Se indlæg
 Udskriv debat
Dokumentar film. THAI LIE .. !
natty
Nu ser jeg en pro, som fortællet at hendes søster blev brugt, men ikke om det var af en farang.

natty
20@ procent af drengene vil være ladyboys ser jeg nu i hans film, how discutsing, forstår han overhovedet thaikultur?
Og så siger han at de er on sale here, hvad bilder han sig ind, har mødt mange som ikke var til sale-
Redigeret af natty d. 27/05-2010 23:29

Jay
er meget enig i Rin, nogle af konklusionerne er på lidt tyndt og søgende grundlag..

men slap af du er på banen Natty...jeg havde sammen indgangsvinkel som dig, og jeg mener ikke vi kan tillægge udlændinge skylden for alle problemerne, men globalisering og økonomisk udvikling har også en rolle. Se fx Danmark i 70'erne og 80'erne, hvor alt skulle være Amerikansk. Vi har selv været igennem den tur...

Det Ammar stiller spørgsmåltegn ved er netop, hvor er humanismen henne? hvor er moralen blevet af i mennesker? og blandt kongen og regeringen? og han viser hvor meget penge og kapitalisme kan ødelægge...og hvor smukke ting der går tabt af samme grund...

Han sætter Thailand i perspektivet til hele verdens forfald og udvikling, uden længere moralske, etiske og retfærdige principper...men kun principperne om magt, penge, grådighed, manipulation og egoisme...

Jeg æder denne film råt...den er fantastisk..

Natty, har du da ikke noget godt at sige om filmen? Please..det ville gøre mig glad..

han langer jo også ud efter den "muslimske verden", bl.a. om det faktum af den filippinske ambassade i det "hellige" Saudi Arabien i 2007 havde 100.000 officielle sager om overgreb, vold osv...

derudover siger han at udover arabere, har han ikke oplevet en nation så sløv og ligeglad med læring/uddannelse som thai'er.

jeg elsker hans beskrivelse af den lille overbeskyttet dreng contra pigen som glad får lov til at opleve følelsen med vandet, drengen som beskytter sig selv, mens pigen bare går rundt og nyder det.....

...men de sidste 10-15 min. af filmen er de bedste...

"Thai'erne er meget stolte af at de aldrig har været besat af vestlige magter, men det de ikke forstår er, at de idag er det mest kulturelt mest besatte land".

hvorfor tillades det at Thailand forurenes med fastfood kæder som MacDonalds, KFC, Pepsi Cola...

JEG ELSKER hans beskrivelse af en typisk mand som man ser dem i fx Pattaya...

grim, skaldet/kronraget, tyk, tatoveringer, guldhalskæde, dyrt ur, mørke chauviniske påklædning...

"she never stops touching him, so she can constantly remind him of her services"...

Hvorfor er thailand blevet et tilflugtssted for udskud som er blevet frosset ude i deres hjemlande...

Han stiller kongen spørgsmål, hvorfor tillades alt dette..hvor bliver der ikke gjort noget? vil kongen overhovedet hjælpe...

han langer ud efter princesse Ubolratana og hendes vestlige udstråling, hvid hud, make up og vestligt tøj, som han mener påvirker thai'erne...han skyder skarpt på det faktum at det ikke er den moralske og retfærdige princess Maha Chakri Sirindhorn der overtager tronen, en dame som kunne rette op på thailands forfald, men derimod en dum playboy som dyrkede sex med kvinder foran sine vagter...en mand som har 7 børn med 3 forskellige damer...en mand som næsten slog sin egen søster ihjel i raseri anfald...det tegner ikke ligefrem lyst for thailand...

PL hvor er du henne???
Redigeret af Jay d. 27/05-2010 23:40

natty
kom bare til at kommente filmen som jeg så den stykke for stykke, god aften.
hved ikke fvor PL er, men så kan vi jo diskurere uden hans punchlines. :-)

natty
Jay skal nok forklare imorgen,, men godnat

Jay
styrt3 skrev:
er det ikke muligt at downloade den et eller andet sted ?

jeg har spurgt og afventer svar fra Ammar himself.....skal nok skrive hvis jeg får svar...

Webmaster
Jay skrev:
styrt3 skrev:

jeg har spurgt og afventer svar fra Ammar himself.....skal nok skrive hvis jeg får svar...

Kan hentes med Real Player.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
parinya
okay så kom jeg da endelig igennem "filmen" og jeg er bare mega stødt over klipningen af specielt hvor bla billeder af konge/fam. hvor en tekst ruller over med ikke særligt flaterende ord, Ammar Keylani vinder ikke nogen respekt herfra, jeg kunne skrive en større smørre om min mening men må nok heller holde den for mig selv for vendningerne ville ikke være pæne total skod jeg må hvis have for megen
tid siden jeg så hele filmen færdig

FCKdk
styrt3 skrev:

Hvis Du starter med at downloade Realplayer på http://www.real.com,
så er Du godt kørende!!!! Denne film tager ca. 2 minutter at downloade med Real....Cool

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

DKPete
minder egentlig om "Amerikanske Billeder" - en søg og du skal finde film. Der er sgu lort i alle lande - og alle lande udvikler sig - om det er til det bedre eller værre er jo en smagssag. Og ja vel sker der mange forfærdelige ting i Thailand - men det gør der også i Kenya, Bulgarien, USA, Frankrig etc.

skytte
alt kan downloades via et program der lægges ind i firefox.programmet hedder "easyyoutubedownloader"
Henrik

jeg har endnu ikke set den helt, men brugte ca. 10 min. på at hoppede frem i den, jeg så nogen om han snakkede med en munk der snakkede meget dårligt engelsk om hans holdning til gud !!... der er ingen over gud i buddhismen

der slynges en masse udokumenteret påstande ud, fx. at 20 % af mændene vil værre / eller er ladyboys... den køber jeg ikke.

priser for en luder 35-100 us dollars, findes der virkelig en mindste pris på 1000 baht og findes der ingen luder der koster mere end 100 us...

nogen har set filmen 2-4 gange, har i ikke andet at lave.
Redigeret af d. 28/05-2010 12:57

natty
"der slynges en masse udokumenteret påstande ud, fx. at 20 % af mændene vil værre / eller er ladyboys... den køber jeg ikke."

Ja den studsede jeg også over, viser jo bare hvor lidt seriøs filmen er. Den er simpelthen fyldt med fordomme overfor en kultur han ikke forstår. Iøvrigt kan jeg ikke se hvad formålet er med at vise en video fra en go-go bar og prostituerede, samtidig med at der kører billeder af kongehuset ovenover. Meget kan man sikkert beskylde kongehuset for, men at det også er deres skyld at der findes prostituerede er sgu for langt ude. Der findes og har altid været masser af prostution i Thailand, også før den første backpacker eller spies-turist satte deres ben i landet. Tidligere og måske også nu, var det meget normalt at drengene fik deres sexuelle debut hos en luder. Så et ret stort kompleks i Chiang Mai, som blev udpeget som elskovs hotel, læst hvor man kan være sammen med glædespiger eller bringe dem dertil, smart man kører sin bil ind i en slags garage. Jeg tror ikke det er et sted som bliver frekventeret særligt meget af farang mænd.

Rawirot
natty skrev:
"der slynges en masse udokumenteret påstande ud, fx. at 20 % af mændene vil værre / eller er ladyboys... den køber jeg ikke."

Ja den studsede jeg også over, viser jo bare hvor lidt seriøs filmen er. Den er simpelthen fyldt med fordomme overfor en kultur han ikke forstår. Iøvrigt kan jeg ikke se hvad formålet er med at vise en video fra en go-go bar og prostituerede, samtidig med at der kører billeder af kongehuset ovenover. Meget kan man sikkert beskylde kongehuset for, men at det også er deres skyld at der findes prostituerede er sgu for langt ude. Der findes og har altid været masser af prostution i Thailand, også før den første backpacker eller spies-turist satte deres ben i landet. Tidligere og måske også nu, var det meget normalt at drengene fik deres sexuelle debut hos en luder. Så et ret stort kompleks i Chiang Mai, som blev udpeget som elskovs hotel, læst hvor man kan være sammen med glædespiger eller bringe dem dertil, smart man kører sin bil ind i en slags garage. Jeg tror ikke det er et sted som bliver frekventeret særligt meget af farang mænd.

De steder man bare kører in bag et telt og rummet er ind ad en dør derinde er og bruges af thai med en mier noi Sad
Sun baby
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk

flauenskjold-by.dk/ Siamren
natty
Rawirot tak for oplysningen, om andenkonen eller elskerinden, jeg fik bare det andet at vide af en thaier, måske bruges de til begge dele? Men der kan man jo se, i det her land, skal man tage alle oplysninger med et gran salt, ligemeget hvem oplysningerne kommer fra.Grin

Jay
I skal se denne film i lyset af at han ikke direkte ønsker at nedgøre nogle bestemte....hans eneste fjende i filmen er "uretfærdighed".

Hans løsning på problemet (sidst i filmen):

samfund bygget af medlidenhed, solidaritet, moralske værdier og ÆGTE kommunisme uden militær, kapitalisme og uden alle former for arbejde der ikke udelukkende beskytter velfærden på denne jord, alt dette for at opnå værdighed i glæde og kærlighed med ære...

Han svare sådan cirka til Enhedslisten i dansk politik.

I munkens konstateringen om at islam er en fredelig religion siger han:

"det er en historisk fakta at profeten muhammed slog mange af de såkaldte "unbelievers" (læs vantro) ihjel med sit eget sværd..."

dejlige ord fra en fyr fra mellemøsten, i disse muhammed tegning tider..

Hvad er årsagen til Thailands forfald:

reklamer, overtro, Coca Cola, Pepsi Cola, Shopping Centre, billeder, glamour, junk food, bedrageriske tv reklamer, royal vildledelse, mangel på lederskab, overbefolkning, religiøse falske forestillinger...

hvorfor er penge det eneste redskab der skal til for syge mænd kan leve deres sexlyster ud, overfor naive, uvidende og fattige thaikvinder..en udvikling som gør thailand til et stort horehus og et mekka for klamme perverse mænd fra hele verden....en udvikling som blot foresætter i de næste generationer..[billede af thai pigebarn]

...hvorfor sætter ingen spørgsmålstegn ved dette? hvorfor et det blevet accepteret?...i et land hvor der ikke findes lederskab, et lederskab som kunne bringe den tabte værdighed tilbage...

hvorfor skal dyr tvinges til at udfører dumme menneskehandlinger...som male og spille fodbold...kun for at tilfredsstille den mørke side af mennesket...

hvorfor skulle minoriteten i denne verden, som ingen moralske værdier har og som bor i små slotte bag de høje mure, give en bid af kagen til de millioner af mennesker som bor i hønsebure, stakket op på hinanden...

og hvad gør DU ved det? NOTHING!

jeg er vild med denne type journalistik....

nå, nu vil jeg sætte noget fed musik på og måske ud og drikke en pils med drengene....så glemmer man hurtigt alle verdens problemer når man har det godt..

god weekend til alle
Redigeret af Jay d. 28/05-2010 20:59

Jay
natty skrev:

det med ladyboy bed jeg ikke mærke i, hvor henne i filmen er det? kan ikke finde det...Sad

men Natty..synes det er syndt at du kalde dette for en useriøs film...det her er da en film der rykker og vil noget...

ja, enig i at nogle konklusionerne er letkøbte, men useriøs...no way...

det med kongehuset og prostition...tror ikke at han beskylder dem for at stå bag....MEN et sandt kongehus burde være moralske forebilleder, såsom princesse Maha Chakri og ikke en letlevende svend som kronprinsen...

Kongehuset i Thailand har stor magt, og de burde gøre mere for bare at begrænse denne udvikling og accept i samfundet....men hvad gør det?? ignorere det..for så findes det ikke...

dette er ikke en kritik af kongehuset, jeg har stor respekt....please don't kill me og Locturian, undgå at hacke mine oplysning og aflevere dem til myndighederne...jeg vil så gerne kunne rejse dertil fortsat...

Natty, at forsvare prostitution med at det altid har været her...gør det tingene bedre? og at forsvare prostitution med at også thai mænd benytter sig af det er hen i vejret...det er stadig rige der udnytter fattige...og ingen ser skævt til det, bare der kommer baht i bøssen og så længe det er os der står på den rigtige side af Kasse 1 kan vi jo være ligeglade...det ikke vores børn og børnebørn der skal voldbolles natten lang af en svedende fedladen udlænding...

Bla bla bla

natty
Ligesom jeg ikke har løsningen på uretfærdigheder i Mellemøsten, har jeg heller ikke svaret på uretfærdigheder i Thailand. Jeg vil da gerne reformere hele verdenen, så alle bliver oplyste, men jeg vil da gerne være ærlig at sige at jeg ikke har et svar, som mange andre påstår de har.
Jeg har set meget nederen i Thailand og kan oplyse at jeg for 15 år siden, sendte et postkort hjem hvor jeg skrev:
"Kære...er nu...Jeg har aldrig på en gang været et så forfærdeligt og samtidig vidunderligt sted."
Som sagt jeg både har set lort og det modsatte gennem alle årene.

PS. Da jeg kom til Thailand så, jeg næsten kun slanke mennesker. Efter et par år dukker McDonalds osv op på motortvejene.
Jeg tænker hvorfor spiser de her mennesker dog det junkfood, og undrer mig. Svaret er måske status. Se jeg har råd til at spise mig fed på MCD.
Har ihvertfald aldrig set så mange overvægtige som i de sidste par år. Det er måske fordi jeg ikke omgås underklassen? og risbonden?
Er det overklassens skyld? Måske.
Amerikansk kulturindtog er jo ikke bare noget som kun sker i Thailand, deres rædselsfulde mad og kultur, gennemsyrer hele asien og regionen, ligesom det sker i Melleøsten, ja lad der være oprør, men jeg ser det nu som om mange vil dreje tiden tilbage, hvor Karen Blixen sad og fantaserede under navnet Isac Davidsen.

natty
PS jay, mit svar var ikke til dit seneste indlæg :-)
Redigeret af natty d. 28/05-2010 21:56

natty
Sorry Karen Blixens andet navn er vist Isak Dinesen, hehe.
Syv fantastiske fortællinger og Et vintereventyr er faktisk fantastisk.WinkLæs dem og lad fantasien følge dig Smile
Redigeret af natty d. 28/05-2010 22:40

Spring til debat: