Se indlæg
 Udskriv debat
Svindel med pensionen
Saendaeng
Jeg betaler ikke skat til DK , men til Thailand. Er jeg udelukket for denne gruppe så.??
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Bjarne
Efter min mening er ingen, der vil bidrage positivt, udelukket fra noget som helst.
/ Bjarne

Inger og Kim
denher trå erblevet ren underholdning jeg hygger vidre 555555555555555555555555555555555555555CoolCoolCoolCoolCoolCoolCoolCoolGrinGrinGrinGrinGrin

Har lige fjernet en masse 5 taller så indlæget passer til side bredden
John

Redigeret af John d. 02/06-2008 06:37
Shock

Ja, som jeg har skrevet tidligere regn endelig med mig som en frontkæmperne, men husk lige på at jeg er gammel og udslidt, så....

For lige at sætte i perspektiv ang. beløbsstørrelse, så er jeg i den situation at jeg blev ikendt mellemste førtidspension 1996 og da jeg havde en privat og en firmabetalt syge og dødsfaldspension, havde jeg 10 gode økonomiske år med en udbetaling der stort set svarede til min tidligere løn.

En af pensionerne (Danica) blev yderligere god idet der ved 67 år blev udbetalt et samlet opsparingsbeløb. Men en skilsmisse og dermed financiering af ny bolig ribbede den konto næsten helt. Der er i dag en lille sum, lidt over 150.000 som er for meget hvis du skal have en større folkepension udbetalt (max. beløbet er så vidt jeg husker 139.300 indestående og ingen egen bolig. Grundet disse penge kan jeg kun få min. udbetalt og det er når de 38% er betalt 4.972,- jeg har så valgt at sige nej til varmetilskud, da jeg ikke kan fremvise nogen kvittering for indkøbt kul eller olie.

Jeg har måttete tegne en sygeforsikring her i Thailand. Var så heldig at jeg 2 mdr. før min 66 årsdag fandt jeg et selskab som tegnede policer indtil det 66tyvende år. Det var selvfølgelig med et tilbundsgående helbredstjek først. D.v.s. at jeg har forbehold for hjerte/karsygdom, gigt, sukkersyge og deraf følgevirkninger. Den forsikring har jeg så så nydt godt af, idet jeg fik betalt mit andet tilfælde af Denque fever med godt 10.000 Baht. Men det har så bare betydet at fra en præmie på 32.724 Baht årligt, så er den i år steget til 37.633 altså en stigning på på 4.909 Baht.

Hertil kommer så min egenbetaling af al medicin. Jeg bruger ca. 7-10.000 Baht om måneden på den konto.

Så som enhver kan regne ud af denne lille historie så slider jeg på den lille opsparing jeg har i DK. Den der bla. skulle give mig dækning for fortsat ophold her i Thailand, de 400.000 jeg har "deponeret" er jo en slags garantisum for fortsat opholdstilladelse. De lovpligtige 65.000 Baht hver måned aner jeg ikke hvordan jeg skal redegøre for når jeg til december skal have mit årsvisa fornyet.

Hvis de nægter mig fornyelse er der kun en vej. Sige farvel til min elskede. Rejse hjem til DK og søge om optagelse på et plejehjem via
en visitation på et hjemløseherberg. ER DET RETFÆRDIGT?

En trøst er det dog at snart når jeg ned på de omtalte 139.300 så stiger min folkepension med den uhyrlige sum af 500 dkk om måneden. Hold da kæft det skal fejres. Jeg vil have en ekstra pose GAGADAENG den dag.

Nu spørger jeg så - endnu engang - er det rimeligt at jeg fordi jeg flytter uden for EØF skal betale alt det af egen lomme og så fortsat betale skat til DK. Jeg kan under ingen omstændigheder tage hjem til nogen form for behandling idet jeg ikke har nogen adresse i DK (nåh, nej det er løgn, jeg har en c/o adresse for opsamling af post hos min ene søn).

Jeg kan ikke begribe de argumenter med at jeg ikke giver tilbage til DK via moms eller anden afgift. Gør lille grosserer Jensen da det når han bor i Spanien? Hvad er det for noget tågesnak. Er det ikke nok med de 38% af min grundlovsberettigede folkepension. Skal jeg straffes yderligere fordi jeg har forelsket mig i en smuk thaipige og i landet Thailand? Grossereren (eller hvad han nu laver) han kan finde en pige i Spaniens land, det koster ham ikke en krone i pensionsnedslag - Er det retfærdigt?

Så Webmaster kom du bare i gang med at oprette en gruppe for forarmede pensionister.

Nej lad os få ram på disse snyltere med dækadresser, det gælder folke- såvel som førtidspensionister. Og jeg så gerne at når de blev fanget så var det tilbagebetaling til kasse et for alt hvad de har modtaget for meget gennem årene + bøde + renter.

Jo jeg er en lidt bitter Skeptiker fra Pattaya.

blackadder
Samme holdning som Bjarne herfra til saendaeng - Efter min mening er ingen, der vil bidrage positivt, udelukket fra noget som helst.

Der kan være mange motiver til at ville hjælpe med at give skatteydene udlandsdanskere samme rettigheder som bopælregistrerede Danskere.

Der er også spørgsmålet om stemmeret som jeg ved stærke erhvervsaktive skatteydene ulandsdanskere har luftet. Andre lande har givet deres borgere disse rettigheder i erkendelsen af globaliseringen, hvorfor har Danmark ikke?

Hvis du betaler skat i Danmark følger rettighederne vel med?

Nu er vi 3 måske 4 - Er der flere der vil prøve at finde nogle virkemidler vi kan lobbye vores interresser med overfor politikerne igennem en gruppe/netværk?

I skal være klar over at TTT (ting tager tid)
Men som bjarne skrev - Det vil tiden gå udmærket med.

P.S. Jeg gør ikke selv noget ulovligt da jeg er ligesom Bjarne der ikke vil se mig over skulderen hele tiden. Hvad folk gør af krumspring i deres liv er mig uvedkommende. Loven er forkert som Bjarne siger - folke/den gamle førtidspension er hånden på hjertet bygget til at virke sammen med tillæg. Ikke uden, medmindre du har formue eller anden indtægt.

Så lidt bitter Skeptiker fra Pattaya, kan vi aftale at gå efter bolden og ikke manden?

Payanak
Skeptikeren skrev:

...de 400.000 jeg har "deponeret" er jo en slags garantisum for fortsat opholdstilladelse. De lovpligtige 65.000 Baht hver måned aner jeg ikke hvordan jeg skal redegøre for når jeg til december skal have mit årsvisa fornyet.

Hvis de nægter mig fornyelse er der kun en vej. Sige farvel til min elskede. Rejse hjem til DK og søge om optagelse på et plejehjem via
en visitation på et hjemløseherberg. ER DET RETFÆRDIGT?

Du kan kombinere det deponerede beløb med din indtægt.

800.000,- Baht indsat på en thaikonto eller x0.000,- i indkomst/måned. Eller en kombination af begge.

Du har absolut mulighederne.
Sæt dig ind i reglerne.

Og endelig skulle de nægte dig dit årsvisa...ja så må du på visa-run som så mange mange andre udlændinge i Thailand.

Ingen smider dig ud.

Stop med at klynke som et barn, der ikke er tilfreds med sin julegave!!!

Suk Rak Ning
Skeptikeren skrev:

Nej lad os få ram på disse snyltere med dækadresser, det gælder folke- såvel som førtidspensionister. Og jeg så gerne at når de blev fanget så var det tilbagebetaling til kasse et for alt hvad de har modtaget for meget gennem årene + bøde + renter.

Man kunne ogsaa henrette snylterne.......det sidste maaltid skulle i saafald selvfoelgelig bestaa af GRAESHOPPER uden det 3' krydderi...

Blot en tanke...

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

manse
Kære Spetikkkkker

Jeg har svært ved at forstå dit regnestykke, for hvis har fået tilkendt løn da du var ude for en ulykke af et pensionsselskab, ja så har du jo også sparet de 15% eller mere op per måned til alderdom, og hvis du har haft denne opsparing gennem dit arbejde eller privat, ja så kan du jo leve fedt af denne (taler af erfaring), og hvis du er blevet skilt som jeg kan et evntuelt erstatningsbeløb udbetalt af pensionskassen ikke røres af tidligere kone ved skilsmisse, så du må have haft en elendig advokat eller du frivillig har givet din tidligere kone en pose penge, hvilket der jo ikke er noget mærkeligt i. Jeg forstår heller ikke hvorfor du har din penge i en dansk bank, hvis du gerne vil opnå noget mere i pension, for så beder du jo selv om det du skriver. Det står jo enhver frit for at udføre sine egne penge, så disse ikke bliver lagt til grund for din folkepension, og dette er fuldt lovligt, så jeg mener du ikke har tænkt dig om her.

mange hilsener

Manse

ben
Manse; han siger at han har 150.000 tilbage - hvorfor saa spekulere i om han ikke har FLERE penge?

Ser dog ud som om han har financieret ny bolig saa der er maaske noget frivaerdi der.

Jeg tror ikke det er "lovligt" ikke at rapportere penge selv om de staar i udlandet - hvis man fortsat er skattepligtig i DK.

Ja, det er lovligt at udfoere dem - men skal paa selvangivelsen selv naar de staar paa udenlandsk konto (med mindre han er udenlandsdansker uden skattepligt til DK).

Saa hvad du siger er; tag pengene ud(lovligt) og rapporter dem ikke (ulovligt).

Skaal!

manse
Kære Ben

På en måde har du ret. Jeg fik også et pænt brev om hvad jeg skulle bruge pengene til, og da jeg ikke kunne se at det ragede andre, hvad jeg brugte mine egne penge til skrev jeg som følger.

ØL...F.... og HORNMUSIK

Jeg fik et pænt brev tilbage, at man havde accepteret min forklaring og siden har jeg ikke opgivet noget, for de er jo brugt til noget fornuftigt, for hvad fanden rager det andre hvad jeg vil bruge mine egne penge til.

Det er sgu ret besnærende at så mange kan have ondt i rumpetten over en sølle folkepension med eller uden tillæg, når jeg læser de danske aviser hver dag er der side op og side ned om, hvordan folk undgår systemet, og man fanger kun en brøkdel. Så lad dog os sølle folke- og invalidepensionister være. Jeg kender enormt mange der har en postadresse i et EU land og bor i et ikke EU-land, ikke så meget for en folkepension men de fleste fordi de er gået på efterløn, og det kan ikke få min urin til at koge. De har sgu elv sparet op til deres goder gennem et langt liv, så fred da være med dem. Ja det er bare min meningGrinGrinGrin

ben
He,he - oel..F...og hornmusik! Grin

Er helt enig i at reglerne (som min mor ogsaa har problemer med) er tossede.

Og der er selvfoelgelig intet ulovligt i at haeve de 150.000 og "bruge" dem paa oel/F/hornmusik - (og maaske koebe noget paent guld for resten? Wink ). Der staar vidst ikke noget om guld i selvangivelsen (endnu....).

Skaal!

manse
Hej Ben

Sidder lige med en kold Shingha med isterninger for der så pokkers varmt og enormt fugtigt i øjeblikket. Kan du have en god dag, så stor skålll til dig også

mange hilsener

ingolf
Det er også halvvarmt her, 29grader. Smile

Ingolf

bangkoknielsen
Manse og Ingolf - det er faktisk et, for mange fastboende, et brændende og alvorligt problem der debatteres om! - Vil i ikke godt holde jer til tråden...
Jeg vil gerne vide, om der er medlemmer der kører videre med sagen, eller om hver enkelt forsat selv skal kæmpe mod urimelighederne...

bastian
med den store tilslutning til emmet skulle man tro at allle herinde fik pension.......
FÅ JER ET JOB
Udelukket ud fra siden, da det kneb med omgangstonen og at overholde reglementet.

Bjarne
Jeg troede umiddelbart, at den i bunden med bilen, dig og hunden var en joke. Nu bliver jeg lidt i tvivl.

Bjarne
Fast job siden 1970.

bastian
er det din hund da?????
sofus sofus hvad er der sket med dig ......har du ondt ??
Udelukket ud fra siden, da det kneb med omgangstonen og at overholde reglementet.

Webmaster
Lad os lige komme tilbage til emnet og holde spydighederne og de sjove bemærkninger ude af debatten. Selvom emnet måske ikke er aktuelt for én selv, så behøver man ikke ødelægge tråden for andre.

Tak

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Webmaster
I øvrigt Blackadder og Bjarne,
Jeg ved ikke om i har fået udvekslet et par ord med hinanden ved siden af tråden her omkring det med en brugergruppe og et dertil indrettet forum ?

Jeg skal også gerne bruge en ansvarlig/kontaktperson til denne brugergruppe.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Ved ikke hvor mange der er klar over hvor dårligt stillede danskere og svenskere er i forhold til nordmænd.

Nordmænd har jo mod en meget lille præmie mulighed for at tegne en forsikring i noget de kalder NAW Utland. De får bl.a. dækket 2.800 Nkr. pr. døgn på sygehus, Evt. medicin bliver refundret ved fremvisning af kvittering. De har krav på 50% af norske takster ved fysisk behandling. Der er nogle begrænsninger, men dem kender jeg ikke. Det samme gælder det de kalder poliklinisk behandling. Ambulancetjeneste dækkes 100%. Hertil kommer tandbehandling, kæbeoperation, ortopædiske hjælpemidler m.v. når det er godkendt af NAW Helsetjenesteforvaltning.

Så alt i alt har vi danske pensionister uden for EU meget at kæmpe for. Tænk om jeg for sølle 500,- dkk i forsikring (om året vel og mærke), kunne få dækket mine behov på samme måde.

Skeptikeren

Spring til debat: