Se indlæg|
Demonstrationer i Bangkok
|
|
| NFP |
Lagt på d. 29/01-2014 00:59
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 148 |
Kim Ludvigsen skrev: NFP skrev: den der med at overtale vaelgerne til at stemme anderledes naeste gang holder desvaerre ikke i Thailand og det ved du ogsaa godt. Hvis den ikke holder, så er det fordi vælgerne vil have den samme regering. Det virker som om, du ikke rigtig forstår, hvordan et demokrati virker. Thaksin forstod det helt fint i sin tid, og det er såmænd ikke sværere end, at de gule også kan benytte metoden. Man skal blot tilbyde befolkningen noget, som er bedre end det, som de andre tilbyder. Jeg kan tage fejl, men jeg tror faktisk, Demokraterne ville have haft en god chance for at vinde det planlagte valg i 2015, hvis de havde taget afstand fra Suthep, efter amnesti-loven faldt. De kunne have kørt valget på amnestiforsøget, som var upopulært langt ind i de rødes rækker, og de kunne have kørt på utilfredshed med risopkøbet (og især manglende betaling), og hvad regeringen ellers har lavet af dumheder, som fx i forbindelse med oversvømmelserne for et par år siden og korruptionen. Den chance er dog fuldstændig forspildt nu - det vil tage dem lang tid at få vælgerne til at glemme deres opførsel her. Og det bør tage lang tid. Det der naevnes lyder helt rigtigt, men igen vil demokraterne ikke have en kina mands chance hverken i nord eller nord oest. |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 29/01-2014 01:59
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Ja men ok så er vi jo enige for i og med at du siger at politiet burde gribe ind siger du jo også dermed at det er forkert og ulovligt det de gule gør...det er dog en begyndelse til forståelse.Der ER altså håb for dig endnu...lol Det er selvfølgelig efter ordre at de intet gør og fordi regeringen ikke vil have at militæret blander sig og laver endnu et kup. Det er jo noget af det der virker forkert på os danskere der jo er vant til at militæret selvfølgelig tjener en til hver tid siddende regering og ikke bare et bestemt politisk parti- ligeledes med politiet. Men der går jo nok 1 - 200 år før det sker her i landet. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 29/01-2014 04:13
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
NFP skrev: Kim Ludvigsen skrev: Jeg kan tage fejl, men jeg tror faktisk, Demokraterne ville have haft en god chance for at vinde det planlagte valg i 2015, hvis de havde taget afstand fra Suthep, efter amnesti-loven faldt. De kunne have kørt valget på amnestiforsøget, som var upopulært langt ind i de rødes rækker, og de kunne have kørt på utilfredshed med risopkøbet (og især manglende betaling), og hvad regeringen ellers har lavet af dumheder, som fx i forbindelse med oversvømmelserne for et par år siden og korruptionen. Det der naevnes lyder helt rigtigt, men igen vil demokraterne ikke have en kina mands chance hverken i nord eller nord oest. De ville heller ikke behøve at vinde alle steder. Der var "kun" omkring 4 millioner stemmer mellem blokkene sidste gang, så der skulle altså kun flyttes 2 millioner. Jeg tror ikke, det ville have været en umulig opgave. Hertil kommer, at stemmerne jo ikke behøvede at blive flyttet til Demokraterne, men i stedet måske til et mindre parti, der hældte til demokraternes side. Men alt dette er naturligvis kun teoretiske spekulationer nu, hvor demokraterne har forspildt enhver chance for at udnytte regeringens dumheder. |
|
|
|
| NFP |
Lagt på d. 29/01-2014 04:15
|
Yonok skrev: Sad lige og så de Thailandske nyheder hvor Sutheps pøbel overfalde en betjent og sendte ham på hospitalet - lidt svært at forstå at de søde mennesker kan gøre sådan.....humor kan forekomme! Regeringen har nu taget en ny beslutning som efter vestlig målestok igen er uforståelig. Havde det været i et hvilket som helst vestligt land så var Suthep jo blevet arresteret for længe siden og begynde at overfalde betjente uanset om man kan lide dem eller deres rolle i det her så burde hammeren falde efter min mening. Men nu mener...og det er jo nok rigtigt set ud fra deres synspunkt hvor de skal holde øje med modstanderen men så sandelig også hele tiden militæret-man vil nu lade dem være - så vidt muligt og koncentrerer sig om at få gennemført valget og så deale med Suthep og co. efter valget. Det er så svært som udlænding helt at forstå og gennemskue meget af det der sker - for der er så mange faktorer der skal tages hensyn til og garranteret dobbelt så meget som vi slet ikke ved noget om. Men jeg tror at man skal til at passe gevaldigt på nu for nu har de røde erklæret at bliver valget ikke til noget så vil de gå på gaderne...og ja,så skal der vist ikke megen fantasi til at forestille sig hvad konsekvenserne kan blive af det. Saa klippet her til morgen paa TV3. Man skulle ikke tro det var mennesker der opfoerte sig saadan. Jeg tror Yonok rammer helt i plet med denne her: "Det er så svært som udlænding helt at forstå og gennemskue meget af det der sker - for der er så mange faktorer der skal tages hensyn til og garranteret dobbelt så meget som vi slet ikke ved noget om" |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 29/01-2014 07:08
|
|
NFP skrev: Jeg tror Yonok rammer helt i plet med denne her: "Det er så svært som udlænding helt at forstå og gennemskue meget af det der sker - for der er så mange faktorer der skal tages hensyn til og garranteret dobbelt så meget som vi slet ikke ved noget om" Der er også nogle ting, som vi måske bør undgå at forstå - eller i hvert fald debattere, medmindre det er inddirekte som i punkt 3 nedenfor. Man kan overveje, hvorfor Suthep har valgt dette tidspunkt til sit oprør. Umiddelbart kan jeg tænke på tre forklaringer, og det rigtige svar er måske en blanding af dem. Men vær helt sikker på, at udryddelse af korruption ikke er blandt forklaringerne. Det er blot lokkemad til de desværre alt for lokkevillige masser. - og nogle få vildfarne udlændinge ![]() 1. Han vil undgå en mordanklage. Mens mange af drabene i 2010 nok skyldes almindelige optøjer og forvirring, så var drabet på den røde general en decideret likvidering. Ud fra hærens synspunkt gav den sikkert god mening, men der er ingen tvivl om, at hæren havde fået grønt lys til likvideringen. Det er ikke utænkeligt, at det var Suthep, der gav tilladelsen. Indtil videre har protesterne betydet, at han ikke er mødt op i retten for at blive konfronteret med anklagen. 2. Han smagte blod efter de succesfulde protester mod amnesti-loven, og troede så, han kunne gå på vandet. Det kunne han ikke, men i stedet for at bakke roligt ud, doblede han ned for ikke at tabe ansigt. 3. Han vil have den bedst mulige position og mulighed for at påvirke, hvad der skal ske, når "det utænkelige" sker. Og han har vurderet, at det vil ske, før det planlagte valg i august 2015. Jeg tror, nummer 2 er den forklaring, der har haft mindst betydning. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 29/01-2014 08:08
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Problemerne tårner sig op i horisonten. Nu viser det sig, at der kan gå op til 6 måneder inden valget er overstået, de sidste parlamentsmedlemmer er valgt, og der kan dannes en ny regering. Hvor længe kan et stort land som Thailand regeres af et forretningsministerium.? http://bangkokpos...for-months Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| NFP |
Lagt på d. 29/01-2014 08:15
|
Kim Ludvigsen skrev: NFP skrev: Jeg tror Yonok rammer helt i plet med denne her: "Det er så svært som udlænding helt at forstå og gennemskue meget af det der sker - for der er så mange faktorer der skal tages hensyn til og garranteret dobbelt så meget som vi slet ikke ved noget om" Der er også nogle ting, som vi måske bør undgå at forstå - eller i hvert fald debattere, medmindre det er inddirekte som i punkt 3 nedenfor. Man kan overveje, hvorfor Suthep har valgt dette tidspunkt til sit oprør. Umiddelbart kan jeg tænke på tre forklaringer, og det rigtige svar er måske en blanding af dem. Men vær helt sikker på, at udryddelse af korruption ikke er blandt forklaringerne. Det er blot lokkemad til de desværre alt for lokkevillige masser. - og nogle få vildfarne udlændinge ![]() 1. Han vil undgå en mordanklage. Mens mange af drabene i 2010 nok skyldes almindelige optøjer og forvirring, så var drabet på den røde general en decideret likvidering. Ud fra hærens synspunkt gav den sikkert god mening, men der er ingen tvivl om, at hæren havde fået grønt lys til likvideringen. Det er ikke utænkeligt, at det var Suthep, der gav tilladelsen. Indtil videre har protesterne betydet, at han ikke er mødt op i retten for at blive konfronteret med anklagen. 2. Han smagte blod efter de succesfulde protester mod amnesti-loven, og troede så, han kunne gå på vandet. Det kunne han ikke, men i stedet for at bakke roligt ud, doblede han ned for ikke at tabe ansigt. 3. Han vil have den bedst mulige position og mulighed for at påvirke, hvad der skal ske, når "det utænkelige" sker. Og han har vurderet, at det vil ske, før det planlagte valg i august 2015. Jeg tror, nummer 2 er den forklaring, der har haft mindst betydning. [b]Det er blot lokkemad til de desværre alt for lokkevillige masser. - og nogle få vildfarne udlændinge Ang mordanklagen saa var han ogsaa omfattet af den totale amnesti lov, men det oenskede han ikke. Den roede general var en person som ikke skulle have vaeret i haeren med den opfoersel en direkte skamplet (RIP). Det er maaske hans egne der stod for likvideringen ? de var vist ogsaa ved at vaere godt traet af ham. Alt er muligt. Lokkemaden til de lokkevillige masser kommer fra Thaksin med de fejlslagne populaere (populist policies) tiltag. Jeg tror naeppe at jeg kan kategoriseres som en vildfaren udlaendig, hvis det er mig der hentydes til ? Som naevnt der foregaar garanteret en masse bag kulisserne og man kan kun frygte den dag det utaenkelige sker. Jeg har tidligere naevnt at jeg er ikke tilhaenger af Suthep's metoder og havde faktisk regnet med at han ville stoppe efter at regeringen var gaaet af osv, men det gjorde han desvaerre ikke og det er nok en stor fejltagelse fra hans side. |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 29/01-2014 09:11
|
Det er da muligt at du ikke er Suthep/Abhisit tilhænger som du bliver ved med at påpege og det er da også helt din egen beslutning men det ER unægteligt svært at se det efter som du udelukkende kaster skyts efter de røde og stiller spørgsmålstegn ved hver anklage af de gule-ah,var det nu også dem...kunne det ikke også være de røde osv. Med den 100% ensidige stilling tagen du vælger ER det altså svært at fornemme andet end at du er skrigende gul. |
|
|
|
| NFP |
Lagt på d. 29/01-2014 09:39
|
Webmaster skrev: NFP skrev: Det store tag selv bord startede for oevrigt dengang Thaksin kom til magten. Du får det til at lyde som en endegyldig sandhed, et faktum, et svar på alt den korruption som har været i Thailand. Men det er kun din sandhed. En sandhed set med dine øjne, øjne dækket af skyklapper. I den sandhed mine øjne ser, så er Thaksin blot én korrupt person i et samfund gennemsyret af korruption, og Thaksin er blot en korrupt i en række af statsledere i Thailand som er korrupte. Korruptionen i Thailand er hverken startet eller sluttet med Thaksin - han har blot været én blandt mange. Af være én blandt mange gør det naturligvist ikke rigtigt at så fortsætte med det. Og med alle de demokrater som selv er fældet for korruption gennem tiden, så er de vist nok de sidste som skal kaste med sten mod andre for samme forseelse. Hellere ikke Suthep er berettet til at pege finger af nogle som helst. Uanset hvad og hvor godt man har lært nogle få one-liners udenad, så kan vi og mange andre herinde nok godt blive enige om, at én korrupt én for meget. Og det uanset vedkommens farve, navn og tegnedreng. Suthep er bare ikke den rette til at diktere ret og rimelighed - den chance forspildte han allerede i første ½-del af 90'erne. Og løsningen Suthep prædiker er hellere ikke den rette. @ Web - enig, men lad os sige at "misbruget" steg betydeligt efter at Thaksin kom til magten. Korruption vil altid eksistere det kan man ikke komme uden om. Pasuk Phongpaichit & Sungsidh Piriyarangsan har udgivet bogen "Corruption & Democracy in Thailand" den udkom godt nok i 1996 (2. udgave) 6. udgave er udkommet: http://www.silkwo...tion_6.htm Uhyggelig laesning og man kan kun konkludere at de har allesammen har haft fingrene nede i fadet. Pasuk har ogsaa forfattet bogen "Thaksin" sammen med Chris Baker. Den daekker aarene fra 2001 til 2008. Bogen er udsolgt fra forlaget og det menes at det er Thaksin som har koebt hele oplaget. .Andre lande i Asien holder sig heller ikke tilbage og det beskrives rigtig godt i "Asian Eclipse - Exposing the Dark Side of Business in Asia". Forfatteren hedder Michael Backman. http://www.goodre...an_Eclipse Eftersom bogen gaar til og med 1999 er der meget lidt omkring Thaksin, men det naevnes at han var Deputy PM under Banharn regeringen. "He exerted significant influence over government telecommunications policy" (1995-1997). Paa det tidspunkt var han allerede en holden mand. Singapore skrives der stort set ikke noget om. Indonesien er nok et af de vaerste lande hvad korruption angaar i denne del af verden. Jeg boede i en aarraekke i Indonesien og da jeg kom dertil 1. gang havde foerstedamen Mrs. Tien Soeharto tilnavnet "Madame tien per cent" laes 10%. Da jeg flyttede dertil 2. gang var der gaaet inflation i korruptionen for nu havde hun faaet tilnavnet "Madame 50/50". ![]() At Suthep kaemper mod korruption lyder heller ikke helt rigtigt i mine oerer. Hvordan kommer Thailand saa ud af korruptionen ? Svaret maa vaere - gennem bedre uddannelse. Desvaerre loeber man ogsaa ind i korruptionen her. Hvis man skal have sit barn eller barnebarn ind i en "anerkendt" skole koster det the penge til skoledirektoeren og den nuvaerende regering har saagar udtrykt at det er helt i orden !! Nu var emnet "Demonstrationer i Bangkok" og ikke "Uddannelse i Thailand". Det maa komme i en anden traad en anden god gang. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 29/01-2014 10:38
|
|
NFP skrev: Den roede general var en person som ikke skulle have vaeret i haeren med den opfoersel en direkte skamplet (RIP). Det er maaske hans egne der stod for likvideringen ? de var vist ogsaa ved at vaere godt traet af ham. Alt er muligt. Det har ganske givet været en skarpskytte fra hæren, og det har sikkert givet god taktisk mening at "hugge hovedet af slangen". Men jeg tvivler meget stærkt på, at hæren vil foretage den slags uden tilladelse fra højeste sted - ikke engang i Thailand. Højeste sted er enten premierministeren eller den relevante minister. Det er derfor også de to, der har en mordanklage hængende over sig. I USA var det Obama, der gav tilladelse til aktionen mod Osama bin Laden, ligesom han giver tilladelse i alle tilfælde, hvor der bruges droner til at dræbe. NFP skrev: Lokkemaden til de lokkevillige masser kommer fra Thaksin med de fejlslagne populaere (populist policies) tiltag. Jeg tror naeppe at jeg kan kategoriseres som en vildfaren udlaendig, hvis det er mig der hentydes til ? Nu snakker jeg om lokkemad til demonstrationerne, ikke stemmekøb. Den slags stemmekøb finder du overalt i demokratiske lande, også Danmark. Det er en fuldt ud gyldig metode til at opnå stemmer. Sutheps lokkemad til demonstrationerne er udryddelse af korruption, hvilket er et fuldstændigt latterligt argument at bruge. Ikke at der ikke er meget korruption, men Suthep og hans folk er ikke et hak bedre. Og ja, du er en af dem, jeg hentyder til, fordi du har købt argumentet, ligesom nogle af dem, der kommenterer på artiklerne i Bangkok Post. Hvis Suthep virkelig ville udrydde korruption, ville han gå i forhandling med regeringen for at komme korruptionen til livs, i stedet kræver han indførelse af diktatur. Bemærk lige, at diktaturer normalt er kendetegnede ved en endnu højere grad af korruption, end den du finder i Thailand. NFP skrev: Som naevnt der foregaar garanteret en masse bag kulisserne og man kan kun frygte den dag det utaenkelige sker. Ja, den dag og lang tid efter bliver slem. Og stakkels de turister, der kun kommer for at drikke og hore.
|
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 30/01-2014 07:56
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
Er bunden snart nået ? Ja, jeg ved det ikke, men jeg frygter, at det kan blive meget værre, - desværre ! Efter min mening kan Thailand snart kalde sig for " A failed state " Jeg har lige læst hos Bangkok Post, at civilretten har accepteret en begæring fra PDRC om, at undtagelsestilstanden i Bangkok og omliggende provinser skal hæves. Efter hvad jeg kan læse, behandler retten sagen lige nu med henblik på evt. at give et påbud om ophævelse for at beskytte demonstranterne. Yderligere påstås det i artiklen, at retten har bedt sagsøgeren, som er en af lederne i PDRC, om, sammen med embedsmænd fra retten, at aflevere indkaldelse til et retsmøde den 6. Februar til de anklagede, som er: " caretaker Prime Minister Yingluck Shinawatra, caretaker Labour Minister Chalerm Yubamrung, director of the Centre for Maintaining Peace and Order (CMPO), and national police chief Pol Gen Adul Saengsingkaew, the CMPO's chief of operations " Link: http://bangkokpos...-afternoon |
|
|
|
| NFP |
Lagt på d. 30/01-2014 09:34
|
OleH skrev: Er bunden snart nået ? Ja, jeg ved det ikke, men jeg frygter, at det kan blive meget værre, - desværre ! Efter min mening kan Thailand snart kalde sig for " A failed state " Jeg har lige læst hos Bangkok Post, at civilretten har accepteret en begæring fra PDRC om, at undtagelsestilstanden i Bangkok og omliggende provinser skal hæves. Efter hvad jeg kan læse, behandler retten sagen lige nu med henblik på evt. at give et påbud om ophævelse for at beskytte demonstranterne. Yderligere påstås det i artiklen, at retten har bedt sagsøgeren, som er en af lederne i PDRC, om, sammen med embedsmænd fra retten, at aflevere indkaldelse til et retsmøde den 6. Februar til de anklagede, som er: " caretaker Prime Minister Yingluck Shinawatra, caretaker Labour Minister Chalerm Yubamrung, director of the Centre for Maintaining Peace and Order (CMPO), and national police chief Pol Gen Adul Saengsingkaew, the CMPO's chief of operations " Link: http://bangkokpos...-afternoon Ja og Tarit (DSI chief) kan ikke faa gennemfoert sine 16 arrest warrants paa grund af "manglende beviser". Mht undtagelsestilstanden var der vist ikke belaeg for at indfoere den naar det kommer til stykket og retten vil sikkert vaere enig i det. Der kan vaere noget om en "failed state" jeg synes lige nu det er anarki naar folk kan naesten goere som de har lyst til. |
|
|
|
| NFP |
Lagt på d. 30/01-2014 15:01
|
http://www.bangko...i-vanijaka Seneste fra Khun Voranai. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 30/01-2014 15:06
|
|
Bare han ville stille op med et politisk midterparti. Der er ofte nogle, som spørger i kommentarerne, om hans artikler også bringes på thai nogen steder, men der er aldrig blevet svaret. Nogle her som har styr på det? Men uanset, så er der desværre nok ikke nogle af kamphanerne, som lytter til ham, jeg frygter blokade af valgsteder og udbredt vold på søndag. Og at hverken politi eller hær har mandsmod nok til at fjerne blokaderne og smide de skyldige i fængsel. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 30/01-2014 15:10
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
NFP. Mht undtagelsestilstanden var der vist ikke belaeg for at indfoere den naar det kommer til stykket og retten vil sikkert vaere enig i det Jeg er ikke enig med dig om denne postulat, for selv i "lille Danevang" vil den sidende regering proklamere Undtagelsestilstand hvis nogle grupper i samfundet skulle finde på fx at blokkere KBH og besætte diverse vigtige administrationer og ministerier. P.S. Og da du åbenbart ikke finder de gules fremgangs måde forkert kan jeg nu godt forstå hvorfor nogle medlemmer af DTW betegner dig som værende forudindtagede og "ensporet". (det er kun de andre som der er noget galt med ). Det er ikke Dig som person som Jeg opponere imod men dine holdninger. . Redigeret af Lung Yao d. 30/01-2014 15:21 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| NFP |
Lagt på d. 30/01-2014 16:04
|
Lung Yao skrev: NFP. Mht undtagelsestilstanden var der vist ikke belaeg for at indfoere den naar det kommer til stykket og retten vil sikkert vaere enig i det Jeg er ikke enig med dig om denne postulat, for selv i "lille Danevang" vil den sidende regering proklamere Undtagelsestilstand hvis nogle grupper i samfundet skulle finde på fx at blokkere KBH og besætte diverse vigtige administrationer og ministerier. P.S. Og da du åbenbart ikke finder de gules fremgangs måde forkert kan jeg nu godt forstå hvorfor nogle medlemmer af DTW betegner dig som værende forudindtagede og "ensporet". (det er kun de andre som der er noget galt med ). Det er ikke Dig som person som Jeg opponere imod men dine holdninger. . Lad os nu se hvad retten afgoer i morgen. Jeg er imod Suthep's fremgangs maade og har ogsaa givet udtryk for at han skulle vaere stoppet tidligere og det gjorde han saa ikke. Demokraterne dummede sig ved ikke at deltage i valget eftersom de har alle odds med sig som Kim L ogsaa har givet udtryk for, dog naevner Kim valget i 2015, men thaierne har en meget kort hukommelse saa alle daarligdomme med manglende risbetalinger vil vaere glemt om et aar. Paa ingen maade stoetter jeg Suthep og hans fremgangsmaade. Desvaerre er vi nok i en situation som vil vare 4 - 6 maaneder mere hvis der ikke er nogen oppefra som tager affaere. Hvad jeg er imod er at man har en saakaldt "demokratisk" valgt regering som kun taenker paa hovedsageligt at faa een person tilbage til Thailand, koste hvad det vil og det gik helt galt da amnesti forslaget blev forfalsket og derfor har vi balladen nu. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 30/01-2014 16:12
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Beklager, men jeg fik det indtryk at Du hældt ud(sympatiserer) mere for de Gules synspunkter end for de rødes. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 31/01-2014 01:44
|
Det jeg tænker på med min kritik af dine holdninger NFP er netop at du ser så 100% ensidigt på det....du ser simpelthen tilsyneladende intet af hvad de gule har gjort i tidens løb men gentager kun de samme fraser ang. de rødses fejltagelser og lovbrud-på intet tidpunkt i denne debat har du kritiseret de gule for noget som helst udover ovenstående...og der ER dog så uendelig meget mere -hvis man vil kritiserer-eller er nødt til det for helhedens skyld. Desuden er den der med forsvaret af de gule...ja men de røde gjorde sådan og sådan dengang jo slet ikke holdbar.Hver især må stå inde for deres egne handlinger og lovbrud osv. kan ikke retfærdig gøres med andres lovbrud. |
|
|
|
| NFP |
Lagt på d. 31/01-2014 03:59
|
Yonok skrev: Det jeg tænker på med min kritik af dine holdninger NFP er netop at du ser så 100% ensidigt på det....du ser simpelthen tilsyneladende intet af hvad de gule har gjort i tidens løb men gentager kun de samme fraser ang. de rødses fejltagelser og lovbrud-på intet tidpunkt i denne debat har du kritiseret de gule for noget som helst udover ovenstående...og der ER dog så uendelig meget mere -hvis man vil kritiserer-eller er nødt til det for helhedens skyld. Desuden er den der med forsvaret af de gule...ja men de røde gjorde sådan og sådan dengang jo slet ikke holdbar.Hver især må stå inde for deres egne handlinger og lovbrud osv. kan ikke retfærdig gøres med andres lovbrud. Helt enig at hver isaer maa staa inde for deres egne handlinger og lovbrud. Men der er ikke belaeg for at hvidvaske disse helt tilbage til aar 2004 bare fordi man oensker at behage een person. Som sagt, jeg tager afstand fra Sutheps metoder og ligeledes afstand fra de gules belejring af de to lufthavne samt parlamentet, ingen tvivl om det. Saa helt ensidigt er det nu ikke. Her hvor det er gaaet galt er det fejlslagne amnestiforslag og det har faaet folk op af stolene. Jeg synes det er underligt at der er ingen her som fordoemmer at der bliver lavet aendringer til et lovforslag kl. 04.30 om morgenen ? Vi gaar nogle spaendende dage i moede: 1. Undtagelsestilstand bliver erklaeret for ugyldig idet man vil henvise til ISA (Internal Security Act) 2. Farmerne faar ikke deres penge som lovet saa de skal nok finde paa et eller andet. 3. Valget bliver ikke udskudt dvs spild af penge da der hoejst sandsynligt skal udskrives valg igen da der ikke er nok folkevalgte parlamentsmedlemmer til at vaelge en ny regering. 4. Suthep vil ikke forhindre folk i at stemme, problemet er at han vil forhindre folk i at komme ind paa valgomraadet - noget selvmodsigende maa man sige. 5. Yingluck bliver tvunget til at gaa af pga ricepledging skandalen. 6. Hun faar foelgeskab af saadan ca. 300 andre parlaments medlemmer der var involveret i amnestilov skandalen (her er hun ikke involveret !) GUNG XI FA CAI. Glaedeligt kineser nytaar. |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 31/01-2014 04:28
|
NFP skrev: Yonok skrev: Det jeg tænker på med min kritik af dine holdninger NFP er netop at du ser så 100% ensidigt på det....du ser simpelthen tilsyneladende intet af hvad de gule har gjort i tidens løb men gentager kun de samme fraser ang. de rødses fejltagelser og lovbrud-på intet tidpunkt i denne debat har du kritiseret de gule for noget som helst udover ovenstående...og der ER dog så uendelig meget mere -hvis man vil kritiserer-eller er nødt til det for helhedens skyld. Desuden er den der med forsvaret af de gule...ja men de røde gjorde sådan og sådan dengang jo slet ikke holdbar.Hver især må stå inde for deres egne handlinger og lovbrud osv. kan ikke retfærdig gøres med andres lovbrud. Helt enig at hver isaer maa staa inde for deres egne handlinger og lovbrud. Men der er ikke belaeg for at hvidvaske disse helt tilbage til aar 2004 bare fordi man oensker at behage een person. Som sagt, jeg tager afstand fra Sutheps metoder og ligeledes afstand fra de gules belejring af de to lufthavne samt parlamentet, ingen tvivl om det. Saa helt ensidigt er det nu ikke. Ja,det er jo da bestemt også et par gode eksempler - du råber og skriger om ris skema og Thaksin,hvad med alt det skidt Abhisit og Suthep ect. har lavet...og eneste grund til du nævner noget ang. de gule overhovedet er at vi er et par stykker der direkte spørger dig-ellers ser det ikke ud til at du havde nogen som helst lyst til at bebrejde de gule noget som helst. Her hvor det er gaaet galt er det fejlslagne amnestiforslag og det har faaet folk op af stolene. Jeg synes det er underligt at der er ingen her som fordoemmer at der bliver lavet aendringer til et lovforslag kl. 04.30 om morgenen ? Jeg tror ikke at nogen her har nævnt at de syntes at det var ok og mener stort set alle er enige om at begge parter bør udelukkes fra en ny regering for at få de reformer landet har behov for. Hvad angår tidspunktet på dagen det blev lavet syntes jeg at det er fuldstændig ligegyldigt...det ville ikke have været mere eller mindre forkert eller rigtigt at lave det kl.16 om eftermiddagen. Vi gaar nogle spaendende dage i moede: 1. Undtagelsestilstand bliver erklaeret for ugyldig idet man vil henvise til ISA (Internal Security Act) 2. Farmerne faar ikke deres penge som lovet saa de skal nok finde paa et eller andet. 3. Valget bliver ikke udskudt dvs spild af penge da der hoejst sandsynligt skal udskrives valg igen da der ikke er nok folkevalgte parlamentsmedlemmer til at vaelge en ny regering. 4. Suthep vil ikke forhindre folk i at stemme, problemet er at han vil forhindre folk i at komme ind paa valgomraadet - noget selvmodsigende maa man sige. 5. Yingluck bliver tvunget til at gaa af pga ricepledging skandalen. 6. Hun faar foelgeskab af saadan ca. 300 andre parlaments medlemmer der var involveret i amnestilov skandalen (her er hun ikke involveret !) GUNG XI FA CAI. Glaedeligt kineser nytaar. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

.