Se indlæg
 Udskriv debat
enkeltbillet ?
prøv dem her

www.saveflights.com

tag en chat med Jane på msn.

keniko, har købt en 1 way for 25k af dem. bkk_cph Direkte.

Jeg har ikke prøvet at flyve med dem.

Det er et thai selskab med kontor i Bkk.

Der var en flink sjæl på DTW der henviste mig til dem tidligere.

//J

L
takker for de mange svar.

er glad for jeg ikke bare købte 3 returbilletter herhjemmefra.

kan se at det her skal der tjekkes grundigt op på.

L
Det er åbenbart mere langhåret end som så.
Jeg har lige været på Thai Airways kontor på Rådhuspladsen og de siger at regler er blevet væsentligt strammet 1/1-2010

Korrekt at jeg ikke kan købe tre gange retur herhjemme og så IKKE bruge den ene udrejse.
Så annulleres hjemrejsen automatisk og der INTET at gøre ved det.

Jeg kan åbenbart heller ikke købe billet nogen steder i DK med omvendte destinationer.

Og i Thailand kan jeg ikke købe en billet til en dreng på 5 år uden også at købe billet til en voksen.

Hvad gør en klog....og hvad gør jeg ?

Sender min kone alene derud og så uden at hun bruger sin retur og så må hun istedet købe to billetter derude....?

Hvad har I andre gjort når I har hentet jeres børn ???

Styx32, hvordan har du købt hos SAS ?
Kunne du købe dernede fordi han er 9 år og skal/må han så rejse alene

Funnyboy
L skrev:
Det er åbenbart mere langhåret end som så.
Jeg har lige været på Thai Airways kontor på Rådhuspladsen og de siger at regler er blevet væsentligt strammet 1/1-2010

Korrekt at jeg ikke kan købe tre gange retur herhjemme og så IKKE bruge den ene udrejse.
Så annulleres hjemrejsen automatisk og der INTET at gøre ved det.

Jeg kan åbenbart heller ikke købe billet nogen steder i DK med omvendte destinationer.

Og i Thailand kan jeg ikke købe en billet til en dreng på 5 år uden også at købe billet til en voksen.

Hvad gør en klog....og hvad gør jeg ?

Sender min kone alene derud og så uden at hun bruger sin retur og så må hun istedet købe to billetter derude....?

Hvad har I andre gjort når I har hentet jeres børn ???

Styx32, hvordan har du købt hos SAS ?
Kunne du købe dernede fordi han er 9 år og skal/må han så rejse alene

Hvorfor køber du ikke en retur til dig fra CPH-BKK og en enkelt til din kone.
Efterfølgende køber du 2 retur fra BKK-CPH til kone og barn.
I kommer så ikke til at bruge de 2 retur billetter og kan dermed få lidt af lufthavns skatterne retur når i er kommet hjem.

Jeg tror det er den rigtige måde at gøre det på når barnet ikke er ældre.

Jeg købe for et par år siden er billet der hed CPH-Wien-Wien-BKK og skulle hjem Jakarta-Frankfurt-Frankfurt-CPH.
Mit fly CPH-Wien blev bare aflyst så kom med en direkte til BKK istedet.
Dette glemte de at lige at oplyse lufthansa om i min billet. Så da jeg stod i Jakarta lufthavn ville de ikke ha mig med.
Det tog dem 3 dage før de fandt en løsning på at få mig hjem.
Jeg klagede efterfølgende og fik knap 8000 kr i kompensation for manglende om booking selv om jeg havde gjort hvad jeg nu kunne for at komme med hjem.

L
jo det kunne man da gøre.

Utroligt det kan være så svært når nu man gerne flyve til dk sammen.

Fatter stadig ikke at man ikke kan købe 3 x retur billet her i dk og så bare undlade at bruge det ene sæde på udturen.

Funnyboy
Nej det burde jo gi det samme i sidste ende om man købte en retur fra BKK eller fra CPH.
Men sådan er reglerne jo desværre lavet for at forvirre os kunder mest muligt og gøre det umuligt at rejse som man gerne vil.

De kunne bare sætte en enhedspris på hvad et sæde koster fra A til B og skal man ha en retur er det så den pris gange 2 der er prisen istedet for at det pludseligt er mere end dobbelt så dyrt for et sæde og man skal ha en masse bøvl med at få penge tilbage for skatter og afgifter til lufthavnen.

Stampe
som svaret tidliger så ville jeg gøre følgende
Hej du kan evt. prøve at ringe til Susanne fra Asian Assistance de har et kontor på Vibhavedee rangsit road ( Ved Det store Hospital )
Hvis du prøver at ringer på dette mobil +66817527548
fordel hun taler dansk og er meget flink og hjælpsom, forklar hende siturationen..
Her er også nummer til Kontor ( de taler Engesk / Thai )
+6629411540

dette gjore jeg da vi skulle have sønen her op for 5 år siden
har også bestil billetter herhjeme fra til svigermor da hun slkulle på besøg.
det er sku det nemeste
lad være med at være "Fralang Keenok"
hehe kunne lade være

xxxx skrev:
kiniau.. nærig
Keenok.. rig og meget nærig

kee nok.. fugle lort

det er vist tæt på...

i200.photobucket.com/albums/aa313/Stampe_dk/Stampe.gif
Hilsen Stampe

Claude36
Hej

For nogle år siden da min kone's søn skulle her til Danmark - han var 5 år på det tidspunkt - der købte jeg en billet i DK hos Thai Travel på Halmtorvet.

Billetten blev købt og betalt her (en returbillet) men udstedt i Thailand - og så kunne familien hente den på Thai Airways kontor i Bangkok.

Så det var måske en mulighed - at du kontakter dem og køber din og din kones billet hos dem - og samtidig køber en billet til sønnen som I så kommer med samme fly hjem.

Vi kunne ikke få den ubrugte returrejse refunderet - men vi kom med samme fly hjem og det virkede.

mvh
Claus

hiks
air berlin 4600kr for retur i september til oktober.

du kan bestille enkeltvej eller retur lige som du ønsker uden det koster ekstra.

bestil 1 retur og 1 udrejse, når i skal hjem bestiller i 2 hjem rejser.

jeg ville selv bestille 2 thai air retur for 3800kr og så ta konen og sønnen med airberlin hjem ca.5000kr. det mit forslag, det er kun den ene gang hun skal flyve alene, og derefter kan i tilbringe masser af tid sammen. pris ialt ca. 12600kr.

Jeg har lige talt med Jane fra Saveflights som jeg nævnte tidligere

hun siger at man sagtens kan flyve som 5 årig der skal bare udfyldes en blanket med kontakt info på forældre osv.

flyver man med Thai air, skal man betale et gebyr på 60 usd. det er da til at overkomme

//J

Adonis siger:
can a 5 year old travel on his own ?
or need parents ?
siger:
yes possible but parent must fill in form
Adonis siger:
with contact information
siger:
at airline office for unaccompany minor
right
Adonis siger:
very good
siger:
they charge USD60 service fee for THAI

claus31130
donis5 skrev:
Jeg har lige talt med Jane fra Saveflights som jeg nævnte tidligere

hun siger at man sagtens kan flyve som 5 årig der skal bare udfyldes en blanket med kontakt info på forældre osv.

flyver man med Thai air, skal man betale et gebyr på 60 usd. det er da til at overkomme

//J

Adonis siger:
can a 5 year old travel on his own ?
or need parents ?
siger:
yes possible but parent must fill in form
Adonis siger:
with contact information
siger:
at airline office for unaccompany minor
right
Adonis siger:
very good
siger:
they charge USD60 service fee for THAI

men nu skulle knægten jo netop ikke rejse alene .......

http://www.cs-web.in.th/
Så læste jeg forkert, men det gør det vist kun mindre problematisk

Spring til debat: