Se indlæg
 Udskriv debat
Hvordan ser Thaier på udlændinge i Thailand/Danmark?
vandango
Jeg kan jo ændre mine oplevelser i Thailand, det er bare sådanne det har været for mig, det er synd at andre ikke har haft de samme gode oplevelser. BVDr

PL det er sgu psykologi på HF-niveau, det er sgu en ommer. BVDr

Under alle omstændigheder skal jeg sgu være åben, næste gang jeg tager afsted er svigermekanikken mine naboer........ Shock
Redigeret af vandango d. 28/07-2010 01:24

PL
Jeg har masser af fede oplevelser i Thailand, men underligt nok har jeg det bedst med at brokke mig!

Tror det er fordi jeg er en typisk sur, halvgammel mand.

Men tricket er vel at bevæge sig rundt i Thailand som totalt uvidende og fjoget smilende, mens man er skarp og årvågen indvendig, så de ikke kører rundt med en...

HF niveau?

Det synes jeg eddermageme er godt klaret af en der blev hældt ud af Folkeskolen, men som senere tog grusom revanche ude i det virkelige liv!Angry

PL

PS: Tjek den her, den er mere avanceret:

http://www.mandal...pic_id=217
Redigeret af PL d. 28/07-2010 01:29

vandango
PL skrev:
Jeg har masser af fede oplevelser i Thailand, men underligt nok har jeg det bedst med at brokke mig!

HF niveau?

Det synes jeg eddermageme er godt klaret af en der blev hældt ud af Folkeskolen, men som senere tog grusom revanche ude i det virkelige liv!Angry

PL

LOL!

Læser linket i morgen, det er jeg sgu ikke i stand til lige nu.

Ja du er et brokhoved, men kan godt selv synge med på den...

Tror at jeg ringer til fruen og siger god morgen, har vist lovet hende det i går? Phone......

Hun sover tungt..........................
Redigeret af vandango d. 28/07-2010 01:36

Thjaa
Thaier er racistiske 100% men de er ogsaa racistiske over for dem selv
vores famile hade en oplevsel at min oenske step soend hade fundet en pige fra syd thailand og der gik ikke mange dage foer min kone hade fler gang sagt til mig at hun bestemt ikke kunne lige denne pige
og da jeg sporte ind til vorfor kom svaret da ogsaa at hun var jo fra syd tahiland og ikke fra iasan som de kom fra
dette syns jeg var merklig da den pige faktis var ragti flink og hjalp til vor der manglet en haand

naa and gaane til mig saa fatter jeg en masse thai og ja jeg hoere da ogsaa nedlagne ord om os vide mensker ude i de smaa byre ik saa meget i bangkok

og det med penge at gaesten skal betale alt er 100% op til en selv
da jeg kom til landbyen foeste gang gav jeg safoelti en omgang og da de saa sporte efter den anden sage jeg nej nu maa det vare jers ture og jeg giver ikke den naeste for vi har varet runden rundt
dette er dansk kultur og jeg er dansker og laver derfor ikke om paa dette

jeg vil da sige at jeg er blevet tilbudt fler ting rund i landyen en jeg selv har givet vaek for naar en thai finder udaf at du ikke er en levne ATM vil de fleste faa andet syns paa dig og hurti stoppe met at proeve at trakke penge ud af dig men vis du ikke setter et stoppe for det hurti vil de forsettet til du har stor minus paa din konto og du selv ender i fatti huset....
Redigeret af Thjaa d. 28/07-2010 01:58
Livet er forkort til store problemmer

Funnyboy
Det har vel i bund og grund også noget at gøre med hvem vi er selv som personer og hvordan vi agere i forskellige situationer om vi bliver accepteret som danskere eller ej.

Hvis man kommer til Thailand med store armbevægelser og tror man er verdensherre og kan gøre hvad man vil så bliver man nok hurtig pillet ned igen.
Men kommer man der med åben sind og nysgerrighed og interesse for deres kultur og levemåde og prøver ikke at lade sig bemærke tror jeg man bliver accepteret på en anden måde.

Jeg var oppe og besøge Nut's forældre for første gang for 2 md siden. Og blev taget rigtig godt imod.
Jo jo. Der skulle da handles lidt ind fordi de nu fik besøg. Men det var nu ikke mere end 2-3000 bath og vi skulle alligevel være der i knap en uge. Så vi havde nok brugt de samme penge på at købe mad i Bangkok istedet. Og jeg syntes da det er helt iorden at man smider en skilling til mad og drikke når man nu er på besøg.

Men jeg blev ellers på ingen måder spurgt om penge fra hverken hendes forældre eller søskende som også var der.

vandango
vandango skrev:
PL skrev:

HF niveau?

PL

LOL!

Læser linket i morgen, det er jeg sgu ikke i stand til lige nu.

Ja du er et brokhoved, men kan godt selv synge med på den...

Tror at jeg ringer til fruen og siger god morgen, har vist lovet hende det i går? Phone......

Hun sover tungt..........................

Jo jo jeg fik vækket hende, hun er på vej til kokkeskole i Bangkok. Hun vil gerne sælge bla. mad fra sin nye ejendom, når kurset er færdigt om 4 uger, vil hun få et diplom, som vil pynte i hendes forretning, hun siger at kunderne godt kan lide dette. Tror ikke at kokkeskolen kan lære hende noget omkring madlavning, hun er meget dygtig, åben for min madlavning, og meget eksperimenterende i Thaikøkkenet....
Guf guf guf...................... Wink

Funnyboy skrev:
Det har vel i bund og grund også noget at gøre med hvem vi er selv som personer og hvordan vi agere i forskellige situationer om vi bliver accepteret som danskere eller ej.

Hvis man kommer til Thailand med store armbevægelser og tror man er verdensherre og kan gøre hvad man vil så bliver man nok hurtig pillet ned igen.
Men kommer man der med åben sind og nysgerrighed og interesse for deres kultur og levemåde og prøver ikke at lade sig bemærke tror jeg man bliver accepteret på en anden måde.

Jeg var oppe og besøge Nut's forældre for første gang for 2 md siden. Og blev taget rigtig godt imod.
Jo jo. Der skulle da handles lidt ind fordi de nu fik besøg. Men det var nu ikke mere end
[mail][/mail]
2-3000 bath og vi skulle alligevel være der i knap en uge. Så vi havde nok brugt de samme penge på at købe mad i Bangkok istedet. Og jeg syntes da det er helt iorden at man smider en skilling til mad og drikke når man nu er på besøg.

Men jeg blev ellers på ingen måder spurgt om penge fra hverken hendes forældre eller søskende som også var der.

Man har vel også større lyst til at give når det ikke forventes, eller når folk ikke tigger en, Fks hvis nu familien havde brugt deres sidste penge og levet over evne, samt købt på klods hos købmanden, fordi de viste du snart kom, så ville det være mindre morsomt at give ( taler af erfaring)

Den uges forsinkelse jeg havde pga aske skyen var jo ved at få en "vis"
familie til at knække..........

/j

evo
Der er jo stor forskel på, om man er i Thailand som turist i 14 dage, eller om man flytter der til for at bo og arbejde. Som turist bliver man behandlet, som i alle andre lande der har mange turister. De lokale ved man kommer med en masse penge som skal bruges og de prøver altid at få lidt ekstra ud af en. Det tror jeg også selv vi ville gøre, hvis vi have samme levevilkår og ikke havde noget, som hed dagpenge, bistand eller pension.

Thaierne ser på os på samme måde, som vi ser på udlændinge i Danmark. Udlændinge som ikke gider tilpasse sig, vil altid blive set skævt til over alt i verden. I thailand gælder det om at respektere og følge deres skikke og selvfølgelig opføre sig, som man ønsker andre opføre sig over for en selv. Jeg har mødt alt for mange, som brokker sig over Thailand og over hvor dårligt de bliver behandlet og altid bliver snydt. Fælles for dem alle er f.eks at de helst vil være i selskab med andre farangs de kan drikke nogle bajere med, at de stadig efter 2 år ikke kan sige mere end 3 ord på thai og at de "sgu ikke kan fordrage det thailandske hundeæde". Hvad fanden laver de så i Thailand? God opførsel, et åbent sind og en vilje til at tilpasse sig det lokale samfund er et must. Og det gælder jo i hele verden.

huratho
Hej
Jeg har boet i CM i 16 år og ALDRIG haft konflikter med "de lokale"
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Spring til debat: