Se indlæg|
Dansk Fast telefon nummer i Thailand ring til DK til lokaltakst.
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 19/06-2010 00:06
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Kære Espen og Rawirot, Lad os nu alene holde os til udgangspunktet i trådens første indlæg og ikke begynde at blande telefoni fra Danmark til Thailand midt ind i det hele. Her er lidt fra reglementet: §5 - Skriv kun indlæg i tråde, hvis du har noget at bidrage med. Hav venligst respekt for andres debatter. Er nogle i gang med at diskutere på en heftig måde ? Du er ikke nødt til at deltage, og hvis du blander dig er chancen for at tingene bliver endda værre større, specielt hvis følelserne er i kog. Er nogle i gang med at diskutere noget som du syntes er udenfor temaet eller meningsløst - så lad dem gøre det uden din indblanding, du vinder intet ved at prøve at forhindre dem, og skal hellere bruge energien på at diskutere noget som du syntes er meningsfyldt. §7 - Hold dig til temaet i tråden. Følg temaet i tråden, ikke strømmen. Skal du poste en indlæg, så læs venligst det første indlæg i tråden for at se hvad tråden handler om. Vær saglig og træk ikke irrelevante ting ind i debatten. Har du lyst til at skrive et indlæg for sjov skyld, så er det ikke det rette sted. Har du lyst til at skifte emne ? Så lav en ny tråd. På forhånd mange tak. - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 19/06-2010 07:29
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
donis5 skrev:
Rawirot Der spildte du vist lige et par hundrede menneskers tid, som nu skal se hvad der er kommet af kloge svar i tråden................. Ja det gjorde jeg sikkert. Ser nu ud til at folk her har masser af tid på det der bliver diskuteret her hehe god weekend Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/07-2010 05:36
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Det har været omtalt mange gange at man kan ringe fra skype til Thailand enten billigt eller gratis. ( alt efter abonnement ) Det er sikkert hverdag for mange at bruge skype fra computeren. Men for vores thailandske ægtefæller og kærester veninder osv. er det måske lidt mere omstændigt at skulle bruge computeren når de skal ringe. Nu har vi installeret Skype på Mays Iphone og brugt min World unlimited account, nu kan hun ringe til venner og famillie i thailand gratis. det er jo smart, og ret besparende :-} Det kom sig egentlig af dovenskab og jeg ikke orkede gå i 7/11 og sætte penge på telefonen, og så må man jo være lidt opfindsom. samtidig synes jeg de 100 bath vi sætter ind går hurtigt. Det kræver blot man har 1x smartphone der kan køre skype, 1x world unlimited account og trådløs internet i huset. God fornøjelse. Og nej Girobank Jeg skrev ikke dette for at få opmærksomhed, men af almindelig venlighed deler vores erfaringer for at hjælpe andre. |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 05/07-2010 05:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
donis5 skrev: Det har været omtalt mange gange at man kan ringe fra skype til Thailand enten billigt eller gratis. ( alt efter abonnement ) Det er sikkert hverdag for mange at bruge skype fra computeren. Men for vores thailandske ægtefæller og kærester veninder osv. er det måske lidt mere omstændigt at skulle bruge computeren når de skal ringe. Nu har vi installeret Skype på Mays Iphone og brugt min World unlimited account, nu kan hun ringe til venner og famillie i thailand gratis. det er jo smart, og ret besparende :-} Det kom sig egentlig af dovenskab og jeg ikke orkede gå i 7/11 og sætte penge på telefonen, og så må man jo være lidt opfindsom. samtidig synes jeg de 100 bath vi sætter ind går hurtigt. Det kræver blot man har 1x smartphone der kan køre skype, 1x world unlimited account og trådløs internet i huset. God fornøjelse. Og nej Girobank Jeg skrev ikke dette for at få opmærksomhed, men af almindelig venlighed deler vores erfaringer for at hjælpe andre. Kan skype køre over alm. dataabbonement(gprs) hvis man nu er udenfor alm. trådløs internets rækkevidde ? |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/07-2010 05:56
|
|
Hej Claus, på Iphone kan man hvis man har den fornødne viden og installere et ekstra lille program som gør det muligt at bruge skype uden om wifi, jeg ved ikke om det er standard på andre telefoner. Men grunden til apple har låst det til wifi er simpelthen for at sikre at kvaliteten af data er god nok til at håndtere opkaldet. Men som sagt, på iphone kan man åbne det, og andre telfoner ved jeg ikke, måske de kan uden videre. PS. min egen iphone har fået istalleret det lille program, så jeg kan ringe via skype til alm tlf nummer hvorned jeg er. |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 05/07-2010 06:08
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Takker for svaret , det var mere nu ikke så meget Iphone relateret, men hvis det virker på sådan en, mon ikke det virker på andre modeller også
|
|
|
|
|
Lagt på d. 05/07-2010 06:11
|
|
jeg har kun erfaring med Iphone, når vi snakker skype, men jeg ved HTC, og nogle større nokia kan køre skype. Så mon ikke det er muligt |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/07-2010 08:52
|
|
Jeg har en lg gt400 viewty og den kører skype fint. tror dt er alle smart phones der kører ok med skype. Er dog bare dyrere at ringe fra mobil skype fra th til dk, end det er fra pc skype til dk, af uranmsagelige årsager. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 05/07-2010 09:02
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
claus31130 skrev: Takker for svaret , det var mere nu ikke så meget Iphone relateret, men hvis det virker på sådan en, mon ikke det virker på andre modeller også Iphone har sine egne unikke programmer, der ikke rigtigt kan sammenlignes med "normale" programmer, og for øvrige smartphones handler det også om styresystemet. Nokia kører fx Symbian, andre kører Windows osv. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/07-2010 10:20
|
|
Skype findes tilsyneladende til jf, skypes website, Symbian Nokia 5320 5530 5800 6210 Navigator 6220 Classic E51 E63 E66 E71 E72 E90 N78 N79 N81 N81 8GB N82 N85 N95 N95 8GB N96 N97 N97 mini X6 Sony Ericsson Satio Vivaz Vivaz Pro Android Alle modeller med Android OS IOS (apple) blackberry Alle nye modeller |
|
|
|
| cesse |
Lagt på d. 05/07-2010 12:08
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 408 |
Til donis5 Kan du ikke lige smide et link til hvor du har fundet de oplysninger Tak på forhånd tak Cesse |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/07-2010 12:21
|
|
joda [url]www.skype.com[/url] der er igsp guides og andet der., søg på google evt skype mobile, første hit |
|
|
|
| Dalton |
Lagt på d. 05/07-2010 13:50
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 326 |
Måske lidt udenfor emnet men jeg håber de går: Normalt når man ringer til en dansk mobil i udlandet, fra DK, kommer modtageren til at betale. Gælder det også hvis man riger fra en Skype konto til f.eks ens unger der er på ferie i Spanien. Det er jo ikke så fedt hvis de efterfølgende får en kæmpe regning. Nogen der har erfaring med det? |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/07-2010 14:00
|
|
Dalton, Jo det er korrekt, for, du ringer jo til Danmark som derefter sender signalet til spanien. det billigeste er, at de køber et spansk simkort og du ringer til det. //J |
|
|
|
| cesse |
Lagt på d. 05/07-2010 14:43
|
|
donis5 skrev: joda [url]www.skype.com[/url] der er igsp guides og andet der., søg på google evt skype mobile, første hit Jo jo jeg kan skam godt finde skype men jeg kan bare ikke finde det sted hvor man kan finde de programmer der skal i ens egen telefon for at det virker Hilsen Cesse Redigeret af cesse d. 05/07-2010 14:44 |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/07-2010 14:51
|
|
så prøver du Skype mobile via google. der tager du første link, og så kommer du til skypes hjemmeside, som har de programmer du skal bruge. |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 11/08-2010 18:28
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
Hvis man vil bruge Skype, kan folk med mobil/fast-nummer så ringe til en og hvad koster det? ![]() |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 11/08-2010 18:44
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Skype har for et par uger siden, uden at jeg har bedt om det, sendt mig en mail, hvor de skrev at de havde aktiveret et specielt dansk nummer, kun tilknyttet mig, jeg kan ringe til. Derefter indtaster jeg det udenlandske nummer. Jeg skal selvfølgelig betale lokalt opkald i Danmark, men derudover bliver mit forbrug til udlandet trukket fra min Skypekonto. Har gemt Skypenummeret som kontaktperson. Kan sikkert gøres billigere, men er smart hvis jeg skal ringe her og nu. Der skal intet downloades til telefonen. |
|
|
|
| cesse |
Lagt på d. 11/08-2010 18:45
|
|
Du kan købe en telefon der går trådløst til et netværk og den virker som en Dansk fastnet telefon med de priser der føgler Er du i tvilv så kik på Skybes hjemmeside |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 12/08-2010 08:34
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
cesse skrev: Du kan købe en telefon der går trådløst til et netværk og den virker som en Dansk fastnet telefon med de priser der føgler..... Er det ikke også muligt at bruge en mobiltelefon med Skypes software? Så er man ikke bundet af afstanden til ens egen antenne... ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.