Se indlæg|
Under fire in Bangkok
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 18/05-2010 19:29
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
man skal jo heller ikke glemme Samak's værk i 1992, godt han er hinsiddes de evige jagtmarker nu.
gid dog dette bangkok vanvid snart stopper. Redigeret af TG950 d. 18/05-2010 19:30 Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 18/05-2010 20:08
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
Robert Kronberg skrev: så må danskerne og andre betale for dette, herunder for deres fladskærme fra Kina og andet. Hilsen, Robert smiler.....Du er vel stadig dansker Robert?? [img]http://cdn.content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/00020146.gif[/img] is not a valid Image. K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 18/05-2010 20:22
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
keniko skrev: ja forskellen er bare herhjemme sætter politiet ind straks- og forhandler ALDRIG . var det sket i dk , som nu sker i bkk . var der ryddet op for længst - den siddende regering er en flok klynkende kællinger- handel nu eller træk jer .det thailandske folk fortjener komme videre.
Ja forfærdelige tilstande... Ligner de samme tilstande, som vi af og til har her i landet.. på nørrebro og vesterbro, eller efter en ligegyldig tilfældig københavner fodboldkamp... sørgeligt at se at Thailand nu får de samme tilstande med optøjer!! K. DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 18/05-2010 20:54
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
Robert Kronberg skrev: Det er vel ganske enkelt, hvis risbønder og andre i østen skal have mere i posen for ris, så må danskerne og andre betale for dette, herunder for deres fladskærme fra Kina og andet. Hilsen, Robert Korrekt, men nok ikke særlig sandsynligt nu hvor verden, og især vesten, er midt i en økonomisk krise. PL Redigeret af PL d. 18/05-2010 20:56 |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 18/05-2010 21:18
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Hvordan tror du så selv en klasse kamp vil ende i Thailand! En stor fuser, som kommer til at koste mange offre, og ingen forskel! Thailand er rimligt godt gældsat, så hvor skal pengene komme fra, til ujævningen af forskellen mellem rig og fattig? Thailand mærker også den økonomiske krise på verdensplan, men det er folk på landet uvidende om,og langt de fleste fra landet er bedøvende ligeglade! Så PL og Sabai sabai, kom herned og være rådgivere for Thailand. I har jo så stor indsigt, at I i det mindste må have en doktor grad i Thailands Indenrigspolitik! Godaften til alle! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 18/05-2010 21:37
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
fckguld skrev: ja forskellen er bare herhjemme sætter politiet ind straks- og forhandler ALDRIG . var det sket i dk , som nu sker i bkk . var der ryddet op for længst - den siddende regering er en flok klynkende kællinger- handel nu eller træk jer .det thailandske folk fortjener komme videre. måske ikke samme situation, men bare et glimrende eksempel på handling fra det stolte danske politi.. http://avisen.dk/...07663.aspx Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 18/05-2010 21:45
|
Nej tak, jeg foretrækker at være "keyboard warrior"! Det er ret omkostningsfrit... Klassekamp i Thailand? Klart, den er jo startet, men det vil da tage generationer førend der vil blive en nogenlunde rimelig fordeling af goderne. Den nuværende samfundsstruktur i Thailand gør det jo billigt for os at nyde livet derude, fordi de lokale holdes på overlevelsesniveau. Selvom jeg ikke fatter hvordan de kan gøre det for 180 til 200 THB om dagen... Det er dobbeltheden, ikke? Vi hykleriske vesterlændinge lever højt og flot, og vi ved alle at forholdene for de lokale er dybt uretfærdige. Jeg har ingen løsning, andet end at klapre i tastaturet, og udgyde mine ligegyldigheder her! PL |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 18/05-2010 21:53
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
PL skrev: Nej tak, jeg foretrækker at være "keyboard warrior"! Det er ret omkostningsfrit... Klassekamp i Thailand? Klart, den er jo startet, men det vil da tage generationer førend der vil blive en nogenlunde rimelig fordeling af goderne. Den nuværende samfundsstruktur i Thailand gør det jo billigt for os at nyde livet derude, fordi de lokale holdes på overlevelsesniveau. Selvom jeg ikke fatter hvordan de kan gøre det for 180 til 200 THB om dagen... Det er dobbeltheden, ikke? Vi hykleriske vesterlændinge lever højt og flot, og vi ved alle at forholdene for de lokale er dybt uretfærdige. Jeg har ingen løsning, andet end at klapre i tastaturet, og udgyde mine ligegyldigheder her! PL [img]http://cdn.content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/000202C7.gif[/img] is not a valid Image. K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
|
Lagt på d. 19/05-2010 01:47
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Der findes ikke rigtig nogen nemme løsninger, på at udjævne kløften mellem de fattige arbejdere og de få veludannet der sidder på kagen. Det vil tage årtier eller mere, men langsomt vil thai lav og middelindkomsterne, blive trukket op på noget der købe kraftigt minder om vores, den globale økonomi trækker den vej, vi bliver trukket ned og de bliver trukket op. Thailand kan ikke bare gå enegang i asien og hæve de lave mindste lønninger, for så vil andre Asean lande og de asiatiske lade udkonkurrer dem, thaierne må pænt vente på at middelklasserne i Indien, Kina, Vietnam og Indonesien vokser sig rigere. De kunne dog for at speede lidt op satse på en fuldstændig gennemgribende opgradering af hele skolesystemet og komme op på Singapore niveau, men det er et langt dyrt skridt, som tager årtier. Samtidige må de tage diskussionen om et demokrati, som vi kender det, virkelig er løsningen for thailand, her og nu, eller om de gule virkelig havde ret i at de lavtlønnet var for dårlig uddannet til at kunne overskue konsekvenserne af deres valg. Thailand har i den grad brug for at en general omgående går ind og tager magten fra parlamentet, og landsforviser de ledende kræfter både hos de røde og især i Abhisit Vejjajiva regering. |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 19/05-2010 11:43
|
Bkk: Gode synspunkter, og kontroversielle... Tjah, måske er de for dumme og uvidende til demokrati nu! Det er jo forbudt at sige, det er ikke politisk korrekt, men det kan siges i Thailand, som de gule har gjort det, for PC tyranniet eksisterer IKKE i Thailand og Asien. Det er befriende synes jeg... Så lad militæret overtage og få ro på, god ide. PL |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 19/05-2010 11:56
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
PL skrev: Bkk: Gode synspunkter, og kontroversielle... Tjah, måske er de for dumme og uvidende til demokrati nu! Det er jo forbudt at sige, det er ikke politisk korrekt, men det kan siges i Thailand, som de gule har gjort det, for PC tyranniet eksisterer IKKE i Thailand og Asien. Det er befriende synes jeg... Så lad militæret overtage og få ro på, god ide. PL Jeg ved ikke om du lever i Thailand. Hvis du gør burde du ikke tale så nedladende om thailand og deres folk. Hvordan ville du reagere hvis udlændinge her kaldte os både det ene og det andet? Du ville sikkert sige "I kan jo bare rejse hjem" Det var skønt om man på siden kunne vise lidt respekt for thailand og deres folk. Så vidt jeg kan forstå har vi alle her i dette forum en eller anden forbindelse til thailand, det være thai gift eller boet der, måske begge dele, som jeg selv. Det er nemt at være bedrevidende her på siden og tale nedladende. Men det pynter ikke. Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 19/05-2010 12:03
|
Jeg er ikke ude på at genere nogen eller tale ned til Thailand's befolkning, jeg fortæller min oprigtige mening, UDEN politisk korrekt filter... Om det så pynter eller ej, er jeg helt kold overfor. Har rejst dertil igennem 11 år nu. Jeg er en af de der "he know too mut" typer, som de lokale egentlig ikke bryder sig om, fordi jeg har gennemskuet al råddenskaben! PL Redigeret af PL d. 19/05-2010 12:05 |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 19/05-2010 12:09
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Jeg er til dels enig i det bkk skriver. Men jeg mener samtidigt at et statskup nu vil gøre alting vanvittigt meget mere kompliceret. |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 19/05-2010 12:15
|
|
[quote]PL skrev: Jeg er ikke ude på at genere nogen eller tale ned til Thailand's befolkning, jeg fortæller min oprigtige mening, UDEN politisk korrekt filter... Om det så pynter eller ej, er jeg helt kold overfor. Har rejst dertil igennem 11 år nu. Jeg er en af de der "he know too mut" typer, som de lokale egentlig ikke bryder sig om, fordi jeg har gennemskuet al råddenskaben! PL[/quote Så kan jeg da meddele dig at det ikke kun er de "lokale" der ikke bryder sig om dig, men hvad? Det er du jo kold overfor. Men nu har du fri for mig,din slags fortjener ingen kommentarer. sawadee Krap Rawirot
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 19/05-2010 12:38
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Lad os lige holde os til emnet i stedet for det person fnidder-fnadder. - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 19/05-2010 15:34
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Rawirot skrev: [/quote Så kan jeg da meddele dig at det ikke kun er de "lokale" der ikke bryder sig om dig, men hvad? Det er du jo kold overfor. Men nu har du fri for mig,din slags fortjener ingen kommentarer. sawadee Krap Her har vi et eksempel på en fuldbragt metamorfose. Blot fordi man har thailandske relationer af den ene eller den anden slags er vel ikke ensbetydende med at man ukritisk tilegner sig thailandske "dyder" a la strudsesyndromet og de 3 aber. [img]http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20080624150111/da.uncyclopedia/images/1/16/3_aber.jpg[/img] is not a valid Image. Jeg finder det tragikomisk når fx. danskere giver afkald på den ballast, de har fået qva en opvækst i et vestligt samfund og bliver mere thailandske end thailænderne selv. Der er et udtryk der ligger lige på læben, hvad er det nu? Noget der starter med W...... |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 19/05-2010 15:52
|
|
rinpoche skrev: Rawirot skrev: [/quote Så kan jeg da meddele dig at det ikke kun er de "lokale" der ikke bryder sig om dig, men hvad? Det er du jo kold overfor. Men nu har du fri for mig,din slags fortjener ingen kommentarer. sawadee Krap Her har vi et eksempel på en fuldbragt metamorfose. Blot fordi man har thailandske relationer af den ene eller den anden slags er vel ikke ensbetydende med at man ukritisk tilegner sig thailandske "dyder" a la strudsesyndromet og de 3 aber. [img]http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20080624150111/da.uncyclopedia/images/1/16/3_aber.jpg[/img] is not a valid Image. Jeg finder det tragikomisk når fx. danskere giver afkald på den ballast, de har fået qva en opvækst i et vestligt samfund og bliver mere thailandske end thailænderne selv. Der er et udtryk der ligger lige på læben, hvad er det nu? Noget der starter med W...... . Et gammelt ord siger : Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves. Læs hvad der skrives inden du kommenterer. Ønsker bare en ordentlig omtale af thailand og thailændere i al almindelighed. Det er så let i dette forum at slynge om sig med beskidte og fordømmende ord Rawirot
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 19/05-2010 16:03
|
"For den rene er alting rent"! PL |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 19/05-2010 16:09
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Og hvad jeg ønsker er følgende: Konkret/faktuel og lige ud af posen omtale. Ikke en strøm af floromvunden, berøringsangst snik snak. De igangværende begivenheder i Thailand gør det også lidt svært at holde omtalen i positive/ordentlige toner. |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 19/05-2010 16:17
|
100 personer indespærret i TV Kanal 3, der er sat i brand: http://ekstrablad...348765.ece PL Redigeret af PL d. 19/05-2010 16:21 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.