Se indlæg|
Hjælp mig!!!!!!
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 06/08-2011 05:37
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Hvis du læser, så kan du jo se at jeg først blev gift på det 3 besøg hos hende. Må jeg spørge, hvor længe de tre besøg varede? Det vil sige at man ikke skal gifte sig med en Thaier førend man har en stor erfaring. Hvor stor mon den erfaring skal være.? Man bør selvfølgelig kende lidt til kulturen, men det vigtigste er nok at kende noget til personen. Personligt ville jeg lære hende godt at kende - som hvis det var en dansker - men det kolliderer jo lidt med den thailandske kultur. Lad være med at give TLL skylden, du kan finde den slags piger alle steder. Du kommer forhåbentlig snart ovenpå igen, selvom et knust hjerte ikke er nemt at have med at gøre, og slet ikke når det er under de omstændigheder. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 06/08-2011 06:32
|
|
Nå, nu fik jeg lige læst denne tråd fra starten. Wow!
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 06/08-2011 10:22
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Kim Ludvigsen skrev: Nå, nu fik jeg lige læst denne tråd fra starten. Wow! Det er én af de sjoveste tråde på DTW!!! Admin, kan vi ikke oprette en mappe til klassiske DTW tråde? Hvis det skete ville denne her høre under... Man niver sig i armen og håber inderst inde at det er en troll når man læser den...og til Natty, som ikke kan forstå hvorfor jeg til tider henviser til naive udlændinge i Thailand...læsning som dette er blot én af grundene... |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 06/08-2011 12:33
|
|
Man niver sig i armen og håber inderst inde at det er en troll når man læser den Ja, man ved ikke, om man skal grine eller græde. Gad vide, om han fik opdraget hende, eller om Gii er en ny kone. Og om hun stadig hænger på, så det ikke er derfor, han sælger baren. |
|
|
|
| esanboy |
Lagt på d. 06/08-2011 15:23
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 74 |
Ja, nemt at grine af andre. Naiv og dum.? Ja måske. Men der kan jo være at sådan noget som ensomhed også spiller og at man så meget nemmere bliver forelsket. Igen nemt at grine af andre. |
|
|
|
| Wittaya |
Lagt på d. 06/08-2011 15:32
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 161 |
Esanboy ( kunstnerisk stavemaade ) Der vel ingen der kan tage denne traad alvorligt, altsaa ud over dig, Esben eller hvad han nu hedder sidder da og leger med en pc. paa en eller anden svagboerns-koloni. Tvivler paa at eneste bogstav fra dette svagbarn er sandt, isaafald jeg skulle tage fejl, ja saa er alt haab ude. Redigeret af Wittaya d. 06/08-2011 15:42 Med venlig hilsen Wittaya.
|
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 06/08-2011 15:43
|
|
Esanboy: Med hensyn til at grine eller græde. Grinedelen er ud fra en betragtning om, at det hele er skrevet af en troll. Det hele er så horribelt, at det virker opdigtet. Ikke kun det at han ignorerer alle råd, men at han bagefter betragter hende som sin ejendom, der skal opdrages - som hvis han havde købt en hund. Også familiens opførsel virker speciel. Grædedelen er, hvis det er skrevet i fuld alvor. Og det er der desværre noget, der tyder på. Esben er tilsyneladende en rigtig person, der nu - eller i hvert fald tidligere i år - kører en bar i Udon Thani sammen med en pige, der hedder Gii. |
|
|
|
| Wittaya |
Lagt på d. 06/08-2011 15:52
|
|
At ville opdrage en Thai ( usmageligt udtryk ) men kender dog flere der mener at det har de krav paa, da det er dem der underholder pigen, det der fryder mig gang paa gang er dog at det som regel er mister flotenheimer som sider tilbage og maa slikke sine saar, da man selvfoelgelig ikke skal komme her og opdrage folk. Hvad taenker farang dog paa. Sorry, lidt uden for emne. Med venlig hilsen Wittaya.
|
|
|
|
| ABS |
Lagt på d. 06/08-2011 16:01
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 310 |
Ja, nu kender jeg den Esben fra Udon. Hele historien er 100% rigtig. Derudover havde han en bar her i Udon, samt en internet café og bil med Gii. De er gået fra hinanden. Hvem har det hele i dag.?? Nu har han en ny kæreste, samt et ejendomsmægler firma i Udon i dag. Går ham vist Ok, hvad en her kan forstå.. Taler ikke med ham sådan, så kan ikke sige mere.
We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
|
| Wittaya |
Lagt på d. 06/08-2011 16:10
|
|
Jamen jeg vil da oenske Esben held og lykke, nu er det vel ikke ham der har buisness, men en Thai der staar for det eller ? Tror faktisk jeg har moedt ham , naar jeg lige taenker mig om. Med venlig hilsen Wittaya.
