Se indlæg|
Thai på besøg i Danmark
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 18/02-2014 15:57
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
farao54 skrev: Ganske rigtigt.
Bjarke85 skrev: Jeg giver op Sudsakhon. Hjælp du alle dem du vil med fine ord og gode timepriser, så hjælper jeg alle dem jeg kan, med simpel snak gratis ![]() Juhuuuuu... ENDELIGT... Og lad os så komme videre uden flere forsøg på at jorde hinanden. Skulle i 3-4 'krigere' stadigvæk føle en umættelig trang til at slås, vil jeg støtte om om Malis forslag om at fortsætte krigen i en anden tråd. :-) (men husk at der stadigvæk er mange der holder af jer allesammen for jeres gratis hjælp herinde. Så gem lidt krafter til fortsat hjælp..:-)). DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| houmannen |
Lagt på d. 21/03-2014 14:34
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
Hej Bjarke85. Det var en god opskrift du gav m.h.t. at få sin thai kæreste til Danmark. Især var jeg glad for du gav oplysninger om det med rejseselskabet. Synes det er mærkeligt at hverken ambassaden eller VFS fortæller om den mulighed. Og så lige et par spørgsmål. Du skriver, at man skal have en udskrift af bankbogen samme dag, som man ansøger om Visum. Jeg er ikke klar over, om min kærestes bank har en afdeling i Bangkok. Pengene bliver sat ind et par dage, før jeg ankommer til Bangkok. Er en kopi af bankbogen ikke tilstrækkeligt? Skal pengene blive stående på kontoen under hendes (forhåbelige) besøg hos mig? Ang. rejseforsikring, kender du så denne; https://global.ih...ravel.aspx Og er det tilstrækkeligt? Bedste hilsener Houmannen |
|
|
|
| Atrox |
Lagt på d. 21/03-2014 14:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 157 |
Rejseforsikringer SKAL være en af dem på listen over de godkendte. Hvis du bestiller en der ikke er godkendt, bliver visum afvist. Du kan godt gå ind i en Bangkok afdeling af din kærestes bank, og få lavet en udskrift af bankbogen, som beviser der står de 40.000 baht. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 21/03-2014 15:08
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Atrox skrev: Rejseforsikringer SKAL være en af dem på listen over de godkendte. Hvis du bestiller en der ikke er godkendt, bliver visum afvist. Du kan godt gå ind i en Bangkok afdeling af din kærestes bank, og få lavet en udskrift af bankbogen, som beviser der står de 40.000 baht. Hvis det er noget tid siden, at der har været bevægelser på bogen, så kan de ikke se, om bogen ikke er opdateret. Derved kan bør man vedhæfte en ATM-slip med balancen. Hvis man ikke bruger et forsikringsselskab fra listen over Schengen-godkendte forsikringsselskaber, så skal/kan man bruge et dansk forsikringsselskab, om end det er dyrt. De 40.000 (ved tre måneder) skal reelt stå på bogen ved indrejse i Danmark, om end de sjældent gør det. I øvrigt er det et mystisk regel, som de øvrige ambassader i Schengen ikke har. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Atrox |
Lagt på d. 21/03-2014 15:27
|
Ja beklager, det kunne godt misforståes at jeg skriver det skal være en af dem på listen. Det er selvfølgelig hvis i vælger en thai forsikring, så SKAL det være en af de godkendte fra listen. En dansk forsikring er automatisk godkendt men som Robert skriver, meget dyrere. Jeg ville hvis jeg var jer, gå ind i din kærestes bank på samme dag som i aflevere ansøgningen, og få opdateret bankbogen så det kan ses der er 40.000 baht samme dag som i ansøger. |
|
|
|
| houmannen |
Lagt på d. 21/03-2014 15:42
|
Hej. Takker mange gange for svar. Jeg har været inde og kigge på et par at thaiske forsikringsselskaber, men det står på thai og der står jeg altså af. Det forstår jeg ikke. Grunden til at jeg spurgte til det internatione IHI/Bupa er, at min kæreste anvendte det for 7 år siden, da hun var 3 måneder i Tyskland for at besøge sin søster. Og lige denne forsikring er ikke så dyr, de ville prakke mig en forsikring på til kr. 3800,00 først. Men på denne står der netop, at den er beregnet til at besøge et Schengen land. Bedste hilsner Houmannen |
|
|
|
| Atrox |
Lagt på d. 21/03-2014 15:50
|
Du kan finde listen over godkendte thai forsikringer på ambassadens hjemmeside, eller skrive til dem, og få dem til at maile dig linket til listen over godkendte forsikringer. Det er meget vigtigt i vælger en rigtig forsikring ![]() |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 21/03-2014 16:11
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
listen er lige her: http://thailand.u...er2013.pdf |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 21/03-2014 17:49
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
houmannen skrev: Hej. Takker mange gange for svar. Jeg har været inde og kigge på et par at thaiske forsikringsselskaber, men det står på thai og der står jeg altså af. Det forstår jeg ikke. Grunden til at jeg spurgte til det internatione IHI/Bupa er, at min kæreste anvendte det for 7 år siden, da hun var 3 måneder i Tyskland for at besøge sin søster. Og lige denne forsikring er ikke så dyr, de ville prakke mig en forsikring på til kr. 3800,00 først. Men på denne står der netop, at den er beregnet til at besøge et Schengen land. Bedste hilsner Houmannen Prisen for tre måneder er 2.900 baht. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 22/03-2014 15:36
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Hej Robert Hvilket selskab sælger dækningen (30000 E=1,5 mil THB ) til 2900? Lyder som en OK billig præmie. Jeg har selv, når min kones familie er på besøg brugt Bupa International til 3600 for en tilsvarende dækning. Grunden var, at jeg valgte t selskab som jeg kendte, og som IHI arbejder sammen med. Det kunne jo være, at man fik brug for forsikringen, og det ikke bare var et fordyrende element en visumansøgning. Jeg har før selv været forsikret i Bupa International, selvom min arbejdsgiver var forpligtet til at tegne en forsikring for mig. (Better safe than sorry) Proceduren var snorlige og ingen problemer, selvom jeg gennemgik flere operationer (knust hånd). |
|
|
|
| houmannen |
Lagt på d. 22/03-2014 16:32
|
Hej. Jeg var selv på nippet til at tage Bupa, da de dækker mine rejseforikring, men turde alligevel ikke, da jeg så hvilke svar jeg fik her i dette prægtige forum med en masse venlige folk. Som du kan se har Milex sendt linket til ambassadens liste over godkendte rejseforsikringskontorer i Bangkok, nemlig: http://thailand.u... Jeg har lige et spørgsmål til erfarne. Er det sådan en forsikring jeg skal købe? http://www.acegro...rance.aspx Bedste hilsner Houmannen |
|
|
|
| houmannen |
Lagt på d. 22/03-2014 16:33
|
Der mangler et "i Europa" efter rejseforsikring![]() |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 22/03-2014 16:50
|
|
Ja, både firmaet og dækningen er OK. Jeg var lige inde og se hvad en standardpræmie løb op i. ฿3,779 for 3 måneder. Ikke svimlende, det fås både dyrere og billigere. Dækningen er lidt højere end nødvendigt. Men det valg tager man jo selv ud fra behov |
|
|
|
| houmannen |
Lagt på d. 22/03-2014 16:54
|
Tak. I er sgu flinke til at hjælpe os der er nye i trafikken. Tak for det. Robert skrev noget om 29.000 baht, men det er sgu svært for mig at finde, da jeg forstår så lidt thai. Bedste hilsner Houmannen |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 22/03-2014 17:10
|
|
Det var vist kun 2900 ฿, altså præmien for en 3-månederes Schengen forsikring Du behøver ikke at kunne læse thai. Der er en mulighed for at skifte sprog oppe i højre hjørne. Selvom jeg læser thai bruger jeg også den engelske version. Policen skal være på engelsk alligevel, ellers accepteres den ikke i visum ansøgningen |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.