Se indlæg
 Udskriv debat
Skattefolkene slår til i usædvanlig aktion i Kastrup Lufthavn
bentmj
Stasi tilstande i DK er omtalt adskellige gange her på DTW, og efterhånden som flere og flere får kendskab til disse tilstande som de seneste år har sneget sig stille og roligt ind i det danske system begynder mange at få øjnene op for hvor galt det egentligt er ved at gå i DK men det kan være meget svært at ændre til det bedre.
Omtalte historie viser jo hvor galt det kan gå at følge den retning som vores land har på nuværende, og det værste er næsten at så få vil indse problemet før det er for sent eller blot lukker øjnene for problemet og det kan man jo kalde typisk dansk.
Vi er jo noget så perfekte og selviske i DK og dem som ikke har samme mening som os har jo et problem, ik?
Inden i overfalder mig så husk vi behøver ikke alle have samme mening og alle har lov til at ytre sig i DK, endnu ihvertfald.
Se bare diverse politikere som udtaler sig i tv og så næste dag udtaler at det har de aldrig sagt.
Løkke udtalte tirsdag efter fremlæggelse af finansloven i tv at der "kun"var givet 100 mill i overbetaling til privathospitaler og næste dag sagde han at det havde han bestemt ikke sagt for han vidste ikke af at der var giver overbetaling.
Se de mange sager der har været sager der har været de sidste par år, først benægter de og så senere er der blot sket en fejl som de undskylder.
Gælder både højre og venstrefløjen.
I gamle dag kaldte vi det for politiker lede, men i dag tror jeg nærmere det kan kaldes korruption blandt politikere.
Stasi eller Berlusconi????
Det var så min mening og jeg er klar til øretæver.

natty
bentmj du får sgu ingen øretæver herfra.
Derimod synes jeg det er utroligt at vi i de sidste 9 år aldrig har haft så mange regler og kontrolforanstaltninger som vi har nu, uden at mange har reageret.
Værre er den sindelagskontrol hvor man bliver kaldt for naiv, kulturradikal og i værste fald beskyldt for landskadelig virksomhed, hvis man protesterer mod overvågning, tåbelige regler eller bare ser anderledes på hvordan et samfund burde fungere end det nuværende flertal. Kan I huske Foghs opgør med smagsdommeriet? ganske fornuftigt, men alligevel ikke, da han bare indførte nogle andre og med kontrol, overvågning og stikkeri.
Det er et forfærdeligt land vi er ved at udvikle os til.
Er danskerne ved at vågne op? Jeg tvivler desværre.
Tænk at jeg på mine "gamle dage" skulle blive enige med den liberale tænketank CEPOS,, på mange områder. Røde fritænkere og blå fritænkere har mærkeligt nok meget tilfælles.

sum
Mange rigtig gode indlæg, for mange til at jeg endnu har fået læst dem alle. Det er tydeligvis et emne som berøre os alle.

webmasters indlæg, ligger så tæt på det jeg mener, at jeg kunne have skrevet det samme.

Det der vækker min bekymring, er at vi lever i retssamfund, hvor vi har delt den dømmende magt og den udøvende magt. Men med de metoder som her bliver brugt, så er den opdeling sat ude af spillet og har vi fået genindført standretten, man bliver dømt og straffet på stedet uden et forsvar og en dommer, og af den samme myndighed som anklager og beviset for at man er uskyldig, skal man som selv fremføre! man mistænkliggøre alle over en kam.

I dag findes så mange love, at selv den mest uskyldige, så godt som dagligt, begår en lovovertrædelse
af ene eller anden art, og det er for det meste uden at man aner det.

Jeg er ikke nogen helgen og jeg har sikkert et par "lig" lasten gennem tiden, men jeg er ikke krimminel og normalt har jeg en høj grad af moral.

uanset om jeg har rent mel i posen eller ej, så vil mit krav til en evt myndighedsperson, der fremføre en anklage, være at han/hun politi anmelder mig og at der rejses en sigtelse. Kun derved kan jeg få min ret til en advokat og mine andre rettigheder

Så må sagen gå sin gang! så bliver det enten 6 md i gravskovhede eller en erstatning i banken.

Med de tal jeg har læst, gad jeg godt vide om der er plads til alle pensionsterne i vores fængsler.

Men Jeg tror nu mest de skyder gråspurve med kanoner, så gad vide hvor mange milliarder der kan komme til udbetaling på den konto og hvad det ville koste for retssystemet.

Gør din pligt kræv din ret.
Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.

This is the word of the good lord Buddha.

Come here sun

Gokinok
Webmaster skrev:
Sorry jeg bliver ved med at poste nyt i denne tråd. Er bare harm......

Tysk TV udråber Danmark til stikkerstat.
Danmark sammenlignes med diktaturstaten DDR i et indslag i tysk fjernsyn. - Det er næsten Stasi-lignende tilstande, siger dansk professor.

Danmark har udviklet sig til en stikkerstat, hvor borgerne opfordres til at angive hinanden anonymt for at afsløre socialt bedrageri.

Det er hovedtesen i et indslag i den tyske TV-kanal ZDFs udenrigspolitiske flagskib Auslandsjournal.

Programmet fortæller i sin seneste udsendelse om dansk politi, der med razziaer standser udenlandsk indregistrerede biler for at kontrollere, om den, der sidder bag rattet, måske bor i Danmark. Det lader sig gøre med et par klik på computeren, fortæller reporteren undrende. I Tyskland er CPR-numre ukendt, fordi der er stor modstand mod en samkøring af registre.

Dernæst redegøres der for kommuner, som på deres hjemmesider "opfordrer til stikkeri". Og "danskerne angiver", siges det. Kommunerne modtager "bjerge af anonyme anmeldelser".

ZDF har talt med Joy Maria Frederiksen, der præsenteres som en enlig mor til to, der modtager omfattende sociale ydelser. Hun føler sig forfulgt, efter anonyme har anmeldt hende til kommunen, fordi de mener at have set hendes eksmand på besøg. Det er rigtigt, hedder det - han har spist med, når han har hentet børnene, som man har fælles forældremyndighed over.

Frederiksen har nu fået en regning på omkring 100.000 kroner fra kommunen, og de sociale ydelser er indstillet. Det påhviler den anklagede at bevise sin uskyld, fortælles det endnu mere undrende.

Ole Seidling, en medarbejder fra "kontrolafdelingen i Høje-Taastrup Kommune", medgiver, at "det er helt klart, at vi befinder os i en gråzone", men at forholdsreglerne er nødvendige for at hindre svindel. ZDF understreger, at Danmark i snit bruger næsten dobbelt så meget til sociale ydelser for hver modtager som Tyskland.

Ikke desto mindre er reporteren - og studieværten Theo Koll - forbløffet. Koll præsenterer indslaget som "myndighedernes dybe indblik i de andres liv - for de fleste danskere hverdag".

"De andres liv" hentyder til en spillefilm af samme navn fra 2006 om DDRs hemmelige politi Stasi.

ZDF har også talt med sociologen, professor Lars Bo Kaspersen fra Handelshøjskolen i København. Han ser det "som udtryk for, at den danske stats fundament, der har eksisteret i 150 år, ikke forsvinder, men i det mindste smuldrer."

"Man kan undre sig over," siger han, "at befolkningen følger med uden modstand, når kommunerne opfordrer til stikkeri. Det er næsten Stasi-lignende tilstande," siger han.

Det knapt syv minutter lange indslag slutter med en oplysning om, at Høje Taastrup netop har fjernet formularen om angiveri fra sin hjemmeside, "officielt på grund af huller i sikkerheden".

Kilde:
http://www.berlin...tikkerstat

Link til udsendelsen:
http://www.zdf.de...er-Anderen

Det er rystende og skræmmende at se det indslag fra Tysk TV.

Fantastisk at det er Tysk TV, der laver en reportage om forholdene, men de kender det jo selv, både fra 2. verdenskrig hvor et totalitært regime opfordrede til stikkeri, og senere fra DDR, hvor et andet totalitært regime opfordrede til de samme handlinger.

Det er fuldstændigt vanvittige forhold der hersker i Danmark, hvad h..... foregår der?!

Man kan vel konstatere at der nu er 3 ultra-totalitære regimer på kloden:

Nord-Korea, Cuba og Danmark!

Et godt råd til de der kan:

Rejs langt, langt væk fra det helvede, hurtigst muligt...!

Dr. Gonzo
Redigeret af Gokinok d. 12/11-2010 07:40

filihankat
Der er altså ikke ubegrænsede midler til rådighed, og som jeg ser det, så har vi to valgmuligheder: Enten accepterer vi en form for kontrol og har fx. en anstændig kræftbehandling. Eller også bruger vi pengene på at forsøde tilværelsen for jer i Thailand.

Gokinok
PS...

Jeg bor i Viby J, og der bliver jeg boende, så du forsøder sgu´ ikke en tilværelse i Thailand for mit vedkommende!

Angry

thulegrisen
Hehe Goki... Danmark er muligheders land, så du skal da bare blive der.... Jeg er nu anmeldt flere gange fra herboende vil jeg tro, men folk kan jo anmelde dig anonymt, så det er jo svært at finde ud af, hvem de er... Nej i gamle dage hvor selv personummer skulle nævnes... Der var der aldrig problemer.....

Jeg skammer mig over, at jeg stadig betaler min skat, om ikke med glæde, så for at disse anonyme idioter kan få udløsning...

Jeg græmmes bare...

jiihaa
hvor lang tid går der før at vi skal have point for at komme ud af DDR.
unskyld DK.
Pibe

VIP
filihankat skrev:
Der er altså ikke ubegrænsede midler til rådighed, og som jeg ser det, så har vi to valgmuligheder: Enten accepterer vi en form for kontrol og har fx. en anstændig kræftbehandling. Eller også bruger vi pengene på at forsøde tilværelsen for jer i Thailand.

Forsøde tilværelsen for Jer i Thailand!

Det kalder jeg en nyhed...!!! På hvilken måde om jeg må spørge? De mennesker jeg kender som bor i Thailand det meste af
året, betaler selv udgifterne til alt hvad der hedder, sygehuse og lægehjælp. Og sparer dermed det danske samfund for anseelige
beløb.

Dette til trods for at de over den danske skattebillet i lighed med andre borgere opkræves sundheds bidrag.

Så hvis du sidder inde med en viden om ukendte doneringer, der kan forsøde tilværelsen for ovennævnte gruppe, syntes jeg du
skal dele denne viden med os andre.
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

fckguld
bentmj skrev:
Stasi tilstande i DK er omtalt adskellige gange her på DTW, og efterhånden som flere og flere får kendskab til disse tilstande som de seneste år har sneget sig stille og roligt ind i det danske system begynder mange at få øjnene op for hvor galt det egentligt er ved at gå i DK men det kan være meget svært at ændre til det bedre.
Omtalte historie viser jo hvor galt det kan gå at følge den retning som vores land har på nuværende, og det værste er næsten at så få vil indse problemet før det er for sent eller blot lukker øjnene for problemet og det kan man jo kalde typisk dansk.
Vi er jo noget så perfekte og selviske i DK og dem som ikke har samme mening som os har jo et problem, ik?
Inden i overfalder mig så husk vi behøver ikke alle have samme mening og alle har lov til at ytre sig i DK, endnu ihvertfald.
Se bare diverse politikere som udtaler sig i tv og så næste dag udtaler at det har de aldrig sagt.
Løkke udtalte tirsdag efter fremlæggelse af finansloven i tv at der "kun"var givet 100 mill i overbetaling til privathospitaler og næste dag sagde han at det havde han bestemt ikke sagt for han vidste ikke af at der var giver overbetaling.
Se de mange sager der har været sager der har været de sidste par år, først benægter de og så senere er der blot sket en fejl som de undskylder.
Gælder både højre og venstrefløjen.
I gamle dag kaldte vi det for politiker lede, men i dag tror jeg nærmere det kan kaldes korruption blandt politikere.
Stasi eller Berlusconi????
Det var så min mening og jeg er klar til øretæver.
ja regeringen til grin - de platter og lyver , lader alle de multinationale opholde sig i dk skattefrit , så jager man de små folk - føj føj
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

Rawirot
filihankat skrev:

"Ja misundelse er en grim ting"
Friends
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk

flauenskjold-by.dk/ Siamren
moon
Kick you filihankat skrev:
Der er altså ikke ubegrænsede midler til rådighed, og som jeg ser det, så har vi to valgmuligheder: Enten accepterer vi en form for kontrol og har fx. en anstændig kræftbehandling. Eller også bruger vi pengene på at forsøde tilværelsen for jer i Thailand.filihankat skrev:

LOL LOL Den er sku da HELT GALT MED DIG
Eller også bruger vi pengene på at forsøde tilværelsen for jer i Thailand. Hvem forsøder vores tilværelse Jeg må da betale alt selv såsom læge hospitaler skole til mine børn og alt andet JEG får intet fra den danske STASI STAT Når jeg bliver hvis jeg bliver 65 år kan jeg søge folkepension uden tillæg
Den skal du nok lige tygge på en gang til FORSØDE TILVÆRELSEN hvabahar
Mvh Moon
Violin

Frank
Hvad stor er den "lovlige" pension egentlig, alt efter om man bor i Danmark og Thailand?

moon
Read the rules
Frank skrev
Hvad stor er den "lovlige" pension egentlig, alt efter om man bor i Danmark og Thailand?
Bvdrrr Frank hvis det er den alm. folkepension uden tillæg du hentyder til er den i 2010 kr 65376,00 kr 8grundbeløCool
Nu skal du ikke blive misundelig og jeg stakkel må vente 12 år endnu og så er den vel afskaffet til den tid så må jeg suge på lappen LOL LOL
mvh moon
Violin

moon
Bvdrrrrrr Og frank det er altså om året man får 65376 kr før skat hold da kæft kan ikke vente Rolll
Mvh Moon
Violin

Frank
moon skrev:
Bvdrrrrrr Og frank det er altså om året man får 65376 kr før skat hold da kæft kan ikke vente Rolll
Mvh Moon

Nej jeg kan godt forstå det trækker.

Men hvor stor er så den tilsvarende pension, hvis man bor i Thailand?

moon
Read the rules Frank Grundbeløbet er ens når man har optjent år nok så det er det man får i Thailand Men hvis man lever i DK er der nogle tillæg hvis man ikke har andre indkomster og varmehjælp brillehjælp osv,Angel det var ikke noget jeg kunne have mig fortjent til jeg ville få det samme om det var DK eller her i thailand
Mvh Moon
Violin

filihankat
moon skrev:
Kick you filihankat skrev:
Der er altså ikke ubegrænsede midler til rådighed, og som jeg ser det, så har vi to valgmuligheder: Enten accepterer vi en form for kontrol og har fx. en anstændig kræftbehandling. Eller også bruger vi pengene på at forsøde tilværelsen for jer i Thailand.filihankat skrev:

LOL LOL Den er sku da HELT GALT MED DIG
Eller også bruger vi pengene på at forsøde tilværelsen for jer i Thailand. Hvem forsøder vores tilværelse Jeg må da betale alt selv såsom læge hospitaler skole til mine børn og alt andet JEG får intet fra den danske STASI STAT Når jeg bliver hvis jeg bliver 65 år kan jeg søge folkepension uden tillæg
Den skal du nok lige tygge på en gang til FORSØDE TILVÆRELSEN hvabahar
Mvh Moon

Altså, hvis du selv betaler for alt, så falder du jo ligesom ikke ind under kategorien "mennesker der forsøder tilværelsen i Thailand ved hjælp af snyd med overførselsindkomster", vel?

Tag lige og tyg lidt på den!

filihankat
VIP skrev:
filihankat skrev:

Forsøde tilværelsen for Jer i Thailand!

Det kalder jeg en nyhed...!!! På hvilken måde om jeg må spørge? De mennesker jeg kender som bor i Thailand det meste af
året, betaler selv udgifterne til alt hvad der hedder, sygehuse og lægehjælp. Og sparer dermed det danske samfund for anseelige
beløb.

Dette til trods for at de over den danske skattebillet i lighed med andre borgere opkræves sundheds bidrag.

Så hvis du sidder inde med en viden om ukendte doneringer, der kan forsøde tilværelsen for ovennævnte gruppe, syntes jeg du
skal dele denne viden med os andre.

Så du ved alt om alle dem du kender i Thailand? Det er alligevel imponerende. Igen kan jeg kun sige: Hvis i betaler alt selv, så er der vel ikke noget at frygte?

Med hensyn til de "ukendte doneringer" som du kalder dem, så tror jeg der er en del som har kendskab til de "doneringer" man kan få ved at snyde med overførselsindkomster. Jeg tror ikke denne viden er helt ukendt her på DTW?

filihankat
Rawirot skrev:
filihankat skrev:

"Ja misundelse er en grim ting"
Friends

Misundelse? Næh, det kan man ikke sige. At henslæbe mit liv med blot 5000 kr. om måneden er ikke ligefrem min drømmetilværelse. Jeg vil da gerne opholde mig mere i Thailand end jeg gør, men mit ønske får mig altså bare til at arbejde endnu hårdere og tjene pengene selv. Det får mig ikke til at snyde med de offentlige midler.

Spring til debat: