Se indlæg|
Anklaget for seksuelt overgreb, Og tabt ansigt i den helt store stil.
|
|
|
Lagt på d. 13/07-2010 13:05
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Thaikurt1 skrev: Jeg vil till en være tid forsvare min fanmille og fordi man er Falang skal man ikke finde sig i alt fra en thai. Der skal være en grænse for hvad man skal finde sig i eller må man sætte den på plads. Så er det kun 20 mod 2 nu. hehe Tror kurt og jeg laver en lille klub. |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 13/07-2010 13:07
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
Donis5: Lyt nu til de mere erfarne medlemmer her, som har prøvet det selv (Leif), du leger med ilden nu, og du kan ende på hospitalet eller lighuset. Skrot dine danske vaner, især ønsket om retfærdighed, det eksisterer IKKE i Thailand! Flyt til Bangkok, eller et turistområde, så undgår du at komme for tæt på de lokale. Jeg boede for nogle år siden i et "moo baan" i udkanten af Nakhon Sawan. Efter 3 mdr. havde jeg fået nok af naboernes chikane, sladder og misundelse! Bor nu i dejlige konfliktfri omgivelser i Bangkok ( og Viby J, æv..) PL |
|
|
|
|
Lagt på d. 13/07-2010 13:12
|
|
vandango skrev: [img]http://www.quotezone.co.uk/articles/weird-trucks/images/2-1.jpg[/img] is not a valid Image. Måske kan denne bruges? ![]() Den er fed, hvilken film er den fra ? |
|
|
|
|
Lagt på d. 13/07-2010 13:15
|
|
Jeg må så som den eneste (indtil videre) slutte mig til dog donis5. Jeg vil faktisk sige under omstændighederne ville jeg nok ikke have tilkaldt politiet men klaret det på stedet med farens baceballbat. Ej, men ville ønsketænke dt. Du gjorde det rette. Man kan kun finde sig i noget op til et vidst punkt. Held og lykke med det hele ;-) |
|
|
|
|
Lagt på d. 13/07-2010 13:16
|
|
kennyhawk skrev: Jeg må så som den eneste (indtil videre) slutte mig til dog donis5. Jeg vil faktisk sige under omstændighederne ville jeg nok ikke have tilkaldt politiet men klaret det på stedet med farens baceballbat. Ej, men ville ønsketænke dt. Du gjorde det rette. Man kan kun finde sig i noget op til et vidst punkt. Held og lykke med det hele ;-) Tak :-} |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 13/07-2010 13:16
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
donis5 skrev: vandango skrev: [img]http://www.quotezone.co.uk/articles/weird-trucks/images/2-1.jpg[/img] is not a valid Image. Måske kan denne bruges? ![]() Den er fed, hvilken film er den fra ? Troede først det var fra "duellen" 1971 med Dennis Weaver, men det er det ikke.. Måske Mad Max 2 ? K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
|
Lagt på d. 13/07-2010 13:26
|
|
keniko skrev: donis5 skrev: vandango skrev: [img]http://www.quotezone.co.uk/articles/weird-trucks/images/2-1.jpg[/img] is not a valid Image. Måske kan denne bruges? ![]() Den er fed, hvilken film er den fra ? Troede først det var fra "duellen" 1971 med Dennis Weaver, men det er det ikke.. Måske Mad Max 2 ? K. Googlede den, det er vist bare en replica, en jo af madmax2 |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 13/07-2010 13:26
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Jeg ville heller ikke have vendt den anden kind til. Da slet ikke når kæresten også blev involveret. Det ville være en sølle mand, som ikke stod op for sin kone. Det ville have været det samme som at sige, at os kan i bare pisse på som det falder jer for godt. Chikanen ville utvivlsomt blot fortsætte. Den åbenlyse chikane er der utvivlsomt sat en stopper for nu, men det er selvfølgelig ikke godt at vide, hvad de pønser på bag kulissen. Jeg havde nok ikke handlet meget anderledes, fornuftigt eller ej. Det ville jeg være ligeglad med, jeg skal se mig selv og konen i øjnene bagefter. Held og lykke. mvh rinpoche |
|
|
|
|
Lagt på d. 13/07-2010 13:41
|
|
rinpoche skrev: Jeg ville heller ikke have vendt den anden kind til. Da slet ikke når kæresten også blev involveret. Det ville være en sølle mand, som ikke stod op for sin kone. Det ville have været det samme som at sige, at os kan i bare pisse på som det falder jer for godt. Chikanen ville utvivlsomt blot fortsætte. Den åbenlyse chikane er der utvivlsomt sat en stopper for nu, men det er selvfølgelig ikke godt at vide, hvad de pønser på bag kulissen. Jeg havde nok ikke handlet meget anderledes, fornuftigt eller ej. Det ville jeg være ligeglad med, jeg skal se mig selv og konen i øjnene bagefter. Held og lykke. mvh rinpoche Men kan aldrig vide hvad nogen pynser på i kulisserne. men man kan altså ikke basere sit liv på frygt. og Hvad nu vis. Man kan selvfølgelig tage sine forholdsregler. Og jeg vil ikke afvise at flytte. men det bliver altså ikke i morgen. og så kan det godt være jeg er skudt dræbt osv i mellemtiden. men man kan ikke styre alt i verdenen selv. //J |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 13/07-2010 13:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
rinpoche skrev: Jeg ville heller ikke have vendt den anden kind til. Da slet ikke når kæresten også blev involveret. Det ville være en sølle mand, som ikke stod op for sin kone. Det ville have været det samme som at sige, at os kan i bare pisse på som det falder jer for godt. Chikanen ville utvivlsomt blot fortsætte. Den åbenlyse chikane er der utvivlsomt sat en stopper for nu, men det er selvfølgelig ikke godt at vide, hvad de pønser på bag kulissen. Jeg havde nok ikke handlet meget anderledes, fornuftigt eller ej. Det ville jeg være ligeglad med, jeg skal se mig selv og konen i øjnene bagefter. Held og lykke. mvh rinpoche Selvfølgelig skal man ikke vende den anden kind til , og man skal selvfølgelig beskytte sit og sine, og ville nok have gjort det samme også, men måske på en lidt anden måde .... men sådan er vi jo så forskellige... Det som man så bagefter kan sætte et spørgsmålstegn ved, er sikkerheden, ikke bare for trådstarter , men da i særdeleshed for hans kone, når han er i DK (synes jeg læste at han snart skulle herop)..... Om de har fået en "lussing" der får dem til at stoppe eller om den har gjort dem endnu mere tændte er ikke nemt at vide, så sikkerheden skal man ihvertfald tænke lidt mere over end normalt når man bevæger sig ud på de her stier.... Så ... vær opmærksom, det er ikke sikkert det rammer idag eller i morgen eller næste år , eller om det rammer ...... ??? |
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 13/07-2010 13:47
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Godt gået Donis5, selvfølgelig skal du forsvare din kommende hustru og stå på din ret. Jeg mener du viste dig som en mand og gjorde det rigtige, og det uanset konsekvenserne af din handling. Håber du har en god omgangskreds og kender nogen af de rigtige personer hvis/når de kommer efter jer, men der er forhåbentligt ikke nogen grund til at male fanden på væggen. Pas nu godt på dig selv og din lille May. |
|
|
|
|
Lagt på d. 13/07-2010 13:52
|
|
claus31130 skrev: rinpoche skrev: Jeg ville heller ikke have vendt den anden kind til. Da slet ikke når kæresten også blev involveret. Det ville være en sølle mand, som ikke stod op for sin kone. Det ville have været det samme som at sige, at os kan i bare pisse på som det falder jer for godt. Chikanen ville utvivlsomt blot fortsætte. Den åbenlyse chikane er der utvivlsomt sat en stopper for nu, men det er selvfølgelig ikke godt at vide, hvad de pønser på bag kulissen. Jeg havde nok ikke handlet meget anderledes, fornuftigt eller ej. Det ville jeg være ligeglad med, jeg skal se mig selv og konen i øjnene bagefter. Held og lykke. mvh rinpoche Selvfølgelig skal man ikke vende den anden kind til , og man skal selvfølgelig beskytte sit og sine, og ville nok have gjort det samme også, men måske på en lidt anden måde .... men sådan er vi jo så forskellige... Det som man så bagefter kan sætte et spørgsmålstegn ved, er sikkerheden, ikke bare for trådstarter , men da i særdeleshed for hans kone, når han er i DK (synes jeg læste at han snart skulle herop)..... Om de har fået en "lussing" der får dem til at stoppe eller om den har gjort dem endnu mere tændte er ikke nemt at vide, så sikkerheden skal man ihvertfald tænke lidt mere over end normalt når man bevæger sig ud på de her stier.... Så ... vær opmærksom, det er ikke sikkert det rammer idag eller i morgen eller næste år , eller om det rammer ...... ??? Der er MANGE der skriver de mere eller mindre ville vende den anden kind til. Havde jeg haft nogen jeg kunne rådføre mig med, så havde det med undskyldningen måske ikke været det jeg krævede men måske et større pengebeløb, tabt arbejdsfortjeneste, omkostningerne for undersøgelsen på privathospitalet osv. Jeg ved det ikke, men der var ingen der sagde der var en dårlig ide. andre end dem der skulle sige undskyld. |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 13/07-2010 13:56
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Jeg ville nok have handlet paa samme maade - Men taenke alvorligt paa en taktisk relocation. De foerste aar i Thai er gribbene over en og med tanke paa deres tankegang og aeresopfattelse gaelder det om at lave kompromiser. Lad ALDRIG en Thai tabe ansigt. En Thai glemmer aldrig og haevnen kommer foer eller siden. De kan vente i aarevis paa the sweet revenge. bare mine 25 satang. "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
|
Lagt på d. 13/07-2010 13:57
|
|
Det minder mig om søfartregler, du kan holde på din ret indtil du bliver sejlet ned og drukner..![]() lindy |
|
|
|
|
Lagt på d. 13/07-2010 14:00
|
|
bentmj skrev: Godt gået Donis5, selvfølgelig skal du forsvare din kommende hustru og stå på din ret. Jeg mener du viste dig som en mand og gjorde det rigtige, og det uanset konsekvenserne af din handling. Håber du har en god omgangskreds og kender nogen af de rigtige personer hvis/når de kommer efter jer, men der er forhåbentligt ikke nogen grund til at male fanden på væggen. Pas nu godt på dig selv og din lille May. Tak Bent, May har en større og mere betydningsfuld omgangskreds end jeg var klar over, vi har i weekenden været på tourne for at informere de forskellige med magt. bla. et par stykker som hun beskriver som "mafia" og nogle andre som hun beskriver som Politi. |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 13/07-2010 14:00
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Det er nok de færreste, der bare vender den anden kind til. Men det er jo slet ikke det sagen drejer som om. At have nogle psykopater på halsen, som tilmed har tabt ansigt i dén grad, er med største sikkerhed vejen til alt ondt. Vær forvisset om at den familie SKAL have deres hævn, og de glemmer aldrig. Og så er der de andre problemer med Mays familie Jøsses kineser mand. Paradis er godt på vej til at blive et helvede... |
|
|
|
|
Lagt på d. 13/07-2010 14:12
|
|
Lidt news fra idag Familliens fader, ham der truede mig. er tilsyneladende temmelig nervøs for hvem jeg kender og er venner med, hvad jeg har af penge og hvem jeg har bestukket. Vi kender hans Chef hvor han arbejder. og det kontor de lejer deres hus af er kunder hos os. De ved vi har haft en butik i en af de største butiks centre i Byen. og vi bla. har haft Politiet som Kunder. "nogen" Har fortalt at vi har mange kontakter, og det har vi sådanset også, det er selvfølgelig Mest May og hendes famillie. men der er mange der har meldt sig på banen, og sagt de nok skal være opmærksomme, og hjælpe. jeg har set de fleste til fest osv. Men jeg ved ikke hvem de er. Men det betyder jo ikke han ikke kan tage sin cykel og komme med en dunk benzin. |
|
|
|
| Jake |
Lagt på d. 13/07-2010 14:14
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
hvorfor kan man ikke bede om en undskyldning i Thailand? Normalt er thaier flinke og underskyldne. |
|
|
|
|
Lagt på d. 13/07-2010 14:17
|
|
Payanak skrev: Det er nok de færreste, der bare vender den anden kind til. Men det er jo slet ikke det sagen drejer som om. At have nogle psykopater på halsen, som tilmed har tabt ansigt i dén grad, er med største sikkerhed vejen til alt ondt. Vær forvisset om at den familie SKAL have deres hævn, og de glemmer aldrig. Og så er der de andre problemer med Mays familie Jøsses kineser mand. Paradis er godt på vej til at blive et helvede... Der er ingen tvivl om der har været rigeligt på menuen på det seneste....... Og det er mindre sjovt når der er problemer. Men som jeg har sagt før flytter vi ikke bare uden videre. Jeg ved godt det er lettere for Pensionister som måske ikke har stor tilknytning til stædet, og hvor konen måske i forvejen er flyttet langt væk fra forældrene venner mv. Men May har alt her, Skole, arbejde, Famillie, venner opvækst. Flytter vi, har hun ingen af delene og skal starte forfra. Jeg arbejder i Danmark, Thailand og Kina, og er derfor ikke hos hende hele tiden. så en hurtig beslutning om at flytte er ikke optimal. Men hvis det handler om livets sikkerhed kan det jo være nødvendigt. det giver sig selv. |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 13/07-2010 14:37
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Jake skrev: hvorfor kan man ikke bede om en undskyldning i Thailand? Normalt er thaier flinke og underskyldne. Fordi det er sjældent at en thaier gor noget forkert, det er altid et eller andet der er skyld idet, og det er jo ikke særligt nemt at give en undskyldning for noget man ikke er skyld i ......
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.