Se indlæg|
Pensionister
|
|
| thaibertel |
Lagt på d. 19/11-2008 01:11
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 106 |
Hej med jer alle Hvor det dejligt at læse om dette emne, vil lige deltage lidt .Jeg syntes at der bliver talt om dette persontillæg, jeg syntes det store problem er at der ikke er LIGE RET FOR ALLE , så må de sku lave den regel om, ens pension regler for alle ,det er det jeg vil prøve og slå et slag for, det kan da ikke være rigtigt jeg hørte en gang da jeg spurte derom at der ikke var så mange tilbage af den gamle slags pensionister, så det kunde betale sig at lave den regel om, for vi var jo snart væk, men der er jo liv i gamle klude vi er ikke sådan og udrydde Med Venlig Hilsen Thaibertel Med et håb om en stor sejer til gamle pensionister der vil have den ret til selv og bestemme hvor man vil leve og dø ![]() |
|
|
|
| Stone |
Lagt på d. 19/11-2008 01:54
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 11 |
[quote]Bjarne skrev: Hej bkk Visaregler nævnt for at gøre opmærksom på, at leveomkostninger ikke alene består af ris, sukkerrør og - som du selv skriver - 30 kvadratmeter i en landsby. Bjarne[/quote Hej Bjarne. Jeg synes bare det er meget rele- vant at du har naevnt visaregler- ne,hvis du ikke har mulighed for at overholde disse,maa man jo des- vaerre rejse hjem og belaste det danske system,min mening. Hilsen Stone
![]() |
|
|
|
| swedmark |
Lagt på d. 19/11-2008 08:19
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 169 |
Hej Bjarne, Kan kun gentage: """"""""KANON"""""""" |
|
|
|
| ohayo |
Lagt på d. 19/11-2008 08:22
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 82 |
Hej, du kan få det pensionstillæg med til de nævnte lande uden fro EU,New Zealand, Marokko, Tyrkiet, Australien og Israel, men ikke nok med det du kan søge skattefritagelse i Danmark, hvis du får en aftale med skattemyndighederne i det pågældende land, og du kan få en E 121 det vil sige du får dit sygeophold betalt af den danske stat. jeg synes det var en positiv melding fra Dansk Folkeparti. Dansk Folkepartis principielle synspunkt er, at man naturligvis skal have mulighed for at tage sin folke- og førtidspension med sig til udlandet Til Bjerne, det er flot skrevet. |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 19/11-2008 11:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 723 |
Kære ohayo Denne er da meget interessant, for jeg brugte mine forsikringspenge på optræning i Tyrkiet i mere end 2 år, og det koste med hospital og alt det løse 1.8 mill danske kroner, men jeg er da også glad, for jeg sidder ikke i rullestol, som jeg af det danske system havde fået i udsigt, men nu vil jeg nærlæse det du siger om denne E 121, for så har jeg jo bare været et torskehoved, fordi jeg selv har brugt alle disse penge, bare for at stå oprejst. Ja livet er sgu ikke altid retfærdigt. ![]() ![]() |
|
|
|
| ohayo |
Lagt på d. 19/11-2008 12:00
|
|
Du kan læse om det på sikringsstyrelsens hjemmeside. manse skrev: Kære ohayo Denne er da meget interessant, for jeg brugte mine forsikringspenge på optræning i Tyrkiet i mere end 2 år, og det koste med hospital og alt det løse 1.8 mill danske kroner, men jeg er da også glad, for jeg sidder ikke i rullestol, som jeg af det danske system havde fået i udsigt, men nu vil jeg nærlæse det du siger om denne E 121, for så har jeg jo bare været et torskehoved, fordi jeg selv har brugt alle disse penge, bare for at stå oprejst. Ja livet er sgu ikke altid retfærdigt. ![]() ![]() |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 19/11-2008 12:09
|
|
Hej min ven Jeg har lige været på siden, og jeg blev lidt skuffet, for den siger følgende Sociale pensioner (førtidspension eller folkepension) kan give ret til E 121 DK for pensionisten og familiemedlemmer ved bopæl i EØS (dvs. EUlandene samt Island, Norge og Liechtenstein) (blanketten bruges ikke i Norden). Ja hvad skal man så gøre, men måske har jeg bare ikke check på det, venligst forklare havd man så kan gøre, for jeg er i syv sind |
|
|
|
| ohayo |
Lagt på d. 19/11-2008 12:30
|
|
Ja det kræver selvfølgelig at du bor i det pågældende land og ikke har adresse i Danmark, altså alle EU/EØS lande. manse skrev: Hej min ven Jeg har lige været på siden, og jeg blev lidt skuffet, for den siger følgende Sociale pensioner (førtidspension eller folkepension) kan give ret til E 121 DK for pensionisten og familiemedlemmer ved bopæl i EØS (dvs. EUlandene samt Island, Norge og Liechtenstein) (blanketten bruges ikke i Norden). Ja hvad skal man så gøre, men måske har jeg bare ikke check på det, venligst forklare havd man så kan gøre, for jeg er i syv sind |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 19/11-2008 13:30
|
|
Hej Jeg er sgu nok ved at være for gammel, og har været for længe ude af systemet, men som jeg læser det fra sikringsstyrelsen, har det intet med tyrkiet at gøre elle de andre du nævner bopæl i EØS (dvs. EUlandene samt Island, Norge og Liechtenstein) (blanketten bruges ikke i Norden). Men jeg er nok ved at være for gammel, men jeg læserne kun hvad ordene siger, og det har intet med tyrkiet eller andre af de lande man har dobbelt beskatningsaftaler med, men jeg tager måske fejl. |
|
|
|
| ohayo |
Lagt på d. 19/11-2008 13:44
|
|
manse, prøv lige at læse den mail jeg fik fra Dansk Folkeparti nr 151 her i tråden, der står de lande der er med. |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 19/11-2008 14:14
|
|
Kære ohayo Fordi man får en mail fra DF behøver det jo ikke at være rigtigt, vedkommende der har sendt den, har måske ikke vist bedre, men det er jo demokrati. Det jeg har prøvet at forklare er, at sikringsstyrelsen siger noget andet, og det kan DF ikke lave om på, førend de får loven ændret, og andet er der vel ikke at sige til det----- |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 19/11-2008 19:09
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
manse skrev: Skeptikeren Hvad mener du med, at man sagtens kan leve for grundbeløbet, så skal man da ikke have hus, lejlighed og bil, for så bliver der ikke til mad. Man kan da godt overleve hvis man lejer et lille værelse og ikke spiser for meget. ![]() Man kan sagtens leve for grundbeløbet. Det er der mange millioner thai familier der har langt mindre at gøre godt med, der kan tale med om. Spørgsmålet lyder om man vil? Hvem vil gå ned i levestandard? Når det så er sagt, er det jo også irrelevant og ingen grund til at bringe det på banen. Vi taler om en RET som danske skatteydere har betalt til i årtier i forventning om en rimelig pensionisttilværelse, uanset hvor man vælger at opholde sig. Det er ikke min kamp, men jeg har den største forståelse og sympati for alle de der arbejder for at ændre denne himmelråbende uretfærdighed for alle de der vælger at bosætte sig udenfor de "udvalgte" lande. Jeg føler mig overbevist om at i med jeres initiativer kommer til at rykke nogle grænser. Stor respekt herfra. mvh |
|
|
|
| Rayong Info |
Lagt på d. 20/11-2008 01:33
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 97 |
Hej Yindee Flot du har lagt Bjarnes indlæg på BT http://debat.bt.d..._uid=15287 MVH |
|
|
|
| ohayo |
Lagt på d. 20/11-2008 01:36
|
|
Nej man kan ikke sagtens leve for grundbeløbet, med den kurs der er i dag vil det være 28128 Bath efter skat, det er jo ikke nok til at opretholde det visa med, der skal du som du sikkert ved bruge 45000 Bath hvis du er Thai gift ellers er det 65000 Bath, ellers skal du jo rejse hjem og ud og stemple engang imellem, det vil sige du skal bruge mindst 2 månedsløn bare til den post, så er vi helt nede under sultegrensen, når der også skal betaler husleje o.s.v. rinpoche skrev: manse skrev: Skeptikeren Hvad mener du med, at man sagtens kan leve for grundbeløbet, så skal man da ikke have hus, lejlighed og bil, for så bliver der ikke til mad. Man kan da godt overleve hvis man lejer et lille værelse og ikke spiser for meget. ![]() Man kan sagtens leve for grundbeløbet. Det er der mange millioner thai familier der har langt mindre at gøre godt med, der kan tale med om. Spørgsmålet lyder om man vil? Hvem vil gå ned i levestandard? Når det så er sagt, er det jo også irrelevant og ingen grund til at bringe det på banen. Vi taler om en RET som danske skatteydere har betalt til i årtier i forventning om en rimelig pensionisttilværelse, uanset hvor man vælger at opholde sig. Det er ikke min kamp, men jeg har den største forståelse og sympati for alle de der arbejder for at ændre denne himmelråbende uretfærdighed for alle de der vælger at bosætte sig udenfor de "udvalgte" lande. Jeg føler mig overbevist om at i med jeres initiativer kommer til at rykke nogle grænser. Stor respekt herfra. mvh |
|
|
|
|
Lagt på d. 20/11-2008 09:32
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
En lidt kedelig udvikling. http://www.dr.dk/...082347.htm lindy |
|
|
|
| ohayo |
Lagt på d. 20/11-2008 09:48
|
|
Hvad mener du?? jeg kan love dig der bliver arbejdet på sagen, det er vigtigt at der er så mange som muligt der læser denne tråd og undersøger ting, kommer med forslag. Hvad gør du selv??????? |
|
|
|
| JackH |
Lagt på d. 20/11-2008 13:42
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 436 |
Jeg har sagt det før for kort tid siden, og jeg siger det igen: Vi vil IKKE møde megen forståelse og sympati og forståelse hjemmefra. Se nu bare hvad der sker mht. udlandsdanskernes kampagne for dobbelt statsborgerskab. "Kom hjem i egoister" - hyler de åndsformørkede og småtbegavede danske politikere! Kom pludselig i tanke om hvorfor jeg nyder i fulde drag at være langt væk fra den ynkelige andedam (DK). |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 20/11-2008 13:45
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
Ja sikken dog nogle politikere som svarer.....![]() Husk næste gang I går til stemmeboxen, at sætte krydset hvor der er politikere som taler og hører borgernes røst..... |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 20/11-2008 14:38
|
|
ohayo skrev: Hej, du kan få det pensionstillæg med til de nævnte lande uden fro EU,New Zealand, Marokko, Tyrkiet, Australien og Israel, men ikke nok med det du kan søge skattefritagelse i Danmark, hvis du får en aftale med skattemyndighederne i det pågældende land, og du kan få en E 121 det vil sige du får dit sygeophold betalt af den danske stat. jeg synes det var en positiv melding fra Dansk Folkeparti. Dansk Folkepartis principielle synspunkt er, at man naturligvis skal have mulighed for at tage sin folke- og førtidspension med sig til udlandet Til Bjerne, det er flot skrevet. Hej Ohayo Da jeg jo ikke rigtigt kunne komme igennem med min påstand her, tillod jeg mig i går at skrive til vedkommende, at hvis hun overfor mig kunne belyse det skrevne, ville jeg være verdens lykkeligste mand. Jeg har fået følgende svar i dag, og det sætter vel bare det hele i relief til min påstand. Jeg havde ret i min forståelse af lovteksten. Jeg fik følgende svar: Kære Manse Jeg har i forbindelse med din henvendelse bedt en af vores politiske medarbejdere hjælpe mig med at undersøge, hvordan reglerne er, og her er den korrekte besvarelse: Tak for din henvendelse. Jeg skal indledningsvis beklage, at jeg har fået formuleret mig noget uheldigt i den mail, som du har fundet på Dansk Thai Web Site. Som du også kan læse af materialet fra Sikringsstyrelsen er der særlige regler med de enkelte lande, der er indgået bilaterale aftaler med, som eventuelt kan give mulighed for personlige tillæg. Der er altså ikke en generel adgang i de pågældende lande til at tage pensionstillægget med sig. Det beklager jeg at have givet indtryk af. Retten til at modtage social pension i udlandet omfatter bl.a. førtidspension, folkepensionens grundbeløb og personligt tillæg efter lov om social pension samt førtidspensionistens grundbeløb og personlige tillæg efter lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension. Dette ændrer imidlertid ikke ved Dansk Folkepartis principielle synspunkt. Med venlig hilsen Kenneth Kristensen Berth Specialkonsulent, cand.mag. (hist/soc) Dansk Folkepartis Pressetjeneste & Politisk-Økonomiske Afdeling Christiansborg DK-1240 København K. Tlf. +45 33 37 55 00 Dir. +45 33 37 51 74 www.ft.dk Kan vi alle have en god dag manse |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 20/11-2008 14:41
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
En helt uhørt arrogance fra Nonbo, Behnke og Langballes side. De har netop stemplet sig selv på det voldsomste. De har alle tre velbetalte sekretærer, som vel for pokker kan rydde ud i 500 enslydende mails. Hvor svært kan det være? Men en nem måde at feje en sag af bordet på. I øvrigt tror jeg ikke, at vores pensionssag påvirkes af denne. Det er to vidt forskellige emner, som begavede politikere (jo, de findes faktisk - antallet kan vi diskutere) nemt kan se forskel på. Personligt var jeg tindrende ligeglad med, om jeg kunne stemme, da jeg boede i Thailand. Og jeg vil være lige så tindrende, når jeg vender tilbage om få år. Jeg skal ikke i skattely, men betaler naturligvis gældende sats. Jeg vil bare gerne have fuld pension i lighed med andre samt valuta for mit sundhedsbidrag. Bjarne |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.