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 07/08-2011 00:12
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 461 |
For at sige det pænt,den esben er fuld af løgn og aner ikke en skid..hvis han er gift på amphur,er papirerne jo godkendt på ambassaden,og dermed er ægte skabet registreret i dk også. han tager pis på os alle,jeg tror han er ved at grine sig ihjel |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 07/08-2011 05:08
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
Hæ, Hæ, Jeg vil ha' mere. Kan vi ikke få Esben på banen igen? |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 07/08-2011 09:06
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
Ja puuha... sikken er tråd, kan ike lade være med at grine....lidt, Ikke fordi jeg ønsker noget dårligt for nogen, bare for hvis det er sant er det lidt tragikomisk. @ Kim Ludvigsen... en troll?? er det en bestemt person eller bare en tilfældig? Undre mig over udtrykket da jeg har set det et par gange her på DTW Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 07/08-2011 09:36
|
|
En troll er en person, som blot prøver at lave røre i andedammen, som regel med vanvittige udsagn som kan få de fleste op af stolen og hen til tastaturet. Det kan fx være, at rygning er sundt, at Breivik har ret i sin ideologi, eller at man er på vej til Thaiand for at blive gift med en pige, man aldrig har mødt i virkeligheden. |
|
|
|
| mussehund |
Lagt på d. 07/08-2011 10:03
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 145 |
For at sige det pænt,den esben er fuld af løgn og aner ikke en skid..hvis han er gift på amphur,er papirerne jo godkendt på ambassaden,og dermed er ægte skabet registreret i dk også. han tager pis på os alle,jeg tror han er ved at grine sig ihjel Nej Sonny du tager pis på alle, for jeg har ikke alle disse nydelige papirer du taler om, og jeg har ikke ud over mine egne oversættelser gjort noget. Jeg er gift på Amphur. Papirerne er godkendt i det danske, også dette uden ambassadens flotte stempel. Du har ret.. Esben tager gas på alle, og alligevel, måske er det dig og andre der ved alt... ![]() |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 07/08-2011 10:41
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Esben skrev: Hej! Jeg har nok de første 1000 ting, jeg trænger svar på så håber nogle kan hjælpe. Jeg har mødt en sød og dejlig pige på Thailovelink, hun bor i Bang Rakam, Phitsanulok, i Thailand, og jeg har tænke mig at besøge hende, så i sidste uge tjekket jeg flybillet pris, og kunne finde en til ca 5000kr i denne uge ville jeg bestille den, nu er prisen bare 28,000kr, og jeg har prøvet at rykke dato, det er maj juni men ikke så vigtig, hvis jeg kun tager til Bangkok, kan jeg stadigvæk få en billig billet. så det må være fra Bangkok til Phitsanulok, det er galt. Ja ja jeg skulle vente 3 timer, og skifte lufthavn, er der nogle der kan fortælle hvad de ca koster at køre ca 195km i taxi i Thailand? Og er der nogle der kan forklar den voldsome pris ændring? Næste ting er hun havde skrevet på TLL at hun var 24, men hun er kun 20, jeg er klar over så ikke kan få, en permant opholdstilladelse, før om 4år, men kan hun få visum 2 x 3 måneder? eller er det umuligt? Og jeg kan tage til Thailand 2x1 månede, er det muligt? Er der nogle der kender Bang Rakam er det en landsby? Og en tanke, med en dansk dåbsattest, kan man få et dansk pas, kan jeg få hende døbt, og hun kan få en dåbs attest, og et dansk pas? Jeg håber nogle kan hjælpe, og selvom du ikke kan svar på alt håber jeg at få et par svar fra dig. Venlig hilsen Esben Det er da ikke en Troll, det er da en totalt forvirret man........ Tror at det er autentisk, han har brug for en der gider at tage sig af ham.............. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 07/08-2011 12:09
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
sonny skrev: For at sige det pænt,den esben er fuld af løgn og aner ikke en skid..hvis han er gift på amphur,er papirerne jo godkendt på ambassaden,og dermed er ægte skabet registreret i dk også. han tager pis på os alle,jeg tror han er ved at grine sig ihjel ikke helt enig i den vurdering... spørgsmålet er jo hvor meget kommunen og ambassaderne snakker sammen...hvis han ikke har meldt sin vielse i thailand til sin hjemkommune, så er han jo stadig registreret som ugift på kommunen og kan indgå i ægteskab herhjemme..... hvad ambassaden ved er jo noget andet men jeg tror ikke at snakker sammen...med mindre at kommunen ringer til samtlige ambassader og tjekker eller hvis de har samme EDB system hvor det står skrevet.... jeg har en idé om at flere udlændinge i DK måske både er gift i hjemlandet og i DK af opholdstilladelsesmæssige årsagere...fx. fætter/kusine ægteskaber osv.. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 07/08-2011 15:08
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Brugte lidt tid paa at laese fra starten af ligesom Kim Ludvigsen. Ufatteligt at folk kan vaere saa naive. Esben kan kun vaere en troll og maaske er Esanboy = Esben ? Bare en tank, men Esben har da holdt dette forum beskaeftiget maa man sige. |
|
|
|
| jimmikoldenborg |
Lagt på d. 07/08-2011 17:36
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 504 |
Det må være gas!!
Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
|
| esanboy |
Lagt på d. 08/08-2011 02:43
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 74 |
Igen utroligt at folk kan have glæde af andres ulykke. Man spørger om noget konkret bliver nærmst svinet til og kaldt dum og naiv. ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.