Se indlæg
 Udskriv debat
Thai Travel Halmtorvet
Lung Yao
prasat skrev:
--------------------------------------------------------------------------

min datter har en Ø Class billet og skulle hjem 25 maj, men da man lige pludselig har ændret dato for skreftlig eksame, sikkert ikke lige pludselig men så bare glemt at fortælle os det skal hun nu hjem så hurtigt som muligt.

1-så vi danser ned til thai, jeg i den fucking gode tro at dette er ikke en V class billet men en Q-class billet og som dom også skriver kan hjemrejsen ændres.men men men men man bliver jo klogere, NEJ en Q class kan ikke bare ændres ok siger jeg så, så vil jeg gerne sælge den, meeeen nej igen en Q-Class kan ikke sælges. hvad gør vi så. jo datteren har jo 71.000 mill på sit kort så jeg siger en bonus billet må da være til at få her i lavsersonen og det må gerne være på Premium economi så er der jo større chancer for at hun kan komme hjem inden 8 maj. meeeen igen har man ingen bonus billetter ledige på nogle afgange fra nu og til 8 maj.
se det kalder jeg sku service.
nu mente den rare dame som gav os denne fine rådgivning at jeg kunne da bare købe en enkelt billet hjem 48.000 bath.
men nu måtte jeg lige fortælle hende at dette var ikke en V men en Q-class så hun skulle ændre datoen.
hun skrev så en mail til billet kontoret i danmark om hun måtte bytte billetten efter 6 timers venten ringede hun mig op og vi havde fået lov til at ændre billetten helt gratis, hun skaffede os så en billet hjem til den 2 maj.
jeg tror desværre at thai ændre deres regler hele tiden så de ikke selv kan finde ud af det.

2- og det undre mig at man ikke har nogle bonus billetter frem til 8 maj, hvad skal vi snart med dette bonus system når vi aldrig kan få billetter alligevel.
prasat

Hej Prasat,

1- (Desvære er) Det er kun Thai Airways i KBH som kan ændre billetten, da den er oprindelig lavet i CPH.

2- Bonusbilletten er en "favør"(gulerod) for loyalitet over for Thai Airways og ikke en "ret" VI (medlemmer af ROP) har. Billetterne er kun til "rådighed, HVIS der er plads, bestiller du en rejse med dine "sure optjente miles" i goooood tid, min. 6mnd før er der som regel ingen problemer(MEN enhvert regel har sin undtagelse Wink ). Kan sammenlignes med at p.t. er der mange som ikke kan få en rejse til Thailand, p.g.a. der er ingen ledige pladser på hjemmerejsen.( CPH-BKK= OK , BKK-CPH= Nix og NUL= ventelisten).
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

prasat
nej thai kan godt ændre en billet købt i danmark, når det er hjemrejsen du skal ændre.
de havde gjort det uden problemer med en H-M-B-U-D class billet
men de ville ikke gøre det med en Q selv om thais egne regler siger de skal.
samtidig er det ifølge thai i bangkok kun en 1 måned billet mens den i danmark er købt som en 3 måneders billet.
jeg syntes bare det er noget snot at det skal være så pisse indviklet at finde ud af, så indviklet at selv thai ikke kan finde ud af det.
hvis jeg havde haft uret i min påstand om at billetten kunne skifte dato på hjemrejsen så skulle jeg have betalt ved kasse 1. det har jeg prøvet med en V-class billet. jeg skulle betale 6.000 bath for at opgradere billetten til en Q class det var den gang jeg mistede mit pas.
og som både ATC siger hvor billetten er købt og don hos thai travel skrev så kan en Q-class ændres på hjemrejsen.

prasat

paulsenp
Jeg sidder med en frisk (fra i går) bestilling på en Q-billet.

Der står på den, at det er en åben 3-måneders billet. Det er det samme, som vi altid bruger, og vi har aldrig haft problemer med at ændre datoen for tilbagerejse. Bortset fra, naturligvis, hvis den pågældende afgang har været fuldt belagt allerede.

Min kone forlængede et ophold i Thailand så sent som i februar.
Peter

latour82
Nå så har børnehaven været i fuld gang igenWink.

Det er egentligt ikke så svært, man betaler for flexibilitet, så hvis man rejser på turistklasse, så har man en større flexibilitet når man køber den dyre katagori, dvs. med ændringer af navn, rejsedage ect.
Det står klart og tydeligt i rejsebetingelserne hvordan vilkår er for den billettype man har købt, at betingelserne så enten ikke er læst eller forstået, kan da ikke være rejseudbyderens problem?

Tager man f.eks Dsb og deres Orange billetter, der bliver man informeret om at de skal betales omgående ved bestilling, og de kan ikke ændres og refunderes, så rejser man ikke, så er pengene spildt.

Jeg har brugt Thaitravel en 4 gange og har altid været glad og tilfreds, og har aldrig haft problemer af nogen art.
Desværre for dem er jeg prisluder og er altid hip på at finde den billiet der passer til mig og til den lavest mulige pris, så det har bragt mig til at finde den i Tyskland i denne omgang, men måske bliver det ved Thaitravel næste gang?

Så jeg er igang med at nærlæse det med småt på TyskCool

Niels

prasat
hvorfor svare du egentligt latour??

nu er det her jo ikke en togbillet vi sidder og taler om.

og nu er det sådan som paulsenp siger at Q-class kan ændres det står alle steder BARE IKKE I THAI-AIRWAYS COMPUTER. der står at en q-class er en 1 månedes billet der ikke kan ændres.

så når du nu er så fandens klog kan du så fortælle hvor jeg ikke har læst lektien. ja jeg har ikke hakket mig ind i deres computer system for at se om det er overens med reglerne som vi for udstukket.
'
prasat

latour82
Hej Prasat.
Alene tonen i dit indlæg tyder på at du er på krigsstien, så jeg gider ikke kommentere yderligere på dette indlæg.
Niels

Lung Yao
Hej Latour,
I er lige god om tonen.
Du er "tilfreds" med den behandling/service du har fået hos TT, og det er Prasat og andre IKKE. Så længere er historien ikke.
Du har DIN mening og du må respektere at andre har en ANDEN, I må gerne være uenige men behøver ikke at være uvenner af den grund.
Jeg kan se DON grine dagens langt over den omtale (både godt og dårligt= bedre end ingen) hans bureau får her på DTW.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

paulsenp
Hej Lung Yao,

Jeg ved ikke, om jeg har misforstået noget, men som jeg læser det, var det ikke Thai Travel, men Thai Airways der var problemet (og løsningen).
Peter

rinpoche
Jo, men sandheden har aldrig stået i vejen for en god smædekampagne Wink

Lung Yao
paulsenp skrev:
Hej Lung Yao,

Jeg ved ikke, om jeg har misforstået noget, men som jeg læser det, var det ikke Thai Travel, men Thai Airways der var problemet (og løsningen).

Hej Poulsen,

Ja, lige netop, men som diskussionen "udartede sig" gik det mere ud på at det var TT som var "skurken".

pon04
jeg vil bare sige at jeg altid har fået en fin behandlig hos thai travel på halmtorvet
jørgen

http://jørgen steen ponn
Spring til debat: