Se indlæg|
UDSKRIV valg tøsedrenge!
|
|
| natty |
Lagt på d. 11/04-2010 20:58
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Hanuman skrev: Der skal ikke (kun) være valg fordi De Røde kræver det, men fordi Abhisit IKKE er folkevalgt! Abhisit er da folkevalgt medlem af parlementet. Thailand har ikke nogen præsident eller præsidentvalg. Nogle at de mindre partier skiftede side og pegede på Abhisit som premierminister. Ligesom i Danmark er det parlamentet som udpeger en regering og en statsminister. Så ja han er lovligt valgt af flest parlamentsmedlemmer til at være PM. Og så skal der jo alligevel snart være valg. |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 11/04-2010 21:06
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
Ja, men "fundamentet" er lagt via et militærkup! Manden er snart færdig alligevel, han vil blive fjernet, ikke af UDD men af "Amaart". "The Amart system basically is the control of Thailand by the net-work of upper-crust. Take the military drawn current Thai constitution as an example. It gives judges the ability to appoint Senators, the voting system dominated by old money and the privy council, in control of who becomes the Thai king." http://thaiintell...-thailand/ PL PS: Natty, du kan slet, slet ikke betragte det her med europæiske briller, det er langt mere kompliceret, da meget af spillet foregår i det skjulte, bag lukkede døre, ja, nogle vil endda hævde at Thailand regeres fra bestyrelseslokalerne i de gamle familie-ejede virksomheder, hvor man taler kinesisk, har jeg hørt nogen hviske mig i øret! Redigeret af PL d. 11/04-2010 21:11 |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 11/04-2010 21:29
|
"Natty, du kan slet, slet ikke betragte det her med europæiske briller, det er langt mere kompliceret" Kan kun give dig ret. Jeg prøver også at være nuanceret selvom det måske ikke altid lykkes, men netop derfor synes jeg også at det er lidt sjov med de skingre farang rødskjorter. Der er eliter på begge sider. Og som jeg ser det bliver mange af de menige rødskjorter på gaden, brugt som kanonføde for en kamp mellem to eliter. Rigtigt bunduretfærdigt og ærgeligt når det istedet kunne være en socialt parti og bevægelse med et program, hvis de havde haft andre ledere, som kunne andet end at stå på scenen og råbe på bål, brand og hævn. |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 11/04-2010 21:37
|
Enig, men sådan er verden nu engang ikke, den er bundrådden og hamrende uretfærdig! Indrømmelse: Meget af UDD retorikken og nogle af typerne har jeg intet tilovers for, men de er nødvendige i en kampsituation, og de vil forhåbentlig blive pacificerede når klassekampen er overstået. Optimist, ikke? ![]() PL |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/04-2010 00:10
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
omgåendne lovning på et valg som kan holdes indenfor få måneder, ville bringe ro på i thailand, kan kun tilslutte mig trådens budskab. |
|
|
|
| Clunse |
Lagt på d. 12/04-2010 05:34
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 136 |
Ja et valg holdt på regulær vis med en valgkamp hvor alle har ret til at deltage overalt i Thailand, f.eks. hvor Abhisit også har ret til at føre valgkamp i Isaan uden at blive overdænget med rådne æg og tomater ville da være at foretrække for at flytte fokus over på noget konstruktivt. Jeg kan dog ikke forstå hvorfor UDD ikke accepterede valget om ni måneder, som foreslået under forhandlingerne. På den tid ville de have været i stand til sammensætte en ordentlig opposition mod regeringen og vinde valget som et eller to partier. Som det er nu virker de meget fragmenterede både i handlinger og holdninger. Spørgsmålet er om de ville kunne holde sammen på dette kludetæppe af fraktioner ved et øjeblikkeligt valg - og særligt om de ville kunne holde sammen på tropperne såfremt de fik magten - uden at blive spræng indefra. Et øjeblikkeligt valg ville således ikke rigtig løse noget uden at Thailand sandsynligvis skulle igennem en ny valgkamp snart igen. Men det er måske det landet skal igennem - en lang række valgkampe før partier og demokrati er modnet? Det var jo heller ikke det samme danske demokrati i 1849 som det er idag. Måske jeg har misset noget i hele denne blodige tragedie, men hvad er det de vil have udover et nyvalg? Hvilke politiske programmer ønsker de indført, hvilke reformer skal omsættes til lov? Hvad er de vigtigste områder for dem og hvordan - for eksempel omkring skat, økonomi, uddannelse og sundhedsområdet? Nogle som kan venligt oplyse mig? |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 12/04-2010 07:32
|
Clunse skrev: Ja et valg holdt på regulær vis med en valgkamp hvor alle har ret til at deltage overalt i Thailand, f.eks. hvor Abhisit også har ret til at føre valgkamp i Isaan uden at blive overdænget med rådne æg og tomater ville da være at foretrække for at flytte fokus over på noget konstruktivt. Jeg kan dog ikke forstå hvorfor UDD ikke accepterede valget om ni måneder, som foreslået under forhandlingerne. På den tid ville de have været i stand til sammensætte en ordentlig opposition mod regeringen og vinde valget som et eller to partier. Som det er nu virker de meget fragmenterede både i handlinger og holdninger. Spørgsmålet er om de ville kunne holde sammen på dette kludetæppe af fraktioner ved et øjeblikkeligt valg - og særligt om de ville kunne holde sammen på tropperne såfremt de fik magten - uden at blive spræng indefra. Et øjeblikkeligt valg ville således ikke rigtig løse noget uden at Thailand sandsynligvis skulle igennem en ny valgkamp snart igen. Men det er måske det landet skal igennem - en lang række valgkampe før partier og demokrati er modnet? Det var jo heller ikke det samme danske demokrati i 1849 som det er idag. Måske jeg har misset noget i hele denne blodige tragedie, men hvad er det de vil have udover et nyvalg? Hvilke politiske programmer ønsker de indført, hvilke reformer skal omsættes til lov? Hvad er de vigtigste områder for dem og hvordan - for eksempel omkring skat, økonomi, uddannelse og sundhedsområdet? Nogle som kan venligt oplyse mig? Fuldstændigt rigtigt set, derfor mener jeg også at meget af det som UDD siger og gør kun handler om at de håber at få et flertal her og nu pga stemningen. Så Thaksin kan benådes eller lovene lavet om, sådan ala Berlusconi, han kan få sine beslaglagte penge tilbage og lederne deres belønning. Hvis de var seriøse om Thailands udvikling ville det ikke gøre fra eller til om valget kom om seks-ni måneder. Sæt et ordentligt politisk program med nogle troværdige kandidater. Atter engang er arbejdere, bønder og underklassen blevet snyt og bedraget, denne gang ikke af den gamle elite men af deres såkaldte "egne." |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/04-2010 08:45
|
|
bare et spørgsmål , kunne i tænke jer at få en sådan gang mennesker der styrer optøjerne til at styrer et land , hvis dette er tilfældet så siger jeg bare fri mig fra det onde. jeg tror at 75 % af dem der er med hernede kun er det for pengenes skyld , de har jo ikke en jordisk change for at opnå en sådan dagløn som de har nu , 500 + det løse og hvad får ikke de tosser som leder det , det koster ca 60 millioner om dagen og hvem betaler dette , og bagefter hvem skal betale for alle de ødelæggelser der er foretaget. jeg tror man skal være glad for den sidende regering , og hvad fanden vil de gøre uden hovestaden det er vejen ud i verden , det er her investeringer bliver gjort , det er vel også her der betales skat . tror ikke der er mange fra landsbysamfundene der gør dette . og glem alt om hvad taksin lovede dem , dette var jo let at sige gå bare i banken og låne penge de har rigeligt , men problemerne er jo nu at banker vil have dem tilbage igen, dette blev vist nok ikke fortalt menneskerne som bare skulle gå låne. |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 12/04-2010 10:34
|
Taler du om PAD - De Gule og storgangsteren Sonthi Limpindtongcool.?![]() Hvis det er tilfældet er du temmelig sent ude! PL |
|
|
|
| alf |
Lagt på d. 12/04-2010 13:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 101 |
så er løsningen klar EC anbefaler at opløse demokraterne http://www.nation...27103.html |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 12/04-2010 13:40
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Jeppe skrev: bare et spørgsmål , kunne i tænke jer at få en sådan gang mennesker der styrer optøjerne til at styrer et land , hvis dette er tilfældet så siger jeg bare fri mig fra det onde. jeg tror at 75 % af dem der er med hernede kun er det for pengenes skyld , de har jo ikke en jordisk change for at opnå en sådan dagløn som de har nu , 500 + det løse og hvad får ikke de tosser som leder det , det koster ca 60 millioner om dagen og hvem betaler dette , og bagefter hvem skal betale for alle de ødelæggelser der er foretaget. jeg tror man skal være glad for den sidende regering , og hvad fanden vil de gøre uden hovestaden det er vejen ud i verden , det er her investeringer bliver gjort , det er vel også her der betales skat . tror ikke der er mange fra landsbysamfundene der gør dette . og glem alt om hvad taksin lovede dem , dette var jo let at sige gå bare i banken og låne penge de har rigeligt , men problemerne er jo nu at banker vil have dem tilbage igen, dette blev vist nok ikke fortalt menneskerne som bare skulle gå låne. Det var sgu da det samme før da det var de gule der styrede optøjerne.. Det er ikke en skid bedre. Michael B Kristensen
|
|
|
|
|
Lagt på d. 12/04-2010 14:46
|
|
ja tænk hvis de havde kommet frem til den løsning for en måned siden, men det er da ihverfald en vigtig begivenhed. |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 12/04-2010 14:54
|
Ja, i det her tilfælde bliver den kroniske korruption måske redningen: "The party was accused of having unlawfully obtained donations from TPI Polene." ![]() PL Redigeret af PL d. 12/04-2010 14:54 |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 12/04-2010 14:59
|
Breaking news eller måske same same as last year. Lur mig om "eliten" ikke står bag. |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 12/04-2010 15:12
|
Eller "Darth Vader" himself: http://www.genera... PL |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 12/04-2010 16:06
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Vi har da også haft politiske kampe i Danmark. Dagens sang:Stormsangen Gendigtning fra 1932 af den tyske arbejdersang “Der rote Wedding”, skrevet i 1929 efter politiets nedskydning af demonstrerende arbejdere i kvartererne Neukölln og Wedding i Berlin. Politiaktionen var forberedt af den socialdemokratiske politimester, Zörgiebel, der havde forbudt årets 1. maj demonstrationer, og trukket store forstærkninger til byen. Andet vers i den danske gendigtning henviser til begivenhederne i Nakskov i foråret 1931 med arbejdskampe og arrestationer. Urolighederne kulminerede ved D.K.P.’s Første maj demonstration, der var blevet erklæret ulovlig. Da demonstrationen alligevel blev gennemført, huggede “Zahles knippelsvingere” (kommunistisk slang for politiet) ind på de demonstrerende. Tekst: Erich Weinert. Oversættelse: Ukendt. Melodi: Hanns Eisler (Der rote Wedding). Storm, storm, storm, storm! Befri jer for sult og for savn. Storm, storm, storm, storm! Til kamp for et rødt København. Her synger vi ikke om “røg og damp”, vi synger og spiller om klassekamp – snart lærer I vor melodi! Vi går imod fjenden med faste skridt, vor sang og vort spil, det er dynamit mod borger og bourgeoisi! Kammerater, byg barrikaden, er I til kampen klar? Ingen skal røve os retten til gaden, knytnæven det er vort svar! Truende fascismens farer står i vor horisont. Ind i rækken, proletarer! Rød front! Rød front! Storm, storm, storm, storm! Ingen skal spærre vor vej. Storm, storm, storm, storm! Vi husker den første maj. Den dag blev i Nakskov en blodig leg. I morgen måske er det dig og mig – os røver man ikke vor ret! Ved Christiansborg fik vor kamp sin dåb: “Mod knipler og fængsel!” er kampens råb, og her bliver ingen træt! Storm, storm, storm, storm! For arbejder-diktatur. Storm, storm, storm, storm! Snart står kong Christian for tur. Der ramled’ så mangen en krone før, snart fejer vi også for Danmarks dør: Kong Christian den sidste – herut! Da slutter med Sovjet vi broderpagt, med rigsdagspræk og med kongemagt er det for bestandig slut! [img]http://img2.clubvibes.com/members/33296fz.jpg[/img] is not a valid Image. Redigeret af vandango d. 12/04-2010 16:08 |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 12/04-2010 16:49
|
Ja, og vi havde Kong Chr. X, der imod et folketingsflertal fyrede regeringen Zahle, og udløste hvad man senere har kaldt Påskekrisen. http://da.wikiped...5skekrisen Nok den sidste konge med en rest af Enevælden i generne. ![]() PL |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 12/04-2010 17:29
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
dette var jo let at sige gå bare i banken og låne penge de har rigeligt , men problemerne er jo nu at banker vil have dem tilbage igen, dette blev vist nok ikke fortalt menneskerne som bare skulle gå låne. jeg er bedøvende ligeglad med om folk holder med de gule eller røde.. men hvad får en udlænding der ikke kender fakta til at tage stilling. ??? Folk låner i Januar - febr... Og ja de ved det er lån. Endda afdragsfri i 12 mdr og næsten ingen renter. ( 5% ) Så i august - sept bliver de opsøgt på bopælen hvor lånet gennemgås. Seneste betalings dag er 31-12. Og så blev de ikke lige bedt om at låne i bankerne, men via Puyaibahn.. jo jeg ved jeg jeg snakker om, for har tallene for hele wichianburi på min computer. he he . nå var der nogen her der har en svigermor i Wichian. ![]() ja min er sgu ikke bedre, hun lånte 15.000,- |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 12/04-2010 18:04
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Leif Jeg ved ikke om min svigermor i Wichian. har lånte penge.? Det har kone ikke fortalt noget om, men hvis svigermor skal hun selv betale dem tilbage jeg gør det ikke da jeg sende penge hver måneden. PS Er du i Wichian hos din svigermor nu kommer første der op d 1 maj på et kort besøge |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 12/04-2010 18:42
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Du fik lige en PB Kurt. der er andre danskere end dig og mig der har en svigermor i wichian.. ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Lur mig om "eliten" ikke står bag.