Se indlæg
 Udskriv debat
51.000 kr. for indlevering af papirer
rolan
hej igen
Du lever i en forsimplet verden, Rolan.
du kan da ikke sige at jeg lever i en forsimplet verden bare forde at jeg mener at overholder man ikke reglerne må man selv stå til ansvar
jeg er ikke hellig men jeg tar selv ansvaret og giver ikke andre skylden
der er så mange andre lande som er svæere at komme ind i end dk

clydehaumann
Vi Danskes frygt for alt der ikke er Dansk har faaet os til at bakke op om love og forordninger som vi alle mener er helt i orden naar de blot ikke rammer os. Selvfoelgeligt er det helt urimligt at der skal betales noget som helst gebyr for at faa lov til at vaere sammen med sin kone. De eneste der kan endre paa denne praksis er dog borgerne selv ved at kraeve at reglen bliver endret. Jeg vil derfor foreslaa at vi alle her paa Dansk-Thai skriver et brev til folketinget, regeringen, alle de politiske partier og kongehuset hvori vi goer opmaerksom paa den aabenlyse urimrighed der er i de krav der stilles. Jeg vil derfor bede Kim om at sende en mail til samtlige medlemmer og bede om opbakning i denne sag som jo beroerer alle. Naar jeg beder Kim om det er det fordi han er den eneste det kender addresserne paa alle.
Redigeret af clydehaumann d. 03/09-2005 20:04
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

Don
Jeg er helt enig med clydehaumann og kan kun bakke det op.

Rolan, du er - i mine øjne - en kværulant, uden at have noget konstruktivt på hjertet.
Jeg tillader mig at erklære dig uden for pædagogisk rækkevidde.

Don skrev:
Jeg er helt enig med clydehaumann og kan kun bakke det op.

Rolan, du er - i mine øjne - en kværulant, uden at have noget konstruktivt på hjertet.
Jeg tillader mig at erklære dig uden for pædagogisk rækkevidde.

Hejsa pædagog

Nej nu må du holde op
Det er jo dig som piver over at du selv skal overholde de danske regler
Hvis du havde sat dig ind i de regler, så var du ikke røget ind i de problemer.
Rolan siger jo bare det han mener, og det gør du også, og det gør jeg også.
Så lad være med at være så negativ, over at du får svar uanset om du kan li dem eller ej
Jeg tror ikke herinde, at man kan finde nogen ,uanset om man har sit på det tørre, eller ej, som kan li de regler, men man er nu engang nødt til at følge de spilleregler som gælder.
Jo hurtigere din kone kommer hjem og i får søgt,jo hurtigere får hun sit visum, og i bliver lykkelige igen.
Og så det være at du selv en dag kan hjælpe en anden med at sige hvad man ikke skal gøre. Smile

bamsen
Redigeret af d. 03/09-2005 22:49

Webmaster
Hej Clyde,

Selvom vi er enig i meget af kritiken, så tror jeg desværre ikke det er så enkelt at løse :-(

Jeg er selv én af dem der pricipelt bakkede og stadigvæk bakker op om stramningerne, at stramningerne så også rammer lidt ved siden af den tænkte målgruppe for disse stramninger er desværre ikke så smart. Men så længe man ikke kan/vil/tør kalde en spade for en spade, så får vi nok ikke meget bedre løsning hvor man både rammer målgruppen og lader dem udenfor målgruppen slippe.

Sålænge tingene er som de er, uanset om man vil have reglerne mildere, hårdere, bibeholdt eller ærligere, så må vi bare indordne os efter gældende regler og få det bedste ud af det.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
jesperfrb
Hejsa!!!
Jeg bakker bamsen helt op!!!

Hvis man vil giftes med en udlænding, må man følger de regler der er.

Du får heller ikke automtisk opholdstilladelse i thailand fordi du er gift med en Thai!!!!
Nej, der ender du som en visumrunner, så de regler der gælder i DK er ikke så stramme som alle tror!

ShockShockShockShockShockShockShock

clydehaumann
De stramninger der blev indforet og bakkes op af mange i Danmark for at holde visse folkrslag ude er efter min mening saa klumsede og uretferdige som noget kan blive imed at de koerer paa penge. De siger jo kun at har du ikke penge kan du ikke faa din aegtefelle til Danmark. Er det virkeligt den vej Danmark er ved at gaa at der skal vaere specielle rettigheder for de rige? Var man erlige og sagde at man ikke ville have folk af den og den slags var det sgu da til at tage og foele paa. Men, nej det goer man ikke. Maaske af frygt for at blive kaldt det man er.

Det er helt rigtigt at man bare heller kan bosaette sig her i Thailand. Her er det ogsaa penge der laegges vaegt paa. Der er dog mulighed for visaruns. Den mulighed findes jo ikke i Danmark.

Selv om man ikke automatisk faar ret til at bosaette sig her i Thailand blot fordi man er Thai gift ser jeg dog ofte indlaeg fra folk der tager det som en selvfoelge at det naar de bliver gamle kan flytte her ud og bosaette sig. Der er ogsaa ofte spoergsmaal om hvordan man kan omgaa lovgivningen her saledes at man kan koebe hus, jord og opnaa visa, arbejdstilladelse mmm.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS

rinpoche
Hej Clyde,

Det er helt rigtigt at man bare heller kan bosaette sig her i Thailand. Her er det ogsaa penge der laegges vaegt paa. Der er dog mulighed for visaruns. Den mulighed findes jo ikke i Danmark.
Selv om man ikke automatisk faar ret til at bosaette sig her i Thailand blot fordi man er Thai gift ser jeg dog ofte indlaeg fra folk der tager det som en selvfoelge at det naar de bliver gamle kan flytte her ud og bosaette sig.

Dette er ikke - synes jeg - et sammenligneligt eksempel, udlændinge i Thailand klarer sig selv på enhver tænkelig måde ellers er det ud af vagten.

En lang række udlændinge i DK nyder livslang offentlig forsørgelse, sygesikring, undervisning... listen er endeløs og har som resultat en tung vægt på finansbudgettet.
Modsat i Thailand, udenlandske bosiddende i Thailand får ikke en bjælde på nogen måde og bringer i tilmed i mange tilfælde udenlandsk valuta til landet.

rinpoche
Redigeret af rinpoche d. 04/09-2005 08:18

rolan
det er blandt andet derfor der er indført dette penge system det er bla andet for at stoppe sosiale penge snydere for der er en del indvandere og danskere som misbruger dette system så selv om man syntes det er surt her og nu er det til fordel for os alle eller fremtidige generationer
der er blant andet en del kvinder der blir gift og for penge for det

til clyde jeg forstår godt hvad du mener jeg havde samme tanker som dig før i tiden og du er jo også selv en form for invanderGrin men jeg tror problemet er at de ikke kan gøre forskel på de forskellige folkeslag både pgr meneske retighedskomisionen og rasisme og eu regler
jeg ville have det dårligt som dansker hvis det kun galdt udlæninge og ikke os for deres kærlighed er vel ikke mindre end vores
og såvidt jeg forstår for man jo pengene tilbage

paulsenp
Hej Rinpoche,

Ganske enig, men derfor bryder jeg mig alligevel ikke om de danske regler.
Peter

Novicen
Hej Don

Ja, regler er regler, og vi bliver nødt til, at følge dem. Jeg havde det selv "anstrengt", mens vi ventede på svar fra Udlst.!Shock

Som det står i et andet indlæg, er det nok klogest, at søge fra Thailand. Også selvom det giver en forsinkelse af jeres planer. Der venter jer forhåbentligt en lang og lykkelig fremtid, sammen!

Ventetiden ER ulidelig! Ingen tvivl om det! Det er jo ikke en gammel motorcykel, du prøver at importere!!! Det er din kone, som du skal dele fremtiden med! Derfor føles det altid dobbelt hårdt, hvis man føler, at man ikke kan trænge igennem med almindelig fornuft! Og især når det gælder, noget så vigtigt, som ens personlige tilværelse!

Men - Der er helt sikkert lys forude! Alle øvrige betingelser er, ifølge dig selv, opfyldt... Så TRO PÅ DET!!! En dag kan I læne jer tilbage i sofaen og sige: "Py-ha! Vi GJORDE det sgu!!!Grin

De bedste ønsker om en "Happy Ending" til dig og din kone!

Mange hilsner
Novicen
Hvis dit liv var en film - Gad du så selv at se den i biografen?

clydehaumann
Hej rinpoche.
Som legalt bosidende i Thailand,( Arbejdstilladelse, Visa.) har man de samme socialle rettigheder som enhver Thai. En social forsikring. Den er dog langtfra at sammenligne med hvad man har i Danmark, men den er der hvis ellers man gidder at melde sig til.

Det jeg skrev var ikke ment som en sammenligning men en reflection over at mange af de samme mennesker der forsvarer de Danske stramninger er de samme der tager det som en selvfoelge at man bare kan flytte herud naar man bliver gammel uanset hvorfan de Thailandske regler er.

Et ret for de fattige og en ret for de rige. Er det hvad man i Danmark kalder retfaerd.

Den form for retfaerd holder jo heller ikke de man saa gerne vil holde ude ude, kun de fattige af dem,
Visum Hjælp. GRATIS

Don
Hej Bamsen
Det jeg reagerer på, er holdningen til problemet, med svar som ”du rider som du har sadlet” og ”du må bare sætte dig ind i reglerne”.
Det er i min øjne en mærkelig måde at svare på. Jeg sidder i en situation som er stresset, og som jeg ikke kan ændre meget på, og ser på disse svar…og tænker…hvad skal jeg egentlig bruge det til nu. Derfor reagerer jeg, som jeg gør.
Når jeg så spørger Rolan, hvor han ser rimeligheden i, at skulle aflevere kr. 51.000 får jeg intet svar på det, til trods for at det er den eneste regel jeg har anfægtet.
Christian-s, Webmarster, Novicen, clydehaumann, sonderup m.fl. giver konstruktive svar, man kan bruge til noget.

Jeg er derfor nød til at gentage mig selv.
Det jeg har fundet dybt urimeligt i forhold til REGLERNE er at man skal betale de famøse 51.000. (som man ikke får igen).
Jeg ved ikke om at det er almindeligt kendt. Jeg kender flere der er gift med Thailændere, som ikke har været bekendt med dette.
Og jeg fik det selv at vide, af en af vennerne, som først fandt ud af det, da han sad i udlændingestyrelsen og skulle søge.
Så vidt jeg er orienteret er denne praksis indført i oktober 2005.

Og yes, jeg ved udmærket at man skal følge de danske regler, jeg syntes bare stadig det er grotesk at konerne skal retur for at søge fra Thailand, hvis man ikke slipper skillingerne, for det må vel handle om at man opfylder kravene, med bolig, forsøgerpligt mv.

Men uanset hvad, så er det ”hjem” med konen i den kommende uge.

Og tak til dig Novicen, for de pæne ord. Du formulerer det godt. Det er nemlig ikke en motorcykel der skal importeres.
- Det skal nok, gå trods alt!

Hvis der er nogle der har gode råd, til det videre forløb, vil jeg meget gerne høre nærmere.

Bjarne
clydehaumann har jo så evigt ret og udtrykker det ganske præcist med "klumset og uretfærdigt". Men det er jo hele essensen i al problematik om indvandrere: Det danske system under ledelse af lovgivende politikere er en uprofessionel jammer.
Man løser problemer ved at skabe nye. Og så hæver de gudhjælpemig solid hyre for at lave en lovgivning, der fungerer klumset og uretfærdigt. Netop fordi ingen tør kalde en skovl for en skovl og en spade for en spade.
Naturligvis kunne professionelle og seriøse folk lave en lovgivning, der fungerede uden klumseri og uretfærdighed i den målestok, vi oplever nu. Naturligvis kan det lade sig gøre at bremse tvangsægteskaber og sociale nassere. Men det kræver nok evner, mod og holdninger, som p.t. ikke findes på Christiansborg.
Hvornår skal vi lave revolutionen?

vh / bjarne

rinpoche
clydehaumann skrev:
Hej rinpoche.
Som legalt bosidende i Thailand,( Arbejdstilladelse, Visa.) har man de samme socialle rettigheder som enhver Thai. En social forsikring. Den er dog langtfra at sammenligne med hvad man har i Danmark, men den er der hvis ellers man gidder at melde sig til.

,

Nå, du sigter til den 30 baht health care ordning, tror ikke der er mange udlændinge tilmeldt den Smile

Det jeg skrev var ikke ment som en sammenligning men en reflection over at mange af de samme mennesker der forsvarer de Danske stramninger er de samme der tager det som en selvfoelge at man bare kan flytte herud naar man bliver gammel uanset hvorfan de Thailandske regler er.

Fair nok, jeg læste din post lidt forkert.

rinpoche.

clydehaumann
Nej, det var ikke 30 Baht ordningen jeg hentydede tilk, men Pragan Samkum Som er en sygesikrings ordning for folk som er i arbejde.
30 Baht ordningen er et propaganda nummer som regeringen fandt paa dor at faa stemmer, men tilbudet er der dog hvis man har lyst.

Du kom til Danmark som 16 aarig mener jeg at du har skrevet tidligere. forrestil dig at dette ikke var sket, men at den Danske del af dine foreldre var her og du ville paa besoeg. Forestil dig nu at han eller hun ingen penge havde saaledes at der kunne stilles garenti. Taenk selv videre
Visum Hjælp. GRATIS

rinpoche
Hej Clyde,

Ja, nu var situationen jo godt nok lidt anderledes da vi kom hertil, men det har jo ikke noget at gøre med den nuværende problemstilling, som du fremstiller den. Sætter absolut tingene i relief for mig.
Desværre har det været de få, der - som jeg ser det - har ødelagt det for de mange, med rutinemæssige fup-ægteskaber baseret på økonomisk vinding og tilsvarende abekattestreger.
Som lovgivningen er nu, skydes der med spred-hagl og de rammer jo som bekendt noget vilkårligt og dermed uretfærdigt.

การประกันสังคม

Kender du noget fortilfælde, hvor en farang har fået nogetsomhelst ud af denne? Ikke her.

mvh
rinpoche

Ki Nuk
Hej...
Jeg syntes faktisk, at den lovgivning rammer ret præcist; at der så er et enkelt lille hagl der har ramt Don bagi, er vel iorden ? Don`s problem er jo nok irriterende for ham og hans kone, men de kommer igennem det. 24/28 års reglerne og deraf reglerne om familliesammenføring er faktisk noget, som de muslimske piger er glade for; de kan færdiggøre en uddannelse uden frygt for at skulle splejses sammen med en eller anden bondejok fra en lille landsby langt ude i bjergene. Og når de piger er glade, så er jeg også... Vi har i forvejen ca. 400.000 totalt uproduktive ikke-integrerbare individer af arabisktalende herkomst, der forbruger ca. 25% af det sociale budget i landet; skal vi have flere af dem ? Med fare for at blive stemplet som racist; vi skal ikke have flere ind nu. Danmark skal tage de "konventions" -flygtninge vi er forpligtiget til at tage, og så skal vi ellers tilbage til den form for naturlig invandring, hvor danske statsborgere uanset hudfarve, kan rejse rundt i verden og forelske sig, og tage konen med hjem, uden at skulle en tur over Sverige.

Og, Hr. Clyde, jeg ved ikke, om du kan sige det samme, men jeg lever i et land, med fejl og mangler, men dog stadig med lighed for loven, og ikke mindst; en demokratisk valgt regering. Sorry, vi kan sku ikke løse alverdens problemer.

mvh
Lars

rolan
er helt enig loeSmilejberg

Don
Hej Loejberg, jeg bemærker at du tidligere har skrevet: ”jeg syntes det er barsk at man skal "planlægge" sin kærlighed for at få en hurtigere behandling i U-styrelsen, og jeg vil virkelig håbe for jer, at i klarer skærene. Prøv evt. at tage kontakt til www.aegteskabuden... Et opkald til dem kan måske afklare noget for jer. Held & lykke.”
Nu virker du nærmest af modsat holdning, eller har jeg misforstået noget ?

Jeg kan kun tilslutte mig holdningen til at disse svært integrerbare grupper får svært ved at komme ind i landet.
Jeg mener absolut ikke du er racist. Du kommer blot med en konstatering.
Man kan sagtens lave regler der tilgodeser dette, ved at tage individuelle hensyn.
Det burde ikke være det store problem for udlændingestyrelsen, at ”styre” det. Slet ikke så stramme som reglerne er nu.

De ”små hagl” rammer en del i den samme situation, og ikke kun mig og min kone.
I stedet for at klappe i takt, burde man måske bruge den indvendige side af hovedet, og komme med reelle forslag der kan afhjælpe dette problem.

Sidst men ikke mindst…
Det jeg nok har været mest overasket over på denne webside, er de få der - set med mine øjne - nærmest virker som om de hygger sig over det. Bemærkninger som : du rider som du har sadlet” og ”du må bare sætte dig ind i reglerne”, er i min øjne en perfid måde at svare på.
Men jeg var nok så naiv at tro, at vi var i samme båd.

Jeg mener dog stadig der er mange erfarne mennesker der er vær at lytte til på denne webside.

Spring til debat: