Se indlæg
 Udskriv debat
Hvorfor gifte sig med en thailandsk pige?
Jeg synes godt nok der er mange der siger de er blevet fyldt med småløgne. og det med at famillien er syg. det er virkelig mange der fremhæver de 2 punkter. og jeg er med selv i puljen. det kan virkelig være ødelæggende for at forhold. specielt fordi det ofte er økonomiske emner der lyves om.

dutling68
vil lige komme med et par rejsetips,,,Wink

og så ellers god tur Grin
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

rinpoche
donis5 skrev:
Payanak Har ret.

du skal ikke forvente de store politiske diskutioner eller kvantemekanik diskutioner sådan lige før hun har en bachelor i Engelsk samt de emner der skal tales om.

informations level er et hak under middel. Logiske ting er ikke logiske :-}

Det er TYDELIGT at se forskellen på universitets uddannede hernede.

Den vender begge veje.
Nu vil jeg komme med følgende postulat:
Langt de fleste thai gifte danskere har heller ikke meget at gøre godt med mht uddannelse.
Årsag: Lige børn leger bedst.

En thailandsk bachelor uddannelse kan i bedste fald sammenlignes med en dansk gymnasie ditto.

Rinpoche,

Det har jeg også en god fornemmelse af. men derfor kan folk godt have en politisk holdning, eller nogle skavanker at pive over, problerm man vil dele med nogen. eller også ævler man bare når man er stiv. hehe

så er det svært hvis det eneste man får tilbage er

Meicaujai Suk men det høre jo med

rinpoche
Selvfølgelig donis, du har da ret.
Min oplevelse er nu at mange thailændere efter års ophold i dk får et ganske godt indblik i danske forhold, og også har holdninger til politiske strømninger.
Det kan meget vel være, at deres engagement fortrinsvis er koncentreret omkring forhold der vedkommer deres situation.
Men et eller andet sted, er mange af os danskere velsagtens ikke så meget anderledes i den henseende.

Khao Jai Mark Gårn Pai. Grin
Har nu aldrig været et problem for min kone.

rinpoche, ja det er straks værre for os som ikke vil have dem til DK for at få spuleret deres ellers dejlge personligheder. vi kan risikere at bøvle lidt mere.

men problemer er vel bare udfordringer, og man kan vel bare lade være hvis man er utilfreds hehePfft

ThomasHOL
Du stiller er spørgsmål i overskriften på dit indlæg og der er kun et svar. Du skriver

Hvorfor gifte sig med en thailandsk pige

Fordi i elsker hinanden

Det er den eneste årsag, vælger du en af andre årsager så går det uden tvivl galt.

Men som flere andre skriver så vil sprog og den kulturelle barriere nok være det største problem. For prøv og tænk på hvor mange forhold der går i stykker hvor folk kommer fra same kultur og taler samme sprog og så læg de problemer et blandet forhold kan give oven i.

Men det bedste råd er det Jay kommer med i #14 gå efter at møde en der er på samme niveau og trin i livet som digselv.

Jens Ole
Hej Peder.

Der er selvfølgelig mange forskellige meninger om , hvordan du bedst kommer fra start med en thaikvinde.
Jay er kommet med nogle rigtige gode råd,bla at finde en på sin egen alder.
Mange siger"rejs derned og find ud af det" . Det er fint nok , og du vil HELT sikkert blive forelsket 200%.
Du kunne også prøve denne metode,som fungerede 100% for mig.
Jeg gik ind på www.thailovelinks... (datingside) og kiggede alle profiler ud,som kunne have min interesse.Derefter kontaktede jeg dem jeg havde udvalgt,for derefter at skrive
med dem i et stykke tid.Nu havde jeg dannet mig et billede om ,hvem der kunne gå i spænd med min personlighed,så de få udvalgte tilbage,begyndte jeg nu at chatte med over webcam.
Jeg har på intet tidspunkt lovet nogle af pigerne,at de var min store kærlighed , men blot forklaret dem , at jeg ledte efter en pige og måske skulle hun komme fra Thailand.
Efter ca 3 måneder havde jeg fundet hende som jeg følte mest for og chattede yderlige 2 måneder med hende inden jeg tog til Thailand for at besøge hende.
Ved at have "kendt" hende i næsten 5 måneder,skal jeg lige hilse og sige , at besøget var utroligt nemt og dejligt.
Dette mener jeg er fordelen fremfor bare at finde en på sin ferie,for først derefter finde ud af , at man nok ikke svingede på det personlige plan.
Dog skal du passe utroligt meget på,når du bruger datingsite,det er nok den største svindelsite af dem alle,men der er selvfølgelig også seriøse.
Dette er en måde at gøre det på,jeg siger ikke at det er det rigtige , men jeg har ALDRIG fortrudt.

Mvh
Jens Ole

http://www.bws.dk
flyer
Ja der kan du bare se hvad du har sadt gang i.......!! Som du nok kan hører er det damerne der er noget galt med hvis der er problemer, for vi mænd er åbenbart de eneste perfekte individer, jeg er helt enig i at det vil være engod ide at tage en tur til Thailand for at se hvordan kulturen er! Og mit råd vil være at du skal prøve at tage på landet og kigge lidt der, selvfølgelig kan du også tage en tur til Pattaya og prøve farangernes paradis, men tro mig, der finder du ikke noget "ægte" Thailand og de modeller du kan opstøve der er som regel godt "brugte" og for nu ikke at få hele DTW på nakken må jeg også sige at det selvfølgelig ikke gælder alle, men tæt på! Så prøv at tage på landet, finder du en pige der og hun ikke taler engelsk vil jeg mene der er noget at bygge på, men husk at der skal to til og da I er forskellige i forhold til hinanden er det jer begge der må "hugge en hæl og klippe en tå" for at få det til at funke!!! Det kan i sagens natur jo ikke kun være damen der skal laves om på! VEL!!?? Det kræver sin mand at skal det igennem, men det kan snildt lade sig gøre.
Netdating kan sagtens være en løsning, for der er mange her i Danmark der vil "importere" en slægtning til at komme her og nyde det "grønne græs" altså et meget bedre liv efter nogens mening, men det er altså en meget stor omvæltning damen skal igennem for at leve med dig her i Danmark!
Jeg selv er igang med andet Thailandske ægteskab, det første gik i vasken efter 5 år pga. at vi begge ville dominere hinanden, andet ægteskab kom istand ved hjælp af nettet (Thailovelinks.com) for jeg vidste hvad jeg ville have og jeg må sige at jeg har skudt papegøjen!!! Grin et tøsepigebarn som jeg slet ikke kunne leve foruden idag!! men det modsatte forkommer selvfølgelig også! Så der skal også lidt held til, men så sandelig også forståelse fra begge sider!!!! Så se du bare at komme igang, men tænk dig om!!!
HELD OG LYKKEHello....
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

Peder1968
Jeg takker mange gange for alle jeres indlæg Smile
Der er bestemt mange gode råd jeg vil tænke meget mere over.

Jeg er blevet bekræftet i det sandsynligvis skal være en pige fra Thailand jeg skal lede efter. "Lynet" kan selvfølgelig slå ned i mig med en dansk pige i steddet for.

Noget af det mest negative jeg har jeg har oplevet i tidligere forhold er der ikke er særlig stor lyst til at kæmpe for forholdet. Hvordan er det med en fra Thailand?
Min fornemmelse er de er lidt mere gammeldags tænkende mht til forhold. Er det rigtigt?

Peder1968

Min opfattelse er, at du virkelig skal være et rigtig røvhul for at pige smutter fra dig. med mindre du har leveret en tyk bankbog så hun ikke har brug for dig :-]

Hernede er det jo desværre meget almindeligt at manden/Thaimanden har flere kærester drikker sig i hegnet med vennerne flere gange om ugen. og evt også er voldlig. og alligevel bliver de sammen. det forkommer også i DK, men ikke i samme omfang.

Min kærestes onkel har 2 koner, den ene har han 2 børn med og den anden er 15 yngre og hende bor han med. sødt ik. men de holder sammen alle sammen. fordi der er mad på bordet. sørgeligt. men konen med ungerne siger hun elsker ham fordi han er en god mand....... pas.

keniko
Peder1968 skrev:
Jeg takker mange gange for alle jeres indlæg Smile
Der er bestemt mange gode råd jeg vil tænke meget mere over.

Jeg er blevet bekræftet i det sandsynligvis skal være en pige fra Thailand jeg skal lede efter. "Lynet" kan selvfølgelig slå ned i mig med en dansk pige i steddet for.

Noget af det mest negative jeg har jeg har oplevet i tidligere forhold er der ikke er særlig stor lyst til at kæmpe for forholdet. Hvordan er det med en fra Thailand?
Min fornemmelse er de er lidt mere gammeldags tænkende mht til forhold. Er det rigtigt?

Hvis man elsker hinanden og der virkelig er kærlighed kæmper man gerne for sagen.

Thai pigen som er kommet til DK uden kærlighed i baggagen, har jo nok lidt mere på spil, økonomi og det med at tabe ansigt...

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

sabai sabai
Værd at se ................ Without money , there's no love ! Frown

Redigeret af sabai sabai d. 25/05-2010 21:53
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

Peder1968
Sabai....
Uden penge er der ingen kærlighed?

Jeg kan godt forstå penge betyder noget, især pga. der ikke findes folkepension o.lign.
Men det betyder forhåbentligt ikke alt.......

sabai sabai
Peder1968 skrev:
Sabai....
Uden penge er der ingen kærlighed?

Jeg kan godt forstå penge betyder noget, især pga. der ikke findes folkepension o.lign.
Men det betyder forhåbentligt ikke alt.......

Nej ikke alt , men meget tæt på !

Se video'en igen og læs Holger's historie ..
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

Jay
I'll love you to the very last baht

Joker

rinpoche
flyer skrev:
Så prøv at tage på landet, finder du en pige der og hun ikke taler engelsk vil jeg mene der er noget at bygge på, men husk at der skal to til og da I er forskellige i forhold til hinanden er det jer begge der må "hugge en hæl og klippe en tå" for at få det til at funke!!!

Ja, undskyld mig, flyer.
Men det mener du vel ikke i ramme alvor. No offense Smile
Møde en der ikke taler engelsk?
Hvordan skulle man så kommunikere?
Intet sprogfællesskab? Så er der vist ikke så meget at bygge på.
Eller også så bliver det et meget fattigt forhold.
Der er vist højest en håndfuld herinde der taler thai på et niveau, der muliggør meningsfulde samtaler med potentielle kærester.

keniko
rinpoche skrev:
flyer skrev:
Så prøv at tage på landet, finder du en pige der og hun ikke taler engelsk vil jeg mene der er noget at bygge på, men husk at der skal to til og da I er forskellige i forhold til hinanden er det jer begge der må "hugge en hæl og klippe en tå" for at få det til at funke!!!

Ja, undskyld mig, flyer.
Men det mener du vel ikke i ramme alvor. No offense Smile
Møde en der ikke taler engelsk?
Hvordan skulle man så kommunikere?
Intet sprogfællesskab? Så er der vist ikke så meget at bygge på.
Eller også så bliver det et meget fattigt forhold.
Der er vist højest en håndfuld herinde der taler thai på et niveau, der muliggør meningsfulde samtaler med potentielle kærester.

Jovist jovist kære Rin.... Men du kan være sikker på at pigens flydende engelsk ikke stammer fra skolen....!! Personligt er jeg måske mere tryg jo mindre engelsk hun kan, første gang man møder pigen... men... Up to you..

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

Der er vel også nogle der har lært sproget i skole...dem som arbejder udenfor barerne...men selvfølgelig piger på barer har lært det af venninder mm.
Nogle gange er pigerne på barer også bare lige på "besøg" ved en søster (venninde) alle er jo "søstre " Grin utroligt hvad historier de kan om deres baggrund....men de kan vel alle være gode uanset hvor de kommer fra og hvad deres baggrund er.

BJ
Det med kærligheden ikke kan findes i Pattaya, er ikke helt sandt, jeg fandt min Thaikæreste allerede efter en måned på det hotel jeg var indlogeret på hvor hun arbejder som ren gøringspige og kunne næsten ikke et ord på engelsk men det kan hun nu, så hvad kommunikation angår, så foregår det delvis på engelsk hun kan nu og det Thai jeg har lært. og jeg har været med hende på landet og blive presenteret for hendes familie. og hun havde kun været i Pattaya og arbejdet på det Danske hotel 2 måneder. Og ja hvorfor gifte sig?..... ja nok fordi man elsker hindanden, som en del har skrevet i tråden.Wink
MVH.BJ
Redigeret af BJ d. 26/05-2010 02:57
THAILAND
A DREAM COME TRUE

Spring til debat: