Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Registrering af Thaiguld i Kastrup
|
|
| Frank |
Lagt på d. 25/05-2010 20:32
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Hvis man køber guld til en værdi under grænsen (3.250 kr.), så skal det vel på ingen måde deklareres i tolden ved ankomst til Danmark? Konen køber normalt for 1.500-3.000 kr, når vi er i Thailand. Samtidig har hun nogen gange noget af det gamle med - enten fordi det skal byttes eller fordi det skal flashes. På den måde kan værdien ved ankomst til Danmark komme til at overstige det tilladte beløb. Derfor prøvede vi for et par år siden at få det registreret ved afrejsen fra Danmark, men tolderne smilte blot og ville ikke registrere det. Så det gider vi ikke bruge tid på mere. Så hvis tolderne en dag skulle være i det emsige hjørne, så hænger vi muligvis også på den. ![]() |
|
|
|
| ThomasHOL |
Lagt på d. 25/05-2010 20:48
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Frank skrev: Hvis man køber guld til en værdi under grænsen (3.250 kr.), så skal det vel på ingen måde deklareres i tolden ved ankomst til Danmark? Konen køber normalt for 1.500-3.000 kr, når vi er i Thailand. Samtidig har hun nogen gange noget af det gamle med - enten fordi det skal byttes eller fordi det skal flashes. På den måde kan værdien ved ankomst til Danmark komme til at overstige det tilladte beløb. Derfor prøvede vi for et par år siden at få det registreret ved afrejsen fra Danmark, men tolderne smilte blot og ville ikke registrere det. Så det gider vi ikke bruge tid på mere. Så hvis tolderne en dag skulle være i det emsige hjørne, så hænger vi muligvis også på den. ![]() Som jeg skrev tidligere så ringede jeg til skat tidligere idag og stillede spørgsmålet og den flinke mand kunne fortælle at der ikke var noget system til at registrere det og at alt afhang af om du selv kunne bevise det overfor tolderen du møder. Men ja du må medbringe for 3250 kr varer fra Thailand, mn det er ikke enkeltvarer, det er den samlede værdi så tøjet og gaverne til børnene de skal med i den værdi. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 25/05-2010 21:16
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
ThomasHOL skrev: Frank skrev: Hvis man køber guld til en værdi under grænsen (3.250 kr.), så skal det vel på ingen måde deklareres i tolden ved ankomst til Danmark? Konen køber normalt for 1.500-3.000 kr, når vi er i Thailand. Samtidig har hun nogen gange noget af det gamle med - enten fordi det skal byttes eller fordi det skal flashes. På den måde kan værdien ved ankomst til Danmark komme til at overstige det tilladte beløb. Derfor prøvede vi for et par år siden at få det registreret ved afrejsen fra Danmark, men tolderne smilte blot og ville ikke registrere det. Så det gider vi ikke bruge tid på mere. Så hvis tolderne en dag skulle være i det emsige hjørne, så hænger vi muligvis også på den. ![]() Som jeg skrev tidligere så ringede jeg til skat tidligere idag og stillede spørgsmålet og den flinke mand kunne fortælle at der ikke var noget system til at registrere det og at alt afhang af om du selv kunne bevise det overfor tolderen du møder. Men ja du må medbringe for 3250 kr varer fra Thailand, mn det er ikke enkeltvarer, det er den samlede værdi så tøjet og gaverne til børnene de skal med i den værdi. Det vil ikke forbavse mig, at der ikke findes noget registreringssystem. Og så er det store spørgsmål: hvordan kan man bevise det? ![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 26/05-2010 08:40
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hvis det var mig, så ville jeg ringe til SKAT og spørge - for går det galt, så bliver det dyrt. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 26/05-2010 10:16
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
Reglerene er faktisk meget enkle, og allerede oplyst her flere gnge. Der må max indføres for 3250- af andre vare (guld) Det er uanset om varene er nye eller brugte (været i dk før) Vi var gennem samme smøre for et år siden. Vi var i Dk og en af konens veninder ville med hjem på besøg og til bryllup i Th. Og hun ville have sit guld med til Th og retur til Dk. Vi tog af samme årsag i lufthavnen og snakkede med tolderen, ud fra samme ide, vi får taget billeder og/eller registreret hendes guld (halskæder og arm ringe to ringe med sten) Tolderen forstod problemet, og sage at hvis hun bare rejste og blev stoppet på vej ind i Dk igen ville hun få et stort problem. Ham ville dog heller ikke regestrere det og love at hun så ikke ville få samme problem, han sage at hun skulle betale behørig afgift, og ville gerne se hendes guld nu, jeg stoppede hende og sage at vi kun hade lidt med i lufthavnen, han kunne se hendes to ringe og sage at de jo var mere end de tiladte 3250 værd og om der ved indførsel var betalt afgift. Vi slap med skrækken. Jeg mener altså at det er enkelt, der må maks indføres for 3250 uanset det før har været i Dk, også selv om det evt har været indført af flere gange, lovligt i små mængder. medmindre man tidliger har betalt afgift, Venligst Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.