Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
hvad betyder det???
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 27/07-2010 11:28
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
donis5 skrev: Fruen kommer med 2 eksempler falang som prøver at se ud som om han har penge, men når han køber fks mad, og skal vælge går han efter det billigeste også selv om det er ved at være ved udløbs datoen. ... //J Hm, det kunne jeg også finde på. Jeg tror ofte, at Thaiere ikke forstår, at de fleste af os er opdraget til at passe på vore penge, og mange bække små... Omvendt, hvis farengen i det ene øjeblik sidder og spiller stor mand i en bar og smider om sig med pengene, og næste øjeblik forsøger at spare 10 baht i supermarkedet... Hilsen, Robert |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/07-2010 11:35
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Robert Kronberg skrev: donis5 skrev: Fruen kommer med 2 eksempler falang som prøver at se ud som om han har penge, men når han køber fks mad, og skal vælge går han efter det billigeste også selv om det er ved at være ved udløbs datoen. ... //J Hm, det kunne jeg også finde på. Jeg tror ofte, at Thaiere ikke forstår, at de fleste af os er opdraget til at passe på vore penge, og mange bække små... Omvendt, hvis farengen i det ene øjeblik sidder og spiller stor mand i en bar og smider om sig med pengene, og næste øjeblik forsøger at spare 10 baht i supermarkedet... Hilsen, Robert Det var vist nok det May hentydet til hehe Jamen jeg spare personligt gerne 50% på kyllingerne i Tesco, hvis det vel og mærket skal kokkelines samme dag. Men jeg er rimelig kiniau hvad nogle ting angår :-] Mon ikke det kan forveksles med Kee nok så... hvis man det ene øjeblik fortæller noget som måske lyder som om man har mere værdi end en flaske samler, og 10 min senere vælgere man en lille skål ris frem for den store til 5 bath mere... jeg tænker selv jeg ikke gider have en halv skål ris til at rådne i køleskabet fordi "nogen" automatisk køber en ny dagen efter igen hihih |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 27/07-2010 13:14
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
kiniau.. nærig Keenok.. rig og meget nærig kee nok.. fugle lort det er vist tæt på... |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 27/07-2010 15:20
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Jep, og så er "farang kee nok" også navnet på en guava. |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 27/07-2010 16:42
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Uha nu har jeg lige spurgt fruen... Farang kee nok er hovedsageligt dem der bor i Pattaya... |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 27/07-2010 21:15
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Haha, sikke da noget sludder. Men selvfølgelig hvis fruen har indgående kendskab til farang der bor eller opholder sig i Pattaya, så kan jeg dårligt argumentere imod dette udsagn. |
|
|
|
| swed |
Lagt på d. 27/07-2010 22:14
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 523 |
fattig farang
Swed
|
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 27/07-2010 23:40
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej Nej Swed, det betyder nærig farang. Min kone han brugt det mange gange over for mig ![]() Hilsen Hugo Redigeret af huratho d. 27/07-2010 23:41 ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 27/07-2010 23:47
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
huratho skrev: Hej Nej Swed, det betyder nærig farang. Min kone han brugt det mange gange over for mig ![]() Hilsen Hugo Huratho har ret, spurgte lige konen igår. Og det er en rig farang der er nærig sammentidig.. Kunne sammenlignes med mig sagde hun.
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 28/07-2010 02:13
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
jeg bruger det tidt paa marketplasse naar jeg staar og prutter prisen ned saa lan jeg kan og forklar dem at jeg er en kiniau person og vil ik betale en bat over den pris jeg har sagt Muhahaha selv min kone kaller mig Keenok Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
|
Lagt på d. 28/07-2010 04:32
|
|
thjaa skrev: jeg bruger det tidt paa marketplasse naar jeg staar og prutter prisen ned saa lan jeg kan og forklar dem at jeg er en kiniau person og vil ik betale en bat over den pris jeg har sagt Muhahaha selv min kone kaller mig Keenok Jeg ser mig selv som en " narre fallang" Intet nyt hus til familien Intet atm kort til familien Ingen ny bil til familien Ingen gratis motorcykler til familien Ingen guldkæder til familien Ingen store shoppingture Ingen større fester + falangen skrider ikke hjem til sit eget land Det må virkelig være svært når alt man har hørt fra andre er stik modsat af hvad man selv oplever....det må være hårdt at have en "narre falang" som tager sig af ens datter og sørger for hun får en fremtid. |
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 28/07-2010 09:07
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
donis5 skrev: thjaa skrev: jeg bruger det tidt paa marketplasse naar jeg staar og prutter prisen ned saa lan jeg kan og forklar dem at jeg er en kiniau person og vil ik betale en bat over den pris jeg har sagt Muhahaha selv min kone kaller mig Keenok Jeg ser mig selv som en " narre fallang" Intet nyt hus til familien Intet atm kort til familien Ingen ny bil til familien Ingen gratis motorcykler til familien Ingen guldkæder til familien Ingen store shoppingture Ingen større fester + falangen skrider ikke hjem til sit eget land Det må virkelig være svært når alt man har hørt fra andre er stik modsat af hvad man selv oplever....det må være hårdt at have en "narre falang" som tager sig af ens datter og sørger for hun får en fremtid. donis5 kender du mig irl ??? eller var det ik ment til mig for alt det du skrav passer nemlig 100% til mig Intet nyt hus til familien Intet atm kort til familien Ingen ny bil til familien Ingen gratis motorcykler til familien Ingen guldkæder til familien Ingen store shoppingture Ingen større fester men har smit min kone datter og soend i gemmen univasitete da jeg enlig ogsaa ser dette som min form for udland hjelp jeg vil meget heller betale for en udanse og give folk en chance for at selv komme framaf en at give dem en bunke penge i haanden saa de forventer at de kan komme framaf uden at goere en indsat selv.. Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 28/07-2010 10:34
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Det kaldes at yde hjælp til selvhjælp. De andre ting med at give dem det direkte i hånden er ikke andet end bjørnetjenester. Eller som jeg kalder det og har lært af. RIS TIL EGEN RØV
Michael B Kristensen
|
|
|
|
|
Lagt på d. 28/07-2010 13:08
|
|
thjaa skrev: donis5 skrev: thjaa skrev: jeg bruger det tidt paa marketplasse naar jeg staar og prutter prisen ned saa lan jeg kan og forklar dem at jeg er en kiniau person og vil ik betale en bat over den pris jeg har sagt Muhahaha selv min kone kaller mig Keenok Jeg ser mig selv som en " narre fallang" Intet nyt hus til familien Intet atm kort til familien Ingen ny bil til familien Ingen gratis motorcykler til familien Ingen guldkæder til familien Ingen store shoppingture Ingen større fester + falangen skrider ikke hjem til sit eget land Det må virkelig være svært når alt man har hørt fra andre er stik modsat af hvad man selv oplever....det må være hårdt at have en "narre falang" som tager sig af ens datter og sørger for hun får en fremtid. donis5 kender du mig irl ??? eller var det ik ment til mig for alt det du skrav passer nemlig 100% til mig Intet nyt hus til familien Intet atm kort til familien Ingen ny bil til familien Ingen gratis motorcykler til familien Ingen guldkæder til familien Ingen store shoppingture Ingen større fester men har smit min kone datter og soend i gemmen univasitete da jeg enlig ogsaa ser dette som min form for udland hjelp jeg vil meget heller betale for en udanse og give folk en chance for at selv komme framaf en at give dem en bunke penge i haanden saa de forventer at de kan komme framaf uden at goere en indsat selv.. Troede jeg var unik. Øv Ej det er som du selv siger mere brugbart med uddanelse, may er færdig med den skole jeg fik hende igang med da vi mødte hinanden her ved juletid og vil gerne på uni,eller noget fagligt. Det er pengene værd, men at betale til overforbrug det er der ikke fremtid i. May er på markedet lige nu og pukle. Ja det er hårdt når man gerne vil det hele men kun har til det halve. Jeg har fra start sagt jeg gerne vil omvisterer pengene i noget hun kan arbejde med, det skal bare være seriøst. Men mange thaier er dovne. Desværre. |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.