Se indlæg|
Slut med visarun ?
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 29/10-2007 08:14
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hejsa joensen. Det var måske en rigtig god ide du læste de tråde er er/har været om div visa problemer, inden du beskylder alle for at være lyssky elementer.. Det du har fået kan alle som er Thai gift eller pensionister få ja, men det kræver du tager en tur til dk hvert år.. Det har intet med visa hysteriet at gøre for dem som ikke lige gider tage en tur til DK... le-si |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 29/10-2007 16:13
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 723 |
Hej Joensen Jeg vil da bare lige oplyse om, at da jeg alligevel var i Tyrkiet og Ankara gik jeg på den Thailandske ambassade og ville have et multy O og alt det andet, efter 3 timer var den klaret for 900 kroner uden problemer, så det visa kan du få hvor du er uden for Thailand bare du besøger den Thailandske ambassade, og så er du fri for visa run du kan bare tage til bangkok eller nærmeste officielle kontor og få dit stempel hver 3. måned indtil dit visa skal fornyes, for så må du ud af landet og finde en ambassade igen, så hvad er egentligt problemet ud over en lille rejse til den nærmeste ambassade, den behøver jo ikke være Danamrk. manse |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 17/11-2007 06:09
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Manse; forkert. Et multiple non-Em O visa fra Thai ambassade i udlandet kan vaere valid i et aar men man SKAL paa visa run hver 3. maaned - og selvfoelgelig ud af landet efter visa udloeber for at faa et nyt. En af fordelene ved 1 aars forlaengelser/"visa" udstedt i Thailand er at man IKKE behoever at tage paa visarun overhovedet, eller forlade landet for at faa et aar mere - men blot skal rapportere til emmigrationen i Thailand hver 3. md - og forlaenge hvert aar. Skaal! |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 17/11-2007 08:51
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
er der nogen der ved om thaier skal have visa til malaysia |
|
|
|
| laodenmark |
Lagt på d. 17/11-2007 09:51
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 405 |
til kiml: Nej der kræves ikke visa for Thaier der rejser til malaysia, (begge lande er medlem af ASEAN/ hvilket modsvarer EU) Sjovt du spørger, da spørgsmålet også kører i replikboksen på siden. |
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 17/11-2007 12:18
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
Nogen der ved hvilke lande der er med i ASEAN |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 17/11-2007 12:35
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
ASEAN
ASEAN blev oprettet 8. august 1967 med det formål at skabe fred og økonomisk vækst i sydøst Asien. De første medlemslande var Indonesien, Malaysia, Filippinerne, Singapore og Thailand, senere blev Brunei (1984), Vietnam og Laos (1995), Burma (1997) og Cambodja (1999) medlemmer. Der bor 400 millioner mennesker i landene. Endnu er det et løst økonomisk samarbejde, men det skal munde ud i frihandelsaftale inden 2003. ASEAN ønsker at udviklingen skal gå hurtigere fremtiden. Det er både økonomisk, videnskabeligt og diplomatisk. De vil arbejde for at varer og tjenesteydelser bliver handlet mere i mellem landene end de gør i dag, hvilket er rimelig nemt da landene ligger i en samlet gruppe. Den økonomiske vækst i ASEAN er meget god, der har været en god vækst i årene 1996-2000. Bortset fra 1998 hvor der har været en økonomisk krise i landene, i 1998 er der en negativ vækst på 7,16. Grunden var en valutakrise som ramte alle landene i Asien. I de andre år har der været en økonomisk vækst på 3,42 – 7,29, altså højkonjunktur. Det er grunden til at landene stadig arbejder sammen, er at de økonomisk er kommet tættere på det vestlige verden, og dermed også får en kultur der ligner den vestlige. ASEAN landene går også ind for fred, derfor har de vedtaget at der ikke må være atom våben i medlemslandene. I fremtiden regner de med at også forbyde masse ødelæggelses våben. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
|
Lagt på d. 17/11-2007 12:36
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
til roald. kik i google der står alt om ASEAN LINDY ![]() |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 17/11-2007 21:42
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Har fået tilsendt følgende fra Kenthsa via email: 1 ÅRS RETIRMENT VISA - 50 ÅR Och ÄLDRE 1. Passet ditt måste ha minst ett års längre giltighet 2. Non-Immigrant O eller B visa ”Single eller Multiple Entry” måste fortsatt vara gällande. 3. Med detta visum måste man utanför Thailand på en ambassad eller konsulat 4. 800,000 Baht eller mer i en Thailändsk bank 3 månader före att man söker 5. Eller garanterad pension på 65,000 Baht per månad eller mer 6. Eller en kombination av garanti och månatlig pension och pengar i thailändsk bank upp till 800,000 Baht 7. Eller bekräftelse från din ambassad/konsulat i Thailand på din månadspension 8. Eller brev från din thailändska bank som bekräftar innestående 800.000 9. Hälsoattest från thailändsk läkare 10. Ett utfyllt TM7 ansökningsformulär 11. Ett passfoto 12. Ansökningsavgift 13. NYTT: Kopia av kreditkort, ATM kort, Visa kort förstasida/baksida (Signerat) Utländsk, Thai Kom ihåg 90 dagers regeln, och om du reser ut ur Thailand under året Glöm inte ”Single eller Multiple Entry”! Oppdatert: 2007-11-15 Ändring av visumregler 21. oktober 2007 Pattaya Immigration Byrå introducerar följande regler när det gäller 1 års visum och förlängning av ankomstvisum 30 dager och 60 dagars turistvisum. Sökare av 1 års retirement visum måste nu visa kopia av första- och baksida av gällande ATM kort, Visa eller kreditkort i sitt namn. Kopiorna måste vara signerade av den som söker, det betyder inte något om det är utställt i Thailand eller utanför. Detta är för att visa att den som söker har vanlig god ekonomi. Söker du förlängning av visum, för till exempel “Visa on Arrival”, som är 30 dagar något som du kan få 7 dager på, eller “60 dagars Tourist Visa”, ger de 30 dagar extra, måste du visa en returbiljett, med ett fastställt datum för utresa ur Thailand när visumet utgår. Detta är ett krav från Pattaya Immigration som visar att du har för avsikt att resa ut ur Thailand. ,br> Efter den information vi har fått gäller detta med kreditkort bara i Pattaya. Vi fick också besked från gränspasseringen vid Laos att de kommer att begära att få se returbiljett ut ur Thailand. http://www.scan-s...pageid=286 Lidt andet brugbar information: http://www.scan-s...p?pageid=5 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 18/11-2007 00:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
laodenmark skrev: til kiml: Nej der kræves ikke visa for Thaier der rejser til malaysia, (begge lande er medlem af ASEAN/ hvilket modsvarer EU) Du skriver det som om thaier kan rejse frit i ASEAN. Det er ikke helt rigtig, jeg ved thaier skal ha visum til cambodja |
|
|
|
| Torbusa |
Lagt på d. 18/11-2007 03:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 101 |
Da jeg var paa visarun til Cambodia i 2006 havde jeg min thaiveninde med,hun skulle ikke have visa for at komme over graensen, mvh.tm |
|
|
|
| helge |
Lagt på d. 18/11-2007 11:35
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 187 |
er cambodia i Asean? mvh helge |
|
|
|
| helge |
Lagt på d. 18/11-2007 11:37
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 187 |
ups. har lige læst længere oppe. bare glem det. tak |
|
|
|
|
Lagt på d. 18/11-2007 12:08
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Webmaster skrev: Har fået tilsendt følgende fra Kenthsa via email: 1 ÅRS RETIRMENT VISA - 50 ÅR Och ÄLDRE 13. NYTT: Kopia av kreditkort, ATM kort, Visa kort förstasida/baksida (Signerat) Utländsk, Thai Ändring av visumregler 21. oktober 2007 Pattaya Immigration Byrå introducerar följande regler när det gäller 1 års visum och förlängning av ankomstvisum 30 dager och 60 dagars turistvisum. Sökare av 1 års retirement visum måste nu visa kopia av första- och baksida av gällande ATM kort, Visa eller kreditkort i sitt namn. Kopiorna måste vara signerade av den som söker, det betyder inte något om det är utställt i Thailand eller utanför. Detta är för att visa att den som söker har vanlig god ekonomi. ,br> Efter den information vi har fått gäller detta med kreditkort bara i Pattaya. Vi fick också besked från gränspasseringen vid Laos att de kommer att begära att få se returbiljett ut ur Thailand. http://www.scan-s...pageid=286 Lidt andet brugbar information: http://www.scan-s...p?pageid=5 Jeg vil da anbefale alle på retirement visa i det område til at forlænge det i Bangkok fremover. Det er da en rigtig dårlig ide at udlevere en kopi af ens kreditkort med ens underskrift på kopien, og selv om man har f.eks. et Visakort, behøver det jo ikke at betyde, at man har en god økonomi, så det er et fuldstændig unødvendigt krav, Immigration i Pattaya (som de eneste) stiller. hn |
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 18/11-2007 13:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
Torbusa skrev: Da jeg var paa visarun til Cambodia i 2006 havde jeg min thaiveninde med,hun skulle ikke have visa for at komme over graensen, mvh.tm Jeg kan bare sige jeg var i Cambodia i juni 2007 med thaikone og hendes thaisøster, og de skulle ha det samme klistermærke med visum i passet som os faranger, ( selvfølgelig er deres pris for det lavere en vores )I burma og Malaysia viser de bare deres pas og går så igennem paskontrollen |
|
|
|
| h |
Lagt på d. 18/11-2007 13:30
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 368 |
vi er ikke velkommen i Thailand kun vores penge håber at der er flere som tænker over dette når de overvejer vinterferien og hvor de vil nyde deres alderdom Vi lægger ikke vores penge i Thailand næste gang men i et eller flere nabolande og hvem ved måske bliver flytningen om 10 år til et af de lande istedet for Thailand. |
|
|
|
| Sam |
Lagt på d. 18/11-2007 17:57
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 21 |
I hvilke af Thailands nabolande er man mere interesseret i selve udlændingene end i udlændingenes penge? ![]() |
|
|
|
| h |
Lagt på d. 18/11-2007 18:01
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 368 |
sikkert ingen men jeg er sikker på at der er steder i modsætnig til thailand som ved at de to ting følges ad |
|
|
|
|
Lagt på d. 18/11-2007 22:35
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Webmaster skrev: Har fået tilsendt følgende fra Kenthsa via email: 1 ÅRS RETIRMENT VISA - 50 ÅR Och ÄLDRE 1. Passet ditt måste ha minst ett års längre giltighet 2. Non-Immigrant O eller B visa ”Single eller Multiple Entry” måste fortsatt vara gällande. 3. Med detta visum måste man utanför Thailand på en ambassad eller konsulat 4. 800,000 Baht eller mer i en Thailändsk bank 3 månader före att man söker 5. Eller garanterad pension på 65,000 Baht per månad eller mer 6. Eller en kombination av garanti och månatlig pension och pengar i thailändsk bank upp till 800,000 Baht 7. Eller bekräftelse från din ambassad/konsulat i Thailand på din månadspension 8. Eller brev från din thailändska bank som bekräftar innestående 800.000 9. Hälsoattest från thailändsk läkare 10. Ett utfyllt TM7 ansökningsformulär 11. Ett passfoto 12. Ansökningsavgift 13. NYTT: Kopia av kreditkort, ATM kort, Visa kort förstasida/baksida (Signerat) Utländsk, Thai Kom ihåg 90 dagers regeln, och om du reser ut ur Thailand under året Glöm inte ”Single eller Multiple Entry”! Oppdatert: 2007-11-15 Ändring av visumregler 21. oktober 2007 Pattaya Immigration Byrå introducerar följande regler när det gäller 1 års visum och förlängning av ankomstvisum 30 dager och 60 dagars turistvisum. Sökare av 1 års retirement visum måste nu visa kopia av första- och baksida av gällande ATM kort, Visa eller kreditkort i sitt namn. Kopiorna måste vara signerade av den som söker, det betyder inte något om det är utställt i Thailand eller utanför. Detta är för att visa att den som söker har vanlig god ekonomi. Söker du förlängning av visum, för till exempel “Visa on Arrival”, som är 30 dagar något som du kan få 7 dager på, eller “60 dagars Tourist Visa”, ger de 30 dagar extra, måste du visa en returbiljett, med ett fastställt datum för utresa ur Thailand när visumet utgår. Detta är ett krav från Pattaya Immigration som visar att du har för avsikt att resa ut ur Thailand. ,br> Efter den information vi har fått gäller detta med kreditkort bara i Pattaya. Vi fick också besked från gränspasseringen vid Laos att de kommer att begära att få se returbiljett ut ur Thailand. http://www.scan-s...pageid=286 Lidt andet brugbar information: http://www.scan-s...p?pageid=5 Blandt alle de expath Jeg hænger ud med her i bkk, så forlyder det at de 800.000B stiger til 2 mil Bath. Er der nogen der kan bekræfte dette eller afkræfte dette? dsd |
|
|
|
| Cxxxxsxxr |
Lagt på d. 19/11-2007 07:54
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 181 |
deepseadivers skrev: Blandt alle de expath Jeg hænger ud med her i bkk, så forlyder det at de 800.000B stiger til 2 mil Bath. Er der nogen der kan bekræfte dette eller afkræfte dette? dsd [img]http://www.thaivisa.com/forum/style_emoticons/default/cheesy.gif[/img] is not a valid Image.[img]http://www.thaivisa.com/forum/style_emoticons/default/cheesy.gif[/img] is not a valid Image.[img]http://www.thaivisa.com/forum/style_emoticons/default/cheesy.gif[/img] is not a valid Image. Undskyld at jeg trimler grinende rundt på gulvet - jeg kom bare til at tænke på nogle af kommentarerne om folks omgangskreds når tilsvarende spørgsmål bliver stillet ovre på thaivisa.com - prøv ad ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 
















)
