Se indlæg|
Baht stiger over for d.kr.
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 04/03-2013 15:21
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 230 |
5.13 i dag da mine penge var gået ind, for Badedyret.. Det går jo nok trods alt, tro i ikke ?? Det er jo godt man kan hente en gang middagsmad / aftenmad for 20-35 baht pr potion, så må ikke jeg klare den til der kommer bedre tider... ![]() |
|
|
|
| Finn Folke |
Lagt på d. 05/03-2013 15:13
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
det posetive er så at guld prisen er faldet ;-) |
|
|
|
| Thomas72 |
Lagt på d. 18/03-2013 10:22
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1392 |
vandango skrev: Hævede 10.000 baht på mit dankort VISA her den 1. Dvs. med gebyr er det 10.150 baht = 1979,15 kr. Fandme om der ikke var en post mere på kr. 30 der hedder kontantgebyr, har aldrig set det før? Så mine 10.000 baht kostede mig i alt 2009,15 kr. Heldigvis er det meget sjældent at jeg hæver på dankort VISA. Min bank er finansnetbanken. Jeg hævede 10.000 bath, til at betale for ophold på Copenhagen i Pattaya samt til de sidste indkøb den 15. marts, inden hjemrejsen om aftenen samme dag. Med gebyr i Thailand 10.150 bath = 2012,26 Da Jeg tjekkede min netbank viste det sig, at banken har hævet 30 dkr. hver gang Jeg har hævet på VISA-kortet ialt 10.000 bath = 2032,26 Min bank er Nordjyske Bank. Bankverdenen består efterhånden af en flok gebyrgribbe.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 18/03-2013 12:24
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
hej vandango, så har du godt nok ikke fulgt med i de mange indlæg om at bruge dit danske visakort i udlandet. der har i gennem flere år været et gebyr for kontanthævning på visakort i udlandet! Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 18/03-2013 12:41
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
Girobank skrev: hej vandango, så har du godt nok ikke fulgt med i de mange indlæg om at bruge dit danske visakort i udlandet. der har i gennem flere år været et gebyr for kontanthævning på visakort i udlandet! Ja lige så længe jeg kan huske i min bank..... ![]() |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 18/03-2013 17:54
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
@vandango Jeg har været med hele vejen fra Skandia/Eik/Finansnetbanken og nu Jyske. Har altid kostet 30 dkk at hæve kontanter i udlandet. Tror jeg det gør i de fleste danske banker. Du kan så glæde dig over at Finansnetbanken har stort set ikke nogle andre gebyrer. |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 18/03-2013 17:58
|
@thomas72. Du skal da ALDRIG hæve kontanter for at betale for hotel. Det klarer du med VISA eller andre kort - meget billigere. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 18/03-2013 18:31
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
milex skrev: Du skal da ALDRIG hæve kontanter for at betale for hotel. Det klarer du med VISA eller andre kort - meget billigere. Nej, ikke nødvendigvis. Der er en del hoteller, der tager et gebyr på nogle procent for at tage mod betalingskort, og hos dem kan det normalt betale sig at hæve og så betale. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 18/03-2013 19:32
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Kim Ludvigsen skrev: Nej, ikke nødvendigvis. Der er en del hoteller, der tager et gebyr på nogle procent for at tage mod betalingskort, og hos dem kan det normalt betale sig at hæve og så betale. Korrekt, det er ligesom flere danske butikker tager procenter hvis man betaler med kreditkort (ikke Dankort). Det er normalt den pris som butikkerne skal betale til kreditkortselskaberne, som lægges over på forbrugeren. Så man skal lige se sig for, jeg mener det skal stå tydeligt hvis de tager et gebyr. Jeg har også været ude for at et hotel benyttede Dynamic Currency Converter, tror jeg det hedder, så der på bonnen står hvad beløbet er i danske kroner. Accepter det ikke, da du dermed får en dårligere kurs. Hvis de benytter sig af "tricket" SKAL du have mulighed for at vælge hvilken valuta du ønsker at betale i. Jeg har også oplevet det i ATMs og MBK, hvor det dog er oplyst at man kan vælge. Men det er en dårlig deal og sidste gang jeg oplevede på et hotel, jeg tror faktisk det var en fejl, at bonnen var i DKK, undskyldte de meget, og måtte bruge mindst 10 minutter på at lade transaktionen gå tilbage og lave en ny. Jeg gik derfra med mindst 4 bonner. Det kan også ske i andre lande. Først var det vist Master som tillod det og nu mener jeg også at VISA er med på vognen. Ang. VISADankort, der kan da sikkert være forskel på bankerne og deres gebyrer, men jeg har aldrig i de mange år, jeg har haft sådan et kort, sluppet for at betale mindst 30 kr. i hævegebyr til den danske bank. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 19/03-2013 05:58
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Til Vandango + Milex o.a. Tidligere benyttede jeg ogsaa SkandiaBanken / EIKBank / FinansnetBanken. I adskillige aar betalte jeg ikke kr. 30,- i gebyr ved haevning paa Visa/Dankortet i udlandet, hvornaar det stoppede, kan jeg ikke huske, men tror det var lidt efter at banken blev overtaget af EIKBank. Det var bl.a. derfor jeg i sin tid skiftede til SkandiaBanken + at de gav mere i renter paa loenkontoen end de fleste andre banker, idag benytter jeg Basisbank, de giver god rente paa loenkontoen og ekstra til pensionister, samt god forrentning af indekskontrakter og naesten ingen gebyrer ![]() Conrad |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 19/03-2013 10:07
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Thomas72 skrev: vandango skrev: Hævede 10.000 baht på mit dankort VISA her den 1. Dvs. med gebyr er det 10.150 baht = 1979,15 kr. Fandme om der ikke var en post mere på kr. 30 der hedder kontantgebyr, har aldrig set det før? Så mine 10.000 baht kostede mig i alt 2009,15 kr. Heldigvis er det meget sjældent at jeg hæver på dankort VISA. Min bank er finansnetbanken. Jeg hævede 10.000 bath, til at betale for ophold på Copenhagen i Pattaya samt til de sidste indkøb den 15. marts, inden hjemrejsen om aftenen samme dag. Med gebyr i Thailand 10.150 bath = 2012,26 Da Jeg tjekkede min netbank viste det sig, at banken har hævet 30 dkr. hver gang Jeg har hævet på VISA-kortet ialt 10.000 bath = 2032,26 Min bank er Nordjyske Bank. Bankverdenen består efterhånden af en flok gebyrgribbe. ![]() Syntes bare at det er noget svineri, transaktionen er mellem mig og VISA, alligevel vil den grådige bank have et gebyr, for at have ydet ingenting. Skulle jeg have overført et stort beløb til et kreditforeningslån, ville det have kostet mig nul og en skid. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 19/03-2013 12:23
|
|
vandango skrev: Syntes bare at det er noget svineri, transaktionen er mellem mig og VISA, alligevel vil den grådige bank have et gebyr, for at have ydet ingenting. Hvem har givet dig dit Visa-kort? Hvor trækkes pengene, når du hæver på dit Visa-kort? |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 19/03-2013 13:07
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Kim Ludvigsen skrev: vandango skrev: Syntes bare at det er noget svineri, transaktionen er mellem mig og VISA, alligevel vil den grådige bank have et gebyr, for at have ydet ingenting. Hvem har givet dig dit Visa-kort? Hvor trækkes pengene, når du hæver på dit Visa-kort? Hvis pengene haeves paa et VISA kort er det VISA som napper et gebyr. VISA sender regningen videre til banken som saa betaler. Det er min forstaaelse og det er muligt den er forkert. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 19/03-2013 13:56
|
|
Jeg aner ikke, hvordan pengene deles mellem bank og Visa, eller om gebyret er rimeligt, eller om de tjener fedt på det. Min pointe var blot, at banken trods alt yder noget.
|
|
|
|
| Thomas72 |
Lagt på d. 19/03-2013 14:50
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1392 |
Kim Ludvigsen skrev: vandango skrev: Syntes bare at det er noget svineri, transaktionen er mellem mig og VISA, alligevel vil den grådige bank have et gebyr, for at have ydet ingenting. Hvem har givet dig dit Visa-kort? Hvor trækkes pengene, når du hæver på dit Visa-kort? Helt enig, betaler allerede 150 bath i gebyr, når man hæver på VISA'en i Thailand og nu er ens bank også begyndt at tage gebyr, uden at gøre en opmærksom på det. Da Jeg skulle aftale et møde med min bankrådgiver før Jeg tog til Thailand, sagde Jeg det skulle være før 21. jan. da Jeg skulle rejse. Men ikke noget med at man blev gjort opmærksom på de nye gebyrere. ![]() I forvejen betaler Jeg et gebyr på 150 dkr. om året bare for at have et Visa-kort. Noget helt andet, når man kigger på dagens og gårdagens kurs. Er man næsten glad for man er kommet hjem, trods den bidende kulde. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 19/03-2013 16:40
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
Det med geyrer er nemt overstået, læs kortregleerne for den bank du bruger, og kig i gebyr/prislisten,så vil mange vist blive overrasket over,hvad bankerne kan finde på at tage penge for! PS! betaler ikke selv et årligt gebyr for mit visakort, men bruger det helst ikken i Thailand,overfører til bankkonto hernede. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 19/03-2013 17:51
|
Kan kun give Girobank ret. Man opnår en ydelse - selvfølgelig koster det. Det gør det også når man går i den lokale brugs - eller hvad ved jeg. Sæt jer ind i reglerne - og tag det tilbud der passer bedst. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 19/03-2013 19:19
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
vandango skrev: Syntes bare at det er noget svineri, transaktionen er mellem mig og VISA, alligevel vil den grådige bank have et gebyr, for at have ydet ingenting...... En noget forkert eller forsimplet betragtning. Transaktionen foregår mellem dig og din bank, men med VISA eller Master som serviceudbyder eller kald det bare forbindelsesled mellem dig og bank. Bankerne trækker på VISa/Masters verdensomspændende netværk, når vi hæver penge eller betaler med kortet. Da intet er gratis, skal der selvfølgelig betales for det på den ene eller anden måde. Om prisen eller gebyret er retfærdigt, vil jeg ikke gøre mig klog på. Det er jo heller ikke en transaktion mellem dig og VISA, da du ikke har en konto hos dem. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 20/03-2013 10:59
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Men stadig - jeg overførte 30.000 kr. til en kammerats konto, det koste 0 kr. Her har bankerne åbenbart ingen udgifter. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 20/03-2013 11:38
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Det er jo heller ikke en transaktion mellem dig og VISA, da du ikke har en konto hos dem.[/quote] Et eksempel. Jeg har et haevekort hos min bank. Naar jeg haever paa kortet i udlandet betaler jeg gebyr til banken. Hvis jeg haever paa min visa konto hugger visa et gebyr og betalingsservice ordner resten dvs betaler visa uden gebyr. I det oejeblik man sammen med sit Dankort har en VISA konto tilknyttet til Dankortet har man automatisk en konto hos VISA. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

ialt 10.000 bath = 2032,26