Se indlæg
 Udskriv debat
US er tossedhoveder
erik larsen
ingolf skrev:
Hej Erik!

Enligt min mening gör du--eller har gjordt--en del fejl!!

Du burde have planeret og kontaktet myndighederne i DK, og fortalt dem, at i planerer at flytte til DK, og spurgt dem hvad som gäller for just jer!

Din kone har opholdstilladelse i Sverige, og ikke i noget andet land--OK, hun har vel i Thailand--Det betyder, at når i flytter til Danmark, starter det hele forfra, uanset hvilke regler i söger efter i Danmark!

Og så fremmer det jo ikke lige precis handlägningen, at du går til dem og fortäller hvordan de skal behandle dit ärende, og du ikke vil fölge reglerne--deponere penge!!

Har kontaktet US i 2008, men de svare ikke.

Jeg har et godt råd til andre der vil EU-rettens vej, gem alle kvitteringer få dokumenter for alle ting. skoler, arbejdet huleje MM i får brug for alt.

Hammer

fjelle123
Hmm jeg ved ikke hvad du skal gøre andet end at blive ved,

Vi (min kone og jeg) fik selv opholdstilladelse i danmark vha. EU retten, vi havde boet i sverige fra nov. 2008 til juni 2009 - da vi søgte havde vi stadig adresse i sverige og vi fik opholdstilladelse på 1 månede, no questions asked. (bortset fra den 60 siders ansøgning vi afleverede)

Min kone havde 2 opholdstilladelser i sverige, EU opholdstilladelse og den svenske nationale opholdstilladelse, måske derfor det gik så nemt,

Dog havde vi ingen anden mulighed end at søge vha. EU retten, da min kone på daværende tidspunkt var under 24.

erik larsen
fjelle123 skrev:
Hmm jeg ved ikke hvad du skal gøre andet end at blive ved,

Vi (min kone og jeg) fik selv opholdstilladelse i danmark vha. EU retten, vi havde boet i sverige fra nov. 2008 til juni 2009 - da vi søgte havde vi stadig adresse i sverige og vi fik opholdstilladelse på 1 månede, no questions asked. (bortset fra den 60 siders ansøgning vi afleverede)

Min kone havde 2 opholdstilladelser i sverige, EU opholdstilladelse og den svenske nationale opholdstilladelse, måske derfor det gik så nemt,

Dog havde vi ingen anden mulighed end at søge vha. EU retten, da min kone på daværende tidspunkt var under 24.

Jeg tror det har at gøre med de sagsbehandler vi får tildelt i US, Her i Struer er der givet opholdstilladelse efter udlændingeloven til et par ægeskabe på 2-2½ måned og andre har uden grund taget fra 6-10 måneder.

For mange sagsbehandler fordærver sagen Hammer

Men uddeling af EU-opholdskort er efter hvad jeg har hørt strammet op, men det kræver en ændring af EU-lovgivningen i EU, eller en misfortolkning i US.

Den 17 juni fik jeg 14 dage tilat skaffe bevis for vors danske søns skolegang i Sverige, 11 månder efter vi ansøgte blev indleveret og Skolerne i Sverige har ferielukket. Headbanger

Jeg tror det er planlagt chikane.
Redigeret af erik larsen d. 19/06-2010 07:06

erik larsen
Peder1968 skrev:
Jeg spørger måske dumt, men for at bruge familiesammenføring efter EU-retten skal man så ikke bo et andet sted end Danmark?
Kan man godt "bare" aflevere ansøgningen og smutte tilbage til DK?

Jeg er begyndt selv at se på de forskellige muligheder. Jeg ved godt jeg er tidligt ude da jeg ikke er gift men måske har jeg fundet en kæreste i Thailand Cool

du skal have haft reel bopæl i et andet EU-land med din Thai ægtefælde/samleverske i et antal ukendte uger

www.nyidanmark.dk
Redigeret af erik larsen d. 22/06-2010 09:53

Spring til debat: