Hvis så noget skete med NemID, ville det være overalt i nyhederne, det ville være en katastrofe at blive logget ind som andre. |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 17/02-2014 18:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 550 |
Bjarke85 skrev: Jeg giver op Sudsakhon. Hjælp du alle dem du vil med fine ord og gode timepriser, så hjælper jeg alle dem jeg kan, med simpel snak gratis ![]() Juhuuuuu... ENDELIGT... Og lad os så komme videre uden flere forsøg på at jorde hinanden. Skulle i 3-4 'krigere' stadigvæk føle en umættelig trang til at slås, vil jeg støtte om om Malis forslag om at fortsætte krigen i en anden tråd. :-) (men husk at der stadigvæk er mange der holder af jer allesammen for jeres gratis hjælp herinde. Så gem lidt krafter til fortsat hjælp..:-)). |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

dine 2 fine eksempler, forklarede du fint, at de fik visum, og du gjorde det kvit og frit, som en vennetjeneste. Og du fik også skrevet at det ellers ville være afslag, hvis du ikke havde hjulpet.

...nu må du da lige give din glorie en times pause..ellers pudser du den heeelt væk...