Se indlæg
 Udskriv debat
bistandshjælp (eller lign)
DKPete
Tak for svar. Jeg er en novice ud i det offentlige system. Ser ud som om at jeg aldrig kommer til at "udnytte" systemet Angry Nå men så vil jeg da bare betale min skat og glæde mig over et forhøjet fradrag....

Hilux
Thongthai skrev:
1. En familie med børn hvor manden mister sit arbejde og har ingen muligheder for andet end at melde sig hos komunen, smider de så kone og barn ud.

1. En familie med børn hvor manden mister sit arbejde og har ingen muligheder for andet end at melde sig hos komunen, har har barn fra forrige ægteskab som har han ser.Konen er kommet herop selvom han ikke kunne opfylde alle kravene men reglen for særbarn trådte ind, smider de så kone og barn ud.

Kan i svare på det?

Til det første spørgsmål:
Såfremt konen har en midlertidig opholdstilladelse, er der risiko for at US vil vurdere at grundlaget for opholdstilladelsen ikke længere er til stede når denne skal fornyes - vilket vil resultere i at opholdstilladelsen bortfalder.

Til det andet spørgsmål:
som udgangspunkt vil "kravet om ikke at have modtaget bestemte typer af offentlig hjælp i 1 år forud for ansøgningen" bortfale når der er særbørn som du beskriver det.

Hilux
Redigeret af Hilux d. 07/04-2010 10:27

TG950
kiml skrev:
L. min erfaring er at de sidder og snakker om noget de aner en skid om og inden du har set dig om er det blevet sådan.Eks. min kone er startet på arbejde, og en veninde til hende ser den første lønseddel, og spørger ind til hendes fradrag, hun ser ud som hun forstår, kører hjem til sin mand og forklarer at min kone får 5413 kr fra kommunen. Hendes mand ringer til mig, for at spørge hvad det er og, må så forklarer hvordan det hænger sammen.Og mange ser og hører jeg,om disse misforståelser. Og især når det er noget om penge Wink

du er ikke den første der oplever dette, og ej heller den sidste, sådan er det bare.
Redigeret af TG950 d. 07/04-2010 20:15
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

PL
Glad for at jeg aldrig, aldrig nogensinde vil bøvle med at få konen til Danmark!

Jeg gentager: ALDRIG!

Ingen fristelser, ingen phucking tomhjernede veninder der sætter griller i hovedet på hende.Angry

PL

thaikurt1
Det har du ret i PL har hele ikke tænk mig at flytte tilbage selv og vi har to børn synes jeg det ville være synd for børen at de skal voksnes op i Danmark.

Kone kan hele ikke forstå at jeg ikke rejse en tur til DANMARK på ferie men hele vil bliver her.

Hvad skal jeg dog i Danmark efter det er ikke det samme som da jeg forlod det for 5 år siden.

http://nej
Jake
Der er intet at hente, ej heller SU. Jeg får blot fradraget indtil hun får arbejde. Der er dog mulighed for dagpenge efter et års fuldtidsarbejde og betaling til A-kasse.

Spring til debat: